روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس 6 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس 6 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت السادس

رواية عشق اللؤلؤ الجزء السادس

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة السادسة

يوم جديد على أبطالنا عند كريم
كريم / صباح الخير
الكل / صباح النور
ملك / يا ابيه نفسنا نسافر بقا قبل ما الاجازه تخلص
كريم / معلش يا لوكه بس انا ورايا شغل كتير
ملك بزعل / انت من اول الاجازه وانت بتقول كده يا ابيه
كريم بابتسامه / خلاص ولا تزعلي اول الاسبوع هاخدك انت وماما دهب
ملك بفرحه / هيييييي يعيش كيمو يعيش كيموو
ساميه بحب / ربنا يخليكو لبعض
عند الاء
حبيبتي افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت مش هعمل زيطه وصيت وحشتييييني بتلفي ودوري عليا ليه مش عايزه تحني ليه طب بصي يا بت الايه ومش هحيلك لولولولولي
وده كان صوت المطربه بتاعتنا

 

 

خديجه / ده صووووت ده صووووت نصطبح بيه علي الصبح
الاء بزعل مصطنع / اخس عليكي يا ديجه قصدك تقولي أن صوتي وحش
خديجه / لا يا حبيبتي قصدي اقول ان صوتك يقرف
الاء بمرح / حبيبتي والله ده من ذوقك يعني مش عارفه اعمل اي في حب النااااس حب النااااس يا جدعان
الاء طلعت وفطرت معاهم بسرعه
حسام / طب اقعدي يا بنتي افطري كويس
ردت عليه الاء وهي بتلبس الشوذ بسرعه
الاء / معلش يا بابا لازم اروح قبل ما الطور يوصل
حسام / طور اي يا بنتي
الاء بصوت واطي / لساني ده عايز قطعه
الاء / متحطش في بالك يا حوسو يلا سلااامو عليكوو
مدتهمش فرصه يردو ونزلت علطول
في خلال ساعه وصلت الاء الشركه وكالعاده خطفت الأنظار الكل اتعود عليها وعلى شياكتها وبساطتها
الاء بمرح / صباح الخير ل روميو وجويلت
أحمد بضحك / صباح الخير يا قفشانا
الاء / عيب عليك يا معلم
يارا / اذيك يا الاء
الاء / كويسه يلا انا هدخل عشان ورايا شغل كتييييير

 

 

أحمد / ربنا يعينك على ما بلاكي
وربنا بلاها بايه بقا
وده كان صوت كريم اللي كلهم اتخضو منه
أحمد بحرج / هه لا يا فندم اصل..
الاء / عادي يا مستر كريم أحمد بيهزر معايا وأظن حضرتك وراك شغل كتير خلينا ندخل نخلصه
كريم بنظره غامضه / تمام تعالى ورايا وانت يا يارا لما أسر يجي خليه يدخلي
يارا / حاضر يا فندم
دخل كريم المكتب ودخلت الاء وراه قبل ما تدخل غمزت ليهم ودخلت علطول
أحمد / اووووف الاء انقذتني منه
يارا بضحك / بس الاء دي عسل اوي
أحمد / فعلا هي دي بقا اللي تقدر تحط على كريم الدمنهوري
يارا بعدم فهم / تقدر تحط عليه ازاي
أحمد بخبث / افهميها لوحدك بقاا يلا انت هروح اكمل شغلي
يارا بعدم فهم / هو الواد ده قصده اي
في المكتب
كريم /يلا اتفضلو على مكاتبكو
الاء وأسر طلعو
الاء / شكلنا هنخربها يا شقيق
أسر بضحك / متنبريش فيها بس واحنا هنخربها فعلا
الاء / ماشي يا معلم
وكل واحد راح على شغله
الاء بخبث/ اللعب شكله هيبدا يا كريم يا دمنهوري
بعد انتهاء الشغل كل واحد روح على بيته والاء كلمت امها وقالتلها انها هتروح ل سلمي
الاء / امال البت سلمي تلفونها مقفول ليه مش مهم انا كده كده هروح عشان نخطت ونتكتك
بعد حوالي نص ساعة
الاء وصلت تحت بيت سلمي

 

 

طلعت ورنت الجرس وطلع راجح
راجح بخبث / اهلااااااا انتي جيتي في وقتك
الاء / اذيك يا راجح امال سلمي فين
راجح بخبث / انت هتتكلمي من على الباب كده ميصحش تعالى خشي
الاء في نفسها / امال راجح ماله عمره ما كلمني كده
راجح / يلا يا لوءا تعالى ادخلي
الاء وقلبها مش مطمن / ح حاضر داخله اهوو
استووووب لحد كده اني اسف 😂
نصيحه..
متتعشمش في حد يا اهبل محدش هيهمه زعلك غيرك ساعد نفسك واطلع من محنك لوحدك متخليش حد يشمت فيك عشان ببساطه كل واحد بيهمه نفسه وبس ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *