رواية الحب والخيانة الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء منيب
رواية الحب والخيانة الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء منيب
رواية الحب والخيانة البارت الخامس عشر
رواية الحب والخيانة الجزء الخامس عشر
رواية الحب والخيانة الحلقة الخامسة عشر
…….: حور
حور بصدمه : نور
نور نزلت من عربيه ليل جري وحضنت حور جامد
نور : وحشتيني اوووي اووي
حور بفرحه : وانتي كمان وحشتيني اووي سالت عليكي جوز مامتك الله يرحمها قالي انك هربتي
نور : لا انا مهربتش انا سبتلو البيت
حور :مش مهم المهم انك بخير وانك بعيد عنو
نور : الحمد لله
حور : اعرفك اسماء اختي و صحبتي
نور : اتشرفت بمعرفتك
اسماء : وانا كمان
نور : لا احنا هتبقي صحاب اوي بقي ادام حور قالت اختي قبل صحبتي
اسماء : اكيد طبعا
ليل قال لنور هنتاخر
حور باستغراب : مين دا ي نور
نور بابتسامه : دا ليل في حكم خطيبي
حور بغمزة : اشطا يابا
نور بضحك :كويس اني شوفتك وفي كلام كتير اووي عاوزة احكيلك عليه وشكلك بقي قمر اووي في الحجاب ي حور
حور : الكل بيقولي كدا
نور : المهم دا عنواني ******تعالي اقعدي معايا شويه انتي واسماء
حور : حاضر هاجي انا وهي نقعد معاكي بكرة
نور بفرحه: بجد هستناكي سلام انا بقي
حور : سلام
بعد ما نور مشيت
اسماء : هي دي قدنا ي حور
حور : لا اكبر مننا بس هي اختي واكتر كمان و لما تتعرفي عليها هتحبيها اوي
اسماء : من دلوقتي احبيتها اصلا
حور : ولسه دي طيبه اووي
اسماء : يالا اتاخرنا علي استاذ عصام
حور : اوووف دا رخم اووي
اسماء بضحك : طيب والله دا غلبان و بيحبك
حور بغضب : حبو برص البارد دا
اسماء بضحك اعلي : طيب يالا عشان اتاخرنا
حور : عارفه لو زعق مش هحضر عندو ها بس
اسماء : طيب هو كدا كدا اصلا مش هيزعقلك
دخلو حور واسماء الدرس
استاذ عصام بهدوء : اتاخرتو وبص لقي حور لبست الحجاب
لسه حور هترد
استاذ عصام : بقيتي قمر في الحجاب ي حور
حور : شكرا
عصام : طيب ادخلوا وهشرح من الاول
اسماء وحور دخلو وقعدو وهو بدأ يشرح من الاول
__________________________
في عربيه ليل
ليل: تفطري الاول ولا تشربي حاجه
نور : لا شكرا انا بس عاوزة اعرف منك حاجه
ليل : اتفضلي طبعا
نور بجديه : الكلام اللي قولتو امبارح دا كان من قلبك ولا شفقة
ليل : لا طبعا مش شفقه انا قلت من قلبي
نور بعصبيه : ليل انت مكنتش بتقبلني وامبارح قبل م ادخل كنت بتقول استحاله تتجوزني ايه اللي غيرك كدا
Flash Back
نور :ومالها بقي البت دي البنت اللي انت بتستقل بيها دي شافت واتحملت اللي عمر ما حد فيكو يقدر يعيشو لو كنت مكان البنت دي كنت زمانك موت نفسك وخلصت
ليل بصدمه : انتي فهمتي غلطت
نور : لا يا استاذ ليل لازم تسمع كل اللي هقولو انت بتقرهني مش عارفه لي شايفني واحده من غير اهل ولما صدقت أن تكون ف بيت زي دي وكمان تتجوز واحد زيك شايفها رخيصه بسبب كدا صح ثم أكملت بدموع انا كنت بتهان علي حاجات تافهه كنت بشتغل عشان جوز امي يسبني في حالي يوم ما انتو شوفتو بيجري ورايا وهو بيضربني عشان كان فاكر اني محوشه فلوس من ورا
فهد : انا معتبرك اختي والله يا نور وربنا يعلم انتي بالنسبالي اي
نور : عارفه ي فهد وربنا يعلم معزتك عندي
أما بقي يا استاذ ليل فانا عاوزة اقولك أن كل يوم وانا بطلب من عمي انِ اسيب البيت ومش موافقه علي جوزانا اصلاا
ليل : نور انتي فهمتي غلطت خالص انا مش قصدي كدا انا بس كان نفسي اتجوز الانسانه اللي قلبي يختارها بس انا بدات احبك وبكابر انتي فاهمه غلطت خالص
نور بتعصب : وانا ي ليل عمري ما هبقي الانسانيه دي ومن بكرة هسيبك البيت
وراحت اوضتها وهي بتعيطت وسابت ليل في حيره
وبعد فترة مش طويله نور سمعت باب اوضتها بيخبطت
نور : مين
ليل بصوت واطي : افتحي ي نور
نور : لا وعاوز ايه
ليل بغضب خفيف : نور انزلي تحت عاوزك في موضوع
نور بعناد : مش هنزل
ليل بغضب : انزلي ي نور عاوزك في حاجه مهمه
نور : خلاص ماشي هنزل اتفضل انزل تحت وانا نزلا وراك
بعد شويه نزلت نور
نور ببرود : نعم
ليل : نور انتي فهمتي غلطت
نور : لو سمحت ي استاذ ليل
ليل قاطعها وقال قوليلي ليل عادي بلاش استاذ
نور : لي
ليل بغضب : عشان انا اسمي ليل
نور : امم ماشي
ليل : بصي يا نور واسمعيني كويس وياريت متقطعنيش
نور :ماشي
ليل : كل حاجه ظغط عليا معرفتش اختار حاجه كل غصب دخلت هندسه غصب عشان ارضي ابويا اشتغلت ف شركه غصب رغم اني كنت عاوز مكتب صغير بس خاص بيا البنت اللي حبتها وانا في الجامعه اول م واحد اتقدم لها اغني مني قالت ليا اهلي غصبوني عليه عشان كدا بكره أن حد يغصبني علي حاجه منكرش اني اعجبت بيكي بس صدقيني مكنتش عاوز الغصب انا عنيد ودي مشكلتي بس (قالها ليل بتنهيده) مكنتش عاوزك انتي كمان ابقي غصوب عليكي
نور : وانا بعفيك انك تكون مغصوب
ليل : مش دا الحل احنا لو سبنا بعض دلوقتي العيله هتغصبني اكتر
نور : اومال اي الحل
ليل : بصي شهر هنتعامل في حلو مع بعض هندرس حيات بعض وبعد الشهر دا لو عاوزين ننفصل تمام معنديش مشكله
نور : ماشي
Back
“وهل يمكن أن الحب يدخل قلبي رغم المتاعب وهل يمكن أن اعشقك لو كان عشقك خيراً لي فيا الف مرحباً بهي ولو كان متعباً فيا الله أبعده عني قبل أن اتعلق بهي فأنا أخشي الفراق “
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)