رواية صغيرتي البريئة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دعاء أحمد
رواية صغيرتي البريئة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دعاء أحمد
رواية صغيرتي البريئة البارت الثاني والثلاثون
رواية صغيرتي البريئة الجزء الثاني والثلاثون
رواية صغيرتي البريئة الحلقة الثانية والثلاثون
عدي يومين
قمر هتمو”ت من قلقها على حبيبها…و هي متأكده ان هو حصله حاجه
عند باسل
كان فاق و بيحاول يفتكر اللي حصل….
مروان:حمدلله على سلامتك يا خويا كدا تقلقنا كلنا عليك يا أخي حرام عليك
باسل بو”جع: هو اي اللي حصل
مروان: استر يارب مالك يا باسل انت مش فاكر اللي حصل
باسل : ايه اللي بتقوله دا اكيد فاكر… بس انا بقالي اد ايه هنا
مروان:تلات ايام تقريبا و قمر هتجنن عليك من ساعه ما غيبت عنها و انا مش عارف اسيطر عليها…. المهم عرفت مين وراء قت”ل نيره….
باسل حاول يقوم بسرعه لكنه اتوجع و قعد تاني
مروان: انت مجنون يا ابني اهدي على نفسك الجر”ح لسه ملمش
باسل :مين اللي قت”ل نيره؟
مروان؛ الواد اللي كان بيراقب الفيلا…
باسل : هو مين دا اصلا.
مروان:هتعرف كل حاجه في وقتها متقلقش وعلى فكره قمر يومين كدا لما تقوم وكل الورق بتاعها يخلص وترجعوا لحياتكم الطبيعيه… متقلقش انا خلصت كل حاجه بس بطلوع الروح ياكشي يطمر
باسل :عايز اشوف قمر اكيد قلقانه عليا
مروان:هي من ناحيه قلقانه فهي هتو”لع في ساره…
باسل وهو بيحاول يقوم:لازم اشوفها
مروان:حيلك حيلك يا عم الحج تشوف مين دا انت لسه طالع من عمليه ما يعلم بيها الا ربنا صحيح
عارف مين اتبرعلك بالد”م…..
باسل :مين؟ انت
مروان:لا مش انا لان مكنش في تطابق في الفصايل…. خالد
باسل :خالد القصاص؟؟؟!
مروان:اه هو المهم انك بخير و علي فكره خالد كان معايا خطوه بخطوه عشان نعرف مين القا”تل
باسل :المهم دلوقتي لازم اخرج وبعدين نتكلم
مروان بزعيق :بااسل اهدي على نفسك في اي
باسل برفعه حاجب : هعديهالك بس ياله ساعدني عشان نمشي من هنا
مروان:استغفر الله العظيم انت عنيد اوي على فكره وبعدين مش هينفع الدكتور مش هسمحلك بالخروج
باسل و هو بيفك المحلول:اللي في دماغي هعمله فتعالي ساعدني ولا اقولك امشي يا مروان كتك الارف
مروان:طب استني هجيبلك كرسي بعجل و هحاول اخرجك بدون ما حد ياخد باله…. من يوم ما عرفتك مشوفتش يوم عدل منك لله يا اخي
باسل :امشي ياض
بعد دقايق
مروان كان بيخرج ب باسل من المستشفى و بيحاول يتفدا الدكاتره
لحد ما وصل أدام العربيه
باسل اتألم جدا لكن مهتمش ومروان ساعده يركب في الكرسي اللي وراء
باسل :أنجز زود السرعه
مروان :باسل الجرح هيفك اسكت بقى انا اصلا غلطان اني وفقتك على الهبل دا
باسل :مين اللي وراء كل اللي حصل؟
مروان :هحكيلك بس مش دلوقتي هو نفس الشخص اللي حر”ق التلات مصانع عشان كدا مسلمتوش للنيابه لحد دلوقتي.. نصفي حسابنا معه في الاول
عند قمر
قمر :ماما انا عايزه اخرج من هنا
سميه :هتروحي فين يا بنتي الدكتوره قالت يومين وتخرجي
قمر بعياط:انا ميهمنيش كلام الدكتوره انا عايزه باسل هو فين. انتم مخبين عليا اي
…. ماهو مش معقول يختفي فجأه كدا ارجوكي قوليلي هو كويس
سميه : بصراحه كدا مش كويس جوزك انضر”ب عليه نا”ر من يومين وكان في المستشفي
قمر بصدمه ودموع :اااااااييههه لااا انتي بتهزري صح…. باسل كويس هو قالي انه مش هيسبني
سميه:اهدي يا حببتي اهدي هو كويس دلوقتي والله
قمر:انا عايزه اخرج عايزه اشوفه يا ماما بالله عليكي
سميه :مش هينفع يا قمر وبعدين متنسيش في عسكري واقف برا
قمر بتحدي:هخرج يعني هخرج واللي يحصل يحصل
لابست هدومها بسرعه و لسه بتفتح الباب لقيته في وشها ومعه مروان سانده
بدون ذره تفكير حضنته بقوه وبقيت تعيط بهستريه
باسل شاور لمروان يمشي هو وسميه
باسل بابتسامه متعبه:قمر انا ماسك نفسي بالعافيه و بالطريقه دي هيغمي عليكي من كتر العياط و مش هقدر اشيلك
قمر بعدت وبصتله بدموع لكن صر”خت لما شافت الد”م على ايديها بصتله كان بينز”ف من ضهره
باسل :اهدي اهدي دا الجرح فك
قمر فضلت تعيط و هي بتسنده يدخل: كويس اننا في المستشفى
قمر بانهيار :مين عمل فيك كدا و ازاي انت خرجت ولسه جر”حك ملمش
باسل بمرح عشان يخليها تهدي:عشان بنوتي الحلوه دي لو مكنتش جيت كانت هتعمل حاجه مجنونه و تخرج لوحدها
قمر بدموع :انا اسفه انا السبب
باسل : هههششش اسكتي وبطلي هبل… انا هكلم مروان يبعت دكتوره
بعد شويه.
الدكتوره بعصبيه:باسل بيه الحركه ممنوعه انا مش فاهمه ازاي المستشفي سمحت لك انك تخرج اصلا
باسل :خلصتي اتفضلي
الدكتوره بصتله بغضب وخرجت
قمر :بيوجعك….
باسل و هو بيشدها و قعدها جانبه: اولا مفيش حاجه بتوجعني قد دموعك
ثانيا هنفضل في وش بعض اليومين دول لحد ما انتي تبقى كويسه وانا كمان
قمر بابتسامه :انت زعلان انك هتفضل معايا ولا اي؟
باسل بخبث:بصراحه انا زعلان زعلان جدا
قمر بتوتر: اه و عايز اي يعني
باسل وهو يجذبها من خصرها و يقب”لها.. وحشتيني يا بنوتي
قمر بكسوف:ع فكره انت مش محترم اتفضل بقى روح للدكتوره قولها انك عايز اوضه تانيه
باسل :عندك حق و بالمره اخد رقمها اصلا انا ومراتى متخانقين فهروح اشوف الدكتوره بقي
قمر بسرعه: انت مش هتخرج من هنا على جث” تي والله اروح اجيبها من شعرها
باسل بغمزه:بنغير اهوه يا مزتي
قمر بتوتر:اه بغير عشان انت جوزي انا
باسل :وانا بحب مراتي اوي اوي ولا يمكن ابص لأى واحده تانيه
قمر:مين قت”ل نيره يا باسل؟
باسل :مروان مش عايز يحكي بيقول اني لازم أقف الأول على رجلي عشان اعرف اخد حقي منه كويس… وصدقيني حسابه عسير… الواد اللي قت”ل نيره معايا متخافيش وهسلمه النيابه لكن اللي وازه لسه برا و ان شاء الله هجيبه .. هقف بس ع رجلي ويحلها الحلل
صحيح عايزه تعرفي مين اللي وز السنا”ت عليكي في الحجز
قمر:مين؟
باسل :نواره
قمر…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرتي البريئة)