رواية مجنونة آدم الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة آدم الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد
![]() |
رواية مجنونة آدم الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد |
رواية مجنونة آدم الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد
في شقه ادم :٠٠٠
حنان بقلق:مالك ي ادم فيك ايه.
ادم بضياع :مفيش حاجه دي رساله تبع الشغل.
حنان بشك :متأكد ي ادم.
ادم :ايوه متاكد هروح انام تصبحي علي الخير.
حنان بشك :وانت من اهله ي تري فيك ي ادم.
ادم بجنون وهو يحدث ذاته:معقول تكون حنان بتخوني لا لا ي ادم انت ازي تفكر كده لا مش ممكن ده اكيد حد عايز يضيقك وخلاص اهدا كده واستغفر الله.
*****************************************************
في شقه ادهم :٠٠٠٠٠
ام ادهم بابتسامه :منورنا ي احمد ي حبيبي.
احمد بارتياح:تسلمي ي ام ادهم.
فاطمه بمرح:ايه ي جدعان خلاص نورنا والنور ملا المكان ممكن بقا تجيبوا العروسه لحسن العريس مش علي بعضه.
احمد بتوعد :ماشي ي فاطمه.
فاطمه بضحك:هههههه خلاص متزعلش بس هاتها بقا ي ادهم.
ادهم بابتسامه : حاضر ثانيه واحده.
في غرفه شمس ٠٠
ادهم بحده خفيفه :خلصتي.
شمس بمكر:خلاص خلصت ي اخويا وتحت امرك.
ادهم باستغراب:ده ايه ده من امتا الهدؤء ده.
شمس بخبث: من هنا ورايح ي اخويا انت اخويا الكبير ولازم اسمع كلامك.
ادهم بارتياح:حبيبه قلب اخوكي هو ده الي مستنيه منك صدقيني احمد بنادم هايل هيعوضك ويسعدك.
شمس بخبث: حاضر ي اخويا حاضر.
لتحدث ذاتها بشر اتمسكن لحد ماتمكن واخود ادم وبعدين هراتاح منكم كلكم.
????????❤️❤️????????????????????????????????????????????????????????
في امريكا :٠٠٠٠٠
ماكس بحده :جرا ايه ي حاتم كل ده اول مره تتاخر عليا في طلب كده فيه ايه.
حاتم بحده:انت بتستهبل مانا قولتلك ان الموضوع هياخد وقت دي مرات ادم زيدان ي عني خطفها لازم يكون مترتبله كويس اوي علشان محدش يشك في حاجه والا هنروح في داهيه.
ماكس بزهق:اووف وبعدين ي حاتم اخرتها ايه.
حاتم بجديه :انا معين عليها مراقبه اربعه وعشرين ساعه ولما يلاقوا الوقت المناسب هيتصرفوا.
ماكس بزهق؛ طب ماانجي تتصرف.
حاتم بغضب:انت غبي اسمع انجي مينفعش تعرف اي حاجه قولتلها عملتلي فيها الام الحنينه وقلبت الدنيا اسمع البت في خلال يومين هتكون هنا والكلام خلص علي كده.
????????????????????????????????????????????????????????????♥️♥️♥️
في شقه ادم :٠٠٠٠
ادم بعصبيه :فيه ايه على الصبح مش عارف انام من صوتكم.
حنان بدهشه:مالك ي ادم فيه احنا معليناش صوتنا ل درجه دي.
ادم بغضب :ده علي اساس ايه اني اتجننت ولا ايه الصوت لا ي حتمل.
حنان :خلاص خلاص اهدا مفيش حاجه لكل ده مفيش حاجه مستاهله احضرلك الفطار.
ادم بشك وعصبيه :مش عايز حاجه انا هنزل الاداره.
ليرحل ادم بعصبيه وغضب تحت نظرات حنان الخائفه.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في الاداره :٠٠٠٠٠٠
كان يجلس ادم بشك وتعب وهو ينظر الي الرساله فهو لا يصدق حرفا مما بها لكن الشك مازال يسيطر عليه.
احمد بقلق:مالك ي ادم فيك ايه من الصبح مش كويس..
ادم بتعب:مافيش حاجه ي احمد تعبان شويه صحيح مبروك علي الخطوبه.
احمد بابتسامه :الله يبارك فيك ي حبيبي.
ادهم بجديه:جهزوا نفسكم للسفر للي الفيوم علشان اجتماع الاداره.
احمد :انا هسافر مع الفريق ٠
ادم بتعب :تمام واحنا هنحصلك انا وادهم ٠
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في شقه ادهم :٠٠٠٠
ادهم بصوت عالي: شمس شمس انتي فين.
شمس :ايه ي ادهم بعمل الاكل مالك.
ادهم: اسمعي دي شنطه احمد ادم هيعدي ياخدها ويحط فيها لبسه لان مش لازم نروح بكام شنطه شنطتين كفايه.
شمس :انتوا رايحين فين..
ادهم :ريحين الفيوم اجتماع الاداره بتاعتنا هناك واحمد سافر مع الفريق وبعدين انا وآدم فانا هروح امضي في الاداره وادهم هيعدي عليكي ياخدها تمام.
شمس بخبث : تمام فهمت.
لتخطر علي بال شمس هذه الفكره الشياطنيه ٠٠٠٠٠
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في شقه حلا :٠٠٠
صابرين :ي بنتي مدوري يمكن هنا ولا هنا.
حلا بقلق:والله كان معايا هنا ظبطه وحطيته هنا جنبي وبعدين فص وملح وداب.
صابرين :طب مين الي كان معاكي انبارح.
حلا بمضض:مش فاكره مش فاكره ي صابرين بس اي حد بيجي ياخد حاجته ويمشي مين الي هيطمع فيه بس.
صابرين :خلاص ي حلا حتى لو مش موجود حنان مش هتزعل ي عني.
حلا بضيق:ازي بس تبقا مديقاني حاجه تتضيع كده يارب عترني فيه ي يارب ٠
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
في شقه ادم :٠٠٠٠٠٠
ام بدوي بقلق: قصدك ايه ي حنان قلقتيني.
حنان بخوف :معرفش ي ام بدوي بصاته ليا قلقاني ومخوفاني.
ام بدوي بقلق :ي ضنايا طب يمكن يكون فيه حاجه مضيقاه ولا حاجه.
حنان بتأكيد وقلق:لا ي ام بدوي ادم مش بس جوزي ده الهواء الي بتنفسه عرفاه اكتر من نفسي ومتاكده ان فيه حاجه.
ام بدوي :حاولي تتكلمي معاه وتعرفي فيه ايه.
حنان بتنتهيده:ربنا يستر بقا لما يرجع من الفيوم نبقا نتكلم.
♥️♥️????????????????????????????????????????????????♥️♥️♥️♥️
في شقه ادهم :٠٠٠٠
ادم :مساء الخير ي ام ادهم.
ام ادهم بحب:حبيب قلبي ي ضنايا وحشتني اوي ي ادم.
ادم بحب :انتي اكتر والله ي ام ادهم.
شمس بعشق:ازيك ي ادم.
ادم :اهلا ي شمس مبروك علي الخطوبه.
شمس بحزن : الله يبارك فيك.
ادم باستعجال:معلش هاتي شنطه احمد علشان احط فيها هدومي لاني مستعجل.
شمس بمكر:هات الهدوم انا احطاها في الشنطه.
ام ادهم :متجيبي الشنطه هنا وادم يحط فيها هدومه.
شمس :حاضر ي امي.
لتاتي شمس بالشنطه بخبث ومكر ليفتحها ادم ويضع بها ملابسه علي استعجال ليلقي عليهم السلام ويسرع الي الاسفل.
????????✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋????????????????
في الفيوم :٠٠٠٠
من داخل مقر الاجتماع ٠
ادم بضيق:ي سلام احمد باشا نايم وادهم باشا لسه مجاش اروح البس انا بقا واخرج للمقرات الاجتماع ٠
ليقوم ادم بفتح الشنطه واستخراج ملابسه ليصعق مماراه
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.