رواية صغيرتي البريئة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دعاء أحمد
رواية صغيرتي البريئة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دعاء أحمد
رواية صغيرتي البريئة البارت الثالث والثلاثون
رواية صغيرتي البريئة الجزء الثالث والثلاثون
رواية صغيرتي البريئة الحلقة الثالثة والثلاثون
قمر:نواره طب ليه؟؟؟
باسل بهدوء :عشان عمرها ما حبيتك يا قمر…. نواره كانت عايزه تمو”ت ابننا لولا ستر ربنا
قمر:بس انا عمري ما إذ”يتها يا باسل….. يعلم ربنا اني حتى بالرغم اللي عملوه معايا عمري ما كر”هتها
بقلم دعاء احمد
باسل وهو يق”بل عينيها بابتسامه جانبيه :عشان حببتي قلبها ابيض ومتعرفش تكر”ه
قمر بابتسامه: حببتك
باسل :عندك شك ولا اي
قمر : اقولك سر
باسل بضحكه جميله :قولي
قمر : انا بحبك من زمان اوي
باسل بغمزه :طب ما انا اتحب
قمر وهي بتقعد على ركبتها اقصاده وبتبصله :انا اقصد من قبل جوازنا قبل ما انت تشوفني اصلا
باسل :ازاي تقصدي اي
قمر : اقصد اني بحبك والله العظيم بحبك…. انا اول مره شفتك فيها كان من سنه تقريبا
باسل :انا مش فاهم حاجة
قمر بابتسامه :عارف لما عثمان قالي انه هيجوزني…. وقتها قلبي وجعني فعلا لان مكنتش اعرف انك العريس…. لكن وفقت بعد ما حاول يع”تدي عليا عشان اخلص منه ومن البيت دا
باسل بعصبيه:هو كان حاول يقربلك قبل جوازنا كمان….
قمر بخوف :اه بس
باسل بمقاطعه:انا اسف متخافيش
قمر: يوم كتب الكتاب لما شفتك وقتها الصدمه سيطرت عليا والله
لأن مكنتش متخيله ان اللي حبيته هيكون جوزي…. لكن لما عرفت انك عايز تخلف مني وخلاص قلبي اتقبض اوي و خفت منك و من اللي هيحصل
باسل :طب انتي ازاي حبتيني من قبل ما نتقابل.. من قبل ما اشوفك بعني
قمر:عشان انا كنت بشوفك من بعيد… عارف… انا بعشق لمعه عيونك لما تضحك
صوت ضحكتك كان بياخد قلبي
حافظه كل الحركات اللي بتعملها وانت ماشي لما بشوفك من بعيد ببقى عارفه ان دا انت انا بقيت حافظه كل حركه بتعملها…
أنا شفتك من السنه في الفيلا بتاعتك… وانت كمان شفتني
باسل :انا شفتك معتقدش
بقلم دعاء احمد
قمر:الورد الابيض
باسل :الورد الأبيض!!! انتي البنت اللي كانت بقطف ليها الورد من الجنينه
قمر بابتسامه : انا كنت وقتها لابسه النقاب دي كانت أول سنه ليا بيه…. لما كنت بجيب الغدا لعثمان كنت اتسرسب للجنينه و أفضل اتفرج على الورد الابيض
باسل : وانا في يوم قطفت وردتين و ادتهملك لما شفتك واقفه هناك معقول انتي البنت الاوزعه دي
قمر:كنت بخاف اقطف الورد لكن لما انت قطفتهم ليا انبسطت جدا و فضلت محتفظه بيهم لحد ما نواره اخدتهَم مني لكن دبلوا
باسل : ازاي معرفتكيش؟
قمر : لان انا وقتها كنت منتقبه و كمان احم زي ما انت قلت اوزعه
بس دلوقتي انا عندي 19سنه يعني بقيت كبيره
باسل :والله ما انتي لسه اوزعه
قمر: متنرفزنيش
باسل :اااهه يا هبله والله اوزعه بس اقولك حاجة انا بحبك يا اوزعه
قمر:تصدق انك رخم انا اصلا مش عايزه اكلمك تاني
باسل : بجد
قمر:اه
باسل :اتنين آيس كريم ونقعد على كبوت العربيه و حمص الشام
قمر:تبقى حبيب قلبي يا باشا
باسل :بتاع مصلحتك اوي
قمر: انا… تمام
بعد يومين
باسل :ياله يا قمر هنرجع الفيلا
قمر:دا ازاي ان شاء الله والقضيه
باسل :كل حاجه خلصت و الواد اتمسك….
قمر:باسل ازاي انا مش فاهمه
باسل :مروان هيجيلنا على الفيلا ويحكلنا كل اللي حصل يوم ما انضر”ب عليا نا”ر ياله اجهزي بقى عشان نمشي… ايه البيت موحشكيش
قمر بسعاده:بالعكس دا وحشني اوي كل حاجه فيه… ماما و عمي حسين و الطباخين و كل اللي في البيت وحشوني اوي
باسل :طب لمي نفسك بقى عشان انا بغير
قمر ابتسمت ودخلت غيرت
بعد مده
في فيلا المنصوري
حسين وسميه و قمر و باسل قاعدين في المكتب
مروان خبط ودخل
مروان: اتاخرت عليكم
باسل :ادخل يا عم انجز
مروان:معايا ضيف مهم
باسل :خليه يتفضل
مروان:ادخل يا خالد
خالد:احم ازيكم..
باسل قام و راح وقف اقصاده ومد ايديه يسلم عليه
خالد:وحشتني يا صاحبي
انا اسف يا باسل بس… انا كنت فاكر اني بحب نيره و انك خطفتها مني لكن
باسل :الله يرحمها يا خالد… لولا اني عارفك كنت ندمتك على كلامك دا بس خالص سيب الماضي للماضي يا صاحبي
خالد ابتسم وحضن باسل :انا اسف
باسل :حقك عليا لو اذيت مشاعرك في يوم لو كنت اعرف بمشاعرك كنت انسحبت لكن….
قمر بهمس لمروان:هو مين دا؟
مروان:دا كان صاحبنا زمان انا وباسل وخالد كنا افضل تلات مهندسين وكنا اسسنا شركه زمان لكن فضنها…. بسبب مشكله قديمه…. وعلى فكره خالد هو اللي نقل د”م لباسل و كمان ساعدني نعرف مين وراء اللي بيحصلكم
باسل : اظن دلوقتي لازم تحكيلنا مين اللي وراء اللي بيحصل
مروان: اسمع
فلاش باك
……. يوم اللي باسل انضر” ب فيه بالر”صاص
مروان للشاب :واضح ان الرجاله لسه معملوش الواجب معاك ايه يا شباب
الشاب:لا لا هحكي اللي وزني اقت”ل البنت دي هو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرتي البريئة)