روايات

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دعاء حجاج

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دعاء حجاج

رواية غرور وكبرياء عاشق البارت الثالث والثلاثون

رواية غرور وكبرياء عاشق الجزء الثالث والثلاثون

غرور وكبرياء عاشق
غرور وكبرياء عاشق

رواية غرور وكبرياء عاشق الحلقة الثالثة والثلاثون

المراقب مسك الورقه وقال: حاله غش هنا حاله غش هنا
قعد يكرر تلك الجمله عدت مرات
نغم قامت وقالت: لا والله انا معرفش الورقه ده جت هنا ازاى
المراقب بعصبية: اعملوا محضر غش للطالبه ده فورا
الدموع نزلت من عين نغم ومكنتش عارفه تعمل اي
_للاسف رسبتى في الماده
ثم كمل: لو سمحت خدها للمدير وقوله ان الطالبه كانت بتغش
نغم هزت راسها وواحد مسكها من دراعها وقال: اتفضلى معايا لو سمحتى
نغم بزعيق: والله ما اعرف الورقه ده جت هنا ازاى صدقوني
نغم طلعت برا الفصل وزقت الراجل إللى كان مسكها من دراعها
طلعت تليفونها ورنت على مراد
_انتى بتعملى اي وبعدين لازم تتفضلى معايا عند المدير
نغم راحت على جنب وقالت بعياط هستيريا: رد بقا
في الطريق
مراد بص على تليفونه وقال بتعجب: معقول لحقت تخلص
مراد فتح التليفون وقال: عملتى اي
نغم بعياط: مراد الحقنى
مراد وقف العربيه وقال بخوف وضح جدا من صوته: في اي
_المراقب لقي معايا ورقه فيها إجابات للماده اللى بمتحن فيها وهيعمل ليا محضر غش
مراد شغل العربيه وقال: نغم أوعك تتحركى هكون عندك فوراً
نغم هزت رأسها ومراد قفل التليفون وساق باقصي سرعه
_اتفضلى معايا
نغم زقته وقالت: انا مستنيه جوزي
قال باستغراب: انتى متجوزه
نغم مردتش عليا والراجل مسك أيدها وقال: اتفضلى معايا عند المدير لو سمحتى
نغم زقته للمره التانيه وقالت:قولتلك مستينه جوزي
_يعنى هيعملك اي انتى كنتى بتغشي
نغم بعصبية: والله ما أعرف الورقه ده جت في شنطتى ازاى انتوا ليه مش مصدقين
_كتير زيك قالوا نفس الكلام وفي الحقيقي طلعوا بيكدبوا
نغم قعدت على الكرسي وحطت أيدها على خدها وقالت بعياط: مستقبلى ضاع خلاص
مراد وهو بياخد نفسه: نغم
نغم قامت عالطول وجرت على مراد لتحضنه عالطول وتقول بعياط هستيريا: والله ما أعرف الورقه جت في شنطتى ازاى
مراد حط ايدو على خدها وقال: اشش متخافيش من اي حاجه انا جنبك وطول ما انا جنبك متخافيش
_المراقب قال انى رسبت في الماده يا مراد
مراد مسك أيدها وقال: تعالى معاياا
_فين

 

 

 

 

 

 

_عند المدير
مراد خد نغم ونزلوا ليرحوا عند المدير
مراد زق الباب برجله والمدير قام وقال بعصبية: مين الحيوان ده
مراد قعد على الكرسي وقال: عايزين تعملوا في مراتى محضر غش على ذنب مرتكبتهوش يا حضرت المدير
المدير بص لنغم وقال: ورسبت في الماده كمان
مراد حط ايدو على المكتب وقال بصوت حاد جدا: وحضرتك تقدر تثبت انها كانت بتغش
المدير بلع ريقه وقال: المراقب شاف ورقه في شنطتها وفيها اسئله واجابات للماده اللى بتمتحن فيها
_وانا كمان عندي اثبات أنها مغشتش وانها مذاكره كويس
المدير بابتسامه تحمل التريقه: وفين الإثبات ده
_ورقه الاسئله تيجى هنا ونغم تمتحن الماده قدام عيون حضرتك
المدير هز رأسه وقال: لا طبعا ومراتك رسبت في الماده خلاص
مراد زق الكرسي برجله وقال بصوت جهوري: انت مش عارف انا مين ولا اي
المدير قام وقال: لا معرفش ومش عايز اعرف ويا ريت تتفضل برا
_شكلك انت اللى هتتفضل برا
المدير بتوتر: تقصد اي
مراد حط ايدو في جيبه وقال: انا مراد حازم الألفي
المدير بصدمه: انت انت ابن حازم بيه
مراد هز رأسه وقال: صاحب المدرسه دي يبقا والدي
نغم بصدمه: اي
المدير عدل الكرسي لمراد وقال: اتفضل يا بيه ومتخافش مراتك هتكون في تالته بإذن الله
مراد مسك ايد نغم وقال بحده: مرفوض
المدير بصدمه: اي
_شكل بابا عين واحد بيحب الظلم والفساد
المدير مسك ايد مراد وقال بتوسل: مش قصدي والله يا بيه
مراد سحب ايدو وقال: العدل يمشي على الغنى والفقير ويمشي على مراتى قبل اي حد
بص لتحت وقال: أوامرك يا بيه
مراد بص لنغم وقال: ادخلى فصلك وامتحانى ومتخافيش من حد هكون في انتظارك
_بس المراقب
_سمعك ضعيف صح
نغم هزت رأسها ومراد قال: المدرسه ده ملك عائله الألفي
_مش عايزه واسطه ولا عايزه معامله مختلفه يا مراد
مراد حط ايدو على خدها وقال: متخافيش يا قلب مراد زيك زي اي طالبه والزمن هتاخدي زي اي طالبه ولا اكنك مراتى
نغم ابتسمت ومراد بص للمدير وقال: المراقب يجى ياخد نغم ويعتذر منها قدام الطلبه
هز رأسه وقال: طبعا طبعا
بعد شويه المراقب جى ووقف وبص لتحت
مراد راح عنده وقال: انا مبسوط منك وشكلك بتكره الغش بس احب اقولك اتاكد الاول من كلامك قبل ما تتكلم
_انا اسف يا بيه
مراد هز رأسه وقال: تؤ تؤ مش كده زي ما اهانت مراتى قدام الطلاب هتعتذر ليها قدام نفس الطلاب اللى قولت قدامهم ان مراتى بتغش
_انا اسف بس

 

 

 

 

 

المدير قاطعه وقال: مفيش بس يا متولى وبعدين ده ابن حازم بيه
مراد بصله وقال بصوت جهوري: محدش يعرف هنا انى ابن المدير فاهم ولا لأ
هز رأسه وقال بخوف: ح حاضر
بعد شويه
المراقب ونغم ومراد والمدير دخلوا الفصل
المدير: يلا يا متولى
متولى بص لتحت وقال: انا بعتذر من الطالبه نغم منير الهواري واللى حصل كان سوء تفاهم منى
نغم بصت لمراد وحست ان كرامتها رجعت تانى
مراد بصلها ايضا وابتسم
بعد مرور عشر دقائق تقريباً
_ركزي في الامتحان ومتفكريش في اللى حصل
نغم مسكت ايد مراد وقالت: خبيت عليا ليه
_مش وقته يا نغم مش وقته
_لو سمحتى اتفضلى
نغم دخلت الفصل وقعدت مكانها والمراقب عطى ليها ورقه الاسئله وقال: بالتوفيق
نغم اتعصبت أوى عشان مش عايزه حد يتعامل معها كده عايزه الكل يتعامل معها زي اي طالبه
في منزل والده ثريا
فتحت الباب بالصدفه ولقت حور في وشها
حور بابتسامه: اخبارك اي وبابا اخباره اي
ثريا دخلت ومردتش على حور
والده ثريا بفرحه: حفيدتى
حور جرت عليها وحضنتها وقالت بعياط: خلى ماما تصدقنى يا تيته
_ليه عملتى اي
حور بعدت عنها ومسحت دموعها وقصت(حكت) كل حاجه لوالده ثريا (جدتها)
_طب طب ليه عمل كده
ثريا بزعيق: عشان يبنى المصنع يا ماما وحفيدتك ساعدته في كده
حور هزت رأسها ووالده ثريا قالت: انا مستحيل أصدق ان حور تعمل كده
حور بصت لتحت وثريا بحده: اطلعى برا
والده ثريا بزعيق: ثريا
ثريا مسكت حور من أيدها وفتحت الباب وزقتها لتقع على الأرض
_ماماااا لا
ثريا بتهديد: ممنوع اشوفك هنا
قفلت الباب والدموع نزلت من عين حور عالطول وقالت: والله ما أعرف يا ماما والله ما اعرف
والده ثريا بتحاول تقوم لكن مقدرتش وقالت: عملتى كده ليه
ثريا دخلت الاوضه من غير ما ترد على والدتها
والده ثريا بتلميح ليها: حور مظلومه يا ثريا وانا واثقه أنها متعملش كده
في الطريق
حور كانت ماشيه وزعلانه اوى والاخر داس فرامل حين شافها
نزل من العربيه وقال: حور انتى كويسه
حور:_______

 

 

 

 

 

سامر مسكها من دراعها وقعد يهز فيها ويقول: حور ردي عليا غسان عمل فيكى حاجه
حور تخرج عن صمتها وتحضن سامر جامد أوى وقعدت تعياط
سامر أبتسم وقال بتمثيل الحزن: حور اهدي
سامر بعد عنها وحط ايدو على خدها وقال: تعالى نقعد ونتكلم
حور هزت رأسها وقالت: انا آسفه أوى عن اذنك
سامر مسك أيدها وقال: حور انا مقدرش اسيبك بالحاله ده
_سامر
حط ايدو على فمها وقال: انتى خايفه منى
حور هزت رأسها وسامر بإصرار: في كافتيريا قريبه اوى من هنا اي رايك نروح ونقعد ونتكلم
حور هزت رأسها وسامر فتح باب العربيه وقال بابتسامه: اتفضلى
حور ركبت وسامر ركب أيضا وشغل العربيه ومشوا
سامر كان سايق العربيه وحاطط عينه على حور وقال بتفكير: حلوه اوى الفكره ده
سامر مسك التليفون وبعت مسج لغسان وكان محتوي الرساله (اخبارك اي يا عدوي الظاهر أن حور مش طايقه تشوف وشك اكيدا بتسال عرفت منين احب اقولك حور معايا دلوقتى )
في شركه السيوفي والالفي (شراكه)
غسان كان قاعد في المكتب والمسج وصل فعلا وغسان لم يهتم
_بنات مراد بيه مجاش
_كده بقالو يومين
_تفتكروا اي السبب
واحده من ضمنهم قامت وقالت: انا هروح أسأل غسان بيه
قعدوا يضحكوا وقالت احدهم: شكلك عايزه تترفضي النهارده
خدت فنجان قهوه وقالت: هدخل ليا بحجه فنجان القهوه ده وبالمره أسأله
_انتى حرااا
اتجهت إلى مكتب وغسان ودقت على الباب بكل هدوء
_ادخل
فتحت الباب ودخلت فعلا وقالت: فنجان القهوه يا بيه
_انا طلبت قهوه
بلعت ريقها وقالت: لا
غسان بصوت يشبه صوت الافاعى: امال جايبها ليه
_انا اسفه يا بيه
غسان وقتها افتكر حور لما بتخاف منه بتكون كده وبتعتذر عالطول لما تعمل اي خطأ
_غسان بيه
فاق من متخيلاته وقال: حطى الفنجان هنا
البنت ابتسمت وحطت فنجان القهوه فعلا وفضلت بصه لغسان وقالت في سرها: ما هو طيب اهو امال بيقولوا عليا مغرور ومتكبر ليه

 

 

 

 

 

_تقدري تطلعى
ابتسمت وقالت بارتباك: هو هو مراد بيه فين
غسان ضم حواجبه وقال بفضول: ليه
البنت بلعت ريقها وقالت بخوف: اصلا بقالوا يومين مختفي
_وشاغله بالك ليه
_عادي يا بيه
_طب برا (قالها بصوت جهوري)
طلعت عالطول واروي قالت: قولتى اي يا هبله
قعدت على الكرسي وقالت: كان حلو اوى في الأول وفجاه اتحول الى الجبروت والقاسي
اللى كانوا قاعدين ضموا حواجبهم وقالت أحدهم: انتى بتقولى اي يا مجنونه
_غسان بيه
قعدوا يضحكوا وقالوا بصوت واحد: انتى حاطه عينك على مين فيهم
_غسان بيه متجوز انما مراد بيه لا
تلك قعدت تضحك وقالت: أنا سمعت ان مراد بيه اتجوز
الكل بصدمه: اي
هزت رأسها وقالت: سمعت مراد بيه وهو بيقول لغسان بيه
_وساكته ليه
_عاااادي
_لا مش عادي انا قاعده على امل يبص ليا وفي الاخر يطلع متجوز
قعدت تضحك عليها وقالت: البيه لو سمع كلامكم ده وربنا ليكون اخر يوم ليكم في الشركه
_اوووو البريئه بتتكلم ما حضرتك كنتى بتحبي غسان بيه
_احم كنت انما دلوقتى انا مخطوبه
تليفون غسان رن
غسان مسك التليفون وقال: الووو
_تحب نبنى المصنع وعلى مساحه اقل من المساحه اللى كنا متفقين عليها
غسان هز رأسه وقال: مش عايز مصنع
استغرب وقال: امال حضرتك عايز اي
غسان:________
ابتسم وقال: اللى تشوفوا يا بيه
غسان قفل التليفون وشاف المسج اللى بعتوا سامر
عروق غسان برزت وقبض ايدوا وقال وهو بيهز رأسه: مستحيل
في الكافتيريا
حور وسامر دخلوا وحور قالت: هدخل الحمام
سامر هز رأسه وحور حطت التليفون على الطاوله واتجهت إلى الحمام
غسان رن على حور وقال: اكيدا كداب اكيداا
سامر مسك تليفون حور وقال: شكله الحظ معايا النهارده
سامر فتح التليفون وغسان قال: كنت متاكد انه كداب
سامر باستغراب: هو مين يا غسان
غسان بص في التليفون وقال بصدمه: سامر
سامر هز رأسه وقال: ايوه سامر يا عدوي
غسان قام وقال بصوت جهوري: تليفون حور بيعمل معاك اي يا حيوان
_وانت مالك

 

 

 

 

غسان بحده: حور فين يا كلب
_نايمه في حضنى دلوقتى
_انت كداب
_تليفونها معايا يا غسان عايز اي تانى عشان تتأكد
سامر شاف حور جاي عليا قام عالطول ودخل في حور اللى كانت هتقع الا ان سامر مسك أيدها وشدها لتترمى في حضنه
حور غمضت عينها وسامر قال: متقلقيش يا روحى انا جنبك
حور مخدتش بالها من كلامه
حور بعدت عنه وقالت: شعري دخل في أزرار قميصك
سامر بدا يطلع بعض الخصلات اللى دخلوا في ازرار القميص سامر بابتسامه: حضنتينى جامد انتى
_انا اسفه
سامر بابتسامه: ولا يهمك
غسان اول ما سمع الكلام ده انصدم
سامر قفل التليفون وقال: تعالى يا حور
حور راحت معا فعلا وغسان رمى التليفون على الأرض ومكنش مستوعب الكلام اللى سمعوا
_حور لا لا
سامر حط التليفون على الطاولة عالطول
حور خدت التليفون وقالت: انا لازم وشكرا اوى عذبتك معايا
سامر مسك أيدها وقال: ارتاحى الأول
_لا شكرا عن اذنك
_طب طب تحبي اوصلك
حور هزت رأسها وقالت للمره التانيه: لا شكرا تعبتك معايا
_تعبك راحه يا حور
حور ابتسمت وخدت بعضها ومشت
في المدرسه الثانويه
نغم امتحنت المادتين وطلعت
بصت حواليها وقالت: مراد
_امممم
نغم انتفضت وقالت وهى بتاخد نفسها: خضتنى
_عملتى اي

 

 

 

 

 

نغم بابتسامه: شكرا
_بس كده
نغم ضمت حواجبها وقالت: بس اي
مراد مسك أيدها وقال: اي رايك نتغدا وبعدها نروح مشوار كده
نغم بفضول: مشوار اي
_هقولك على الطريق
نغم هزت رأسها وقالت بابتسامه: ماشي
في الطريق
غسان سايق العربيه باقصي سرعه وبيفكر في حاجات كتير
_معقول تكون متفقه مع سامر ضدي
غسان داس فرامل وحط رأسه على الدركسون وقال: للدرجه ده كنت غبي
غسان رفع عينه وشاف حور
نزل من العربيه عالطول وحور اول ما شافته واقفت
_ليه
حور مردتش عليا وكانت ماشيه الا ان غسان مسك أيدها وقال: ليه عملتى كده
حور:_______
شدها ليا وضغط على أيدها وقال بصوت حاد جدا: ليه عملتى كده ليه
حور مكنتش فاهمه حاجه وقالت بألم: غسان انت بتقول اي
_اوعك تنطقي اسمى على لسانك ده
حور بصدمه: اي
غسان زقها وقال بحزن: فقدتى عذريتك امتى يا حور
قلم نزل على خد غسان
حور وايدها بترتعش: انت اي مش بتحس حرام عليك
غسان مسك ايدها للمره التانيه وقال: عايز اجابه لسوالى ولا تحبي اتاكد بنفسي
حور انصدمت من كلامه وقالت: انا مش مجبوره اجاوب على سوالك ده
_يبقا اللى بفكر في صح
_انت مستوعب كلامك يا غسان
_قولتلك ماتجبيش اسمى على لسانك
حور بصت في عيونه وقالت بعناد: غسان غسان
غسان بدأ صبره ينفذ وقال: حلوه الخطه
_خطه

 

 

 

 

غسان هز رأسه وقال: الأول جيتى ليا وقعدتى تعياطى عشان تنقذي اختك وعرضت عليكى الجواز وافقتى عالطول ومع الوقت اعترفتى بي حبك ليا عشان حبيب القلب عملتى كل ده عشانه قد اي بتحبي يا حور
حور بعدم فهم: انت بتتكلم عن مين
غسان بحال متغير (بزعيق): اللى اتجوزتينى عشانه
_غسان انا فعلا مش فاهمه حاجه
_سامر الحديدي يا حور سامر الحديدي
_تانى يا غسان
غسان بعصبية: تانى وتالت يا حور بصي بقا فاضل من الإتفاق اربع شهور اول ما يخلصوا هطلقك
تلك الكلام نزل على حور كالصاعقة
_غ غسان انت بتقول اي
_مش فرحانه ليه هتخلصي منى وساعتها تقدري تروحى لحبيب القلب
حور مسكت ايد غسان وقالت: انت فرحتى وانا مش بحب غيرك
_كفايه كدب انتى اي
_غسان انا مش بكدب عليك ومش عارفه اي إللى حصل عشان تتغير كده
_عارفه لما الواحده تخون جوزها اي اللى بيحصل فيها
غسان بهمس: بتموت
حور بلعت ريقها عالطول وقالت بارتباك: تقصد اي
_عايزه تعرفي
حور هزت رأسها وغسان مسك التليفون وقال: حبيب القلب بعت ليا المسج ده
حور مسكت التليفون منه وانصدمت
_ورنيت عليكى عشان واثق انك مستحيل تعملى كده عارفه مين رد عليا
ثم كمل: هو اللى رد عليا سامر اللى رد عليا
وقتها حور فهمت كل حاجه وقالت: الموضوع مش كده
غسان حط ايدو في جيبه وقال: امال الموضوع ازاى يا حور
_انا روحت لماما ومردتش تتكلم معايا وطردتنى و٠٠٠
حور سكتت ووقتها دموعها اللى اتكلمت
غسان خد نفس عميق وخدها في حضنه وقال: انتى عارفه انى مش بحب أشوف دموعك
حور بعياط: زعلت اوى وقابلت سامر صدفه على الطريق وقتها مكنتش مركزه اوى
حور بلامبالاه: سالنى مالك مردتش عليا وقعد يهز فيا روحت حضنته وقعدت اعيط
غسان اتنرفز اوى وبص في عيونها وقال: انتى عايزه تعصبنى صح
حور بصت في عيونه أيضا وقالت باستغراب: ليه
_لا والله مخدتيش بالك من كلامك يعنى

 

 

 

 

 

