روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الرابع 4 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الرابع 4 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت الرابع

رواية عشق اللؤلؤ الجزء الرابع

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الرابعة

كان أول يوم شغل خفيف شويه وروحت الاء على بيتها
الاء بمرح / سلااااامو عليييييكو
خديجه بزعيق / اسكتي يا بت حمار بيجعر
الاء بصدمه / حمار و بيجعر 🙂
خديجه / احكيلي عملتي اي في الشغل
الاء بزعل مصطنع / شوف الست ولا كأنها لسه ماسحه بكرامتي الأرض ده انتي حته جرحتي مشاعري اوعي يا ست لما اروح لراجل البيت يشوفلك حل
وسابتها وراحت ل ابوها
خديجه بصدمه / البت دي كأنها متربيه في الشارع
الاء بضحك / سمعتك علفكره دي مش أخلاق ولاد بلد يا ماما
خديجه / صبرني يااااارب
دخلت الاء لابوها وباست ايده
الاء / عامل اي يا حبيب قلبي يا سكره يا احسن راجل ف…

 

 

حسام بضحك / اي عايزه فلوس
الاء / لا المره دي بريئه والنعمه 😂
حسام بخوف / احكيلي يا بنتي عملتي اي في الشركه
الاء بكذب / متقلقش يا بابا ده طيب جدا ومعمليش اي حاجه
حسام بصدمه / مين ده اللي طيب جدا
الاء / المدير
حسام / اه اه المدير طيب جدا ايوه صح عندك حق
الاء / في حاجه يا بابا
حسام / لا طبعا مفيش يلا روحي ارتاحي
دخلت الاء وكلمت سلمي وطمنتها وبعدين نامت
عند كريم
كان قاعد سرحان بيفكر في حياته لحد ما دخل عليه اخته
ملك بغمزه / شكل الصناره غمزت يا ابيه وانا معرفش
كريم بضحك / صناره اي وشبكه اي. انت عارفه اني مبفكرش في الموضوع
ملك / هو فيه حد مبيفكرش في الموضوع ده يا ابيه
كريم / انا
ملك / انت غريب اوي
كريم بعدم فهم / غريب ازاي يعني
ملك / يعني بحس انك معقد كده مش عايش سنك مش مستمتع بوقتك زي باقي الناس مش عايش حياتك يعني
كريم بمرح / كل ده فيا وانا مش عارف

 

 

ملك / بتكلم جد يا ابيه عيش حياتك وحب واتحب وصاحب وسافر وافرح وفك عن نفسك عشان الوقت بيجري
قامت ملك وسابت كريم في موجه أفكار
هو فعلا قافل على نفسه اوي حياته كلها شغل وبس ملهوش صحاب غير أسر وبس وآلاف البنات بيجرو وراه بس هو ولا واحده خطفت قلبه
كريم بصدمه / والله وعشت وشوفت الاوزعه دي بتنصحك يا كريم الدمنهوري
عند الاء كانت عند سلمي وراجح
راجح / طب اللي اسمه كريم ده ضايقك
الاء / اكيد مش هيضايقني من اول يوم يا راجح
سلمي / احكيلي اليوم كان عامل ازاي
الاء / كان بسيط وخفيف جدا
قضت الاء معاهم وقت طويل وبعدين روحت
الاء / لازم انام عشان اصحى فايقه كده واخطف أنظار اللي في الشركه عشان الموضوع عجبني جدا 😂
تاني يوم
صحت الاء وجهزت وكانت أقل ما يقال عنها قمر.
بردو هدومها كانت بسيطه جدا وسمبل اوي وده اللي ذايدها جمال
دخلت الاء الشركه وبردو خطفت الأنظار قدرت تجذب الناس ليها
كانت قاعده في مكتبها بتشتغل بجديه جدا لحد ما كريم نده ليها عن طريق الجرس اللي في المكتب
في المكتب
كريم / خدي ورق الاجتماع ده ظبطيه وعايزه جاهز خلال ساعه فاهمه
الاء بجديه / حاضر يا فندم
كريم حب انه يضايقها
كريم / علفكره هدومك مش شيك اوي
الاء بابتسامه / اظن لبسي ميخصكش في حاجه
اتضايق كريم جدااا
كريم بتريقه / والميكب عليكي وحش انت جايه ديسكو ولا شركه يا انسه
الاء بابتسامه / اممم واي كمان

 

 

كريم / افندم
الاء / واضح انك مركز معايا اوي
كريم بسرعه / وانا هركز معاكي ليه انا مش عاجبني شكلك ويلا اتفضلي على مكتبك
الاء بابتسامه نصر / تمام يا فندم
طلعت الاء والابتسامه راحت وحل مكانها الغضب
الاء بجنون / انا هدومي مش شيك يا طووور ده الدنيا كلها بتحلف بشياكتي انا الميكب عليا مش حلو انا يا عديم المفهوميه وديني ما هسكتلك ابدا ولازم أتقل العيار شويه
عند كريم
كريم بغضب / انا تكسفني كده جيت اضايقها ضايقتني هيه انا كريم الدمنهوري اللي رجاله بشنبات بتخاف مني وحته بنت زي دي تعمل فيا كده وديني ما هسكتلها وهي دخلت في حرب معايا من الوقتي
نصيحه..
لما تحس بالخذلان متلجئش غير لربنا صدقني هترتاح
عيط وفضفض واحكي مع ربنا هتلاقي نفسك استريحت كتيير. اياك تلجئ لحد لأنه ممكن يغدر بيك ويحسسك بنفس الخذلان تاني إنما ربنا عمره ما هيخذلك ابدا ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *