رواية ملكة الأسد الفصل الثاني 2 بقلم سلمى هاني
رواية ملكة الأسد الفصل الثاني 2 بقلم سلمى هاني
رواية ملكة الأسد البارت الثاني
رواية ملكة الأسد الجزء الثاني
رواية ملكة الأسد الحلقة الثانية
مليكه بعصبيه/انت بتعمل اي هنا
اسد بعصبيه/انتي ال بتعملي اي هنا عندنا
مليكه/ثواني عندكم مين معلش
اميمه بزعق/بسسسس انتم الاتنين
اسد /ماما انتي تعرفها
اميمه /إيوه دي مليكه وسكت
اسد/إيوه مانا عارفه انه مليكه بس تعرفها منين
عصام /اسد خالص بقي في أيه وبعدين مالك متعصب ليه
مليكه /احمم خلاص يعمو حصل خير
اميمه/مليكه انتي تعرفي اسد منين
مليكه،/لا انا معرفش انو ابن حضرتك وبعدين انتي قولتي اني ابن حضرتك مسافر وانا كنت ف مقابله ف شركه الاستاذ وتعرفت عليه هناك
اميمه بحب/بجد وعجبك
اسد ومليكه بستغراب/نعمممم اي ي طنط عجبني أيه ابن حضرتك مغرور جدا يعني مش عارفه ع أيه
اسد بعصبيه/بت انتي اتكلمي عدل انتي متعرفش انا مين
مليكه بعصبيه وصوت عالي نسبه/لا حضرتك ال فعلا متعرفش انا مين ولا أيه انا مش هخاف منك يعني وبعدين بلاش غرورك ال ع الفاضي ده
ندا /مليكه خلاص في أيه اهدي
سيف /اسد خلاص يعم انتم أيه
عصام /اسد مليكه خلاص حصل أيه
مليكه بعصبيه/ابن حضرتك بيقول عاوزه كام وأكون محامية الشركه وانهيّ شغلي هو ميعرفش فعلا انا اكون مين
اسد برود/لا عارف كويس انت مين اشطر محاميه وعندك سلسله معطم خاصة بيك انتي وصحبتك وكمان شركات وانك مشهور جدا بس ده يعني ماينعش انك ملكش فصل ولا اصل وحد يعرف عنك حاجه ولا انك مثل بنت حرام
مليكه يصدمها كلمها
مليكه بعصبيه/انت بتقول أيه انت فاهم
اسد برود/إيوه طب قوليلي من أهلك ي محترمه
مليكه بعصبيه ضربته كف
كل انصدم /مليكه /انا ماسمحش ليك ولا لي اي حد يتكلم عليا انت فاهم اخر كلمة قالتلها بصوت عالي وعصبيه
اميمه بعصبيه/اسد ال انت بتقوله ده انت واعي
اسد بعصبيه وغضب/ انتي قد ال عملته ده مافيش حد قدر يقف قدم اسد المنشاوي
عصام بزعق /اسددددد بسس بقا
مليكه /ندا انا همشي وشوف الموضوع طنط وقوليلي انا مش هعود هنا
اميمه بتسرع/مليكه لا استني مش هتمشي
مليكه /اسفه ي طنط عن اذنكم وخرجت
ندا بدموع /ليه هااا تقول كده انت تعرف ايه عنها
سيف /احنا اسفين
اسد/انت بتعتذار من أيه ها
اميمه بحزن وعصبيه /اسددد كفايه بقي هي معها حق انت تعرف دي مرت بي علشان توصل لكده انت عارف انت الوقتي قولت أيه انت مش اسد ابني
اسد /يا ماما انا قولت أيه غلط لو كلام غلط ده هيكون رد فعله انا كلامي صح ال يخلي واحده مشهور جدا زي دي محدش يعرف عن اهله أيه حاجه محدش يعرف اي هي اصلها اصلا
ندا بزعق /بسسسس بقا وانت اي انت فعلا شخص وقح جدا انت ملكش الحق تتكلم عن حد ع الاقل هي نجحت لوحدها مش زي حضرتك لقيت باباك سندك هي وصلت لده ب تعبها
اسد بعصبيه/انا همشي علشان لو فضلت هنا كتير مش هيكون كويس قال كلامها الاخر وخرج
عصام /سيف روح معها
سيف /حاضر يعمي
عصام /عجبيك كده ي اميمه
اميمه بحزن/وانا عملت أيه بس وانا ال كنت السبب يسافر يتعرف ع قاطعه عصام /اميمه خلاص اقفلي ع سيره دي
ندا/ طنط ممكن اعرف احنا كنا هنا ليه
اميمه /كنت عاوزه اميمه تشوف مشروع الميتم هو. جاهز
ندا بدموع وحزن/الميتم .
اميمه بحزن/انا عارفه ان صعب ال حصل بس ده قدر ربنا ي حبيبتي
ندا/ونعم بالله بس ممكن تجيب الملفات وانا هقول ل مليكه
اميمه/حاضر ثواني وطلعت تجيب الملفات
عصام /انا اسف ع ال حصل ي بنتي
ندا /حصل خير ي عمو بس انا قلقنا ع مليكه اوووي من بعد ال حصل هي اتغريت اووي
عصام /متقلقش هي هتكون كويسه انتي تعرفها اكتر مني
ندا/ لا من بعد ال حصل ومليكه متغيره جدا
وقاطعتم اميمه
اميمه/اتفضلي ي حبيبتي
ندا /شكرا ي طنط عن اذنكم علشان اشوف مليكه
اميمه /ماشي يقلبي تطمني عليها
ندا /حاضر وسلام عليكم وخرجت
★★★★★★★★★★★★★^^^^^°•••••••♠•♥
عند اسد في العربية
سيف بعصبيه/انت غبي ي اسد انت ال قولتها ده
اسد بعصيه/ف أيه ي سيف وانا مهموم ليها كده ليه
سيف/أسدد اوعي ال حصل يقصر عليك انت فاهم هم مش زيه قاطعوا اسد بعصبيه /سيييف اوعي تفتح السيرة دي تاني انت فاهم
سيف /خلاص اهدا انا مش قصدي
اسد اخد نفس بهدوء /سيف انا اسف انت عارف اني مش بحب السيره دي
سيف بحب/خلاص عارف محلصش حاجه بس الكلام ده صعب مش أيه حد يستحمل
اسد /بقولك خلاص اسكت هي واحده شايفه نفسه وافتكر القلم ولله هدفعها حق القلم ده
سيف /انا مش هقولك حاجه لان انت لو فكرت تعمل ليها حاجه هي مش بتسكت هي مش ضعيفه زي ما انت مفكر دي اقوي من اي حاجه
اسد /خلاصت اسكت بقي
وكملو طريق الي الشركه
★★★★★★★★★★★★★★★★
عند مليكه في المكتب
مليكه بدموع /لي كلهم مفكرين اني بنت حرام لي محدش بيسب حد ف حالو لي يحصل معايا كده محدش يعرف انا مرت بي علشان اوصل لده
ودخلت ندا عليه
ندا/ده ملف الميتم
مليكه /بجد هاتي
ندا/اتفضلي مليكه انسي
مليكه/انسا أيه
ندا/انتي عارفه كويس
مليكه/ندا انتي عارفه اني مش هنسا ابدا ال حصل فاهمه قوليلي ازي انسا طب انتي هتقدري تنسي
ندا بدموع وحزن /انا مش قادره حتي بعد ال احنا وصلنا ليه مش قادره انسا ولا هنسا اي حاجه بس انتي ال بتواجهي كل حاجه محدش يعرف عننا حاجه ومش بيطلو كلام انا مش عاوزه اعرف مين اهلي مش عاوزهم
مليكه بدموع وهي تقوم تحضن ندا /هو انا مش كفايه ولا اي ي ستي ندي
ندا بحب/انتي حياتي ي مليكه انتي اختي وصحبتي انتي اهلي انا مليش غيرك
مليكه /وانا مليش غيرك ي ندا وانا مش هنسا كل ال حصل وكل واحد غلط معنا هيدفع التمن غالي جدا
يتبع ……..
ياتري اي ال حصل مع مليكه واسد وعلشان يكون كده وياتري ال هيحصل واسد ناوي يعمل ايه مع مليكه
(ملحوظه اميمه تعرف مليكه وندا لانه كانت بتراعي الميتم ال كانو فيها واما الميتم موضوع تاني هنعرفها الايام الجاية بإذن الله ) اشوفكم بخير واتمنى يعجبيكم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكة الأسد)