رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم عبير الزهور
رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم عبير الزهور
رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت الثاني عشر
رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء الثاني عشر
رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة الثانية عشر
غرام بصدمه… عشق
عشق… ايه عشق .. مالك مصدومه في ايه
غرام بصدمه…. مش مش
عشق… مالك يا بنتي في ايه اتكلمي كويس… و اخدت بالها من وجود جوري قالت
عشق.. جوري حببتي انتي هنا… و راحت عندها و مسكتها من خدودها و قالت.. ازيك يا قمر
جوري مصدومه من تصرفات عشق و مش قادره ترد
فعشق قالت
عشق بضحك… عارف يا ستي الشيخه مصدومه من لبسي و عارف هدومي مش محترمه بس اعمل ايه دي طريقت لبسي و مقدرش اغيرها.. و قالت… يالله سلام انا هروح اغير هدومي استريح شويه
و هيا رايحه على الدرج و قالت
عشق… ابقي ادعيلي ان شاء الله ابقا البس احسن من كدا
و مشت..غرام راحت عند جوري و قالت
غرام بصدمه.. هيا مالها دي
جوري لسه مصدومه… والله مانه عارفه مالها مش قلتي تعبانه و مش تخرج من غرفته..
غرام…والله معرفش انا مش فاهم حاجه
جوري اتبهت لنفسها وقالت… انا هروح دلوقتي ماما تستناني على احر من الجمر عشان تطمن على عشق
غرام…. لا ابقي عندنا كمان شويه
جوري… لا مقدرش… انا كمان عندي درس تحفيظ القران بعد العصر
غرام… اسف انا مقدرش اروح معاكي اليوم
جوري… لا عادي.. بس بكره هنروحه سوا ماشي
غرام.. ماشي
جوري.. يالله.. سلام ابقي سلمي على عمو زين و خالتو ريحانه
كانت خالرجه بس استوقفها صوت ريحانه و هيا بتقول
ريحانه.. جوري رايحه فين
جوري… اهلا يا خالتو.. والله عاوز اروحه عشان تاخرت اوي
ريحانه.. لا مش هتمشي غير لمه تتغدي معانه
جوري.. لا يا خالتو والله مقدرش خلاص غير مره ان شاء الله اما اليوم مينفعش
ريحانه… ليه
غرام. عشان عندها درس تحفيظ القران
جوري.. ايوا بضبط
ريحانه.. اذا كان كدا مقدرش امنعك انا عارف انك متقدريش تفوتي درس واحد
جوري.. خالتو حببتي الفهماني… والله لو كان عندي وقت كان بقيت بس يا دوب اروح اغير هدومي و اروح على المسجد
ريحانه.. ربنا معاكي يا بنتي.. و هيا بتبص لغرام بنص عين وتقول.. ربنا يهدي الجميع
غرام.. ماما انا دايما اروح معاها بس اليوم مش هروح
جوري… يالله انا سلام
ريحانه.. خدي بالك من نفسك و ابقي سلمي على روح
جوري.. حاضر…
في مكان اخر
الام.. متتصل عل.اختك تعرف ايه الحصل معاها
هوا..اتصل ازي يا ماما بس انتي عاوزه تبوضي كل حاجه
الام… ابقا انتا سافر لها
هوا.. انا اكيد هسافر بس مش دلوقتي
الام بغضب.. اومال ايمتا يعني قولي انا خايف تكون الخطه باضت و انا وانا قاعدين و منعملش حاجه
هوا.. ماما مشكل مرا تتعصبي عشان نعمل الانتي عاوزها. . المرا دي سيبيني اتصرف
و خرج بغضب
عند مراد
مراد كان لسا قاعد مكان ما كان هوا وعشق وبفكر
مراد.. اعمل ايه دلوقتي دي مصممه على الطلاق و انا مقدرش اطلق ولا وحده فيهم… الاوله حب عمري و التاني عشان احافظ على حب عمري ومتتفضحش اعمل اي يا ربي ساعدني
