رواية جحيم قاسم الفصل الثالث 3 بقلم زهراء السعيد
رواية جحيم قاسم الفصل الثالث 3 بقلم زهراء السعيد
رواية جحيم قاسم البارت الثالث
رواية جحيم قاسم الجزء الثالث
رواية جحيم قاسم الحلقة الثالثة
سلمي برعب وخوف: يعني ايه مش فاهمه
عز بشر: يعني هتجيء معي البيت هنقضي وقت لطيف خالص مع بعض ايه رايك
سلمي ضربت عز بالقلم وتكلمت بغضب: انا مش رخيصه عشان اجي معاك ولو كنت بحب اخوك ف بحبه عشان راجل مش زيك بتستخب وراء غرورك وكبريائك وبقولهالك تاني لو فكرت تقرب مني هتشوف واحده تانيه خالص سلام يا ههه عز..
عز بغضب: وحياه امي لعل”مك الا”دب يا سلمى وهتجوزك هتجوزك واخليكي تحبيني
حماده صاحب عز من وراءه: تانيه يا عز دانت يا اخي ما عندكش د”م
عز بغضب: ملك يالا ما تضبط كده انت ناسي انا مين ولا ايه
حماده بهدوء: لا مش ناسي يا عز بيه ما هو العين ما تعلاش على الحاجب انا اسف اسف يا صاحبي
عز بيلوم نفسه: احم انا اسف يا حماده مش قصدي حاجه والله بس انت عصبتني وانت عارف انا قد ايه بحب سلمى
حماده بهدوء: عارف وعشان كده باقولك ابعد عنها ديت ماتستهلكش دي بتحب اخوك مش بتحبك
عز بغضب: بس قاسم ما بيحبهاش قاسم بيحب نور
حماده بيائس: انا نصحتك نصيحه وانت حر سلام يا صاحبي
////////////////////////////////////////////////////////////
نور ببكاء: لا سنه اكمل دراستي واقعد عند ماما
قاسم ينفخ: ماشي خلاص حاتي السكينا
نور بدموع: اوعدني الاول انك هتسافرنى امريكا
قاسم بحزن: وهتسبيني يا نور
نور بوجع: انت ادتني ايه حلو عشان افضل معاك انت من ساعه اما بابا ما”ت ورجعت عشان احضر العزاء حبس”تني هنا اكبر”تنى اتجوزك واعيش معاك لمده سنه كامله وتبعدني عن امي والشخص اللي انا احبه واللي عايزه اتجوزوا تعا”قبني به و تغتص”بني وكل ده وتقولي هتسبيني لا لا يا قاسم مش هافضل على ذمتك لو يوم واحد بعد كده
قاسم بهدوء غريب: يعني انتي عايزه ايه دلوقتي يا نور
نور بهدوء: اولا اسافر امريكا تاني واكمل دراستي وعيش مع ماما ثانيا ندى بعضنا فرصه ونبعد عن بعض السنه دي ونشوف هل احنا فعلا بنحب بعض ونستاهل نكمل ولا كل واحد يروح فينا الحاله وساعتها هابقى بنت عمك وبس وهتسبني اعيش حياتي مع الشخص اللي احبه ويحبني ولو فكرت تقرب مني ساعتها هانسى ان انت ابن عمي وهاروح السفاره و هطلب منهم يرجعوني امريكا تاني وساعتها ما عدتش هارجع مصر تاني ابدا وهتبقى خسرت فرصتين ان احنا نحب بعض والفرصه التانيه كان ليك بنت عم وما”تت بالنسبه ليك فانت اختار يا نبعد سنه واحده يا نبعد العمر كله صدقني السنه دي ممكن تغير حاجات كتير قوى في حياتي وفي يدك كل حاجه وانا مسامحك على اللي عملته فيا وانك لمستيني غصبا عني بس اللي مخليني ساكته ان انت لمستني وانت جوزي وده حقك انا هاروح اقعد في بيت عز اسبوع واحد بس وفي الاسبوع ده تقدر تفكر هتعمل ايه في الايام الجايه عندك اخر الاسبوع ترد علي يا اه يا.. لا كلو في يدك انت انا دلوقتي هاخش الم هدومي وراح عند عز مستنيه ردك يوصلي هناك
كان قاسم يستمع الكلام نور في صمت غريب
واخيرا تكلم قاسم وقال لنور وانا موافق بس بشرط واحد
نور باستغراب شرط ايه
قاسم: انك توعديني انك تحاول تحبيني وانك ما تحاوليش في السنه دي تحبي حد غيري
نور بهدوء: اوعدك انى هدى لعلاقتنا فرصه تانيه وحاول احبك يا قاسم
قاسم ببرود: دلوقت تقدر تحضريه شنطتك للسفر وانا هاحجزلك تذكره لامريكا بكره الصبح
نور عينيها دمعت بس ما كانتش عارفه ليه: I want to see Papa for the last time
قاسم ببرود: مفيش مشكله خالص بكره الصبح قبل ميعاد الطياره هنروح المقابر نزوره ونيجي تاني
نور بابتسامة: شكرا
قاسم ببرود عكس النار اللى جواه: العفو
//////////////////////////////////////////////////
في مكان تاني في امريكا
ميا مامت نور: John you need to return your sister
……/ جون لازم ترجع اختك
جون اخ نور: Yes… My sister is married
……/ نعم ولاكن اختي متزوجه
ميا بغضب: I do not know I want my daughter
…../ انا لا اعلم انا اريد ابنتي
جون بستسلام: YesMy mom
……/نعم امى
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جحيم قاسم)