رواية عشق اللؤلؤ الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء عوض
رواية عشق اللؤلؤ الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء عوض
رواية عشق اللؤلؤ البارت التاسع عشر
رواية عشق اللؤلؤ الجزء التاسع عشر
رواية عشق اللؤلؤ الحلقة التاسعة عشر
ملك/طب علفكره يا جماعه الاء شكلها زعلت
ساميه/ قوم يابني طايب خاطرها بكلمتين
اسر/ ايوه يا كريم قوم
كريم بتردد/ انتو شايفين كده
الكل/اه
قام كريم وراح عند الاء
كانت الاء قاعده على الرمل وسرحانه
كريم/ احممم
انتبهت الاء على وجود كريم ومردتش
كريم/ انا اسف يا الاء
الاء بسخريه/ كريم الدمنهوري بنفسه بيعتزر مني
كريم بخنقه/ هو انتو ليه كل ما اجي اعتزر لحد يقولي الكلمتين دول انا مش زي ما انتو مفكرين كده انا مش وحش كده
الاء/ هو انا قولت انك وحش
كريم/ تصرفاتك بتقول كده
الاء بابتسامه/ لا والله انت فاهمني غلط
كريم/ طب تسمحيلي الأول اقعد معاكي
الاء / اكيد طبعا
قعد كريم جنبها على الرمل
كريم/ بتحبي الجو ده
الاء/ مين مش بيحب الجو الهادي الجميل ده، جو منعش وريحه البحر بعشقها
كريم/ فعلا جو جميل جدا
الاء/ حبيت قبل كده
اتفاجئ كريم من سؤال الاء جدا
كريم/ هتصدقيني لو قولت لاء
الاء/ لاء مش هصدقك
ضحك كريم من ردها
كريم/ بتكلم جد والله انا اه أعجبت ب بنات كتير لكن محبتش حد او بمعنى أصح مشفتش بنت شديتني
الاء/ يااااه لسه لحد الوقتي مشفتش بنت شدتك
كريم بضحك/ انا شامم ريحه تريقه 😂
فضلو يتكلمو شويه حلوين كده وبعدين قامو
فضلو هما الاربعه يلعبو على الشط وكانت ساميه بتتفرج عليهم
عارفين اللعبه اللي بنغمي عين واحده و اللي تمسكه هو اللي نغمي عنيه هي اللعبه دي معرفش اسمها بقا 😂
كانت الاء هي اللي مغميه عنيها
فضلو يزغزوها ويجرو ويضحكو كانو مبسوطين جدااا
فضلو يلعبو العاب كتيره جدا
ملك بتعب/ ااه خلاص مش قادره الاء شكلها يفطس من الضحك
الاء/ انتو كنتو كلكو عليا كده مينفعش
كريم بضحك/ بس طلعتي بتغيري خالص يا الاء طلعتي مفستكه 😂
الاء بضحك/ انا شامه ريحه اهانه
ضحك الكل عليها اليوم مخلاش من الضحك والهزار والتريقه
اليوم ده مرجعوش الفندق غير الفجر
كانو كلهم مبسوطين اخدو يوم راحه، راحه جسديه ونفسيه ومعنويه
تاني يوم في بيت الاء
حسام/ انا قلبي مش مطمن
سلمي/ ليه يا بابا حصل اي
حسام/ خايف على الاء يا بنتي قلبي مش مطمن
سلمي/ تفائل بالخير يا بابا
حسام/ ريح قلبي يارب
سلمي/ معلش هستاذن اروح استريح شويه
حسام وخديجه/ اتفضلي يا حبيبتي
دخلت سلمي الاوضه
ومسكت صوره ل راجح وقعدت على السرير
سلمي بدموع/ ليه يا راجح تعمل فيا كده ليه تكسرني بالشكل ده وانت عارف اني بحبك،بس تعرف انت وحشتني جدا وحشتني خالص
فضلت سلمي تعيط لحد ما نامت وهي حاضنه صوره راجح
دخلت خديجه عليها لقتها نايمه وحاضنه صوره راجح وعلى وشها أصر الدموع
شالت الصوره من جنبها وهي صعبان عليها حال سلمي جدا
خديجه/ ربنا يريح قلبك يا حبيبتي ويشيله من قلبك
قفلت النور والباب وطلعت
عند الاء واسر
الاء بحزن/ أسر انا عيزاك في موضوع
أسر بقلق/ مالك يا الاء فيكي اي
الاء/ انا كويسه بس سلمي اللي مش كويسه يا أسر ماما كلمتني وقالتلي أن حالتها وحشه
أسر/ ليه اي إللي حصل
الاء حكت كل حاجه اللي خديجه قالتلها
أسر بهدوء/ هي كانت بتحبه اوي كده
الاء/واكتر بس انا نفسي اساعدها نفسي تنساه وتطلع من اللي هيه فيه ده
أسر/ متقلقيش راجح تحت ايدي وقريب اوي الموضوع هيتحل
الاء/ انت وصلت ليه ازاي
أسر / وصلت ليه بطريقتي المهم الوقتي هتعملي اي
الاء /عيزاك تقرب من سلمي يا اسر على القليله تساعدها تنسى راجح كأصحاب
أسر/ ازاي يا الاء عيزاني أقرب منها
الاء/ اسمعني يا أسر هي محتاجه لحد زيك الوقتي اعتبرها اختك وحاول تطلعها من محتنها
أسر/ ربنا يسهل يا الاء يلا ننزل يا كريم
في الفندق
كريم واسر والاء كانو متجمعين في مطعم الفندق ومعاهم صاحب الأرض وكانو بيتفقو على كل حاجه خاصه بالمشروع
كريم بجديه/ كده كل حاجه ماشيه تمام
سالم/ ايوه يا كريم بيه تقدر تنفذ في الوقت اللي يعجبك
اسر/ تمام ان شاء الله من اول الاسبوع الجاي هنبدا
سالم بابتسامه/ على بركه الله
استأذن سالم وقام
الاء/ كل حاجه ماشيه تمام بس انا قلقانه محتاجين سيوله كتيره ده مشروع مش سهل يا كريم بيه
كريم / متقلقيش انا متابع كل حاجه
كريم والاء واسر كانو بيشرفو على الأرض وبيمضو العقود وخلصو شغلهم
كريم/ لازم نرجع بكره عشان في شغل كتير متاجل في الشركه
أسر والاء/ تمام
كريم/ فاضيه النهارده يا الاء
الاء بعدم فهم/ اه فاضيه لي
كريم بضحك/ ممكن عشان عازمك على العشا مثلا
الاء/ تمام
كريم/خلاص جهزي نفسك على الساعه ٩
طلع أسر الاء
أسر بغمزه/ ايوه ياعم الحظ شكله هيلعب معاكي
الاء بضحك/ غور ياض من هنا يلا هنرش مايه
أسر/ من لقي احبابه نسي أصحابه
الاء/ فكر في اللي قولتلك عليه يا أسر
أسر بتسرع/ يلا روحي عشان متتاخرش
توقعو أسر بيتهرب من سلمي ليه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)