رواية نور الفصل الثالث 3 بقلم سماح عزت
رواية نور الفصل الثالث 3 بقلم سماح عزت
رواية نور البارت الثالث
رواية نور الجزء الثالث
رواية نور الحلقة الثالثة
نور في الهاتف:ايوه يا ريم انا هروح على المحل وهستناكي هناك… يعني ايه يا ريم انا في نص الطريق….. خلاص يا ريم انا هرجع وخلاص بقا وانتي ابقي تعالي خديه وقت تاني… طب تمام هجيب الفستان انا وامري لله بس يارب يطمر فيكي انتي وهدى
عند ريم: خلاص انا قولتلها اني مش هعرف اجي يلا بقا نخلص قبل ماهي تيجي
حمد: يلا معدش غير حاجات بسيطه
نور : ده نفس الفستان اللي كان عجبني ووريته لريم… ماشي يا ريم عقابا ليكي انا كمان هلبسه😉
وهي راجعه للبيت في الشارع
حاسبببي !!
نور: اهااااااااااااا
نزل من عربيته وجري عليها
مراد: انتي كويسه؟
نور : الحمدلله
مراد: تعالي اوصلك
نور: شكل الخبطه جات في راسك انت مين عشان توصلني
مراد بضحك : انا مراد
نور بتريقه : حصلنا الشرف 😏
مراد : يابنتي اهدي انا الضابط مراد شغال مع جدك ودلوقتي انا رايح عندكوا البيت
فتعالي اوصلك معايا في الطريق
نور: وايه يثبت انك بتقول الحقيقه
مراد: اممممم جدك اللواء عبدالله صح
نور: طب ما دي حاجه معروفه
مراد :طب ما انا لو مش عارفك هعرف ده منين وبعدين انا اعرف العيله كلها يانوور
نور: ايه ده انت عارف اسمي
مراد: لا بجد صدقي مكنتش واخد بالي
نور: طب يلا بسرعه اخلص عشان متاخرش عليهم اكتر من كده
مراد: اتكلمي بأسلوب احسن من ده انا مش السواق بتاعك
نور: شكلك عايز جدو يعرف انك خبطتني بالعربيه
مراد: بس انا دوست فرامل قبل ما العربيه تخبطك
نور: شوف بقا جدو هيصدق مين فينا
مراد: هيصدقني انا طبعا ويلا كفايه بقا عشان انا عايز اللواء في موضوع مهم
نور:يلا
في المنزل
ريم: اووووووووف الحمدلله خلصنا
احمد: رني على نور شوفيها فين دلوقتي
ريم: تمام
الو ايوه يانور انتي فين….. ايه داخله على البيت… لا انا لسه عند هدى مش هعرف اجي دلوقتي…تمام سلام..
يلا يلا طفوا النور
نور: طلعت عارف البيت اهو يعني مكنتش بتكدب
مراد: استغفر الله العظيم يعني انتي راكبه معايا وانتي مش مصدقاني افرضي لو كنت بضحك عليكي كنتي هتعملي ايه
نور: هاااا هااا لا انا بعرف ادافع عن نفسي كويس وبعدين أنا مبخافش😏
مراد: طب انزلي انزلي
نور وهي تفتح الباب : ايه ده الجو ضلمه كده ليه انت خاطفني صح
مراد : صبرني يارب هخطفك في بيتكوا
الكل في نفس واحد Happy birthday
نور بخضه : اهاااااااااااا
مراد: لا واضح انك مبتخافيش.
احمد: مين جاب الواد ده هنا !!!
مراد بزعيق : ما تلم نفسك ايه واد دي
احمد بعلو صوته: واد وستين واد كمان
نور: في ايه جماعه أهدوا
مراد طلع مسدسه: انت اللي جنيت على نفسك
احمد: لا تصدق خوفت يامي يامي يامي خاف يا عيد😏
مراد: يامي يامي يامي هههههههههههه
احمد: حبيبي واحشني
مراد: تعال في حضن اخوك يا فواز هههههههههههه
نور: ايه ده ايه اللي حصل ده
الجد عبدالله: سيبك منهم هم كل مره لازم يعملوا حوار كده
مراد: سيادة اللواء كنت عايز اكلم حضرتك في قضية الصقر
الجد عبدالله: بعدين يا مراد دلوقتي في حفله عيد ميلاد نور روح انبسط معاهم وبعدين نبقى نتكلم في القضيه
مراد : بس ياباشا
الجد عبدالله: من غير بس وبعدين ريح نفسك من الشغل شويه
مراد: طب حيث كده مع السلامه يا باشا
الجد عبدالله: رايح فين
مراد : رايح انبسط معاهم
“ذهب مراد ناحيتهم وظلوا يضحكوا منتظرين من نور أن تجهز ليكملوا احتفالهم
نور: ها كده حلو انا لعند دلوقتي مش مستوعبه انك جبتيلي الفستان اللي كان عجبني بحبك
ريم: زي القمر بس ايه رايك في الكدبه اللي كدبتها عليكي صدقتيني صح هههههههههههه بس مقولتليش شكلي عامل ازاي
نور : قمرين
ريم: يلا عشان ننزل
نور: يلا
ونزلت من على السلم وكأنها اميره ونظر لها احمد وكأنه يرى نور لاول مره في حياته
مراد بغمزه لاحمد: لا بس حلوه
احمد : احمم احممم هي مين
مراد : العصفوره
مراد يمد يده لنور: تسمحيلي بالرقصه دي
نور مدت ايديها لمراد : مفيش مانع
احمد : نور مبتعرفش ترقص
نور : انا مش فاكره أن كنت بعرف ولا لأ بس هحاول مش هيجرى حاجه
وبدئوا يرقصوا وكانت نور ترقص باحتراف
واندهش الجميع برقصتها هي ومراد
احمد بضيق :ريم تعالي عايزك
ذهبت ريم خلف احمد
ريم: ها في ايه
احمد: مين دي وفين نور!!!!!
يتبع..
لقرءاة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور)