روايات

رواية بنات الملجأ الفصل الثامن 8 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الفصل الثامن 8 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ البارت الثامن

رواية بنات الملجأ الجزء الثامن

بنات الملجأ
بنات الملجأ

رواية بنات الملجأ الحلقة الثامنة

عند جنة وغسان
جنة اول مادخلت بيت غسان مكنش في حد بصت حوليها بخوف
جنة : هو انت عايش هنا لوحدك
غسان بهدوء : ايوة
جنة : طب انا هروح امتي
غسان : احكيلي كل حاجة عنك وليكي حد تروحي عندة ولا لا
جنة بدأت تحكيله
غسان : يعني ماليش حد و عمك دة سابك خلاص
جنة : ايوة هو اصلا اكيد رجع الصعيد تاني
غسان : خلاص انتي هتقعدي هنا معايا
جنة : بس
غسان : مبسش ياجنة ومتخافيش انا مش هعملك حاجة
جنة : حاضر هو انت اسمك اية
غسان : اسمي غسان

 

 

 

 

 

 

 

*************************************************
عند تالا و حسام
حسام كان بيذاكر كتير عشان عندة امتحانات
تالا خبطت الباب
حسام وهو مركز في الكتاب : مين
تالا : انا
حسام : ادخلي يا تالا
تالا : جبتلك الاكل عشان انت مكلتش
حسام : شكرا ادعيلي بقا اصل عندي امتحانات
تالا : ربنا معاك وتبقي مهندس كبير
حسام : امين … تعالي كلي معايا
تالا : حاضر
*************************************************
عند كيلا
كانت قاعدة في الجنينة وبتذاكر لمحت كنزي واقفة فوق السطح
كيلا : هي بتعمل اية فوق
كنزي ماسكة جردل مايه ومستنية كيلا تدخل عشان تكبه عليها
كيلا : يلا قربي بقا
ووقفت علي حرف السور اوي وفجأة داخت من ارتفاع المكان وكانت هتقع بس ايد مسكتها بسرعة
كنزي : اعااا
كيلا : انتي كويسة
كنزي : الحمدالله انتي لحقتيني شكرا اوي
كيلا حضنتها : انتي اختي يا كنزي
كنزي : بحبك واسفة علي اللي عملته فيكي
كيلا : خلاص انسب اللي فات وانا مسمحاكي ومدت ايديها ليها وخلينا نبقي صحاب
كنزي سلمت عليها : اكيد
مهند كتم مراقب الموقف وفرحان
*************************************************

 

 

 

 

 

عند غزل
( كان حابسها في غرفة ضلمة وفيها فران وهي من الخوف اغمي عليها )
سيف رجع البيت والوقت كان متأخر وراح فتح لغزل واتصدم لما شافها اغمي عليها ووشها ازرق
قرب منها بخوف : غزل اية دة جسمها ساقع اوي
سيف شالها وطلع غرفتة وحطها علي السرير واتصل علي دكتورة
بعد شوية الدكتورة وصلت وكشفت عليها وسيف واقف برا قلقان
الدكتورة خرجت
سيف بلهفة : ها عاملة اية يا دكتورة
الدكتورة : اغمي عليها لأنها خافت من حاجة ومقدرتش تستحمل
هتفوق وتبقي كويسة ماتقلقش
سيف : تمام
دخل اخد شاور بعد شوية طلع وهو لابس بنطلون فقط وبايدة فوطة صغيرة بينشف بيها شعرة بص علي غزل وكانت فاقت وقاعدة تعيط
سيف : انتي كويسة
غزل بانهيار : ابعد عني انا بكرررهك انت عااايز مني اية انا معملتلكش حاجه
سيف مسك ايديها بغضب : صوتك ميعلاش تاني فاااهمة
غزل زقت ايدة واتكلمت بقوة : لا مش فاااهمة عشان انا مش عابدة عندك
سيف ضربها بالقلم : يبقي انتي اللي جبتيه لنفسك
غزل وقعت علي السرير وهو قرب منها
غزل : ااابعد عني
سيف : انا هسيبك بمزاجي بس لو مسمعتيش كلامي هندمك علي اليوم اللي اتولدتي فية
وسابها وخرج بغضب
***************************************************

 

 

 

 

 

بعد اسبوعين
جنة وغسان عايشين مع بعض وهي بدأت تتعلق بية
كنزي و كيلا ومهند بقوا الثلاثه أصحاب
تالا وحسام كانوا مركزين في مذاكرتهم بس تالا خلصت الاول
اسيل نسيت غزل وحبت عيليتها الجديدة
غزل وسيف لية زب ما هما
عند حسام قدام المدرسة
تالا : هاا قولي عملت إيه نجحت صح
حسام بحزن : للاسف
تالا زعلت : في اية يا حسام
حسام بضحك : جبت 98 %
تالا حضنته بفرح : هيييه
حسام شالها ولف بيها : انا فرحان اوي يا تالا
***********************************************

 

 

 

 

عند اسيل في المدرسة شافت سليم قاعد لوحدة
اسيل لنفسها : اروح اعتذر منه ولا لا … خلاص هروح
اسيل : انا اسفة يا سليم علي اللي حصلك بسببي
سليم : خلاص ياقمر انا اصلا نسيت اللي حصل
اسيل : بس انت شكلك يوميها كان يخوف اوي
سليم بهزار : اه وقتها كنت عايز اكسر دماغك
اسيل بضحك : ودلوقتي
سليم : لا خلاص سامحتك
اسيل : طيب ممكن تفهمني سؤال
سليم : اه طبعا تعالي
اسيل طلعت السؤال وسليم فهمهولها
************************************************
بعد ثلاث سنوات …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنات الملجأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *