روايات

رواية ملاكي على الأرض الفصل الثالث 3 بقلم أسماء وائل

رواية ملاكي على الأرض الفصل الثالث 3 بقلم أسماء وائل

رواية ملاكي على الأرض البارت الثالث

رواية ملاكي على الأرض الجزء الثالث

رواية ملاكي على الأرض الحلقة الثالثة

البنت /انا مش عارفه انا مين
مروان بصدمه/اي انتي بتقولي اي
البنت بيعياط هستيري/انا بجد مش عارفه انا مين واي اللي حصلي وازاي حصلي كده ياربي
مروان بزعل علي حالها /خلاص اهدي متعيطيش اهدي بس مش كده
البنت يزداد صراخها ومروان مش عارف يعمل اي
مروان /يا ممرضه
الممرضه دخلت الاوضه بسرعه /ايوا يا دكتور مروان
مروان /بسرعه هاتي حقنه مهدئه
الممرضه /حاضر
مروان اخد الحقنه منها وادهلها وبعدها بثواني نامت
مروان للممرضه /خلي بالك منها
الممرضه /حاضر

 

 

راح مروان لمكتب حسام
لسه مروان هيتكلم حسام قاطعه /اهدي يا مروان هي حصلها فقدان ذاكره
مروان بصدمه /طب ازاي حصل
حسام /في اي يا دكتور مروان انت حصلك اي انت مش عارف انها وقعت علي دماغها ودا وارد انه يحصل
مروان /خلاص يا حسام طب دلوقتي هنعمل اي معاها احنا حتي منعرفش عنها حاجه ولا حتي كان معاها اي حاجه تكشف هويتها
حسام /معرفش بقا
مروان /طيب
وخرج يشوف الحالات بتوعه لحد لما تقوف
الممرضه /دكتور مروان الحاله رقم 5فاقت
مروان /تمام
وراحلها مروان وخبطت علي الباب ممكن ادخل
البنت /اتفضل حضرتك
مروان بابتسامه /حضرتك اي بقا قوليلي يا مروان عادي
البنت بخجل واحمرت خدودها /حاضر يا مروان
مروان /الله اول مره اسمي يطلع حلو كده
اكتفت البنت بابتسامه تعبر عن خجلها
مروان /احم طب خدي الادويه بتاعتك ولو عوزتي حاجه اطلبيني
البنت /حاضر
وخرج مروان من غرفتها

 

 

تاني يوم مروان صحي وهو مفعل بالنشاط والحيويه اخد الشاور بتاعه ولبس بدله سوداء وحط برفان من اغلي الماركات وساعه رقيقه تليق به ونزل تحت
مروان بابتسامه /صباح الفل والورد والياسمين علي عيونك الحلوين يا ست الكل
الجده نوال /حبيبي صباح النور مالك كده يا واد منشكح كده لي ولا كأن النهارده فرحك شكل كده في بنت دخلت حياتك ومدوخاك
مروان /دايما بافشيني كده ايوا يا ستي في بنت انما اي ملاك ماشي علي الارض مش من عالمنا خالص تحسيها كده شبه الالماسه تخافي عليها لحسن تكسر
الجده (نوال)/اي دا لا انت كده شوقتني اني اشوفها
مروان بحزن علي ذالك الملاك من اللي حصل معاها/بس يا تيتا حصل معاها حاجه بشعه اوي وحكيلها كل حاجه علي البنت دي
الجده بحزن /يا حبيبتي ربنا معاها طب يا مارو اي رايك تعرض عليها تيجي تعيش معانا وهو بالمره تسليني لحد لما انت ترجع من شغلك
مروان /تصدقي فكره حلوه بس تفتكري هتوافق
الجده /ان شاء الله
مروان /تمام هو اخويا فين

 

 

الجده/ قاعد برا في الجنينه بيقرأ في كتاب مش عارفه اسمه اي اه اه اسمه مفهوم الذات
مروان /طب انا هطلعله لحد لما تجهزي الفطار
الجده /تمام
وخرج مروان للجنينه وشاف اخوه قاعد يقرأ في الكتاب
مروان /الجميل بيقرأ في اي
مازن /لا دا كتاب عادي اسمه شدني في المكتبه قولت اجيبه
مروان /اممم طب وراك دروس النهارده ولا لا
مازن /لا مفيش
الجده / يا مروان يا مازن يلا يا ولاد الاكل جاهز
مروان /حاضر جاين اهو
ودخلوا فطروا وحمدوا ربهم وذهب مروان للشركه
دخل مروان الشركه بهبته الجميله والجذابه
مروان /صباح الخير
الجميع /صباح النور
دخل المكتب ودخل معاه السكرتير بتاعه

 

 

مروان /مصطفي حاتلي ملفات شركه الاسيوطي ادرسها
مصطفى /اتفضل يا فندم
مروان /تمام مصطفي بقولك اي ابعت الاميل دا لشركه الشناوي علشان الثفقه
مصطفي /تمام
صلي علي محمد 🌿🤎
بقلمي اسماء وائل Asmaa Wael
وانتهي مروان من عمله في الشركه وراح الي المستشفى خبطت الباب علي البنت
البنت /ادخل
مروان /الجميل عامل اي النهارده
البنت بخجل /الحمدلله بخير
مروان /عندي خبر حلو ليكي
البنت بلهفه /اي هو
مروان /تقدري تخرجي بكره ان شاء الله
البنت بوش كله زعل /تمام
مروان /مالك في اي
البنت /مفيش يا مروان
مروان /طب عندي اقتراح اي رايك نبقي صحاب وتحكيلي اي اللي مزعلك وليكي عليا اني ميأسش من كلامك
البنت /بجد
مروان /بجد
البنت وبدأت في البكاء /شعور وحش اوي انك تكون عايش مش عارف انت مين ولا اهلك مين ولا هما عايشين ولا ميتين وحش اوي انك متعرفش كنت بتحب اي ولا بتكره اي طب انت متجوز ولا مخطوب ولا في الجامعه ولا مخلص ولا اي حاجه عن حياتك احساس بيوجع اوي يارب صبرني وفضلت تعيط

 

 

 

مروان بحزن لانه حس قبل كده بنفس الاحساس لما ابوه وامه ماتوا في حادثه وسابوا هو واخوه حته لحمه حمرا مش عارف يعمل اي /خلاص اهدي كده وانتي ازاي تقولي كده وانا معاكي وواحده واحده هنعرف انتي مين ووعد مني هدور علي اهلك ان شاء الله
البنت بطمأنينه /شكرا ليك اوي
مروان /مفيش شكر بين الاصحاب
البنت بابتسامة /تمام
مروان /كنت عاوز اقولك علي حاجه
البنت /ــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاكي على الأرض)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *