رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور البارت التاسع والثلاثون
رواية الدكتورة والمغرور الجزء التاسع والثلاثون
رواية الدكتورة والمغرور الحلقة التاسعة والثلاثون
عمر اتفجأ بي ست باين كبر السن عليها وع ملامحهاا..
عمر بقلق: في اي يا اسمااء ومين دي؟
اسماء بصتلو بدموع وقالت: ماماا
عمر بصلها بسخريه وقال: اهلااا بنبع الحنان
بصتلو بسخريه وقالت: وده بقا حظابط جوزك
عمر بستفزاز: اي رايك مش هتلاقي جوز بنت قمور كده صح
هي بعصبيه: جوز الندامه مجاش من وراك غيرر القر*ف ووجع الدماغ
عمر ببرود: ولا كأني سمعت حاجه
هي بنفاذ صبرر: بنأدم مستفزز
عمر بضحك: متشكرر
اسماء بدموع: نعم يا ماما حضرتك جايه ليه؟
هي بسخريه: هكون جايه ليه يعني اكيد مش علشان وحشاني ولا همو*ت واشوفك
عمر بصلها بستغراب شديد الي هوا انتي ام ازاي ومتستهليش لقب الام اصلااا…
اسماء بدموع: عارفه من غير ما حضرتك تقولي ممكن اعرف جايه ليه
هي بعصبيه: ممكن اعرف انا جوزي اتسجن بتهمه اييه ان شاء الله
عمر ببرود: مزاجي كده
هي بانفعال: هو اي الي مزاجك كده انت ملكش الحق تسجنوو
عمر بعصبيه: لااااا ليا كل الحق اني اسجنو انا لو كنت اطول امو*تو كنت عملت كده من غير تردد ..
هي بزعيق: ليييييه ان شاء الله
عمر بزعيق اكترر: انتي واحده معندكيش قلب انا مش لاقي وصف اوصفو بيكي انتي اييييه معندكيش قلب يعني انتي جايه المسافه دي كلها علشان بنأدم زبا*له زي ده ميستاهلش وحتي مكلفتيش نفسك وسالتي بنتك هي عامله ايه احوالها اييه انتي لا يمكن تكوني ام ابدااا انا مش عارف استوعب قساوتك معهاا ولا كلامك بشكل ده مش مصدق هو بجد في كده…..
هي بصتلو بدموع بس حاولت تتداريها وقالت بجمود مصتنع: انا ميهمنيش كل الي انت قولتو ده انا يهمني اعرف جوزي مسجون لييه انا جايه عشان كده مش اكترر…
اسماء بصتلها بدموع وقهره ع امها الي المفروض تجري عليها وتقولها يا ماما انا متد”مره من كل الي حواليا بس جيت استخبا في حضنك من قساوه الدنيا عليااا علشان حضنك هو بس الي قادر يشفيني ويخفف عني الوجع الي مالي قلبي من نحيه العالم القاسي ده بس للاسف مش هينفع لان مامتها كمان مع العالم وقاسيه اكترر من العالم الي برا…
عمر بصلها بجمود وقال: تقدري ترحيلو وتساليه هو مسجون ليه انا مش هقدر افيدك ومش هضيع وقتي معاكي اكتر من كده..
هي بعصبيه: انت بنأدم متخل*ف ومعندكش زوق ياله انتو الاتنين شبه بعض اصلا وتستاهلو بعض
عمر بزعيق: اتفضلي برااااااا
اسماء بصتلو بصدمه وقالت: عمررر
عمر بزعيق اكترر: انتي سمعتيني قولت ايييييه اتفضلي ياله برااااااا
هي بصتلو بغل وشرر وسبتو ومشيت…
اسماء وقعت ع الارض وسمحت لدموعها اخيرااا تنزل وبكت بحرقه وبصوت مسموع وقالت بشهقات يملأها الحزن: ل.ليه بيحصلي كدد لييه مليش نصيب في اي حاجه حتي امي… امي االي المفروض تكون ارحم بيا من الناس الي براا دي انا اتأذيت بشكل بشع واول حد اذاني كانت هياا بقساوتهاا وكر*هها ليا كر*هها خلاني كرهت نفسي والدنيا كلهااا لييه ي ماما لييه دايما بتسبيني في اكتر وقت انا ببقا محتجاكي فيه.. ليه بتكر*هيني بشكل ده.. انا بقول انا عملت اييه معهاا علشان تعيشني كل حياتي كده خلتني معقد*ه ومر*يضه نفسيااا….
حني ع قلبي ي امي انا لا املك اي شيء غالي ع قلبي سواكي.. 💔✨
عمر بصلها بزعل وقبض ع ايدو بعصبيه وقال فنفسو: يارتني اقدر اشيل كل الوجع ده من قلبك يارتني اقدر افهمك ان دموعك دي بتو*جعني اكتر منك لان حاسس اني عاجز ومش قادر اساعدك بس مش بايدي والله يا اسماء مش بايدي صدقيني….
تنهد بزعل ووجع ع حالها وراح عندهاونزلها ع الارض وشدها وسحبها لحضنو وقال بنبره كلها حنيه: خلاص ينور عيني اهدي اناا جنبك..
اسماء عيطت اكتر وهيا جوا حضنوو وقالت: انا مش عارفه هيا بتكرهني لييه نفسي الاقي سبب انها بتكر*هني علشانو ده انا بنتها ليه هيا قا*سيه معايا بشكل ده ليييه دمر*تني وزرعت جوايا الكر*هه ليهاا ليييه عملت فيا كده يا عمررر لييه….
عمر سمح لدموعو تنزل ومقدرش يرد عليها لانو ملقاش جواب ع اسألتهاا دي لان هو نفسو ميعرفش ليه مامتها بشكل ده….
عمر بعدها عنو بهدوء وطبع قبله ع ايديهاا بكل لطف وبصلها بحنيه وقال: ممكن العيون القمر دي تبطل عياط بقااا….
اسماء بصتلو واتكلمت بنبره يملأها الحزن: وانا من امته عيوني بطلت عياط حتي لو بطلت عياط ف قلبي عمرو مهدا ولا بطل عيااط ي عمرر….
عمر بصلها بحزن وقال: انا هنا ي اسماء ومش هسمح لي دموعك تنزل تاني ومش هسمح لي اي حد يكون سبب في دموعك او زعلك انو يقرب منك…
اسماء بصتلو بحب وقالت: شكرا يا عمر
عمر ببتسامه: تيجي ننزل نتمشا ونقعد ع البحر شويه واجبلك ايس كريم وورد واقولك ان الورد جميل يشبهك ويشبه قلبك…
اسماء مسحت دموعها وقالت بفرحه: بجد
عمر: بجد
عمر شدها ومسك ايديها وخدها ونزل ركب عربيتو ومشوا وبعد شويه وصلو…
اسماء نزلت بسرعه من العربيه جريت قعدت قدام البحر والهواا البارد بيخبط في وشها غمضت عنيها بارتياح وبعد شويه عمر جالها وقعد جنبها وفي ايدو الايس كريم…
عمر بصلها بحب ومد ايدو بي الايس كريم وقال بضحك: انا بحب اكل الايس كريم في البرد اوي ويبردني اكترر وممكن اتعب بسببو بس انا كده بعشق المعناااه
اسماء بصتلو واخيرااا الابتسامه اترسمت ع وشها الهادي الجميل
يعرف جيداً كيف يجعلني أضحك . . !
و هذا كافياً لأحبه . . . 🤎
عمر بتوهان في عيونهاا: انا بحبك ي اسماء
اسماء بصدمه: بتحبني
عمر ببتسامه: ده انا بعشقك والله..
اسماء بصتلو بكسوف وبصت قدامهااا….
وام كلثوم بتغني في الخلفيه وبتقول: وقابلتك انت لقيتك بتغيررر كل حياتي.. معرفش ازاي حبيتك معرفش ازاي ياا حياااتي❤🎼…
______________________________
عند زين ونيره كانت نيره قاعده في الجنينه وبتقرأ روايتها المفضله وبتشرب مشروبها المفضل وزين قاعد جنبها وسرحان فيها وفي جمالها وملامحها الهاديه والمريحه….
زين بحب: نيره
نيره بصتلو وقالت ببتسامه: نعم يا حبيبي
زين: ممكن اعترفلك اعتراف
نيره ببتسامه هاديه: اكيد طبعاا
زين ببتسامه وحب: تعرفي اني عمري ما حبيت بس حبيتك انا كنت مش مقتنع اصلا ان في حاجه اسمها حب والكلام ده كنت بقول ان الي بيحب بيبقا ضعيف وبيضيع نفسو من غير قصد كنت بسمع صحابي المتجوزين وهما بيحكو عن الي بيحبوهم كنت بقعد اضحك واقول الحب ده شيء بيتعب قلبك وبيرهق روحك معاه وبس … بس شوفتك غيرت كل كلامي ونظرتي عن الحب وفجأه لقيت نفسي بقيت من ضمن الناس الضايعه الي هناك دي عجبك كده….
نيره بضحك: كده يا زين حبك ليا بقا ضياع دلوقتي ماشي
زين بضحك: احلي ضياع ضيعتو والله…
نيره بحب: انت الطف حاجه دخلت ع قلبي وحياتي ي زين الرجال…
قال لها :” أنا والسّماء مهمَّتُنا واحدة . . أن
نُرافقكِ . . هي بغيمها . . وأنا بقلبي ” . .
جماعه خلينا متفقين ان كلناا نفسنا نضيع زي الناس الي فوق دي بس عمرنا منروح نقول😂😂🥺❤
وفجأه دخل حارس من الحراس بجري وقال: الحق يا زين بيه في مشكله كبيره اوي برااا….
زين بصلو بستغراب وطلع معاه واتفجأ بي ام رنيم وهي بتبكي بحر*قه وبتقول بزعيق: بنتي رااحت مني يا زين بنتي انتحرر*ت بسببك
زين بصلها بصدمه وقال: ايييه
اسكوزمي بس انا لازم كنت انكد معلش سوري ي جماعه😂😂❤
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الدكتورة والمغرور)