روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع 4 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع 4 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت الرابع

رواية حلم الملاك 2 الجزء الرابع

رواية حلم الملاك 2 الحلقة الرابعة

زين برق وبصدمه:هو الاشايفوا دها حقيقي ولا حلم
نور ببتسامه جانبيه:لاحقيقي يابن محمد
زين ولسه علي صدمته:هوانت هنا من امتا ولا دخلت ازي اوضتك وانا واقف برا بقالي خمس دقيق بسم الله الرحمن الرحيم ولا انت عفريت نور الشافعي
نور:تحلف علي بنتي انا يابن محمد بنت نور الشافعي يتحلف عليها يلا بقا امشي من قدامي دلوقتي احسن وربي هتشوف مني وشه مش يعجبك
زين بتوتر:نور انا اسف بجد بس هي عصبتني
نور:عصبتك تحلف عليها يازين انا اصلا كنت في الحمام وسمع كل كلامكم وهي مش غلطت مش عايزه ترووح خلاص براحتها مش تحلف عليها لو مرحتش تكتب عليها اي هي ملهش اب ولا ام يازين بيه
زين بحرج:متقولش كده يانور ربنا يخليكم لينا وانا اسف بجد هاتي ايدك كمان ابوسها
نور:خلاص الموضوع اتقفل يازين وبعد كده ملكيش علاقه ببنتي تاني فاهم
نور اقفل الباب في وشه زين وزين راح اعقد وسند ظهروا علي الحيطه الاجمب الباب وحط ايدها علي وشه وبكاء زاي الاطفال وكان صوت عالي
ملاك بخضه:مش دها زين الابعيط
زينب:ايوه ياماما
وزينب وملاك ونور طلعوا يجروا عليها وفتحوا الباب لقوا اعقد وداخل في نوبت عياط
ملاك بحزن عليه وراحت حضنته: حبيبي بس بس يازين
يلا قوم معايا ندخل جوا وانتي يلا يازينب رووحي البسي عشان ترووحي معها الحفله
زينب بخوف عليه:ح حاضرر

 

 

 

 

وزينب طلعت تجري علي غرفتها
نور:يلا قوم يازين انا بهزار معاك قوم يلا عشان متتاخرش علي الحفله
زين برتجف:ي يعني اان نت م مش ز زعلانن مني ا انا اا س سف م مش ه هعيدها ت تاني واحلف عليها ولا ازعلها كمان
نور ببتسامه:مش زعلان خلاص
زين بحب وعينه مليان دموعه:انا بحبك اووي يانور وبحبك انتي كمان يامرات عمي
ملاك بحب وعينها مرغرقه بدموع علي هذا شاب الايبدو كالاطفال وهو يبكي:وانا بحبك اكتر يارووحي يلا قوم بقا كده اغسل وشك وظبط نفسك كده عشان تبقا شيك كده وعسل وانت علي الاستيج
زين ببتسامه:ماشي عن اذنكم
وزين قام ومشي ورايح اوضته
ملاك:نور انت عارف زين لما بيزعل بيجلوا نوبت عياط شديده ليه تتدوس عليه كده يانور انا مش برضوا قولها حاجه ولا اعتبوا في حاجه عشان نوبه الاعندوا دي دها كويس الاطلعنها في الوقت المناسب وصالحنها وفوقنها منها بسرعه قبل مايدخل في ضيق تنفسي ويتعب
نور:كان لازم اعمل كده ياملاك عشان ميعدهش تاني
ملاك:بس مش بطريقه دي يانور وخصوصا عارف انها دها بيعتب
نور:ماشي ياملاك
زينب جاءت عليهم
زينب:ماما لبسي وشكلي كده حلو
وكانت ترتدي فستان قصير منفوش واصل للركبه وكان لونه بلون الازرق وبحملات وكانت عملها شعرها فورمه وتضع مساحيق تجميل بكثره كانت تبدو كالاميرات

 

 

 

 

وفجاء صوت جاء عليهم وبيغني لي زينب:قمر ومشفتش في جمالها انتي بجد صاروخ لما بشوفك ادوخ تجني اي نفوخ
وكلهم بصوا علي صوت وكان زين
زين ببتسامه:لامؤاخذ يانور بس بجد بنتك قمر ومزت المزز
ملاك:يخرب عقلك يازين
نور:في واحد هنا ياملاك عايز ياخد قلمين علي وشه يعدلوا انا ماشي احسن
ونور ماشي
زين وبيجر شكلوا:طب تعال كده اضربهملي كده ياعم الحلو انت
نور:طب انا جاي
زين وشال زينب ونزل بيها جري علي السلالم :هههههههههه يلا اجري ورايا وقفشني صح يازيزي
زينب:نزلني نزلني
وزين اخد زينب ونزل بيها تحت وشباب وبنات العيله بيتفرجوا عليهم
ادم:هي رجلها اكسرت ولا اي عشان تشالها
زين ونزلها في الارض:ملكش فيه كت كسر رجلك انت يابعيد يلا عشان نمشي يلا يامروان
مروان:لا مش هرووح
زين:ليه يلا تعال معانا بدل ماتعقد لوحدك
مروان:قولتلك مش هرووح

 

 

 

 

زين:ماشي براحتك
وفجاء فرح وكارما داخلوا
فرح وكارما:السلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
زينب بفرح:انتوا رايحين معانا
فرح:اها رايحين زين اتصال بيها وقالي نجي الحفله وقالي الانتي رايحه
زينب:اها انا رايحه يلاوا
زين:خلاص يلاوا كل واحد ياخد حد معها في سيارته
مروان:انا جاي معاكم
الجميع بستغراب
يوسف؛مش انت قولت لي زين دلوقتي مش هترووح
زين:بجد ليه دلوقتي عايز ترووح دها انا كنت هاين عليه ابوس ايدك عشان ترووح
ادم بخبث وببتسامه:هو في اي بالظبط ولا في جوا هنا عجبك ولا اي وشفتوا وخليك تغير رايك
وراح بص علي فرح
مالك:اظهر كده يادومي في جوا فعلا في الحكايه دي
مروان بصرامه:ادم لم لسانك دها احسن ماقصهولك فاهم وبطل هزار
ادم:هو الواحد ميعرفش هيهزار معاك ياعم
مروان بص علي بصت بمعني اسكت
ادم:خلاص هسكت ياعم
زين:طب خلاص يامروان انت تاخد مالك صحابك ويوسف وادم معاك وانا اخد هند وريتال وزينب وفرح وكارما ماشي
مروان:تمام يلاوا

 

 

 

 

وطلعوا برا
زين:يلا اركبوا وانتي يازينب تعالي اركبي جمبي هنا
وكلهم ركبوا
وعند شباب كلهم ركبوا برضوا وماشيين
عند زين في سياره يلا هشغلكم اغاني عايزكم تهيصوا بقا وتخربوا
البنات:هيهيهيهيه يلا شغال
وزين شغال اغنيه لي اوكا ورواتيجا
اعقد لوحدك كده زهقنا شيطان يوزك في سكه الشمال يعقد يقولك العب يلا ماتشرب يلا العب يلا
وهند وفرح وزينب كانوا بيغني مع الاغنيه بصوت عالي ويسقفوا ويصوتوا ماعدا ريتال وكارما هم الاهادين
زين:ايوه بقا العب يلا
زينب:اشرب يلا
هند وفرح:كده ولعت نار حب فوق حب تحت
زين وزينب:يمين شمال العب يلا ماتشرب يلا
اما في سياره مروان
ادم:ياريت كنت مكانك يازين يبختكم هيصين وبتغنوا مش احنا هنا في هم متشغل اغنيه يامروان
مالك:ايوه يامروان شغال
يوسف:يلا ياميرو شغال عايزين نغني ونغلبهم
مروان:ماشي ماشي هشغل
ومروان شغال ليهم وبقوا بيغنوا برضوا مع الاغنيه

 

 

 

 

 

عند زين
زين:الحقوا دها شغلوا اغاني غاروا مننا
البنات بضحكه:ههههه ايوه
زين وبص من الشباك ليهم:مش هتعرفوا تقلدونا اخركم تحسدونا هههههههههه
ادم وبص عليه من الشباك:ههههههههه طب ماتجي انت مكاني يازين وتجبيني عندك مع المزز دوول
زين بضحكه وشغلوا اغنيه لاء لاء:ههههههههه اديني شغلتلك اغنيه لاء لاء تبقا معديه لا لاء وعينها في عيني لاء لاء
ادم وببص عليه من الشباك:طب ينفع كده طب يرضيكوا كده
زين بضحكه:لاء لاء احسن خليك عندك والله فرحنا فيك
ادم:ماشي يازين ماشي بس يبقا خليك فاكر انك مرضيتش تجي عندي واجبني مكانك اوك
وبعد فتره واصلو المكان الحفله
زين ونزل من العرييه وفتح ليهم الباب
زين وفتح لي زينب الباب:انزلي ياملكتي
وزينب نزلت وافقت مع البنات وشباب رووح عندهم
زين:يلا بقا كل واحد ياخد مزه معها من دوول
ادم:انا هاخد كارما معايا
زين:ماشي والباقي هيعمل اي
يوسف:انا هاخد ريتال
زين:اوك كده فضل مروان ومالك
مالك:انا هاخد هند
مروان:لا انا مستحيل اخد المخلوق دي معايا
فرح:حوش حوش محسسني يعني هموت يعني واجي معاك
دها من سبع المستحيلات اجي معاك انت

 

 

 

 

 

مروان:طب كويس القلوب عند بعضيها
زين:خلاص اسكتوا ادم انت خد فرح ومروان ياخد كارما
ادم:ماشي
زين:اي موافقين علي قرار دها
مروان:اها طبعا انا موافق علي اي واحده سوء هند او ريتال او كارما او اي حتي بنت غيرهم بس الا البومه الانتوا عارفينها طبعا ههههههههه يلا يا كارما
فرح:انا بومه اومال انت تبقا اي ياغرب
مروان واتجاهل كلامها
مروان:يلا ياكارما
وراح مسك ايدها ومشيوا
ويوسف مسك ايد ريتال ومالك اخد هند وزين اخد زينب ومشيوا ودخلوا الحفله
ادم:يلا يافرح
فرح:انا بحق بومه ياادم
ادم:لا طبعا دها اخويا دها مش بيشوف دها انتي تقولي للقمر قوم وانا اقعد مكانك
فرح:شكرا
ادم:يلا طيب ياقمر
وادم اخد فرح ودخلوا
ادم:بصي زين مولع المسرح ازي يافرح
اما عند زين واقف علي المسرح وبيغني ومولع الدنيا
بصوتها

 

 

 

 

 

مروان:كارما انا اسف عشان قولت لي اختك كده عشان حاسس الانتي زعلتي لما قولتلها كلمه بومه دي
كارما:انت المفروض مش تتاسف ليها انا انت تتأسف للي غلط فيها
مروان:مستحيل اتأسف لي اختك دي انا معرفش مش طالعه زيكي انتي ليه في هدوءك وادبك دها وفجاء سرح في جمالها انتي بجد انسانه جميله وحلوها وهاديه تعرفي انا بحسك بتشبيه امي ياكارما في شخصيتك وهدوءك وطريقه كلامك انتي وامي بحسكم شخص واحد
كارما:شكرا بجد لي كلامك دها وشرف ليها انك بتشبهيني بي طنط ملاك
اما عند زينب ماشيه وفجاء خبطت في شاب ذو جسد رياضي معضل وطويل القامه وذو عيون رماديه وبشره برونزيه وله ذقن خفيفه علي وجه تزيد من وسامته وشعر اسود ثقيل وطويل وناعم وكان يرتدي قميص اسود وفتح اوول زرارين وبنطلون ابيض كانت جميل وشيك بمعني كلمه
شاب:انتي خطبيت زين صح
زينب:لا مش خطيبت زين زين بيكون ابن عمي واخوياوبس وليه السؤال دها لوسمحت
شاب:بجد اصل زين منزل علي الاكونت بتاع الفيس بتاعه صورتك انتي وهو مع بعض وبيقول انك خطيبته
زينب بتفكير بقا كده ماشي زين وربي لا وريك يازينب
وفجاء هند جاءت عليهم
هند:زينب وعدي مع بعض انتوا تعرفوا بعض ولا اي
زينب:لا انا معرفوش انا بس خبط فيها وانا ماشيه
هند:اها طب عرفك بيها دها عدي بيكون صديقي المفضل
ودي ياعدي زينب اختي صغير وحبيبت قلبي
عدي:اهلا وسهلا بحضرتك
زينب:اهلا بيك انا همشي عن اذنكم
وزينب مشيت وواقفت مع فرح
زينب:سرحانه في اي يافرح

 

 

 

 

 

 

فرح:مش في حاجه يازيري
زينب:يبت انا عليه الكلام دها انتي زعلانه من مروان عشان اقالك كده صح
فرح:لامش زعلانه عشان بقت مش بيفرق معايا هو عمروا مايتغير من ناحيتي ولا يحبيني اصلا انا اظهر مكتوب عليه ان اعيش حب من طرف واحد
زينب:مامش دي برضوا طريقه تكلمي بيها يافرح مروان بيحب البنت الهاديه مش بيحب الاسلوب بتاعك دها يافرح
فرح مروان مش زاي زين زين بيقبل طريقتي في الكلام معها عشان زين مش جد كده زاي مروان فاانتي حاولي تغيري من نفسك
فرح:لا انا مش هغير من نفسي عشان حد الايحبني لا اما يحبني بطريقتي واسلوبي دها زاي زين مابيحبك كده لما بلاش مع الف سلامه مش عايزه
زينب:براحتك الا شايفه صح اعمليها بس لتاني مره اقولك مروان مش زاي زين حطيها حلقه في ودانك ان مروان مش زاي زين يافرح
زينب وفجاء شفت زين
زينب:طب عن اذنك بس دقيقه
فرح:رايحه فين
زينب:هقولك بعدين
وسيبتها ومشيت وراحت عند زين
زينب:زين
زين:نعم ياعقل وقلب الزين
زينب:بقا تحط صورتي انا وانت وتقول اني خطيبتك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *