روايات

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت الثالث والعشرون

رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء الثالث والعشرون

صعيدي دمر لي حياتي
صعيدي دمر لي حياتي

رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة الثالثة والعشرون

طبعا دلوقتي كلنا عندنا فضول نعرف مين اللي شاف صقر وهو خارج من غرفة اللى مخبى فيها امل
…..
صقر: حبيبتي خلى بالك من نفسك
امل: ماتتأخرش تانى
صقر: هروح النهارده مخصوص اشترى منوم عشان انيم البقره اللى متجوزها
امل: ماشي يا حبيبي بحبك
صقر: وانا كمان بحبك
وخارج من الاوضه شاف والده واقف قدام الباب
صقر كان واقف مرتبك اوي
محمد: مين دى
صقر: د د دى تبقى احم امل
محمد: امل مين

 

 

صقر: ااامل مراتى
محمد: مراتك ازاي وامتى وفين
صقر: اتجوزتها من سبع سنين
محمد: ٧ سنين واحنا كنا فين
صقر: انا اسف يا ابوي بس ماكانش فيه خل جدامى غير كده
محمد: وماقولتش ليه الكلام ده
صقر: انا قولت ليك بس انت رفضت انى اتجوزها وبعدين خطبت لى وفاء واجبرتنى اتجوزها وعاملها حلو ونفذت فعلا يابوي
محمد: اسمع الكلام اللى هجوله ديه البت دي لازم تطلج دلوقتي حالا
صقر: مستحيل انا بحبها جوى وماعايزش اطليجها
محمد: انا هخليك تطلجها غصب عنك
واحده على الاوضه اللى فهد عزب مريم وكنزي فيها
وبدء يجلد فيه
صقر شخصيته من النوع الكتوم اوى اللى بيكتم الوجع جواه
محمد بيجلد في صقر وصقر لا رد نهال واقفه بتعيط برا علشان ابنها بس مش قادره تتكلم
فضل محمد يضرب في صقر اكتر من ساعة
لحد صقر ما بقى مش قادر يكتم الوجع ظهره كله بقى عباره عن خطوط زرقاء ودم
صقر: اااااااااه
محمد: هتفضل مربوط كده زى الكلب لحد ما اجهز اوراق الطلاق
وبالفعل محمد بدء فى تجهيزهم
محمد: أمضى هنا
صقر: احب على يدك يا بوي بلاش تخليني اطلق امل
محمد: أمضى

 

 

صقر: وعد منى يا بوى هعامل وفاء حلو ومش هقصر في حقها ومش هضربها تانى
بس بلاش أطلق امل
محمد: قدامك حل من التنين ياتطلق يا هتموت مجلود وكده كده هتطلق
صقر رفض يطلق لكن ضرب محمد القوى أجبر صقر أنه يطلق امل
بعد كده
نهال كانت بتعالج جروح صقر ومحمد بيكلم نادر على أساس فهد
محمد: فهد. فهد. انت يا فهد انت مابتردش عليا ليه
نادر: هاه
محمد: هو ايه اللي هاه
نادر: هو حضرتك بتكلمني انا
محمد: وهو فيه حد واقف قدامي غيرك
نادر: لا
محمد: تاخد الكلب ده على جاعته وترميه فيها
نادر: يعنى ايه جاعته
محمد: ماعارفش يعنى ايه
نادر: طب وبتقولها ليه
محمد: انت رجعت للغباء تاني
الفرق بين فهد ونادر أن فهد قوى بس قلبه حنون وبيسامح لكن نادر مايعرفش غير الكره
وفاء: سلامتك يا حبيبي الف سلامه عليك
كده يا صقر تخبئ عليا موضوع ذى ديه
( هى البنت دى هبله ولا ايه بالظبط)
نهال: فهد لو سمحت اطلع على اقرب صيدلية هات شاش وقطن ومطهر ومضاد حيوي واسع المجال علشان اخوك ظهره مأذى اوى ومش مستحمل الالم
نادر: وهى فين اقرب صيدلية
محمد: غريبه جوى فيك ايه يا فهد انت مش على بعضك ليه
خايف تنضرب انت كمان ولا ايه
نادر: اخاف من مين ليه حضرتك شايفنى لسه بيبى مثلا
محمد مستغرب اوى عمر فهد مهما حصل مابيرد على والده
وبعدين فهد لما بيقف قدام والده بتكون عيونه في الارض وبيتكلم بكل زوق لكن ده غير كده
نهال: مستحيل اصدق انك فهد
نادر: انا فعلا مش فهد
نهال: ايه. ازاى

 

 

نادر: انتى بالزات تخرسى وما تتكلميش معايا
محمد رفع أيده ولسه هيضرب نادر راح نادر رافع أيده وماسك ايد محمد
كل اللى واقفين مفيش حد مصدق أن فهد ممكن يعمل كده
الجد: فهد
نادر بصوت عالي: قولت انا مش فهد
الجد كان خايف يكون فهد رجع تانى للمس وكده
الجد: اومال انت مين
نادر: انا نادر
الجد: نادر مين
نادر: نادر محمد حسين محمد عبد الفضيل الدمنهوري. عرفتونى ولا لسه
نهال: نادر
نادر: ايوه يا نهال نادر اللى رميتيه في الشارع انتى فاهمه انى مش هقابلك تانى
نادر طبعا بيحكى لمحمد على اللى نهال عملته فيه
هتعرف رد فعل محمد ايه في البارت اللى جاى
كنزى من وقت رجوعها مصر وهي بتصلى كل الفروض ودائما حزينه على فراق فهد
اخو كنزى: مالك ياكنزى
كنزي: مفيش
الاخ: وحشك
كنزي: 😭. اوى
الاخ: طب بس بس بلاش تعيطى

 

 

كنزي: لا سيبنى انا اللي عملت كده في نفسى فهد انظلم منى بس والله العظيم كل ده كان عشان مفيش حاجه تبعدنى عنه
الأخ: بتحبيه
كنزي: انا مدمنه بيه
الاخ: وعمر
كنزي: بقى ولا حاجه
وفي نص كلامها هى واخوها حست برعشه قوية داخلها
فهد كان في مهمه خاصه بشغله وأثناء تأدية المهمه
كانت طلعت رصاصة من مسدس العدو في قلب فهد ودى هحكيها بالتفصيل في البارت اللى جاى

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي دمر لي حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *