رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم نونتي محمد
رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم نونتي محمد
رواية ملاكي البارت التاسع
رواية ملاكي الجزء التاسع
رواية ملاكي الحلقة التاسعة
*البنت خبطت الباب ليأذن لها بدر بدخول وعندما يراها يقف بصدمه*
بدر بزعيق/ااانتي بتعملي ايييه هناااا يلااااا اطلعي براا
قمر بدموع/بدر أسمعني الله يخليك أنت فاهم غلط
بدر بزعيق/انااا فااهم غلط انااا شوفت كل حاجه بعنيااا محدش اجي قالي
قمر بوجع/أحياناً مش كل التشوفه عيونا صح
*بدر راح عليهاا بجحيم من كثر العصبيه ومسكها من دراعتها جامد وثبتهاا في الحيطه وفجأة قمر غابت عن الواعي من كثر خوفها منه..بمجرد ما غابت عن الوعي بدر شالها وخرج من القسم بأكمله وركب السياره وبدأ بالقيادة واتجه نحو المستشفى وبعد بضع الوقت وصل بدر إلي المستشفى..وبعدها دخل بيها المستشفى وهو يحملها وطلب دكتوره للكشف عليها..وبعد بضع الوقت خرجت الدكتوره من غرفة قمر..ليجري عليها بدر وهو يشعر بالقلق*
بدر/هي كويسه
الدكتوره/مش محتاجه القلق دا كلو..دا بس من تأثير قلة النوم مش اكتر و الخوف الزائد..انا هكتب لها علي شوية فيتامينات تاخدهاا بنتظام
بدر/ماشي هي هتفوق امتي
الدكتوره/بعد نصف ساعه كدا
بدر/تمام شكراً
الدكتوره/الشكر لله بعد إذنك
بدر/اتفضلي
*بعد ما الدكتوره مشيت بدر داخل الغرفة ال فيها قمر وجاب كرسي و حاطه قصاد التخت و جلس عليه وفضل يتأمل بملامحها الطفوليه البريئة..مر الوقت سريعاً و هو علي هذه الحال حتي قمر بدأت تفوق*
قمر وهي بتفتح عيونها بتعب/أنا فين؟؟
*بدر لم يرد عليا لأنه كان سرحان فيها بمشاعر كتير متلغبطة..عيونها الوارمه وباللون الأحمر..وشها بهتان واصفر..بقيت ضعيفه جداً..بقي حاسس ان قلبه هيخرج من مكانه من وجعه عليها..وقد إيه نفسه يخدها في حضنه..نفسه يخدها يخبيها جوه قلبه بعيد عن عيون النااس كلها يروح بيها إلي أبعاد مكان في الكون..مكان يكون بجمال عيونها..وبرائة ضحكتها..وفجأة فاق من سرحانه علي صوتها*
قمر وهي تمسك ايدو/بدر
بدر بقلق/انتي كويسه اجيب الدكتوره
قمر بإبتسامة/أهدى أنا كويسه
بدر بوجع في قلبه/بتحبي رعد من امتي
قمر ولقد تجمعت الدموع في اعيونها/أنا مش بحب رعد..رعد بنسبه ليا صديق
بدر ضحك بسخريه/امال كنتي بتعملي ايه معاه في الاوتيل
قمر بتبكي بوجع/عارفه انك مش مصدقني انا هقولك علي كل حاجه حصلت..احنا كنا في إجتماع مع شركة***..بعد ما خلص الإجتماع مع الشركة..مدير الشركة اسر ان نشرب عصير..لاكن وانا باخد الكبايه وقعت عليا وانكبت علي فستاني ف بعدها روحت الحمام عشان انضف الفستان..وبعد ما خرجت لقيت رعد حاسس بتعب ف قالي انه محتاج يروح..و انا وفقت طبعاً.
.وبعد ما خرجنا من الشركة رعد كان تعب اكتر واكتر ف كان الاوتيل دا قريب مننا..رعد كان عايز يروح ياخد غرفه و يرتاح شويه و قالي اجي انا ليكو عشان اتعشي معاكم..لاكن هو مكنش حتي قادر انه يمشي ف عشان كدا انا روحت معاه عشان اوصله..وبعد ما وصلنا الي الغرفه..رعد بدأ يهلوس بأسم ملاك وحضني جامد لدرجة اني مكنتش قادره أبعده عني وبعدها انت وملاك وصلتو *و انهارت في البكاء* رعد مكنش في واعية خالص هو كان مفكرني ملاك طول الوقت ده
بدر بيحاول يهديها/هششششش اهدي خلاص انا مصدقك مصدق كل كلمه قولتيها…اهدي خلاص هتتعبي كدا
*بدر أخذ قمر بحضنه بقوة لكي تهدا وبيمسح علي شعرهاا..وقمر امسكت بقميصه وتبكي بوجع يسكن قلبها بل و روحها ايضاً..وبعد قليل قمر بدأت تهدا*
بدر بهدوء/انتي كويسه
قمر رافعة راسهاا و عنيها في عينه/أحسن..احنا في مستشفى إيه
بدر بستغراب/مستشفى***..بس ليه!
قمر بحزن/انا عاوزه اروح مستشفي***
بدر بقلق/ليه مالك في حاجه
قمر بحزن/ملاك هناك
بدر/إيه انتي بتقولي ايه
قمر/ملاك عملت حادثة *وقصت عليه كل ماحدث*
بدر بحزن/رعد اكيد لسه ميعرفش
قمر بتعب/اه لسه..حتي طنط صفية لازم يعرفو..يلا انا هروح ل طنط صفية وانت روح لرعد ونتقابل في المستشفى
بدر/لا انتي شكلك تعبانه انا هوصلك عند طنط صفية وبعد كدا هروح لرعد
قمر/بس..
بدر بمقاطعة/مبسش يلا
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*داخل ڤيلت ملاك*
*صفية بترن علي ملاك لاكن يعطيها مغلق في كل مره..يزداد الخوف والقلق بداخل قلب صفية علي ابنتها*
صفية بقلق/ياارب انت الوحيد اللي حاسس بيا..طمني علي بنتي ماليش غيرها ياارب
جليلة بحزن/عمري ما سمعتك بتدعي ل عصام زي ملاك
صفية بهدوء/عصام وملاك مش شبه بعض خالص…عصام أنسان حقود مش بيحب غير نفسه…نفسه والفلوس اللي عميت قلبه عن حب النااس..حتي أنتي عمره ما حبك ولا هيحبك ياجليلة..تقدري تقوليلي هو فين الوقتي..؟ليه مجاش من امبارح لحد الوقتي..تقدري تقوليلي كان فين طول اليل ومع مين؟؟
جليلة بصت في الأرض/………
صفية بضيق/أكيد هتسكتي..عشان سيبه جوزك كل ليله مع واحده شكل
جليلة بوجع/بس انا حبيت……
*قاطعهم صوت رنين الجرس*
جليلة بتسرع/انا هفتح الباب
*جليلة راحت تفتح الباب وبعد ما فتحت الباب اتفجأت بوجود قمر ومعاها بدر*
جليلة بستغراب/قمر هو في حاجه
قمر بتعب/طنط صفية موجوده
جليلة/اه اتفضلوا ادخلوا
*بعد ما بدر وقمر دخلو..قمر شافت صفية جيرت عليها واخذتها بالحضن*
صفية بفهم/حصل ايه مع ملاك
قمر بصدمه/عرفتي ازاي
صفية بدموع/بنتي كويسه صح..انا لسه حاسه بوجودها
قمر بحزن/هي… *وقصت عليها ما حدث*
صفية بتبكي بهستريه/عوزه اشوف بنتي خدوني عندها
قمر بحزن/خلاص اهدي عشان صحتك ويلا عشان نروح ليها هي محتاجه وجودنا جمبها
صفية/يلا
*كل دا وجليلة تسمع لهم وهي في حالة صدمه..صفية قبل ما تخرج نظرة إلي جليلة كانت لسه هتتكلم جليلة قطعتها*
جليلة/انا هجيب هدوم ل ملاك و هجيلك المستشفى..بس اسم المستشفى إيه
قمر بإبتسامة/مستشفى***
جليلة/تمام مش هتأخر
*قمر وبدر وصفية خرجوا من الڤيلا بأكملها واتجهوا نحو المستشفى..و جليلة اتجهت نحو غرفة ملاك وأخذت ملابس لها و وضعتها في الشنطة.. وبعدها دلفت إلي غرفتها لتبديل ملابسها وبعد ما انتهت..فتحت باب الغرفة وأتفجأت عندما رأت……..؟؟*
♡•• ياترا جليلة شافت إيه؟؟
♡•• ياترا جليلة أتغيرت ولا دي خطه جديده؟؟
♡•• ياترا ملاك هتعيش ولا هتموت؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملاكي)