رواية جحيم الفهد 2 الفصل الرابع 4 بقلم هند زيد
رواية جحيم الفهد 2 الفصل الرابع 4 بقلم هند زيد
رواية جحيم الفهد 2 البارت الرابع
رواية جحيم الفهد 2 الجزء الرابع
رواية جحيم الفهد 2 الحلقة الرابعة
فى شقه صقر الجارحى
صقر بزعيق: أنا جيبك من كباريه يا هانم ذى أى واحده رخيصه
آه عرفتى دلوقتى ف ياريت بلاش الوش البرئ ده لأن وراه واحده وس*خه💔
هبه بصراخ وهى تضع يدها على اذنيها تمنع نفسها من سماعه:كفايه كفاية والله معرفش معرفش أى حاجة هما فى ناس وقفوا قدام العربيه بتاعتى وخطفونى وان
صقر بسخرية:بس بس اه حكايه جديده بطلى حركاتك ده لأن مش صقر الجارحى إلى ينضحك عليه
استدار ليخرج من الغرفه ولكنه عاد ينظر لها مره أخرى وتكلم
صقر بسخرية وهو ينظر لها بوقا*حه:اه ياريت تستعجلى وتخرجى من هنا لأن فى واحده
جايه تبسطنى بعد نكدك واه نسيت ،ليرمى عليها بعض الأموال
صقر: ده تمنك يا بنت المنشاوى
ليتركها ويخرج وهى تنظر أمامها بانكسار
أهانها بقوه داس بكامل قوته على كرامتها هههه وأين تلك الكرامه 😥
لتلملم ما هو باقى من ثيابها وهى تخرج من الغرفه لتجده يجلس أمام التلفاز
وهو ممسك بجهاز التحكم لا يبالى بها حتى أنه لم يعطى لها أى إهتمام
ولم يكلف نفسه بالنظر عليها لتخرج من الشقه وهى تغلق الباب بقوه وتهبط للأسفل
ولكن عند خروجها تغيرت حاله صقر الهادئه ليرمى بجهاز التحكم بقوه ليتحطم إلى أجزاء صغيرة أجزاء تشبه قلبه الذى تحطم لقطع 💔
صقر بصراخ وحزن يقتل قلبه:لااااااااا ليضغط على قلبه بقوه ليه ليه مالك موجوع ليه عشانها
ليه مش هى ده إلى أنت عايز تكسرها اهو كسرتها مالك بقى
..قلبه بحزن:حرام عليك انت بتحبها
..العقل:لا مينفعش تحب أنت نسيت انت مين وهى مين انت إبن الملجأ أكيد هاتعايرك بكده
..قلبه:متسمعش منه الحب مفيهوش غنى وفقير مفيهوش قوى وضعيف اسمع لقلبكككك
..العقل:لا مينفعش مينفعش اسمع لعقلكككك
صقر بصراخ يزلزل به أرجاء المكان:بسسسسسس كفايه كفايه تعبت
ليسقط جبروته وقوته وهو ينام على الأرض وهو يبكى كما الطفل الصغير الذى تركته أمه وتخلى عنه كل احبائه ليبقى داخل حفره عميقة وما زالت تلك الحفرة تتعمق أكثر وأكثر
💔 وداعا أنا وداعا لى وداعا ضحكتى البريئه وداعا قلبى المسامح وداعا
لنفسى التى صارت لا أعرفها 😥
..عند أحد الملاهى الليليه
فادى: المفروض نلاقى هبه هنا مع إن انا مش عارف اه إلى هايجبها كباريه
ليث بقلق:هبه ملهاش أى أثر هنا
فادى:يعنى اه معناها فى حد بيلعب بينا أيوه شكلها مطبوخه
هبه تختفى وحد يبعتلنا العنوان ده كأنها مقصوده فى حد عايز يبوظ سمعه هبه وسمعه العيله ولا انت شايف اه يا عمى
فهد بهدوء يحاول إخفاء توتره :يلا نرجع القصر
ليث بصدمه:بابا انت بتقول اه وهبه ازاى يعنى
فهد بصرامة وقسوه:قولت يلا وهبه هاترجع يعنى هاترجع
وهاخلى إلى عمل كده يتمنى الموت ومش هايلاقيه
اياد وهو يضع يده على كتف فهد وتحدث بهدوء:أهدى يا فهد إن شاء الله هاترجع
لينظر له فهد براحه ويتحركوا إلى قصر عائله المنشاوى
✍💔💔💔💔💔💔💔💔💔
المجهول بغضب وهى بتكسر ما حولها:يعنى اه حد خدها من الكباريه يعنى اه ازاى
فريد:فى واحد دخل الكباريه ولما شفها ضرب الرجاله بتاعتنا وخدها ومشى
المجهول:تعرفلى مين ابن الك**لب إلى بوظلى اللعبه مش هارحمه
مهاب وهو ينظر للكاميرا: اه ده الحقى البت رجعت البيت
