روايات

رواية ملاكي على الأرض الفصل الخامس 5 بقلم أسماء وائل

رواية ملاكي على الأرض الفصل الخامس 5 بقلم أسماء وائل

رواية ملاكي على الأرض البارت الخامس

رواية ملاكي على الأرض الجزء الخامس

رواية ملاكي على الأرض الحلقة الخامسة

نوال/طب يا بنتي انا همشي بقا علشان اجهز الاكل علشان مازن زمانه جاي هيموت من الجو
البنت /تمام يا نونا
نوال قبلتها من جبينها /يلا سلام يا حبيبتي
ومشت نوال وفضلت البنت تقرأ قرٱن وقالت في نفسها /انا هقوم اصلي لعل وعسي ربنا يفك كربي
وبالفعل قامت صلت بخشوع واستغربت انها عارفه تصلي وهي اصلا فاقده الذاكره
البنت /ما شاء الله دي شكلها اشاره يا بركه اسماء الله
وفضلت تبكي وهي بتصلي ركعتين شكرا
دخل عليها مروان وهي ساجده بتعيطت وعماله تحمد في ربنا

 

 

مروان في نفسه /يارب اشفيها وعافيها هي دلوقتي ملهاش غيرك وفضلت واقف لحد لما لاقاها نامت علي السجاده دخل غطاها ولكن لما يقدر علي ان يتجاوز هي الوجه البرئ
مروان /ما شاء الله ياتري اي اللي حصلك علشان بحصل فيكي كده
مروان وبعد مفاق من هذه الغيبوبه /ياخرابي يا مروان غض البصر
وطلع مروان ورجع البيت شاف نوال نايمه هي ومازن طلع اخد شاور ولبس بچامه النوم وذهب الي نوم عميق
ـــــ صل علي محمد 🌺ـــــــــ
بقلمي اسماء وائل
ومع قدوم يوم جديد مملؤ بالحيويه صحي مروان من نومه اتوضي وصلي فرضه واخد الشاور ولبس بدله بالون الرصاصي وشوذ ابيض وحطت برفان والساعه الجامده بتاعته ونزل
نزل مروان وهو علي السلم شاف مازن ونوال بيجهزوا السفره
مروان /صباح الخير عليكم
الكل /صباح النور يا مارو
مازن /مارو مارو
مروان /نعم يا حبيبي
مازن /كنت عاوزك تصلح البلاستيشن علشان علق

 

 

مروان /حاضر يا حبيبي
مازن وهو بيحضن مروان /شكرا يا مارو يا عسل
مروان /حبيبي
وقعدوا ياكلوا
نوال /ان شاء الله البنت هتطلع امتي
مروان /علي الساعه 2الظهر كده
نوال /طب تمام كنت عاوزه اخدها علشان اروح اجبلها لبس علشان نروح كتب كتاب ريم وحسام
مروان /يا خرابي فكرتيني لازم اروح المستشفى بسرعه علشان اشوف الحاله بتاعته يلا سلام
نوال/طب كمل اكلك حتي
مروان /لما اجي مش هتاخر
ومشي مروان راح المستشفى
مروان دخل للمريض /صباح الخير
المريض والذي يسمي احمد
احمد /صباح النور يا دكتور
مروان /ها عامل اي النهارده حاسس بحاجه
احمد /الحمدلله في تحسن بفضل ربنا ودكتور حسام ربنا يديله الصحه
مروان /ياا رب يا عم احمد طب دلوقتي كل الحاجه كويسه من ناحيه السكر والضغط وضربات القلب بس مشي علي العلاج بتاعك علشان الكدمات اللي عندك
عم احمد /حاضر يابني
وخرج مروان راح علي اوضه الملاك اللي شاغله كل عقله
دق دق دق
البنت /ادخل
مروان /ها الجميل عامل اي النهارده
البنت بخجل وقد اصبحت خدودها باللون الاحمر /الحمدلله احسن كتير
مروان /تمام نونا هتيجي تاخدك كمان شويه وانا هخلص واجي معاكم علشان اختارلك شويه لبس علشان هتيجي معانا كتب كتاب حسام وريم وصحيح هتحبي ريم اوي
البنت /شكرا ليك بجد مش عارفه اشكرك ازاي

 

 

مروان بغضب مصطنع /مابلاش شكرا دي احنا صحاب ومفيش شكر بين الاصحاب
البنت /تمام
جات نوال الاوضه /ها مش يلا علشان معتش وقت
مروان /ايوا يلا
وراحوا علي اكبر مول يشتروا لبس للبنت
نوال/اي رايك في البنطلون دا
البنت بخجل /حاسه اني مش مرتاحه للبناطيل حاسه ان دا مش اللبس اللي كنت لابساه
نوال /طب البسي الجيبه دي
البنت /هي دي مس هتبقي لازقه شويه
نوال /طب جربي بس
دخلت البنت تجرب ولكن كانت محرجه لان الچيبه ضيقه شويه
خرج البنت وهي بتقولها مش قولتلك صغيره شافت مروان اللي اول ما شافها وشه اتغير وظهر علامات الغضب
مروان بعصبيه وغيره /اي اللي انتي لابساه دا
البنت /والله دي ماما منال اللي قالتلي البسها وانا كمان مش كنت موافقه
مروان /طب ادخلي غيري علشات اجبلك فستان وخمار
البنت هو انا كنت بلبس خمار
مروان /ايوا
البنت /انت عرفت ازاي
مروان /ما انا اللي شوفتك قبل ما تعملي الحادثه
البنت/تمام
وطلعت علشان يدوروا علي دريس وخمار واختاروا دريس نبيتي وخمار اوف وايت
مروان/ ادخلي شوفي الدريس عليكي
البنت/تمام
ودخلت ولكن جه اتصال لمروان علشان حصل مشكله صغيره في الشركه ومشي بسرعه
خرجت البنت لنوال
نوال /ما شاء الله تبارك الرحمن اي الجمال دا
البنت بخجل /ميرسي اومال فين مروان
نوال /راح الشركه علشان امر ضروري بس قالي اننا نشتري اي حاجه وهو هيحاسب
البنت/تمام

 

 

وراحوا اشتروا كوتشي وبعض الاكسسوارات وراحوا البيت
نوال /اتفضلي
البنت /بسم الله ماشاء الله
نوال /تعالي يلا علشان اوريكي اوضتك
وطلعوا الجناح اللي جمب مروان
نوال /اتفضلي
ودخلت البنت انبهرت من جمال الاوضه
البنت /جميله اوي
نوال /فعلا مروان هو اللي عملها
البنت /ذوقه حلو ماشاء الله
نوال /طب ادخلي خدي شاور لحد لما اجي البسك الخمار
البنت /تمام
وبالفعل اخدت شاور ولبست الدريس وجات نوال علشان تعمل الخمار وتظبت البنت وفي الوقت دا جه مروان ومازن والبسوا واستنوا في الصالون لحد ما البنات تجهز
مازن /انا زهقت
مروان/ والله وانا
وفي الوقت دا طلعت نوال
نوال /كل اللي يبص دلوقتي يسمي ويصلي
مروان باستغراب هو ومازن وهما بيبصوا لبعض
نزلت البنت وكانت فعلا زي الملاك
مازن /ما شاء الله اي دا دي زي الملاك بالظبط هي دي حقيقيه
مروان /ما شاء الله ايوا انا من يوم ما شوفتها وانا قولت انها ملاك علي الارض

 

 

خجلت البنت من كلامهم وحمر وجهها مما جعلها اجمل واجمل
نوال /والله انتي لو مراتي انا ما هخرجك من البيت ابدا
مروان /عندك حق والله يا نونا
مازن /خلاص يا جماعه البنت من كتر الخجل هتموت
مروان /يلا نمشي وصحيح اسمك هيبقي ملاك
البنت /اشمعنا
مروان /علشان هيبقي اسم علي مسمي
ملاك /تمام
راحوا الحفله ودخلوا وحصل……..
ــــــــــــــــــــــــــــــــ صل علي محمد
هنوصف البنت علشان عارفه انكم هتموتوني
ملاك عيونها رصاصي بشرتها بيضه شفتها بالون الوردي شعرها اسود ملامحها هادي مش طويله اوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاكي على الأرض)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *