رواية الدكتورة والمغرور الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور البارت الحادي والأربعون
رواية الدكتورة والمغرور الجزء الحادي والأربعون
رواية الدكتورة والمغرور الحلقة الحادية والأربعون
هشام قام وقف وقال بصدمه ودموعو ع وشك الهروب من عنيه: انتي بتهزري صح يا ملك
ملك بعصبيه وزعيق: اكيد مش بهزر جاي تحس بيا دلوقتي وتطلب ايدي دلوقتي بقااالي 4شهوررر متبهدله معاك واقول هيجي يتز*فت يتكلم اهو ولا بتتز*فت ولا حاجه وجاي بعد4شهور تقولي تتجوزيني
هشام تنهد بارتياح وكلهم ضحكوو عليها…
هشام ببتسامه: انا اسف تقبلي بقاا تتجوزيني
نيره بتصفيرر: ياااله يا ملك وافقي
زين بضحك: متخلصوناا بقااا
عمر: متوافقيش عليه ي بت ده عيل غتت
محمد بضحك: ايوا والله صدقيني مش هتستحمليه 3ساعات ع بعض
زين بضحك: انا عاوز اقولك ان عندهم حق والله
هشام بصلهم بصدمه ورجع بص لي ملك تاني وقال: بيحبوني اوي ربنا يخليهم ليا ياارب
ملك ضحكت غظبن عنهاا..
هشام بتعب: متخلصي بقاا حرام عليكي
ملك بصتلو بغرور مصتنع ومديت ايديها وقالت: اتفضل لبسني الخاتم
هشام بصدمه وفرحه لبسها الخاتم بسرعه وشدها لي حضنو وشالها وفضل يلف بيها وهي ضحكت بفرحه..
زين ونيره في صوت واحد: دي خطوبه ي اخ بتحضن لييه
زين ونيره بصو لبعض وضحكوو وهشام نزل ملك وهي بصت في الارض بكسوف..
كلهم قامو باركلهم وتمنو ليهم السعاده وفضلو قاعدين مع بعض وكملو سهرتهم في جو مليان فرحه وبهجه…
تاني يوم زين راح مركز الشرطه وطلب حد وبعد شويه الظابط الي طلبو وصل وخبط ع الباب وزين سمحلو بدخول دخل ووقف بحترام…
زين ببتسامه: ازيك ي احمد
احمد ببتسامه: بخيرر والله ي فندم حضرتك عامل ايه
زين: بخير انا كنت عاوز واحد اسمو اشرف محمد السيد الي عمر جابو من شهرين تقريبا..
احمد: ايوه ايوه حضرتك عاوزو في ايه
زين: كنت عاوزك تجبهولي علشان خلاص هنفرج عنو
احمد بستغراب: تفرج عن مين يفندم ده اتسجن في قضيه مخدرا*ت واخد 6سنين ونص
زين بصدمه: انت متاكد يمكن واحد تاني يمكن مش هوا
احمد: لا ي فندم هوا والله وعمر الي اكتشف المخدر*ات معاه بنفسو وهو الي فاضل ماشي في القضيه دي
زين بعصبيه: برضو يا عمررر برضو عملت الي في دماغك
احمد: في حاجه يفندم ولا ايه
زين: لا لا مفيش روح وابعتلي عمررر بسرعه
احمد بستغراب: تحت امرك يفندم
وسابو ومشا وبعد شويه عمر وصل..
عمر: ايوه يا زين في ايه احمد قالي انك عاوزني ضروري
زين بصلو بشررر وقال بزعيق: انت ليييييه بتتصرف من دماغك يا عمررر ليييه انا مش قولتلك هتصرف انااا
عمر فهم ان هوا عرف الي عملو: انا مش فاهم حاجه يا زين في ايه
زين بزعيق اكترر: يعني انت مش عااارف عملت اييييه انت هتجنني
عمر بزعيق: هو يستااااهل ويستاهل اكتررر من كده كماااان يا زين
زين بعصبيه: انا خلااص تعبت منك يا عمرر دايما بتتصرف تصرفات زي الز*فت
عمر بدموع: حط نفسك مكاني يا زين لو كان حصل كده في نيره كنت هتعمل اييه
زين بصلو بشرر وفجأه ضر*بو بي البو*كس وقع ع الارض من شدت الضر*به..
