رواية نور عيني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم بسملة بدوي
رواية نور عيني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم بسملة بدوي
رواية نور عيني البارت السابع والثلاثون
رواية نور عيني الجزء السابع والثلاثون
رواية نور عيني الحلقة السابعة والثلاثون
طب وستيي ياااهانم اسيبهاا لمين والنبي اااا
قاطع كلامها سليم وهو بيفتح الباب بعن*ف يشوف مين الشخص دا وفجأه برق بصدمه وعدم تصديق…. مااماااا !
ساره بفزع…… س سليم
سليم ابتسم ابتسامه خوفتها ووجه كلامه لِ سُميه بهدوء مُخيف ….. شايفه الباب دا
سُميه بخوف من نظراته…. اه
اكمل بنفس نبرته الغير مطمئنه…… هتخُروجي منه بهدوء ولا سمعتي ولا شوفتي حاجه سااااامعه انهى كلامه بصوت عالي نسبياً…..
هزت راسها بسرعه….. سامعه بس بالله عليك يباشا متنساش وعدك ليا نهت كلامه والقت نظره سريعه على ساره الي بتبصلها بتوعد وفردت هاربه
ساره بخوف: س سليم
سليم لسا نظراته متعلقه على الباب الِ خرجت منه سُميه ومتجاهلها
س سليم اسمعني عشان خاطري سليم بلاش الاسلوب دا معايا ارجوك… سليم رُد عليا طيب… سليم انا عملت كل دا لمصحتك .. ما ان انهت جملتها حتى انف*جر فِ نوبه ضحك شديد…. هههه مصلحتي هههه بتد*مرلي حياتي وتقوولي مصلحتي ههههه مش قاادر بجد هههه تعرفي ي ي هههه والله مش عارف اقول اي اذا كان امي الي انا من لحمها ودمها بتعمل فيا كدا مستغربش بقا من الغريب ههههه المهم كُنا بنقول اي اها تعرفي انا حاسس اني خلاص
ساره بلهفه….. خلاص اي متقوولش كدا انا ممكن يحصلي حاجه
سليم بصلها وضحك بانكسار…… ليه ﯾ امي
ساره بلهفه وعيطت…… اسفه عارفه الي عملته غلط بس مفيش طريقه غير دي!
سليم بصوت حزين…… طب بلاش انا طب و نور مش انتي علطول بتقولي انها بنتك الي مخلفتيهاش ليه تعملي فيها كدا ليه
ساره بعصبيه…… كااااانت
سليم بذهول…… نعم!!!
ساره بعصبيه…… كان…. كُنت بعتبرها كدا
سليم بعدم تصديق….. بجد مش مصدق حاسس اني فِ كاابوس.. وبعدين كُل دا من ايه
ساره بصراخ……. من اييييه بتهزززر صح البت ديي من ساااعه ما عتبت القصر وعلطول مشاكل مشاكل مشاكل والاهم من دا حرمتني من ابني وكر*هت الاخوات فِ بعض وهي ولا على بالها قاعده بتضحك ولا حاجه هماها فرحانه بالرجاله الي حواليها الي بيتغزلوا فيها وفاكره نفسها قاطعها سليم وهو بسرعه بيرفع ايده بمعني اسكُتي…….. متكمليش…بلاش يا امي نخسر بعض بس اعرفي الي ات*كسر عُمره ما يتصلح…. وبعدين اخوات هههه اخوات اي هما فين الاخوات
ساره بحزن…… اي نسيت اخوك.. عمار ايه مش اخوك ولا ا
سليم عيونه اسودت جامد وعروقه برزت اوي…….. عمااااار مش اخووووياااا ملييون مره قوووولتهاااااالك اخووويا ماااااا*ت عمااااار مش اخويااااا عمااااار مش اخووويااااا عماااار كان بيضحك عليييكواا وانتي عااارفه دااااا ومن اول يووووم بس بتكذبي نفسك وبتصدقي اوهاااام وبس
ساره بعياط بيقط*ع القلب….. لا ابني ابنييييي عااااايش ابني ابنييييي عاااايش متقووولش كدا على اخوووك ايوا ايوااا عمار اخوووك عماااار اخوك ايوا ابني عااايش
سليم دموعه اتكونت من منظرها كان صعب اوي نزل بركبته على الارض جنبها واخدها فِ حضنه…… اهدي يا أمي
ساره بدموع…… انا مش وحشه والله مش وحشه انا عُمري ما اذ*يتك لا انت ولا نور انا كُل الي عملته اني سمعت كلام زيزي وبسكت وهي السبب هي هي الي كانت بتملا راسي دايما بسم*ها
فلاش باك
زيزي بطيبه مزيفه…… ماما
ساره بصتلها بستنكار….. ماما
زيزي برقه مصطنعه….. طبعا ماما ربنا يعلم انا بحبك ازاي وبعترك زي مامتي الله يرحمها كان نفسي تعتبريني زي بنتك نفسي احس بحنان الام اوي اوي اهئ اهئ اهئ
ساره بتأثر شديد وهي بتمسد على شعرها……. انتي الي عملتِ فِ نفسك كدا يا زيزي
زيزي بخبث وهي بتتصنع البُكا…… انا عملت اي انا كُل دا من قهر*تي يماما انا بحبه اوي بحب سليم اوي ونور صدقيني مش بتحبه هي عايزه فلوسه بس انما انا بحبه هو هو ياماما بس هو مش شايفني اصلا نور ضاحكه عليه
ساره بعصبيه……. لا انا متأكده وواثقه ان نور مش بتحبه بس هي بتعشقه اصلا مش هامهها الفلوس الظاهر انك انتي الي مش هتتغيري ابدا ولسا راحه تقوم
زيزي بسرعه وهي بتمسك ايدها وبتعيط….. اسفه بس والله كل دا من قهر*تي انا بحبه اوي بس هو لا… الاحساس دا صعب اوي اوي يماما… واضافت بخبث…. بس صدقيني نور مش كويسه
قاطعها ساره بغضب…… برضو… انا غلطانه اصلا من الاول اني قعدت معاكي
زيزي بخبث…… صدقيني… انا بعمل كل دا عشانكم لمصلحتكم نور مبينه للكل انها بريئه طيبه وبتحب الكل بس الحقيقه عكس كدا خالص واهو انتوا شوفتي بعينك ولادك مش طيقين بعض ومكتفتش بدا دا دخلت ابنك السجن ونقلوه على مستشفى الامراض العقليه قال اي عشان هوسه بنووور شوفتي نوووور هي السبب فكري معايا كدا لو هي مكنتش موجوده مكنش حصل دا كله…كله بسببها وهي اي بُصي هناك كدا قاعده بتضحك وتهزر ومقضياها ولا هاممها واضافت بغل… وشوفي سليم ولمؤخذه في اللفظ الي هقوله بس تحسي انه ماشي وراها في كله حاجه هي الي ممشياه على كيفها شمال شمال يمين يمين!! ابتسمت بنصر اول ما حست ان كلماته اثرت على ساره
باك….
ساره بدموع….. ومن يومها وهي نازله زن زن زن لحد ما فعلا وصلت للي هي عايزاه بس والله ياسليم ما عملت حاجه تأ*ذيك لا انت ولا نور …. انا اسفه
سليم قومها وباس راسها….. الي حصل حصل يا امي….
ساره بلهفه…. يعني سامحتني
سليم بصوت حزين….. مقدرش ما سامحش بس الي اتك*سر عمره ما يتصلح نها كلامه وهو بيسندها لاوضتها واطمن عليها… ومشا …(دي مهما كانت امه!)…
بقلمي بسمله بدوي
عند نور
نور بخوف……. هو سليم اتأخر ليه كدا يارب احميهولي وجيب العواقب سليمه يارب
عدى ساعه بحالها ولسا مرجعش
نور لسا هتفتح الباب عشان تخرُج تشوفه بس لقيت نفسها بتتزق لجوا
نور بتأوه وارتياح…… اااه.. سليم هو انت كنت فين يا حبيبي كل دا خضتني عليك م مال وشك اصفر ليه كدا… س سليم حبيبي رد عليا مالك
سليم عينه الطبيعيه زيتوني بس الوقتي سووده اوي وده ما بيحصلش الا اما بيكون جايب اخر ومتعصب اوي….
س سليم
سليم بغضب جحيمي…… اتكتمييييي بقااااااا في اي لوك لوك اييييييييي بربااانت مش عاااايز اسمع حسِك فاااااهمه
نور بقوه مزيفه….. في اي ياسليم لكل دا يعني…. انا غلطانه اني خايفه عليك وعايزه اطمن مااالك
سليم بعصبيه….. صوووتك ماااايعلاااااااااش يابنت الكل*ب
نور بصدمه…… سليم انت شتمت بابا ووشتمني انا كمان
سليم كان لسا هيعتذر ويقولها مكنش قاصده بس فجأه شدها من دراعها جامد وعيونه بتتفحص جسدها بجر*اءه…….. اي دااا ايييييييييي دااااااااااااا ردي عليييييااااااا
نور بخوف وبُكا…… س سليم اااه انت بتوجعني اااه سليم انت انت بتخوفني منك كدا
سليم بابتسامه مُخيفه……. مااااهو دا المطلوووب انااا عايزك تترعبيي منيي مش تخاافي عشااااااان الطيبه والحنان مينفعووووش معاكي يااانور…. اي دااااااا هاااااا فهميينيي فرحانه بنظر*ات الرجااا*اله ليييكي هااااا ردي مبسوطه وهما بيتغزلوا فِ جمااااالك الاخاااااااذ هاااااا رُدي علييااا وبحركه سريعه قام قا*طع تيشرته من عليهااا
نور بخضه حطت ايدها على جس’مها تداريه وعيطت جامد….. س سليم انت بتعمل اي انت اتجننت
سليم اتجاهلها وشدها لحضنه جامد ونور بتحاول تزُقه بس مش قادره عليه
سليم بهمس وهو بيمشي صابعه على طول ظهرها باثاره…… كدا يا نوري استفدتي اي الوقتي هاا استفدتيي ليه بتحاولي تطلعي اسوء ما فيا عليكِ
نور ساكنه بين ايده وبتعيط
سليم وقفها قدامه وبص فِ عيونها وثواني وهبط يقبل دموعها وعينيها بتلذذ
نور واقفه ساكنه بتعيط بس وده عصبُه
سليم غمض عينيه يتحكم فِ اعصابه…… نوووور اتعدلي
نور بصاله بزهول……. لا يمكن تكون انت سليم حبيبي لا يمكن بجد
سليم بابتسامه بارده……..انتي الِ وصلتيني لكده وباديكي تخليني اعاملك بحنيه وبايدك تشوفي وشي التاني
نور بعييط…… انا عملت اي لكُل دااااااا
سليم بتملك شديد وهو بيعُصر ذراعيها بين ايده…….. جس’مك دااااا بتاااااعي لوحدي شعرك دااااا ليااااا لوحديييي نظرااات حبك قلبك رووووحك كل داااا كله بتاااااعييي لوحديييييي فاااهمه انطقييييي فااااهمه
نور بقوه مزيفه…… لااااا مش فاااااهمه انااااا الي اقوووول واحدد مش انت… انا مش جاااريه عندك ساااامع وانااااااا مِلك نفسيييي
سليم بتملك مجنون…….. انتيييي ملكييييي انااا بس
نور بعييط……. ابعد عنيي ايديي ااه ايدي سيب ايدي انت بتوجعنييي
سليم ساب ايدها ومسكها باسها وقال بنبره جامده….. هتلبسي النقاب يا نور
نور بصدمه… لا لا دا انت شكلك اتجننت على الاخر وفجأه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور عيني)