المجهول:اه فين ههههه تب كويس
فى قصر فهد المنشاوى
وهم جالسون غير منتبهين على دخول هبه فجأه
قمر بدموع وقهر:لا مش قادره انا عايزه بنتى هاتولى بنتيييى
هدى بدموع:أهدى يا قمر ان شاء الله هى بخير وزمانهم جايين وهايطمنونا عليها و
لتسكت بخوف وهى تنظر أمامها بصدمه وهى ترى هبه تدخل عليهم وهى متمسكه بثيابها
الممزقة وتنظر أمامها فقط لا تبكى لا تتكلم وهى تسير إلى غرفتها وكأنها لا ترى أمامها لا ترى
أحد لا تسمع صراخ قمر بها وهى تحركها لتتكلم وتخبرها ولكن لم تتلقى منها سوى السكون والهدوء
قمر بدموع وخوف:هبه حبيبتى ردى عليا كنت فين واه إلى حصل معاكى وليه انت كده ردى عليا يا قلب ماما
لتنظر لها هبه نظره وكأنها تودعها قبل أن تقع بين يديها كالجثه الهامده فاقده الأمل مستسلمه لتلك الدوامة السوداء التى تسحبها
قمر بصراخ لحظه وصول فهد والباقيون:هبببببببببه
✍💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
فى المستشفى
قمر بسرعه ودموع:اه يا دكتور بنتى مالها
الدكتور بأسف: هى تعرضت لمحاوله اغت**صاب وللأسف دخلت فى غيبوبة بسبب عدم تقبلها للواقع و
يمشى ولا يكمل بسبب حاله قمر فهى وقعت على الأرض تبكى بشده
فهد بضعف يحاول اخفائه: قمر أهدى ان شاء الله هاتكون بخير لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا
لترتمى بين أحضانه بقوه وهى تبكى بقهر على ما حدث مع ابنتها
✍💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
يرن موبيل فهد برقم غريب ليعطيه ل ليث يجيب
ليث:أيوه
المجهول بابتسامة:يا ترى المفاجأة عجبتك انا سمعت أنها محاوله اغت*صاب مش اغت*صاب كامل الحمد لله بس رنيت عشان اعزيك يا ابن المنشاوى بس لسه مفاجأتى كتير قريب هاتشوف قبور ولادك قدامك والوقت بيعد تيك توك تيك وأغلقت
ليث بصدمه وهو يستند على الجدار:مش مش معقول
دقائق وتصل له رساله محتواها من نفس الرقم صورة لصقر مكتوب اسفلها وتحياتى
لتشعل النيران بين ضلوعه وهو يرى من دمر حياه أخته أمامه ليخرج من المستشفى بسرعه متجه لمنزل صقر
✍💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
فى منزل صقر الجارحى
ملاك بخضه:مين إلى بيخبط بالشكل ده نشف دمى منه لله أيوه حاضر
لتفتح الباب وهى تنظر له بعيون غاضبه
ملاك بغضب:انت مين يا جدع انت وازاى تخبط بالشكل ده اااااه
تصرخ عندما امسكها بقوه من شعرها وهى يهمس لها بصوت مخيف: أنا قدرك الأسود فين اخوكى
ملاك بدموع:معرفش هو خرج ولسه مجاش أنت مين
ليث بعيون تملأها الدموع:أنا إلى اخوكى اغت*صب أخته وهى دلوقتى بين الحياة والموت بسببه
ملاك بقوه وهى تبعده عنها:أنت كداب اخويا مستحيل يعمل كده
ليث بغضب:لا عمل عمل انت عارفه مين اختى هى الى المفروض صحبتك وحبيبتك هبه المنشاوى اه دلوقتى عرفتى
ملاك بدموع:لا مستحيل مستحيل صقر يعمل كده
ليث بغضب:بس ورحمه أمى لاندمه واخليه يركع تحت رجلى ليقترب منها وهو مازال يرى دموع أمه أمام عينيه وضعف والده الذى لم يظهر ابدأ أمام أحد غير اليوم
ملاك برعب وهى بترجع:أبعد عنى ابوس ايدك لااااا سبنى
وللحديث بقيه
هل ليث هايكمل وينتقم بنفس الطريقه من صقر
اه رد فعل صقر على كده
هبه خلاص مش هاتكمل💔
يتبع..
لقراءة الصفل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جحيم الفهد 2)