اما عند مرام لسه صاحيت من النوم و كانت اخدت شور سريع و قعد على الفون بتاعها لقت جت لها رساله جاي لها من رقم غريب و فتحتاها و كان محتوها
*صباح الجمال على اجمل ملاك.. انا عارف اليوم مش هتصحي بدري بس حبيت اصبح عليكي… تعرفي انتي وحشتيني اوي اوي اوي يا اجمل حاجه بحياتي بحبك ❤*
مرام قرت الرساله بملل شديد و قالت
مرام بملل.. مين الغبي دا الباعت الكلام الفارغ دا
و راحت حذفت الرساله و عملت بلوك لرقم و راتحت تمشط شعرها و تحط منكير
اما عند روح
كانت في المطبخ… طبعا روح طباخه شاطره عشان كدا هيا البتحضر الغدا كل يوم
طبعا بمساعدت الخدم
كانت مندمج اوي في الطبخ بس فقدت تركيزها عندما سمعت ذالك الصوت
… تحبي اساعدك
روح و هيا بتلف على الباب تشوف مين البتكلم كانت هدير
روح بجمود… لا
هدير بتوسل.. ارجوكي سيبيني اساعدك انا حبا اتعرف عليكم
روح.. وانا مش حابه اتعرف عليكي و يالله على اوضتك و مش عاوز اشوف وشك هنا من الاخر انا مش بطيقك و اكملت بقليل من العيط.. انتي كسرتي فرحت بنتي عشق انا مش هسامحك
هدير بكسره..سدقيني يا طنط انا مليش علاقه و انا معرفش ابنك ولا شفته قبل كدا الا وقت جا يطلبني من اخوي و انا لو اعرف انه كانت كتابه على عشق مكنتش وافقت من الاساس سدقيني
روح بجمود… انا مش عاوز اسمع صوتك يالله جايه تفتري على ابني انا عارف اكيد مش ازوجك لنه بحبك اكيد في شي جابره انا عارف ابني بحب عشق من هوا صغير جاي انتي مبقا ليكي غير يوم عندنا و تفتري على ابني… اطلعي من قدامي انا مش عاوز اشوف وشك تاني
هدير طلعت وهيا مكسوره و كانت بتعيط و راحت الاوضها بتاعتها بسرعه قبل محد يشوفها تعيط
بعد شويه وصلت جوري راحت المطبخ و زي كل يوم عارفه مامتها تمون في المطبخ تطبخ الغده
جوري.. السلام عليكم
الخدم.. وعليكم السلام
روح… و عليكم السلام يا حببتي.. طنيني عن عشق هيا كويسه
جوري و هيا بتبوس ايد امه… كويسه اوي اوي
روح بعياط…. عارف انتي بتقولي كدا بس عشان انا مزعلش عليه عارفه انها مش كويسه
جوري… والله هيا كويسه جدا
روح بعياط اكتر… قوليلي ماله متخبيش عليه
جوري ببتسامه… والله مفيهاش حاجه اصلا انا كنت رايحا اشوفها و ملقيتاهاش في الفيلا
روح بشهقه.. ايه يعني ودوها المستشفى يعني هى حالتها صعبه كدا
جوري بضحك.. ماما انتي خيالك واسع اوي… لا مش بالمستشفى هيا كانت خارجه معرفش فين دي كانت لابسه احسن هدوم عندها ومتشيكه اخر شياكه
روح.. متشيكه
جوري.. اه و كانت راجعا من بره و اذا مش مسدقه روحي شوفيها… الحصل امبارح ماثرش فيها
روح… عشق متل بنتي وانا فهامها هيا بتحب تخفي وجعها
جوري.. مضنش اصلن انها توجعت خالص لنه تصرفاتها كلها عاديه.. بتتكلم معايه عادي جدا
روح.. انا لازم اروح اشوفها
جوري… هتروحي لوحدك و ايمته
روح.. هروح بليل و انا وباباكي
جوري.. ماشي انا طالعه اغير هدومي عشان هروح على درس تحفيظ القران عاوزه حاجه
روح… اتغدي وروحي
جوري.. بس ارجع ابقا اكل
روح… ربنا معاكي و ربنا يهدي اختك وتبقا زيك
جوري… امين ربنا يهديها… قبل مانسه خالتو ريحانه تسلم عليكي
روح… ربنا يسلمها
جوري راحت الاوضها بتاعتها تغير هومها
اما في فيلا ادهم و ندى
و تحديدا في غرفه يوسف
يوسف فونه رنه شاف مين و طلعت هبه قال بتذمر
يوسف.. اف انا مش هخلص من البنت الزقه دي
عند جوري كانت لبست وراحت على المسجد عشان الدرس لكن هي في الطريق ضربت بحد و لم يكن الا احمد ذالك الفته الوقح و الذي حاول التحرش بجوري في الكليه
جوري رفهت راسه عشان تقول اسف بس اترعبت لما شافتو قدامه خافت اوي لنها جايه لوحدها واخوها مش مهاها خافت ليتحرش فيها تاني معا العلم انها منقبه و مش هيعرفه لكنها ارتعبت لكن صدمها لما قال
احمد بعتذار… انا اسف اوي مختش بالي سمحيني
جوري مردتش عشان ميعرفش صوتها بس اومئت براسها و كملت طريقها
لكن الصدمها اكتر انه لحقها و بقا يمشي وراها و هيا خايفه اوي بقت تمشي و قفت قدام المسجد و قالت اكيد واحد زيه مش هيدخل المسجد و هوا جا برضو على المسجد جوري خافت اوي و قالت له لما قرب منه شويه
جوري برعشه.. هوا انتا ليه بتلحقني
احمد بستغراب… انا الحقك ليه هوا انا اعرفك اصلا عشان الحقك و سكت شويه وقال بنفسه انا اعرف الصوت دا
جوري بنفسها… الحمد لله طلع مش عارفني.. اومال ليه بيلحقني… و قالت بصوت …. اه بتلحقني
احمد بتفكير… عرفتك… انتي جوري
جوري اترعشت جامد لنه عرفها و كانت هتروح من قدامه بسرعها و تدخل المسجد لو لا انها صدمها بكلماته
احمد بعتذار… انا اسف اوي على الموقف الحصل في الكليه. و متخفيش مني انا فعلآ اتغير للاحسن و مش هتعرضلك تاني و كل دا بسببك انتي
جوري رجعت دارت وشها ناحيتو قالت بستغراب
جوري… بسببي انا
احمد.. ايوا.. انا عمري مشفت وحدا زيك تتصرف كدا اذا حد عكسها تلبس النقاب عشان تحافظ على نفسها انا بجد اشكرك جدا وبسببك كان انا جيت المسجد دا
جوري… بسببي
احمد بعيون لامعات بحب… اه انتي انا من وقت ما شفت تصرفاتك و انا فعلا عقبت نفسي و رجعت على الطريق الصحيح.. انا بداوم في المسجد دا على طول احفظ قران هنا واخد دروس دينيه.. ما العلم انو مامتي بتدرس هنا من زمان دروس تحفيظ القران و دايما بتدعلي ربنا يهديني و الحمد لله ربنا هاداني و انا دلوقتي مبكلمش بنات خالص كلو بسببك و برضو معدتش اتعرض و لا لاي بنت شكرا ليكي بجد لنك فوقتيني
جوري و قد حست بالامان.. دا ربنا بحبك اوي عشان انتاا فوقت بلوقت الصح قبل فوات الأوان و انا مش السبب دا حب ربنا ليك… و ربنا يثبتك على هدايتك
احمد.. امين يا رب
جوري مش من قدامه و حست بشعور جميل جدا عشان هوا تاب من تصرفاته
اما عند احمد كان مبسوط جدا عشان قدر يعتذر من جوري. و قال في نفسه
احمد في نفسه…. ياريت كل البنات زيك بتصد الشباب كد هوا صح انتي معملتيش حاجه زي البنات الباقيات صوتي او تزعقي او تشمتي لا انتي بس مجرد انك لبستي النقاب حسيت بندم و حسيت قد ايه انا انسان تافه و حقير و واحد زيي مستحقش يبصلك حتى
نروح دلوقتي عند هدير كانت قاعده جنب السرير و بتعيط
سمعت صوت حد بيخبط على الباب فمسحت دموعها و عدلت نفسيها و قامت من مكانها و قعدت على السرير و كل فكرها كان مرادةفقالت ادخل
لكن لم يكن مراد اتصدمت من الشخص دا
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق وجحيم السيف 2)