_قولتلك مكنتش مركزه
_وطلعتى معا في عربيته صح
حور هزت رأسها وقالت: والله رفضت بس أصر عليا
_حور انتى مش صغيره عشان تعملى كده خلى الكلام ده للعيال الصغيره
_سامر مش زي ما انت فاكر يا غسان
غسان بعد عنها وقال: امال اي
_سامر طيب أوى انا اشتغلت معا من وانا في تالته ثانوي والصراحة مشوفتش حاجه وحشه ابدا منه
_واحده بتشكر في واحد قدام جوزها يا تري رد فعل جوزها اي
_غسان انا مش بهزر
غسان بعصبية: انا اللى بهزر حور انتى بتشكري في عدوي وقدامى
حور مسكت ايد غسان وقالت بابتسامه: الحياه مش مستاهله اي رايك تعمل صلح
_طب لو قولتلك ان سامر السبب في اللى حصل هتعملى اي
_في اي
_الشخص اللى بتقولى عليا طيب هو اللى هدم بيت والدك
حور بصدمه: اي
_مش مصدقه صح
حور هزت رأسها وقالت: سامر مستحيل يعمل كده
غسان قبض ايدو وقال: يعنى انا كداب
_مش قصدي بس انا انصدمت
_وتنصدمى ليه انتى طيبه اوى يا حور
_الحمدلله مش زيك
غسان رفع حاجب وقال: مش زي
حور بصت لغسان وقالت: قلبي مش قاسي زيك ولا جبروت
غسان ابتسم وقال: فاكره قولتلك اي
حور حوطت غسان من رقبته وقالت: اسمع كلامك من غير عصيان ومخالفش قواعدك هتكون طيب وحنين معايا
ثم كملت بعصبية: انما تخالفي قواعدي وتعصي كلامى هتشوفي غسان الجبروت غسان القاسي
غسان حط ايدو على خصرها وقال: ما انتى شاطره اهو
_ غسان انا حفظت كل كلمه قولتها ليا اذا كانت حلوه ولا وحشه
_ليه

 

 

 

 

 

حور حضنته وقالت: عشان بحبك يا مغرور
غسان حط ايدو على شعرها وقال: في مفاجاه على بليل كده وان شاء الله هتعجبك
_متاكد انها مفاجاه
غسان بص في عيونها وقال: اعتقد
حور قعدت تضحك وقالت: تعتقد
_تعرفي لما بتضحكى قلبي بيفرح أوى
_اتغير انت بس وهكون كده عالطول
غسان حط ايدو على كتفها وقال: هنفضل واقفين كده كتير
كانوا ماشين ولكن حور واقفت وقالت: غسان
غسان وقف أيضا وقال: عيونه
_انت صدقت اللى قالوا سامر
سامر بص لتحت ثم بص لحور وقال: عايزه الصراحه
حور هزت رأسها وغسان خد نفس عميق وقال:المسج اللى بعتوا الحيوان الصراحه مصدقتش ولما رنيت عليكى
غسان سكت وحور قالت: سكت ليه
_عشان للأسف صدقت كلامه انتى عارفه قال اي
ثم كمل: انك نايمه في حضنه ومش عايز اقولك فكرت في اي
_طب طب هو ليه عمل كده
_يعنى مش عارفه
_عشان بيحبنى ؟
انتى بتسالنى
حور ابتسمت وقالت: حصل خير
_ده عندك مش عندي حسابه تقل اوى معايا
_غسان ارجوك مش عايزه مشاكل انسي اللى حصل
_مش بقولك طيبه يا بت ده السبب في هدم بيت والدك
حور بغضب: متقولش بت
_يا قلبي حلو كده
حور زقته وركبت العربيه غسان ابتسم وركب العربيه أيضا وشغلها ومشوا
في المطعم
مراد وقف العربيه وبص لنغم وقال: يلا
نغم فتحت الباب ونزلت ومراد نزل أيضا ودخلوا مع بعض
_مراد بيه
مراد عدل الكرسي وقال: اتفضلى
نغم قعدت ومراد قعد ايضا وقال بابتسامه: اخبارك اي يا نصر
_الحمدلله بخير تطلبوا اي
_المنيو الاول

 

 

 

 

 

 

_حالا
نغم حطت أيدها على خدها ومراد بصلها وقال: مالك
_مش عارفه اقولك اي يا مراد
_مش عارفه (قالها وهو رافع حاجب)
نغم بصت لتحت وقالت: لولا وجودك جنبي كنت رسبت في الماده النهارده
مراد حط ايدو على أيدها وقال: طول ما انا جنبك متخافيش من اي حاجه
_مراد انا بحبك اوى
وقتها مراد فرح أوى ولكن ظهر ليها عكس كده خالص وقال: نعم
نغم لما شافت تعبير وشه كده قالت: بحبك كصديق
كان في ليمون على الطرابيزه
مراد مسك الكوبايه وقال: صديق اه
_مالك
نزل الكوبايه وقال: لا مفيش متخديش في بالك (قالها وهو ضاغط على سنانه)
_اتفضل يا بيه
مراد خد منه المنيو وقال: تحبي تاكلى على زوقي
نغم حطت أيدها على خدها للمره الثانيه وقالت: يا ريت
مراد قال للجرسون على الاكل اللى عايزو
الجرسون كتب الاكل اللى طلبوا مراد وقال: عشر دقائق والاكل هيكون عندك
مراد هز رأسه والجرسون خد بعضه ومشي
_مراد انت كويس
_جداا كويس جدا انتى شايفه غير كده يعنى
_مش عارفه حسيتك اتغيرت فجاه
_مزاجى متقلب متخديش في بالك
نغم بلهفه: صحيح مشوار اي اللى قولت عليا
_مش رايحين غيرت رأيي خلاص
_لا ارجوك
_عند جدو منصور فاكراه
نغم هزت رأسها وقالت بفرحه: اه طبعا انا حبيتوا اوى
مراد وهو ضاغط على سنانه: اه
_بقولك انا معنديش امتحان بكره لسه بعد بكره اي رايك ننام الليله عنده
_امممم

 

 

 

 

 

 

_بتفكر في اي
_بس على شرط
_شرط اي
_تذاكري بكره طول النهار
هزت رأسها وقالت: موافقه
الجرسون نزل الاكل على الطرابيزه وقال: بالهنا والشفا على قلبكم
_شكرا (قالتها نغم وهي مبسوطه)
مراد بغيره: انا اللى اقول مش انتى
نغم بخضه: في اي
_مفيش
نغم ابتسمت وحست ان مراد غيران عليها بل اتاكدت من كده
كان في شابين قاعدين على الطرابيزه اللى قصاد مراد ونغم
_شايف ام عيون زرق ده
بص حواليا وقال: فين
مسك وشه وقال: هناك اها
بص على نغم وقال: اوبااااا اي الجمال ده
ثم بص على مراد وقال: بس يا حلو مش شايف اللى قاعد معها عضلاته عامله ازاى
_القدره تغلب الشجاعه يا خفيف
_انت عبيط احنا في مطعم اللى في دماغك مش هيحصل
_ومين قال في المطعم
ابتسم وقال: فهمت قصدك
بعد شويه
نغم كل شويه تبص لمراد وقالت في سرها: هو ليه لما قولتله بحبك تعبير وشه اتغيرت معقول بيحب واحده تانيه فعلا
نغم فاقت من تفكيرها على صوت مراد
_تشربي حاجه
نغم قامت وقالت: كفايه قوم عشان نروح لجدو
مراد حط الفلوس في قلب الفاتوره وقال: متشوقه اكتر منى
_اوى (قالتها بفرحه)

 

 

 

 

 

 

مراد وهو ماشي: طب يلا يا حلوه
نغم بطفوله:حلوه طالعه منه عسل
نغم ضربت راسها بايدها وطلعت فعلا وركبت العربيه والشابين طلعوا ايضا وركبوا العربيه بتاعتهم وطلعوا وراء عربيه مراد
في الطريق
_مراد
_امممم
_هو انت عايش لوحدك ليه هما اهلك ماتوا وليه مش عايش مع جدو منصور
_اهلى لسه عايشين
نغم لدعت لسانها وقالت: اوبس انا اسفه اوى
_ولا يهمك
_معلش ممكن أسألك سوال
مراد خد نفس عميق وقال بضيق: اسالى يا نغم
_هو انت مش عايش مع اهلك ليه
_مشاكل عائليه
نغم زعلت اوى وقالت: هو انا مش من عائلتك ولا اي
مراد بصلها وقال في سره: انتى كل عائلتى يا قلبي
_ساكت ليه
_هتعرفي قريب اوى
نغم بصت لتحت وقالت بزعل: طيب
وفجاه مراد داس فرامل حين واقفت عربيه في وشه
_خليكى هنا أوعك تنزلى
نغم مسكت ايد مراد وقالت بخوف: في اي
مراد سحب ايدو وفتح الباب ونزل وقال: في اي يا حلو انت وهو
الشاب ضرب مراد على دماغه وقال: في اننا عايزين الصاروخ اللى معاك
نغم بصريخ: مراااااد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غرور وكبرياء عاشق)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *