رواية عشقي الأعمى 2 الفصل الأول 1 بقلم نجمة السماء
رواية عشقي الأعمى 2 الفصل الأول 1 بقلم نجمة السماء
رواية عشقي الأعمى 2 البارت الأول
رواية عشقي الأعمى 2 الجزء الأول
رواية عشقي الأعمى 2 الحلقة الأولى
هاني: يا عشق عايز اقولك انه جوزك يعرف طريقك.
عشق بصدمه: رعد.
هاني: اه يا بنتي يعرف طريقك وهو قايلي.
عشق: يعني انت تعرف.
هاني: اه هو قايلي بس قالي مقولكيش.
عشق: وانت قولتلي ليه دلوقتي.
هاني: لأنه حسيت انه انت محتاجة انك ترجعي.
عشق: لأ غلطان انا مش محتاحة وكمان وبدأت دموعها تنزل.
هاني: ايه مالك اهدي.
عشق: انا فعلا محتاجة ارجع اتوحشت امي وعامر ونفسي اشوف اختي ده غير اني اتوحشت رعد ااه كله بسببه.
هاني: لو عايزة تروحي اجهزي ممكن آخدك تشوفيهم.
عشق: بجد بس مش هتسيبني هناك.
هاني: لأ لو مش عايزاني اسيبك مش هسيبك.
عشق بابتسامة دقيقة البس وهرجع بسرعة.
عدت عشر دقايق………..
عشق: يلا علشان انا متوحشاهم خالص.
هاني: يلي ياأختي.
عشق وهاني وصلوا بيت رعد اللي كان لسه داخل هو وعائشة.
عشق اتضايقت لما شافت رعد ماسك عائشة وراحت عندهم بعدتهم عن بعض بس عائشة حضنتها.
عائشة: انت عشق رجعتي واخيراً.
عشق: اه رجعت يا روحي ومش هبعد تاني.
عائشة: بجد مش هتبعدي.
عشق بعدت عائشة عن حضنها.
عشق: انت فعلاً احلي مني.
عائشة: لأ أنت أحلي.
بس عمو هاني قاطعني.
هاني: مش هندخل يابني.
رعد: اتفضل يا عمي طبعاً.
وبعدين وجه كلامه لعائشة.
: يلي يا عائشة.
دخلنا كلنا وكانت سيدرا موجوده.
سيدرا: عشق انت بجد عشق واخيراً رجعتي.
عشق: اه رجعت مهو لو الأستاذة تتصل.
سيدرا: بس انت غيرتي رقمك وكل حاجتك.
عشق: علي فكرة احنا في نفس الجامعه.
سيدرا: انت دخلتي..
عشق بابتسامه هزت راسها….
سيدرا: بس انا مشفتكيش.
عشق: ما انت في تالته وانا في تانية.
سيدرا: وبما انك تعرفي ليه مش جيتي اشوفيني.
عشق: خوفت تجيبينا.
رعد: احم…. ماما جميلة و ماما حنان عيزينكم.
عشق: ماما هنا اومال بابا فين.
رعد بحزن: عم محمد مات يا عشق.
عشق بصدمه: بابا مات انت بتستهبل.
عائشة بدموع: لأ يا عشق مش بيستهبل بابا الله يرحمه فعلاً مات.
عشق بصريخ: لأ بس أنا مودعتوش لأ مستحيل.
هاني بحزن عليها: قومي يا عشق البقاء لله.
عشق بعدت: انا عايزة اروحله حد ياخدني قبره انا عايزة اعاتبه واعتزرله.
جميلة: عشق بنتي اهدي.
عشق: ماما، هما ليه بيكدبو ازاي يقولوا انه مات.
جميلة: بس قلت ابوك فعلاً مات وبعين كلنا ميتين.
عشق بدأ نظرها يتشوش لحد ما أغمي عليها.
رعد جري عليها وشالها واخدها المستشفي.
………………………………….
: ايه لقيت حل.
زين: مفيش غير اننا نضره في مراته أو في المستشفي بتاعته.
: بس عشق، اعمل اللي انت عايزة المهم ارتاح وانا مش هرتاح غير لما انتقم منه.
زين: تمام كلها كام يوم بس.
………………………………..
زين بيشتغل في مستشفي رعد وهو شافه لما جاب عشق واخدها منه ودخل اوضه الكشف.
زين: امممم اعمل فيكي ايه اقتلك ولا….
حلوة الفكرة دي.
زين كشف عليها وطلعلهم.
زين: ده أثر صدمة وانها حامل بس ابعدوا عنها اي ضغط أو اي شئ يزعجها لأنه بيضر بيها وبالجنين.
رعد بصدمة: ح.. ايه.
زين: حامل يا دكتور.
رعد اتصدم وكل اللي كانوا معاه كانوا مصدومين هي ازاي حامل.
رعد في نفسه: حامل يعني بتخوني طيب كانت طلبت الطلاق مكنتش هتمسك بيها بس تخوني ليه.
سيدرا: انت بتقول ايه هي ازاي حامل.
رعد: مالك يا سيدرا هي مش مراتي.
سيدرا اترعبت من كلام رعد ده معملش اي رد فعل.
رعد: وهي يا دكتور صحيت.
زين: اه صحيت.
رعد دخل عند عشق واخدها ورجع البيت.
هاني كان قاعد مستنيها هناك بس رعد خلاه يمشي وهو مشي غصب عنه.
عشق: انت خليته ليه يمشي انا عايزة ارجع معاه.
رعد: حابه ترجعي وتتفضحي ليه بس.
عشق: اتفضح من ايه ولا ازاي.
رعد: مش ضروري تعرفي المهم انه الأوضه دي مش هتتفتح عليكي.
عشق: بس انا مش اسيرة عندك.
رعد: فعلا يا بنت عمي ولا اقول زوجتي المصون ولا الخاينة.
عشق: خاينة.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقي الأعمى 2)