زين بغضب جحيمي: دنااا كنت اد*فنو مكاااانو انت بتقول ايييه ده كان هيبقا اخر يوم في عمروو
عمر: شوفت بقا ي صاحبي يعني انا المفروض كنت اد*فنو مش اسجنو وكمان كام سنه يطلع ويمارس حياتو عادي تاني
زين بصلو بحزن ومد ايدو ليه قومو من ع الارض وقاال: حقك عليا يا عمرر
عمر ببتسامه: ولا يهمك ي صاحبي
عمر حط ايدو ع بوقو الي بينز*ف وقال بوجع: اااااه متشكر يا صاحبي مش عارف اقولك ايه والله
زين بضحك: معلش يحبيب اخوك ده ضربه بسيطه
عمر بضحك: ايوه ايوه
زين حضنو واعتزرلوو…
يوم فرح عمر واسماء كانت اسماء في الفندق وقاعده هي والبنات في اوضه وكانو فرحانين جدااا وهشام قرر يعمل فرحو مع عمرر…
ملك بتوتر: انا خايفه اوي ي ماما
دولت بضحك: متخفيش ي قلب ماماا
نيره بصوت عاالي: ي مامااااااااا
دولت بخضه: في اي يا حبيبتي
نيره وهي شايله ياسمين ونيره: خدي يا ماما نيره تعبوني اوي وبيعيطو من ساعتها ومش عاوزين يسكتو
دولت بضحك: هاتي يا حبيبتي نيره وادخلي البسي انتي
ياسمين بضحك: هاتي يختي البت القمر دي الي ع اسمي
نيره: حاضر خدي يختي امال فين اسماء ي ماما
دولت: والله ما عارفه يا بنتي قالتلي راحه اعمل تلفون وجايه
نيره بستغراب: تلفون… تلفون اي دلوقتي
نيره راحت ع اوضه الي متجمعين فيها الشباب وخبطت..
محمد فتحلها وقال: تعالي يا نيره
نيره: لا معلش ناديلي زين
زين جيه بسرعه ونيره اتفجأت بشكلو الي يخطف قلب اي حد كان لابس بدله رصاصي شيك جدا وزودتو جمال ع جمالو..
نيره بحب: ده اي القمرر ده لا انا مقدرش ع الجمال ده يجدع راعي قلبي الصغيررر
زين بضحك: والله انتي الي قمرين
زين قرب منها ووقف قدامها وبصلها بحب وقرب طبع قبله ع خدهاا وقال: انتي بقيتي قصيره كده ليه
نيره بضحك: انت الي طولت ع فكرره
زين بضحك: ماشي ي ستي شكرااا قوليلي بقا كنتي جايه عاوزه ايه
نيره: اه مشفتش اسماء هما كلهم جهزوا وهي جهزت بس ماما قالت انها راحت تعمل تلفون
زين بستغراب: هتكون راحت فين يعني متقلقيش يا حبيبتي
نيره: طب هروح اشوفها في جنينه الفندق يمكن نزلنت تشم هوا او تتمشا شويه علشان انا عارفه انها متوتر دلوقتي او اسال عليها
زين بهدوء: روحي انتي يا حبيبتي وانا هنزل انا اشوفهاا
نيره: ماشي يا حبيبي وانا هشوفها في الجناح التاني ولا لا
زين: ماشي ي حبيبي
وكل واحد راح في مكان..
عند الشباب في الاوضه…
محمد: هشام ياله روح هات ملك علشان المأذون وصل
هشام بفرحه: طياااره
عمر ومحمد ضحكو عليه وهشام راح لي ملك واتفجأ بشكلهااا الي فوق الخيال والميكب الي غير مبالغ فيه وحجابها الي مزودها جمال هشام قرب منها ومسك ايديها وطبع قبله ع ايديها بلطف وقال ببتسامه: ايدك متلجه كده ليه ممكن تهدي..
ملك تنهدت وقالت: انا خايفه
هشام ببتسامه: متقلقيش يا حبيبتي مفيش حاجه تستدعي للخوف
ملك ابتسمت
وام هشام وام ملك زغرطوو وفضلو يبصلهم بحب وهي حطت ايديها في ايدو وخدها ونزل…
عند زين كان بيلف ع اسماء بس مكنش ليها اي اثرر..
عند هشام كان قاعد جنب المأذون وتم كتب كتابهم ع خيرر..
محمد مال ع ياسمين وقال: امال فين اسماء يا حبيبتي
ياسمين: هتلاقيها زمنها جايه دلوقتي مع نيره
وفجأه دخلت عليهم نيره وعلامات القلق والحزن واضحه ع وشها وقالت بقلق: زين فين
زين جيه من وراها وقال: انا اهو يا حبيبتي فين اسماء انا مش لقيها
عمر بقلق: مش لقيها ازاي يعني هي فين
نيره بصتلهم بدموع وبصت في الارض
زين بقلق رفع وشها ليه وقال: نيره في اييه
نيره بصتلو بدموع وقالت: اسماء هربت مش موجوده في الاوضه
عمر بضحك: بتهزرو ولا اييه ازاي يعني هربت بس لو بتهزرو ده هزار سخيف اوي..
نيره بدموع: لا مش هزار يا عمر ده للاسف حقيقه
كلهم وقفو بصدمه..
دولت: متتاكدي ي بنتي الاول
نيره بدموع: اتاكد ي ماما لانها بعتتلي رساله ع الواتس
عمر بصلها بجمود ودموع وقال: فين الرساله
نيره مدت ايديها بتلفون وعمر بدأ يقرأ ولقا مكتوب..
(انا اسفه ي نيره بس انا مش هقدر اسامح عمر ولا هقدر اعيش معاه انا هبعد خااالص وهبعد بعيد اوي لان خلاص تعبت والله وكمان مش هبقا الزوجه الي هو بيتمنها انا مفروضه عليه ومتجوزني غصب عنو هو يستاهل زوجه غيري وتكون بنوته علشان هو ميستهلش كده مني عمر حد جميل اوي وان شاءلله ربنا هيعوضو بي احسن مني بكتيرر وهبقا اكلمك باي يا حبيبتي)
عمر بصراخ وعصبيه وقال بدموع: لييييييييييه عملتلهاااا اييييه لكل ده ده انا حاولت ع قد مقدر اخفف عنهاا واخليها احسن واحده في الدنيا وحاولت اجبلها حقهاا وجبتو ليييه كسر*تني بشكل ده لييه انا مش عاوز احسن منهااا انا عوزهااا هيااا
زين ومحمد راحو عندو وحاولو يهدوه ع قد ميقدرو..
وفجأه سمعو صوت من وراهم بيقول: مقدرتش اعمل كده مهنتش عليا ي عمرر واكتشفت اني حبيتك ومقدرش اسيبك ولا اقدر اعيش ثانيه واحده من غيررك
كلهم بصو بصدمه ع مصدر الصوت وعمر بص بدموع وقال بفرحه: اسماء
اسماء طلعت تجري ع حضنو وهو حضنهاا بتملك وفضل يبكي زي الاطفال في حضنهااا وقال: كنت متاكد اني مش ههون عليكي كنت حاسس انك مش ممكن تسبيني بسهوله دي صدقيني والله انا مش عاوز غيرك ولا في احسن منك في عيني…
كلهم بصو عليهم بفرحه واطمنو انهاا رجعت…
زين ببتسامه: ياله ي جماعه بقا الناس مستنيه تحت
نيره بدموع: سبهم ي زين شكلهم لطيف اوي…
بس عمر مكنش سامع اي حاجه من الي حواليه كل الي كان سمعوو صوت عياطهاا وهي في حضنو..
هشام بضحك: مخلااص بقااا ي جدعان انا عاوز اتجوز واخد مراتي وامشي من هنااا
منيره (ام هشام): سيبهم ي واد شكلهم حلو اوي
وبعد شويه اخيرااا عمر و اسماء استوعبو الي حواليهم واسماء بعدت عن عمر باحراج وقالت: انا اسفه ي جماعه
دولت: ياله يا حبيبتي روحي مع البنات علشان يجهزوكي
اسماء ابتسمت ولسه راحه تمشي عمر مسك ايديها بخوف هي بصتلو بحب وقالت: متقلقش هرجعلك تاني
عمر بدموع: اسماء ع
اسماء بمقاطعه: اسماء بتحبك ي عمر
عمر بصلها بحب وقال: وعمر بيمو*ت فيكي والله
كلهم ضحكوو بفرحه والبنات خدوها ومشوا…
وبعد شويه جهزت ونزلت لي عمر بصلها بكل حب واعجاب بشكلها الهادي والجميل وراحو قعدو في الكوشه والناس بتبصلهم باعجاب وتم الفرح ع خيرر وكل واحد اخد عرستو وراحو يقضو شهر العسل..
وبعد 6سنين
كان زين ونيره واقفين في عيد ميلاد بنت اسماء عيد ميلادها التالت..
عمر بضحك وهو شايل جودي بنتو: مين القمر الي كبر سنه النهارده ي جمااعه
كلهم قالو في صوت واحد: جوودي
هشام وهو شايل ابنو يامن: كان مالنا وماال الخلفه والجواز بس ياربي
يامن ضربو ع وشو وهو بيضحك هشام بصلو بعصبيه وقال: تصدق ان انت واد قليل الادب طاالع لي
وجات ملك من وراه وقالت بمقاطعه: لي ابوه ي حبيبي
هشام بصلها وقال: خليكي ونبي في البطيخه الي في بطنك التانيه دي
محمد بضحك: قولتلك ي ملك من الاول سيبك من هشام
ملك بضحك: اه والله يارتني سمعت الكلام
ياسمين بصت بحب لي محمد وقالتلو بهمس: انا حامل
محمد بصلها بصدمه وفرحه وقال بصوت عالي: بجددد انتي حاااامل اخيرررررا هبقااا اب
زين بضحك: الف مبروك ي صاحبي
وكلهم راحو باركلهم بفرحه..
نيره ببتسامه: زين
زين بصلها بحب وقال: قلبو
نيره رميت اسر في وشو وقالت: اتفضل ابنك مش مبطل عياااط من سعتهااا
زين بصلها بصدمه: كده ي نيره هو ابني لوحدي يعني
نيره بزعيق: كفايه عليااا البنات يخوياااا كان ماالي ومال الجواز بس ياربي
اسماء جات بجري وقالت بضحك: خلاص ي جماعه في ايه اهدوا كده وهاتو اسر انا هنيمو
زين ادها اسر ولسه رايح يتكلم قاطعو صوت عياط ياسمين بنتو..
زين نفخ بقوه وقال:ايييييه انتي كمان مش كفايه علياا امك
ياسمين بعياط: ليه عيني مش زرقه كده زي عين نيرره ي بابي
نيره بضحك: جااوب يخويا بقاااا
زين بهدوء: ده خلقه ربنا ي ياسمين هنعترض يعني ع قضاء ربنااااا
دولت راحت نحيتهم وقالت: تعالي معايا ي قلب تيته زين: اه ونبي خديها ع مطلع عين مامتها واجي
نيره بصتلو ولسه راحه تتكلم زين شدها لي البلكونه وقرب منهاا وقال بهدوء: ينفع الي عملتيه جوا ده
نيره بخوف وهي بترجع لورا: هو هو انا عملت ايه
زين فجأه شدها لحضنو وقال بضحك: بحبكك اوي والله وعارف انك شايله كتيررر بس اعمل ايه انا بحاول اشيل معاكي والله واشاركك كل حاجه ومقدر تعبك والله ي حبيبتي حقك عليااا…
نيره بعدت عنو وقالت بضحك: وانا بموت فيك حضرت النقيب والله
زين ببتسامه: تفتكري نسمي قصتنا االقمر دي ايه
نيره بضحك: الدكتوره والمغرور
زين بصدمه: انا مغرور
نيره: جدااااااااااا
زين بضحك: طب المغرور والدكتوره علشان كده احلي
نيره بزعل: لاااااا الدكتوره والمغرور
زين ببتسامه: خلاص يبقا الدكتوره والمغرور يعيون المغرور…
نيره ابتسمت بحب وهو شدها لحضنو وهي قالت: بحبك يا مغرور..
زين ابتسم وقال: ونا بمو*ت فيكي ي احلي واجمل دكتوره في الدنيااا..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤.
تمت. يحلوين…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الدكتورة والمغرور)