روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت الرابع عشر

رواية حلم الملاك 2 الجزء الرابع عشر

رواية حلم الملاك 2 الحلقة الرابعة عشر

ملاك بصدمه:نور
نور بشوق وحب ولهفه:واحش’تني اووي اووي
فجاء ساد صمت بينتهم وكل واحد ينظر للاخر بحب ووشوق ولهفه واشتياق ولوم وعتاب وعذاب وانكسار
نور:بس تعرفي انتي تغيرتي اووي بس للااجمل ولااحلي وتعرفي انا مش مصدق نفسي ملاك الطفله الاكانت في الثانوي اصبحت دكتوره جراحه مشهوره له اسم وزن وكيان
فجاء سكت وراجع كمل
نور بفرحه:تعرفي انا فخور قدام الناس الا دكتوره ملاك مراتي انا وبتاعتي انا وبس انا انا بحبك اووي
نور جري عليه عشان يح’ضن ملاك بس ملاك وافقتوا
نور بتفاجاء:ملاك انا عايز احض’نك عشان اتاكد الانا في الواقع مش في الخيال انتي متعرفيش انا كنت مستني الايوم الاشافك في تاني بفراغ صبر قبل مااموت
ملاك بضحكه وجع وسقفت:وانت فاكر لما تيجلي وتقولي كلمتين بتوعك دوول هقولك تعال بالح’ضن ياجوزي ياحبيبي واحشتني دها انت بعدك تعبني وكلام من دها يبقا للاسف بتحلم يافنان
فجاء اتصالات بشخص

 

 

ملاك:نورا داخلي الكشف تاني
ملاك وفقلت السكه
ملاك:لوسمحت اطلع برا عشان عندي الكشف بعديك
نور بوجع:ملاك لوسمحتي انتي اسمعني واعرفي الحقيقي الاجاي عشانها وعايزك تسمعيها اديني فرصه ياملاك اشرحلك الحصل فرصه واحده بس
ملاك:لوسمحت برا والاجيب بتوع الامن هم يشوفوا شغلهم معاك
نور بنكسار:لدرجادتي واصلت انك تجبلي الامن شكرا انا خارج لوحدي
ملاك ببرود:مع الف سلامه وياريت ماشفش وشه حضرتك هنا تاني
فجاء الباب خبط
ملاك:ادخل
الباب اتفتح
نورا:حضرتك ادخل المريض ولا شوي
ملاك:لا داخلي الاستاذ اصلا خارج
نورا فجاء بصت علي نور
نورا بصدمه وبفرحه:حضرتك الفنان نور مش كده انا بحبك اووي علي فكره ممكن صوره مع حضرتك
ملاك بحده:نورا هنا مكان شغل مش تصوير فاهمه برا المكان دها اصوري اعملي الانتي عايزه لكن هنا لا وانت اتفضل برا يلا لوسمحت
نور خرج برا ومشي
وعدي اليوم من غير احداث جديده
وجاء وقت المساء
نور فجاء بيخبط علي الباب منزل
فجاء الباب اتفتح وطلعت بنت في سن ملاك
الفتاه:نعم
نور:دها منزل دكتوره ملاك مش كده
الفتاه:ايوه قولها مين
فجاء ملاك طلعت عليهم

 

 

ملاك:اي الاجابك هنا
الفتاه مشيت وسبتهم
نور:ملاك عايزك تسمعني
فجاء طفل جاء عليهم
طفل:ماما ماما
ملاك:نعم يامروان
نور بصدمه:ابنك دها انتي اجوزتي
ملاك:ايوه اجوزت عندك مانع
نور:ازي وانتي لسه علي ذمتي
مروان فضل باصص علي نور
مروان:ماما مش دها بابا الا بيطلع في تليفزيون وبتحكلي انها دها بابا وبتقوليلي انه مسافر وهيجي ياخدنها وهيجبلي لعب كتيرر
ملاك:لا مش هو ياحبيبي
مروان:لا انا متاكد انه هو ايوه هو بابا
نور شال الطفل من علي الارض وافتكر الا ليله الاحصلت بينه وبين ملاك قبل ماتسافر من خمس سنين وحبب يتاكد اذاكان دها ابنه فعلا ولا لا:انت عندك كام سنه ياحبيبي
مروان:انا عندي خمس سنين انت بابا صح مش كده
نور بفرحه:ايوه انا بابا ياحبيبي وانا جاي عشان اخدك واجبلك لعب وحاجات كتيررر حلوها
مروان بفرحه:هيهيهيهيهيهيهيه انت بابا حلو اووي انا بحبك كتيرررررر هيهيهيهيهيه
نور وباس مروان من خده:وانا بموت فيك يارووح ابوك
ملاك واخدت مروان من حضن نور ونزلتوا في الارض:مروان يلا ادخل جوا
مروان:لا انا عايز افضل مع بابا
ملاك بحده؛قولت اي
مروان:حاضر
ملاك:لوسمحت امشي بقا وماجيش هنا تاتي
نور:ماشي همشي بس بشرط مروان هخدوا معايا
ملاك:لا ابني مستحيل تتخدوا
نور:يبقا خلاص لما تقبلي تسمعني لما وقسما بالله اخد مروان دلوقتي وامشي
ملاك:ماشي اتفضل

 

 

نور وداخل وبداء يحكي ليها كل حاجه وشغل ليها فيديو علي تلفونه وهي يارا في المستشفي وبتعترف بالحقيقي
نور:دها كل الحصل ياملاك اديكي شوفتي بنفسك الانا مظلوم واختي كمان اتظلمت معايا عشان اجوزت خالد
وخلفت منه بنت اسمها ريتال وللااسف طلع شخص مش كو’يس وزبا’له وحق’ير وكان ماصحا’بني عشان الفلو’س بجد تغو’ر الفلو’س الاتخلي الانسان يصحب صحابوا عشان الفلوس
ملاك وعرفها كل حاجه من فيروز الا نور برايء قبل مانور يجي بس حبت تعملوا الادب شوي
ملاك ببتسامه:بس انا عارفه كل حاجه انك برايء قبل ماانت تيجي بس كده ريتال وهند اخوات من نفس الاب صح
نور: ايوه صح هند وريتال ابوهم خالد لكن ام هند يارا
وام ريتال مريم اختي
ملاك:امممم
نور:بس استني اكيد ستي فيروز الاقالتلك صح طب ليه تغلبني طيب معاكي وكمان كنتي عارفه الانا جاي ليكي ولا لا
ملاك:كنت لازم اعمل كده عشان تتربي شوي لا كنت مش عارفه الانت جاي ستي مقالتليش
نور:اكتر ماانا ماتربت دها انا كنت بموت في بعدك عني ياملاك انتي متعرفيش انا بحبك ازي رغم انك بعدتي عني بس حبك مقاليش بالعكس زاد في قلبي بس صحيح انتي اجوزتي فعلا
ملاك بضحكه:لاكنت بهزار معاك عشان اضيقك شوي
نور:انتي كبرتي وبقتي شقيه اووي ياملاك بس بجد برافو عليكي عرفتي تمثلي عليها انك فقدها ذكره وانا زاي الاهبل صدقتك
ملاك:ماانا فعلا كنت فقدها ذكره في الاول بس راجعتلي
نور:ايوه ماانا عارف ملاك انتي بتحبيني
ملاك بخجل:ليه
نور:انا صحيح سمعتها منك قبل كده وانتي بتمثلي انك فقدها ذكره بس عايز اسمعها دلوقتي وانتي كده من غير تمثلي ولا اي حاجه بتحبيني
ملاك بخجل:ايوه
نور:وانا بعشقك
نور فجاء بيقرب عليها عشان يب’قلها وملاك غمضت عينه وفجاء الفتاه صحبت ملاك جاءت عليهم
الفتاه:احم احم
نور بحراج:ماتفهميش غلط دي مراتي
الفتاه بضحكه:عارفه انها مراتك

 

 

نور:دام عارفه بتقوليلي ليه علي الباب قولها مين ليه
ملاك:عشان انا حكيلها كل حاجه وقولتلها متقوليش لحد انك عارفه حتي لو شوفتي جوزي اعملي نفسك انك مش عارفه ان هو جوزي صح يا دينا
دينا:ايوه يالظبط كده يانور
مروان جاء عليهم
مروان:يلا يابابا مش هتخدنها بقا معاك عند ستو فيروز وستو انغام واشوف كل الناس الاماما حكتلي عنهم
نور:حاضر هنرووح ليهم دلوقتي يلا جهزي نفسك ياملاك عشان نمشي
ملاك:يلا عشان انا مشتاقه اشوف ستي فيروز وماما انغام ومريم وبنتها ريتال وصحبتي ميار واولادها زين ويوسف مشتاقه اشوف كل العيله كلها وانتي يادينا هتجي معانا ولاتعقدي هنا
دينا:لا سفري انتي بالسلامه انا هعقد هنا
ملاك:ماشي ربنا معاكي ويوفقك ويبقا ديما طمنيني عنك
دينا:ماشي ياحبيتي
وملاك جهزت نفسها
وملاك ومروان ونور مشيوا واصلوا المطار وراكبوا الطيار
وبعد فتره واصلوا القصر والكل راحب بيهم
هند:بابا مين دي ومين الواد دها
نور وشالها من علي الارض:حبيبتي ياصغنانه مش انتي كان نفسك يبقا عندك ماما بتاعتك انتي وبس زاي يوسف وزين دي بقا هتكون ماما ودي اخوكي مروان زاي زين ويوسف
هند:هيهيه بجد يعني انا يكون عندي ماما واخ زاي زين ويوسف هيهيهيهيه
ملاك:تعالي بقا لي ماما
نور واديها هند لي ملاك
ملاك وشالتها وفضلت تبو’س فيها:انتي جميله اووي

 

 

هند:انتي الاجميله وعسل ياماما
ملاك:كلمه ماما طالعه منك زاي السكر
فجاء هند شافت الالعاب كتيرره
هند بفرحه:ممكن تنزليني اخد الالعاب قبل مازين ويوسف يخدوها
فجاء زين ويوسف نزلين من علي السلم
زين ويوسف:هيهيهيهيهيه العاب كتيررره هيهيهيهيه
ملاك:دوول ولادك ياميار صح
ميار ببتسامه:ايوه
فجاء زين ويوسف
ويوسف؛العاب كتيررر اووي وحلوه اووي ياعموو شكرا
زين:بس مين المز’ه الفر’سه الاوفقها جمبك دي يانور
نور ومسكوا ورفعوا بايد واحده لي فوق:مزه مين الا علمك الالفاظ دي ياض
زين:الواد صحبي الافي الاحضانه سمعتوا وهو بيقول للبت الاجمبي يامز’ه يافر’سه عشان هي حلوها فاانا قولت قول كده لي دي الاوفقها جمبك عشان هي جميله وحلوها
ملاك بضحكه علي هذا الطفل:نزلوا يانور حرام عليك
نور:يبقا اسمعك بتقول الالفاظ زاي دي تاني والواد دها ملكش دعوه بي تاني فاهم
زين:حاضر نزلني بقا
نور ونزلوا:اومال فين محمد
ميار:محمد راح الشركه
نور:اممممم طب فين مريم
مريم ونزل من علي السلم هي وبنتها:انا اهو ملاك هنا مش مصدقه وانا بقول القصر منور ليه اتري عشان ملاك موجوده هنا
ملاك:منور بصحبوا
وسلموا علي بعض
ملاك:دي بنتك صح
مريم:ايوه ريتال سالمي علي مرات عمك ياريتال
ملاك وشالت ريتال:ازيك يارورو

 

 

ريتال:الحمد الله
ملاك:عندك كام سنه يارورو
ريتال:عندي اربع سنين
ملاك:عسل العمر كله ممكن بقا بو’سه لي ملاك
ريتال وبا’ستها من خدها
نور في ودان ملاك:مش ممكن انا كمان ابوس
فيروز شايلها مروان
مروان:انتي ستي فيروز الا كنت بكلمك فيديو مع ماما في تليفون صح
فيروز:ايوه
مروان:بس انتي عسو’له عن تليفون
فيروز بضحكه:انت قمر
مروان:تجو’زيني واجبلك لعاب كتيررر
الجميع ضحك علي مروان
بعديها بي التاسع شهور
نور:انا خايف اووي ياستي عليها
فيروز:متقلقش هتقوم بالسلامه انشاء الله
وسمعوا صوت اطفال
دكتوره طلعت
دكتوره:مبروك بقت اب لي بنت ولد تؤام
نور بفرحه:الله يبارك فيكي
نور داخل لي ملاك هم والاسره
نور:مبروك ياملاكي
ملاك؛الله يبارك فيك ياحبيبي
ميار:هتسموهم اي
نور:زين وزينب
باك
ملاك:وبكده انتهت قصتنا انا وابوكي

 

 

زينب بنوم:خلصت ياخساره دها انا كنت بتخيلكم وانا بسمعها منك بجد بتفكروني بي ابطا’ل روايا’ت طب انا هقوم انام بقا
ملاك:ماشي تصباح علي خير
زينب:وانتي من اهله ياماما
في مكتب نور
مروان:نعم يابابا
نور:لوطلبت منك طلب توافق
مروان:طبعا انت طلبتك اومر يابابا
نور:ماشي طب انا بطلب منك طلب
مروان:طلبتك اومر
نور:انا عايزك تجوز فرح
مروان قام واقف
مروان بصوت عالي وبصدمه:اااااي فرح

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *