رواية فيروزة العاشق الفصل الخامس 5 بقلم ملك محمد
رواية فيروزة العاشق الفصل الخامس 5 بقلم ملك محمد
رواية فيروزة العاشق البارت الخامس
رواية فيروزة العاشق الجزء الخامس
رواية فيروزة العاشق الحلقة الخامسة
انا اسف معرفناش ننقذها البقاء لله
عاشق رفع رأسه بصدمه ولقى الدكتور بيكلم واحد
ساره قامت من جنب عاشق عشان تشوف
زينة فين وزينب جت قعدت جنب عاشق
زينب:فيروزة قوية وهتبقي كويسة متقلقش
عاشق:احكيلي يا زينب ايه اللي حصل لفيروزة
زينب:فيروزة كانت زميلة ليا وغير كده امها
الله يرحمها كانت صحبه امنا
فيروزة كانت بنت عادية ومخطوبة لنذار وهيتجوزوا
بس وهي راجعة من شغلها اته”جم عليها اربع شباب
وحصل إللى حصل و بعد كده نذار ساب فيروزة ومرات
أبوها كانت بتذ”لها وبتعاملها اسو”ا معاملة علشان كده
انا وماما اجب”رناك تتجوزها يا عاشق
بعد ثلاث ساعات
في بيت نذار
نذار بسخرية:هتقومي ولا اكمل
زينة جت تقوم مسكها وعطاها الورق
نذار:اسبوع يا زينة الورق متمضاش هتبقي
تريند السوشيال ميديا
زينة دموعها نزلت وقامت خرجت
فى المستشفى
الدكتور خرج والكل ات”لم عليه
الدكتور:متقلقوش الحمد لله أنكم جبتوها فى
الوقت المناسب هى هتفضل لحد بكر”ه الصبح
فى العنايه ولو لقينا حالتها كويسه هننقلها اوضه
عاديه
عاشق:شكرا يا دكتور
الدكتور:ده وجبي
عاشق:يلا يا ماما روحوا وانا هفضل هنا
بس
عاشق:مبسش يلا يا ماما
فعلا الكل روح وعاشق نام مكانه
تانى يوم فى أوضة عادية
عاشق كان بيبص لفيروزة وقرب منها
ولمس خدها
عاشق:انا اسف
فيروزة بو”جع:ن ذ ار
عاشق شال ايده وقال:انتى كويسة
فيروزة بدموع:ليه مم”تش
عاشق خرج ونادى للدكتور وكشف عليها
فيروزة:ممكن نروح
عاشق بص لها وقال:نطمن عليكى الاول
وفعلا عدى الوقت واطمنوا على فيروزة وعاشق
خدها البيت
فى اوضه عاشق
زينب:حمدلله على سلامتك يا روز
فيروزة الله يسلمك
عاشق يلا يا زينب هو”ينا
فيروزة بصت لزينب وهزت رأسها بلا
زينب بضحك:متخافيش يا روز اخويا
مبيكولش بني ادمين
عاشق رمى المخده عليها وهى خرجت بسرعة
عاشق بص لفيروزة بح” ده وقال
عاشق:انتى اتجن”نتي كان ممكن تمو”تي وقتها
فيروزة:واية يعنى ممو”ت
عاشق مسك دراعها وبغضب
عاشق:اياكى يا فيروزة وبص لعيونها اللي مليانة دموع
وشدها في حضنه وفيروزة بقت تعيط وهى ماسكه فيه
عاشق:كفايه يا فيروزة اوعدك اجيبلك حقك أهدي
عاشق حس ان فيروزة تقلت فبعدها لقيها نايمه فنيمها على
السرير وجه يقوم لقيها مسكت ايده
فقعد جنبها لحد ما غفي ونام
في أوضة زينة
زينة بدموع:اعمل ايه يا ربي اعمل اى وفجاه دخلت
عمتها
نادين:تعملى ايه فى ايه يا بنت اخويا
زينة بخوف:ولا حاجه
نادين:ايه الورق إللى فى ايدك ده
زينة خبت الورق ورا ضهرها وعمتها قربت
منها وشدت الورق ولما شافته ضحكت
ورمته فى وشها وقالت
نادين:زى ما نذار قالك تعملى وده لمصلحتك
وخرجت وسابت زينة مصدومة
فى أوضة زينب كانت قاعده وفجاه حد حط
ايده على بوقها
اسر:ده انا
زينب زقته وقالت:الله يخر”بيتك يا أسر ازاى
دخلت
أسر شدها ليه وقال:وحشتني وقرب يبو”سها
راحت عض”ته وضحكت
زينب:بره
اسر:ماشي يا زينب واللهى لوريكى
مسئلة أيام وتبقي مراتى وغمزلها وخرج
تانى يوم
فيروزة فاقت وعاشق كان قاعد جنبها وايده فى
ايدها ونايم
فيروزة:مش فهماك وجت تقوم شدها وقعت عليه
فيروزة ضهرها وج”عهاوعاشق لاحظ ده
عاشق:اسف
فيروزة هزت رأسها وهو عدلها وقال:استنى متتحركيش
عاشق جاب علبه الإسعافات وقعد وراها
فيروزة بخوف:بلاش
عاشق حس بخوفها وقال:متخفيش
عاشق رفع التيشرت بتاعها وفيروزة غمضت عيونها وبدأت تفتكر
إللى حصلها وتفتكر صريخها وهما ببيقطعوا هدومها
فيروزة دموعها بقت تنزل وأول ما عاشق لمسها صرخت
فيروزة بصريخ ودموع: ابعدوا عنى حر”ام عليكم
عاشق:أهدي يا فيروزة أهدي وحضنها
فيروزة فضلت تعيط وهو يهديها وفجأة عاشق جت له رسالة بعد
عنها وطلع تليفونة واتصدم
تفتكروا عاشق شاف ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فيروزة العاشق)