روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دانه احمد

رواية طفلة الرعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دانه احمد

رواية طفلة الرعد البارت الثاني والعشرون

رواية طفلة الرعد الجزء الثاني والعشرون

رواية طفلة الرعد الحلقة الثانية والعشرون

عربيه فهد وقفت أدام عربيه رعد اللي اتقلبت
فهد بسرعه نزل و ساعده يخرج من العربيه رعد كان بينز”ف من دماغه وايديه
رعد : … داانه داااانه
فهد:رعد انت كويس
رعد حط ايديه على دماغه و مسح الد”م
رعد:هات مفاتيح عربيتك
فهد اداله المفاتيح
رعد ركب العربيه و ساقها بسرعه جنونيه ولحظه الكويس انها انه كان طريق خالي
…. فضل يسوق عربيته بيحاول يوصل للعربيه اللي فيها دانه لكن فص ملح ملهاش إثر
..قرر يرجع تأني
و يدور على طريقه يلقيها بيها
لف ورجع تاني لمكان فهد
رعد بغضب وخوف : يا ولاد ال
مرام فين؟
فهد:محدش يعرف هي فين مختفيه من كم يوم
رعد :يا بنت ال****اكيد هي اللي وراء اللي بيحصل هي و سليم لازم القيها… مش هرحمها لو دانه جرالها حاجه
… فين موبيلي؟
فهد:ممكن يكون وقع في اللخبطة اللي حصلت… رعد اهدي لو سمحت عشان نعرف مكانها بلاش تضيع كل اللي عملنه مرام كدا هتفهم خطتك

 

 

 

 

 

 

رعد بعصبيه :انت عايزني اسيب مراتي انت اتجننت….
فهد كان هيتكلم لكن صوت منبه الرسايل قاطعه
طلع موبايله كان فيديو لدانه
رعد بسرعه شد الموبيل من فهد
وبانت عليه علامات الصدمه والذهول
دانه كانت في صندوق كبير من الازاز فيه مايه لكن لونها أحمر من الد”م اللي هي نز”فته و
في
عمود متثبت في الصندوق ودانه مربوطه فيه والمايه بتزيد وهي فاقده الوعي
ووشها شاحب و بتنز”ف من دماغها بشده و كذلك رجليها من إثر الر”صاصه
لكن الصندوق في بدايته لسه مامتلش مايه
رعد بذهول حط ايديه على شاشه الموبيل و بخوف :دانه
كاميرت الموبيل اتبدلت
وظهر شخص ملثم
سالم :اهلا يا رعد بيه

 

 

 

 

 

 

رعد بزعيق :قسما برب العزه هد”فنك حي هخليك تتمنى المو”ت…. انت مين يا ابن ال… عايز ايه؟
سالم :ربع ساعه تيك توك
والصندوق يتملي وحبيبه القلب تروح في شربه مايه هنلعب لعبه حلوه يا رعد بيه
لو عرفت هي فين وجيت لحقتها هتكون ليك لو اتاخرت اترحم عليها
رعد بحده: لا يا زبا”له اوعدك انك انت وكل اللي وراك هعملكم دافنه جماعيه
البودي جارد قفل
ورعد ركب عربيه فهد
رعد بنبره امر:فهد حددلي المكان اللي حصلت منه المكالمه دا فورا
فهد وهو بيركب عربيه واحد من الرجاله وبيكلم حد في الموبيل :اعتبره حصل
بعد حوالي خمس دقايق
فهد:المكان في…..
رعد بص للساعه وبقي يزود السرعه بطريقه جنونيه
عند دانه
سالم:ياله بسرعه اخلي المكان
صالح بغباء: احنا هنبقى عملنا ايه كدا ما هو اكيد هيلحقها
سالم بخبث وهو بيركب العربيه:
مش بسهوله كدا الخطه انهم هما الاتنين يمو”توا سوا ياله بسرعه
المكان بقى خالي تمام مفيش
غير دانه اللي بدأت تفوق و المايه وصلت لحد بطنها والصندوق بيتملي
دانه بدموع و تعب:بابا رعد

 

 

 

 

في حد هنا اللحقووووووووني اههههه اااههههههههه
بقيت تحاول تفك نفسها لكن معرفتش فستسلمت والمايه وصلت لرقبتها بقيت ترفص برجليه في المايه لكن مش عارفه تعمل حاجه فكت ايديها بصعوبه
لكن مش عارفه تعمل ايه لان الصندوق متعلق بجنازير
ومتزن مع كتله معدن كبيره جدا
كل ما بتحاول تخبط في الصندوق كتله المعدن بتترفع والصندوق بينزل لكن هي قوتها أضعف من كدا بكتير بقيت تعيط وبتخبط على الازاز
المايه ازدادت جدا وغطتها تقريبا
رعد وصل المكان وطلع سلا”حه ودخل المكان لكنه استغرب انه مفيش اي حد دخل المكان
وقف مصدوم لما شاف دانه بتحاول تتنفس بصعوبه
جري ناحيتها بسرعه طلع مسد”سه و ضر”ب الر”صاص في الازاز لكنه مضدا الر”صاص
دانه بصتله برعب
رعد حط ايديه على الازاز وهز راسه بمعنى لا
وبدون تفكير ضر”ب رصا”صتين في سلاسل الحديد اللي شايل الصندوق السلاسل بتتفك والصندوق الازاز بينزل بسرعه جدا
لكن في نفس الوقت كتله المعدن اللي فعلا كبير جدا وخصوصا انها متزنه مع صندوق بالجحم دا
رعد بيرفع عنيه ويدوب بيبعد كتله المعدن بتقع وهو بيبعد لكنه بينز”ف بشده
رعد بقى ينز”ف وبيفقد الوعي

 

 

 

 

 

 

الصندوق نزل على الأرض واتقلب
دانه وقعت والمايه نزلت على الأرض وهي فقدت الوعي
بعد مده
المكان بيكون د”م ومايه والاتنين فقدين الوعي وخصوصا رعد اللي نز”ف كتير جدا من دماغه
فهد بيوصل للمكان ووقف مذهول من منظر رعد ودانه
جري بسرعه ناحيتهم وطلع دانه
كلم الإسعاف
بيتجي بعد مده
و بياخدوا دانه و رعد اللي حالته خطيره جدا
في المستشفي
بيدخلوا برعد العمليات لان حالته حرجة جدا ونز”ف بطريقه غريبه
ودانه بياخدوها اوضه العمليات ويطلعوا الر”صاص من رجليها وبيخيطوا الجروح اللي في دماغها
وبتفضل تحت جهاز الأكسجين
اذكروا الله 🌼🌼🌼🌼🌼
برا العمليات…….
أحمد بلهفه:دانه كويسه؟
مصطفى :رعد فين يا فهد؟
داليا:ما ترد علينا يا ابني
فهد بحزن: للأسف رعد بيه حالته خطيره جدا و مدام دانه اتصابت لكن دلوقتي في العمليات ادعولهم
واحد من رجاله رعد راح عند فهد وهمس له

 

 

 

 

 

فهد:تمام اوي هما فين دلوقتي؟
الشخص :في المخزن القديم
فهد بتفكير: خالي بالكم عليهم رعد بيه اكيد هيحب يصفي حسابه معهَم بطريقته اوعي يهربوا
الشخص :اعتبره حصل
ومشي
أحمد :مين اللي عمل كدا يا فهد؟
فهد بجديه :متقلقش يا احمد بيه العيال دول هيتحاسبوا هما معانا دلوقتي
بعد مده طويله
مصطفى :هما اتاخروا كدا ليه في حاجه مش طبيعيه
الدكتور خرج بسرعه:عايزين حد من اهله
مصطفى :انا ابوه
الدكتور :اتفضل معانا
بيعدي اليوم بكل التوتر اللي حصل فيه
دانه بهلوسه :رعد رعد
احمد:دانه حببتي انتي كويسه؟
دانه بوجع : رعد رعد يا بابا…
أحمد سكت ودا خلي الدموع تنزل من عيونها :هو كويس؟ قول انه كويس ارجوك……
اذكروا الله 🌺🌺🌺🌺🌺

 

 

 

 

 

أحمد بحزن :حالته مش مستقره الخبطة أثرت على دماغه و هو دلوقتي في العنايه
دانه بخوف عليه:عايزه اشوفه لو سمحت
أحمد :مينفعش يا حببتي ممنوع الزياره وانتي تعبانه
دانه بانهيار : و غلاوه رب الكعبة عندك عايزه اشوفه
أحمد :هقول للدكتور
الدكتور بيوافق بعد إلحاح احمد عليه
أحمد :الدكتور وافق
دانه بتشيل الاجهزه اللي في ايديها وبتقوم لكن بتقع على الأرض وهي مش عارفه تمشي
أحمد بيشيلها دانه سندت راسها على صدره وبقيت تعيط وهي مخبيه وشها في صدره
أحمد :بتحبيه؟!!
كان مجرد سؤال فتح عليها كل الأبواب القلب والعقل والكرامه
سكتت وكان سكوتها محير
بعد مده
بتدخل العنايه المركزه بتشوف رعد نايم على السرير
وفي اجهزه كتير جدا متوصله بيه
بقيت تعيط وراحت قعدت جانبه ومسكت ايديه
دانه:ارجوك فوق يا رعد انا اسفه اني خرجت

 

 

 

 

انا السبب في كل اللي حصل… بس عدم ثقتك فيا كان بيقت”لني… انك تشك فيا كان وجعني انا اسفه بس ارجوك ارجع ليا
نامت على طرف السرير وهي ماسكه ايديه
بعد تلات ايام
رعد بدا يفوق ودماغه بتوجعه وحاسس بالرويه مشوشه
مصطفى بلهفه : رعد انت كويس
رعد :مرام حببتي هي فين؟
كلهم بصوا لبعض وخصوصا دانه
دانه:رعد انت كويس انا جانبك اهوه
رعد بحده وهو بيبعد ايديها:انتي مين؟ وازاي تمسكي أيدي كدا يا زبا”له
دانه بصدمه:ايه؟
مصطفى بخوف وشك :رعد انت فاكرنا صح؟
رعد بحده وغضب :في ايه يا مصطفى بيه مين المقر”فه دي؟
ولا تكون بنت ل”يل من اللي تعرفهم….
دانه بدموع:كفايه يا اخي كفايه حرام عليك
وسابتهم وخرجت وهي منهاره

 

 

 

 

 

عند رعد
رعد:فين مرام؟
احمد:انت بتقول ايه يا رعد فوق يا اخي
رعد :في ايه؟ازاي تكلمني كدا يا احمد بيه؟
أحمد ومصطفى بصوا لبعض وسكتوا
بعد شوبه
احمد:ممكن نفهم في ايه؟
الدكتور :واضح ان الخبطة دي أثرت على مركز الذاكره ونسي أشخاص في حياته زي مراته
دانه بدموع :بابا انا عايزه اخرج من هنا انا مش قادره اتنفس
أحمد :اهدي يا حببتي اهدي
بيدخلوا لرعد بيلقوه قاعد مع مرام في وضع انسجامي اوي
دانه:انت بتعملي ايه هنا يا
رعد بمقاطعه:اخرسي ازاي تكلمي مرات رعد المنشاوي كدا يا زبا”له
دانه :مراتك!!!
وبتفقد الوعي……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *