رواية احببت شبح الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك نزيه
رواية احببت شبح الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك نزيه
رواية احببت شبح البارت الحادي عشر
رواية احببت شبح الجزء الحادي عشر
رواية احببت شبح الحلقة الحادية عشر
ملك : يلا .
واحمد خارج من الشباك سمعوا صوت .
جاسيكا : ايه ده انتوا بتعملوا ايه .
ملك : جاسيكا ……
جاسيكا : بلاش تنتحر .
ملك بصوت واطي : احمد أخرج بسرعه دي نايمه .
احمد بصوت واطي : متاكده .
ملك بصوت واطي : اه هي دائما بتتكلم و هي نايمه .
احمد خرج من الشباك .
( بس يا تري جاسيكا بجد شافتوا ولا لاء ؟ 🤔🤔 )
ملك دخلت و نامت تاني علي السرير فجاه الباب خبط .
ملك : مين .
تيدي : انا ممكن اكلمك لحظه .
ملك : لاء انا مش هكلمك ابدا .
تيدي : اخرجي لوسمحتي .
ملك : هو يوسف صاحي ؟؟ .
تيدي : لاء .
ملك : خلاص مش هينفع أخرج .
تيدي : اخرجي بجد انا عايز اقولك حاجه مهمه .
ملك خرجت من باب الاوضه و هي مش طايقه نفسها .
ملك بنظرات من فوق لتحت 😒 : عايز ايه !! 🤔🤔
تيدي : ممكن تسيبيني اتكلم انا عملت ايه دلوقتي .
ملك : مفيش .
تيدي : في ايه ممكن تسمعيني !!!!
ملك بطفوليه : لو كنت مهتم هتعرف لوحدك .
تيدي : في ايه يا ملك هو انا خطيبك .
ملك بطفوليه : اقولك انت عملت ايه .
تيدي : ايه !!!
ملك : من اول اما دخلت حياتي بهدلتها انا كنت بحبك بس فجاه بدأت اكرهك لاني للاسف حبيت حد تاني و من اول اما بدأت تقرب مني حسيت أن اللي انا بحبوا بيبعد عني .
تيدي : مين ده !!
ملك : انا بحب …..
تيدي بنرفزه : انجزي يا ملك 😤😤
ملك : انا بحب الدكتور أحمد .
تيدي : الواد البايظ اللي كان موجود معانا هنا .
ملك : مسمحلكش .
تيدي : طب انت واثقه انوا بيحبك .
ملك : معرفشي .
تيدي : طب انا عندي فكره جامده علشان تعرفي هو بيحبك ولا لاء و كمان تسبيلي فرصه يمكن ترجعي تحبيني تاني .
ملك بشوق : ايه هي !!!!
تيدي : ارتبطي بيا فتره و لو مجلكيش واقع يبقي ليكي الكلام .
ملك : بس……
تيدي : مفيش بس جربي لو جربتي مش هتخصري حاجه .
ملك : ماشي تمام .
يوسف فجاه صحي من النوم .
يوسف : تيدي تيدي .
ملك و تيدي في نفس الوقت : نعم احنا هنا .
يوسف خرج : يلا بينا نروح نجيب امير من المستشفي .
ملك : يلا بينا.
ملك و يوسف و تيدي خرجوا يجيبوا امير .
في المشفي :
ملك : ازي حضرتك يا دكتور امير عامل ايه .
الدكتور : الاستاذ امير بقي زي الفل الحمدلله و يقدر يخرج انهارده من المستشفي بس محتاجه رعايه زياده لانوا بيتعامل بطريقه طفوليه جدا.
ملك : ايه .
الدكتور : والله انا كمان مش فاهم بس تحسيه مش راجل كبير تحسيه طفل عندوا ١٣ سنه مثلا و للاسف انا مش لاقي حل .
ملك : انا مش فاهمه حاجه و قاطع كلامهم صوت يوسف .
يوسف : ينها”ر ابيض ملك يا ملك .
ملك : في ايه .
يوسف : امير بيتعامل بطريقه غريبه اوي اوي .
ملك : يلا علي البيت و نشوف الموضوع ده بعدين .
يوسف : ازاي يعني يا دكتور يا دكتور .
ملك بزعيق : اخرس و ساعد امير .
امير بطريقه طفوليه : اختي القمر جت انا عايز اكل يا ملوكه .
ملك : تحت امر القمر .
تيدي وملك و يوسف رجعوا البيت و لقوا احمد واقف علي الباب .
احمد اول اما لمح ملك راح عليها جري : حصل ايه !!!!!!!
ملك : ادخلوا انتوا وانت يا احمد انا عايزه اتكلم معاك .
احمد : في ايه متخضنيش !!!!
ملك بدأت في البكاء : اخويا جالوا مرض غريب اوي وانا خايفه عليه .
احمد ضم ملك الي حضنوا : الجمال ده مش المفروض يعيط متزعليش كل حاجه هتبقي تمام .
ملك كملت عياط بحرقه اكتر من الاول .
احمد بدأ يطبطب علي ملك علشان يحاول يهديها .
الساعه ٥ مساءا :
يوسف : انا نازل يا ملك وجي تاني .
ملك : رايح فين .
يوسف : مش مهم لما هاجي هبقي احكيلك .
تيدي و احمد في نفس واحد : هو احنا هوا ولا ايه .
تيدي وأحمد بصوا لبعضهم بصه استحكار ؛ و ملك بدأت تضحك .
ملك : يلا يا رب تيجي بالسلامه .
يوسف : سلام .
في المول ميرا كانت مستنيه يوسف و وهي قاعده عماله تظبط الميكيب ؛ ميرا اول اما شافت يوسف بدأت تشاور ليه .
ميرا : ازيك يا يوسف .
يوسف رفع أيدوا و لغبط وش ميرا ( عارف لما تغلطي و اخوكي الكبير يجي يتنمر عليكي ويجيب كف أيدوا كلوا و يلغبط وشك هو يوسف عمل كده ) .
ميرا : في ايه .
يوسف : هو انت ليه محسساني أننا هنتخطب بجد .
ميرا : اومال ايه !!! 🤔🤔
يوسف : هنعمل نفسنا مرتبطين .
ميرا حست بحزن شديد بس مبينتهوش : بيس يا باشا .
يوسف : يلا نروح علي البيت بتاع ملك و نعرفهم .
ميرا : يلا يسطا بس انا جعانه + ملك مش بطقني ممكن متستفزنيش .
يوسف : انتي يا بنتي مفجوعه ولا ايه حاضر هجبلك أكلك و كمان ملك عندها ضيوف فمش هتمشيكي .
ميرا : الحمدلله يلا بينا .
يوسف : استني مش عايزه تطفحي .
ميرا : اه هتجبلي ايه .
يوسف : انتي عايزه ايه .
ميرا : اممممممم .
يوسف : انجزي .
ميرا : بص بقى عايزه ٤ قطع فرايد اتشيكن و ريزوا و فريز اللي هي بطاطس علشان عارفه انك متعرفش الحاجات دي و سندويتش فراخ دابل و واحد لحمه سنجل .
يوسف : ايه ده هو انا هعزم عماره .
ميرا : ايه عايزني امثل معاك و انا جعانه .
يوسف : خلاص هجيب اكل البقر ده كلوا .
ميرا اكلت ويوسف هو كمان جاب اكل وكل .
يوسف : مش يلا بينا بقي .
ميرا : ايه مش هحلي .
يوسف : يخربيتك هو انتي كام كيلوا .
ميرا : ٥٥ بلا فخر .
تأليف : ملك نزيه
يوسف : امال الاكل ده كلوا بيروح فين 🤔🤔 .
ميرا : والله نفسي اعرف .
يوسف : ها عايزه تتطفحي ايه في التحليه .
ميرا : ايس كريم ٤ بولات واحده شوكولاته و واحده فانيليا و واحده اوريوا و واحده مانجا.
يوسف بحزن : حاضر .
ميرا حلت و قامت هي و يوسف يمشوا .
عند ملك الباب خبط :
احمد خليكوا انتوا انا هقوم افتح .
احمد : مين .
يوسف : انا .
احمد فتح و يوسف دخل و دخلت وراه ميرا .
ميرا : صباح الخير.
ملك خرجت للباب وهي عماله تقول الصوت ده مش غريب عليا .
احمد : اتفضلوا .
ملك : انتي يا بت ايه اللي جابك هنا .
ميرا باستفزاز : انا جايه مع خطيبي .
ملك : خطيبك مين .
ميرا : يوسف .
ملك بصت ليوسف : الكلام ده صح .
يوسف قلقل بس ميرا خبتطوا : اه الكلام صح .
ملك : طب تمام خد خطيبتك و تطلع برا انا مش عايزه اشوف وشها .
ميرا : انا مش فاهمه انتي كرهاني كده ليه ده انا نسمه .
ملك : نسمه نسمه بالستر يا حبيبتي ابقي نسمه بعيد عني .
يوسف : ملك عيب كده مينفعش تطرديني عمي هو اللي قايلي اقعد هنا .
ملك : وانا ممانعتش انت بس مش عايزاها هي .
يوسف : بس دي خطيبتي يعني انا التاني .
ملك : التاني علي نفسك مشيها .
يوسف : انا هدخل يعني هدخل .
ملك لسه هتتكلم لقت احمد بيسحبها .
ملك : ايه اللي حصل .
احمد : عيب كده دخليهم .
ملك : انت مش فاهم البت دي عامله ازاي .
احمد : مهما كان دي في بيتك .
ملك ربعت ايديها و اتكلمت بطفوليه : خلاص ماشي .
احمد : اتفضلي يا انسه .
يوسف و ميرا دخلوا و ميرا كانت بتحاول تستفز ملك بكل الطرق بس ملك كانت متماسكه .
بليل :
جاسيكا ندهت ملك .
ملك : نعم يا حبيبتي .
جاسيكا : ملك ……….
ملك : ايه ……….
Bonus track جزء زياده مني ليكوا تعويضا عن التأخير
تيدي و يوسف مشيوا من المستشفي و دخلوا البيت .
امير : خلاص انا زهقت يا عمو يوسف نزلني .
يوسف : ابدا بعد اللي حصل انهارده و احنا هنموت من الخوف مش هسيبك مهما حصل .
تيدي : هات يا يوسف لو تعبت .
يوسف : ابدا .
امير بدأ يبكي : ملوكه يا اختي يا حبيبتي خليهم ينزلوني انا مش عايز افضل فوق .
ملك : يوسف نزلوا .
يوسف : ابدا .
ملك بنرفزه : يعني انت يرضيك كده و هو عمال يعيط انت عايز تفضحوا .
يوسف : انت عبيطه هفضحوا ازاي يعني .
ملك : يوسف نزلوا يلا .
يوسف نزل امير ؛ امير جري علي ملك و حضنها و باسها من خدها : انتي هتفضلي احن اخت في الدنيا يا حبيبتي .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت شبح)
تم