رواية حلم الملاك الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك البارت السادس عشر
رواية حلم الملاك الجزء السادس عشر
رواية حلم الملاك الحلقة السادسة عشر
نور:بتحبيني ياملاك
ملاك:انا يانور انا
نور:انتي اي
ملاك:انا انا بحبك
نور بفرحه:بجد قوليها تاني عشان مش قدر اصدق
ملاك:بحبك
نور:طب خليكي هنا اعمل حاجه وجاي
ملاك مسكت ايدها
ملاك:طب استنا اسمعني للاخر الاول
نور:طب اعمل حاجه الاول وبعد كده اسمعك براحتي
نور وماشي
ملاك بصوت عالي:انا ايوه بحبك يانور بس
نور فجاء واقف
نور:بس اي
ملاك:بحبك بس زاي اخوي وصديق ليها زاي محمد ابن عمتك كده
نور بصدمه:اان نتي ب بت قولي اي
ملاك:بحبك زاي اخوي وصديق ليها زاي محمد ابن عمتك كده
نور مصدوم:انتي بتهزاري صح قولي انك بتهزاري بالله عليكي
ملاك بحزن:مش بهزار يانور دي الحقيقي انا اسفه مقدرش اشوفك غير ان انت اخوي وبس اسفه
نور عينه احمرت واضيق وعروق برزت ومسك ملاك واعقد يهز فيها
نور بصوت مخيف وعالي وعيون حمرا:انتي بتحبيني صح مستحيل تكوني مش بتحبيني بعد كل الاعملتوا عشانك حب واديتك كلام حلو وقولت وخروجات وخرجتك لبس ولبستك احسن لبس الحفله عمرك ماكنتي تحلمي انك تروحيها وروحتي ورقصتك معايا علي المسرح قدام جماهيري تعرفي انا الاخليت يارا راجل بتاع الامن هو الاينادي عليها عشان تروح واجيبك انتي ترقصي معايا بدلها ودافعت عنك لما كان محمد بيشك فيكي ليه ماحبتنيش ليه انتي كذب انتي اكيد بتحبيني صح
وفجاء حد طلع وبيسقف وكان محمد والشله بتاعت نور طلعت كلها وراها
محمد:الله الله علي الحب الله الله بس لااسف حب مزيف شوفت مش قولتلك ملاك شريفه ومستحيل تقع من كلمتين بس انت مش صدقت واتحدتني يانور بس انا كسبت اتحدي
ملاك بصدمه:تحدي انت بتقول اي
محمد:دي الحقيقه نور مش بيحبك ياملاك وكان تحدي بينه وبيني عشان يثبت ليها انك هتقع من كلمتين والحورات الاهو عملها ليكي الاهو بيحبك يعني دها كذب وهو مش بيحبك وانا كسبت تحدي ياملاك انك محترمه ومستحيل اي شاب يضحك عليكي حتي لو بكلمتين حلوين
ملاك:صح يانور الكلام الابيقولوا محمد دها
لايوجد رد
ملاك:صح يانور الكلام دها
نور بضحكه:ايوه صح ياملاك دها كان تحدي بس لااسف محمد كسب تحدي مبروك يامحمد
ملاك بحزن:يا هو انا لعبه ورخيصه كده بالنسبه ليكم حتي انت يامحمد
محمد:انا اسف هو من ساعات اليوم الاشوفتك طالعه من عندهم بتجري ولبسك مبهدل وانا روحت عشان احذروا معيملش كده تاني ولايجي جمبك فااستفزني بكلام وقالي تعمل تحدي انها هتقع بالكلمتين معايا خلال اسبوع واحد بس وانا كنت مش راضي بس قالي يبقا انت مش واثق فيها وعارف انها هتقع فاانا وافقت عشان اثبت ليها انك مستحيل تقع في فخ نور وفعلا اثبتي دها
ملاك وسقفت
ملاك بسخريه:لابجد برافو عليك انت كده عملت الصح مش كده
ملاك بصريخ:هو انتوا جنس اي بالظبط انتوا ليه معندكمش رحمه ليه بالنسبه ليكم مشاعر الناس لعبه ليه افرد حبته دلوقتي فعلا كنت هتقولي تحدي وانا لااسف ابقا ضحيت لعبه واسخه الناس واسخه عملينها برضوا انتوا كلكم كلاب
روح ربنا يتنقم منكم
وملاك كانت هتمشي محمد مسكها من ايدها
محمد:استني اوصلك
ملاك بقرف:ابعد ايدك دي عني اوعك تلمسيني تاني عشان انا بقرف منكم ومن اشكالكم
محمد:حاضر مش هلمسك بس استني اوصلك
ملاك:لا مش عايزه منكم حاجه
ملاك مشيت ومحمد طلع يجري وراها وفجاء عربيه جت سريع خبطت ملاك
محمد بصريخ:ملااااااااااك
ومحمد جري ناحيتها وهي كانت بتنزف الدم من راسه
وفجاء الكل الشله ونور طلعوا علي صريخها
نور بخضه وخوف من منظرها وطلع يجري عليه
نور بصريخ وشال ملاك من علي الارض وراكبها العربيه بتاعته واعقد وراها وحط راسها علي رجله
نور بصريخ:تعالها بسرعه سوق يامحمد العربيه عشان نلحق نوقف النزيف دها
محمد وجه بسرعه وراكب العربيه وبقت بيسوق بسرعه
ونور بيحاول يكتم الدم عشان مينزفش
محمد بضيق وبتفكير:ليه يارب بيجرها كل دها معايا انا فعلا غلطان عشان سمعت كلام نور وعملت تحدي دها عاقبني باي حاجه يارب بس متعاقبنيش ببعدها عني انا بحبها يارب ومقدرش انها تبعد عني ابدا
وبعد فتره وصلوا المستشفي
نور وشالها والقميص الابيض بتاعه اتغرق الدم ومشي بيها في طرق
نور بزعيق في الممرضين:فين دكاتره الاهنا
الممرضه بخوف:الدكتور اهو يااستاذ نور
الدكتور:هاتوا بسرعه تروللي هنا واخدوه فورا علي العنايه المركزه
وفعلا عملوا كده وخدوا
نور ومسك دكتور من الياقه بتاعته
نور بعصبيه:تعرف لوجرالها حاجه مش هيحصلك خير ابدا
دكتور بخوف:حاضر متخافش هنحاول ننقذ الوضع
نور بعصبيه:مفيش حاجه اسمها هنحاول دها اكيد
وراح سيبه ودكتور ماشي وخايف ومرعب منه
يارا جت هي والشله وشفت المواقف
يارا:اهدي بس كده ياحبيبي هو انت خايف عليها كده ليه
نور بعصبيه:اومال مش عايزيني اخاف عليها ولا اي
يارا بشك:وتخاف عليها ليه هي تخصك
نور بزعيق:ايوه تخصيني يا يارا ارتحتي كده اسكتي بقا عشان مش ناقصكي والله
يارا بزعل:انت بتزعق فيه عشانها يانور
نور وزفر بضيق:يارا تعرفي تسكتي شوي عشان خاطري
يارا بشك:ماشي يانور هسكت لما نشوف اخرت كل دها اي
محمد:عملت اي يانور دكتور قالك اي
نور:خدوا علي العنايه المركزه يامحمد
محمد:انت السبب في كل الابيحصل دها يانور انت السبب
نور بضيق:محمد خلاص اسكت عشان انا فيه الامكفيني والله وكتر كمان
محمد:خايف علي يانور ولا دي كمان تمثيل
نور وزفر بضيق :اللهم طولك ياروح يجماعه حد ياخد محمد بعيد عني دلوقتي
خالد:تعال يامحمد استريح
الممرضه:مين فيكم قريب المريضه
نور ومحمد في نفس الوقت:انا
الممرضه:طب حد فيكم يمضي هنا
نور:خليك انت يامحمد وانا امضي
نور:همضي علي اي.
الممرضه:تمضي علي الاقرار ان لو المريضه لاقدر الله جرالها حاجه اوتوفت المستشفي خاليه من المسؤاليه ديت
نور بعصبيه:لا مش همضي
الممرضه:كده العمليه مش هتتعمل ليها وبترجك امضي بسرعه وانجز عشان نلحقها عشان هي فقدت دم كتير وبين الحي والموت هي حالتها خطره اووي
نور بخضه وبخوف عليه:لا مش همضي والعمليه هتتعمل غصب عنكم
الممرضه:بس كده انت بتخلف قوانين المستشفي
نور بعصبيه:قولت مش همضي لان اصلا سواء مضتت او مش مضتت وهي جرالها حاجه وربي ماهرحمكم والمستشفي دي هتتقفل فاهمه
الممرضه بخوف:فاهمه
والممرضه مشيت وبلغت الدكتور بالا قالوا نور ودكتور خاف وبداء في العمليه ليها
نور:الو ياستي
فيروز:اتاخرت كده ليه انت وملاك برا مش قولت الساعه بكتير وتجي
نور بحزن:ملاك عملت حادثه ياستي
فيروز بصدمه وبخوف:اازاي
نور:خلصت الحفله وراكبين العربيه ومشين فجاء ملاك شفت بتاع ايس كريم قالت انا عايزه اكل ايس كريم وكنت هنزل اجيب ليها لقت فجاء نزلت قبلي وماشيه بسرعه من غير ماتبص حوليها ببص فجاء عليها لقت العربيه جايه السريع خبطت ملاك ومشيت بسرعه رهيب قبل ماسجل رقم العربيه وملاك كانت بتنزف دم من دماغه وانا اخدها علي المستشفي ياستي احنا دلوقتي في المستشفي
فيروز بحزن:طب هي عامله اي دلوقتي
نور:هي في العنايه المركزه ياستي وحالتها خطر اووي الممرضه بتقول انها بين الحي والموت انا خايف عليه اووي ياستي ادعيلها ياستي ادعيلها ربنا يقومها بالسلامه
فيروز:متخافش ياحبيبي هي هتبقا كويسه انتوا في اني مستشفي قولي العنوان
نور:العنوان ———————-
فيروز:ماشي انا جايه انا وانغام ليك
نور:ماشي
فيروز:ماشي ياحبيبي مع السلامه
نور:مع الف السلامه
وقفل السكه
وبعد فتره فيروز وانغام ومريم واصلوا
انغام:الدكتور طالع من عندها ولا لسه يا شباب
محمد:لسه ياامي مطلعش ادعيلها يامي ادعيلها
انغام:ربنا يقومها بالسلامه وانشاء الله هتكون بخير متخفوش
نور:تعالوا اعقدوا
وفيروز وانغام ومريم اعقدوا جمب نور ومحمد
فيروز:يارب انت علم بالبنت دي واحولها قومها بالسلامه يارب
يارا ببتسامه:انتي عامله اي يامريم سالت عليكي الصبح وقالوا انك في الجامعه
مريم بقرف:تمام
يارا:ومالك بتقوليها بقرف ليه يامريم
نور:يارا احنا في اي ولا اي دلوقتي عشان تقولي القرف ومش القرف
يارا:نور هو في اي بالظبط انت مش طايق ليها ليه كلمه من الصبح
نور:عشان انتي واحده معندكيش دم عشان فيه مريضه بتموت جوه وانتي اعقدها تعتبي اختي علي كلامها
يارا وقامت من علي الكرسي:لا انا ماسمحش انك تهيني اكتر من كده يا يانور انا ماشيه
نور:بالسلامه
خالد:اهدوا كده ياجدعان هو في اي مش مشكله صغير تزعلكم من بعض
نور:خالد لوسمحت متتدخلش بيني وبين خطبيتي
خالد بزعل:ماشي يانور حقك عليا انا غلطان عشان ادخلت
ويارا مشيت من المستشفي
وبعد الساعات الدكتور طالع
نور:طمنا يادكتور هي عامل اي دلوقتي
الدكتور:الحمدالله عدت مرحله الخطر هي بس هتفوق بعد كام الساعه قدمها للصبح يعني
نور:الحمدالله انها عدت مرحله الخطر الحمدالله يارب ممكن انتوا تمشوا وانا اعقد معها للصبح لما تفوق
محمد:لا انتوا امشوا وانا اعقد معها
نور:لا رواح انت يامحمد عشان في امور في الشركه لازم انت ترووح الشركه بداري وتشوفها
محمد:ماشي
صباح جديد علي ابطالنا
نور فضل نيام جمب ملاك علي كرسي والاسره كلها اجتمعت في اوضته ملاك وملاك لسه مافاقتش
نور:يادكتور هي لسه مافاقتش ليه
وفجاء ملاك فتحت عينه ببطئ تفتحها وترجع تقفلها وفي الاخر قدرت تفتحها
فيروز:الحقوا ملاك فاقت فتحت عينه
وانغام ومحمد ونور بصوا كلهم عليه
نور:حمدالله علي السلامه ياملاك
فيروز:حمدالله علي السلامه يبنتي
انغام:الف حمدالله علي السلامه كده تخوفينها عليكي ياملاك
محمد:حمدالله علي السلامه ياملاك الحمدالله انك بخير
ملاك بتوهان:انتوا مين
يتبع..
الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حلم الملاك)