روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت الحادي والعشرون

رواية حلم الملاك 2 الجزء الحادي والعشرون

رواية حلم الملاك 2 الحلقة الحادية والعشرون

نور:ايوه قولي رايك محدش هنا هيغ’صبك ابدا علي حاجه انتي مش عاوزها
زينب:بابا م
فجاء زين جاء واعقد تحت ر’جلها وزينب قامت وافقت وكانت هتبعد عنه بس مس’ك ر’جلها
زين بترجي:زينب بليز متوافقيش عليه بليز انا بحبك انتي لو وافقتي عليه كده بتجا’ني علي مو’تي يازينب بليز زينب بصي انا استحمل اي حاجه منك الا انك تكوني مع شخص غيري بصي بصي قوليلي انت مش را’جل براحتك ها’نيني كل شوي امس’حي بكر’امتي الارض بس متبعديش عني وترووحي لغيري انتي رووحي وعقلي وقلبي يازينب تعرفي بجد انتي لو وافقتي عليه وبقتي لغيري كده انتي هتعذبني
بنار حبك وهتموتني بالبطئ لما تكوني مع غيري وحياتي عندك متوافقيش وتبعدي عني عشان خاطري خليكي معايا
ومتسبنيش خليكي معايا تعرفي لو انتي بقتي معايا انا عمري يازينب مااجبا’رك علي حاجه ابد وهعملك كل الانفسك فيها انا مستعد اعمل اي حاجه عشانك حتي لوقولتلي موت نفسك عمري ماهتردد ووافق انتي اي حاجه هتطلبها مني هتكون بالنسبه ليها اوامر وهنفذها علي طول انا انا بحبك لا لا انا مش بس بحبك انا انا بد’منك بد’من كل حاجه فيكي انتي حلم انا بحلم بيها كل يوم وبتمنها اليوم انك تكوني معايا وفي ح’ضني وتكوني انتي مل’كي انا وبس
زينب:بابا انا موافقه
الجميع اتصدام
زين قام واقف وبيهز دراعتها

 

 

 

 

 

 

 

زين بوجع وغضب:انتي بتقولي اي حرام عليكي انت ليه مش حاسه بيها ليه كده سنين بحبك وتيجي توافقي علي حد غيري ليه هو عدي في اي زياده عني عشان توافقي عليه وانا لا ردي انطقي اي الا في عدي زياده عني عشان توافقي عليه وانا لا
زينب:زين انت اخوي افهم بقا بقالي سنين بقولك انت اخوي ليه مش قدر تفهم كده انا مش ذنبي انك حبتيني سنين دي كلها مش ذنبي يازين عشان ياما قولتلك انت اخوي الحب مش بالغصب يازين عمره ماكان بالغصب افهم بقا
فرح اعقدها بتستمع كل حديثهم بتركيز وبتتخيل نفسها مع مروان وهو بيا’هنها وبيقولها انه بيحب غيرها وهو مش عايزها ودموعها فجاء نزلت وخصوصا من كلمه زينب الحب مش بالغصب وعذرت مروان انه مش بيحبها لانه فعلا الحب مش بالغصب وقرارت انها تبعد عن مروان وتتعيش علي فكرة انه مش بيحبها وقرارت انها تحاول تنسها وهي حاسه بزين اكثر واحده لانها حالها من حالوا
(بجد يجماعه الاتنين دول صعابنين عليها بشكل😥😥)
نور:خلاص بكرا هديلوا معاد يجي فيها يطلبك رسمي والف مبروك ياحبيبتي
زين وراح عند نور
زين بوجع وانكسر:عمي بترجك متعملش كده وتجوزها لواحد غيري انا بحبها ياعمي انتوا ليه مش حاسين بحبي دها
راح عند ملاك
زين بوجع:مرات عمي قوليلوا ميجوزهش لحد غيري قوليلوا بالله عليكي اني بحبها
محمد ابو زين:زين خلاص بطل المهزله دي بقا هي مش عايزك خلاص بقا اسكت وشوف حياتك بقا مع غيرها
زين بوجع:بس انا مش عايز غيرها يابابا انا عيزها هي وبس
محمد:وهي شايفك اخوها افهم بقا

 

 

 

 

 

 

وفجاء تليفون محمد رن
محمد:عن اذنكم
نور:انا طلع يلا ياملاك
ملاك وقامت وراحت عند نور
زين بوجع:عمي عمي انا بحبها متوافقش بترجك ولا تخلي يجي هنا جوزهلي انا انا بحبها وهحفظ عليها صدقني قوليلي ياستو بترجكي ان ميوافقش علي عدي ويجوزهلي انا
انغام:ياحبيبي هي رافضك احنا مش بايدينا حاجه نعملها
زين بوجع:بس انا عيزها
نور:وبنتي مش عايزك يازين عن اذنكم
واخد ملاك وطلع وزينب تانيه طلعت وراهم علي طول
انغام:متزعلش يازين هي لو من نصيبك هتاخدها يعني هتاخدها عن اذنكم انا داخلها انام
انغام مشيت داخلت غرفته
ميار:زين خلاص متزعلش ربنا هيعوضك بالااحسن منها
زين:بس انا عيزها هي ياماما عيزها هي عيزها هي وبس
زين فجاء طلع يجري زاي الم’جنون لي برا
الجميع:زين
زين طلع يجري وراكب سيارته ومشي بيها سريع
ميار والجميع طلعوا لي برا
ميار:شوفت زين
محمد:لا ليه

 

 

 

 

 

 

 

ميار: اصل طلع يجري علي برها دلوقتي
محمد:استني يبقا هو الاكان ماشي بالعربيه السريع دي هو رايح فين
ميار:معرفش هو طلع يجري من غير مايقول لحد هو رايح فين انا خايفه عليه يامحمد خايف اووي
محمد:متخافيش عليه ابنك راجل ومع الوقت هيتفهم الوضع بس انتي اهدي شوي واطلعي نامي عشان انتي شكلك تعبان
والجميع كلهم داخلوا وكل واحد طلع علي غرفته
في غرفته نور وملاك
ملاك:ليه يانور وافقت ان عدي يجي يتقدم لي زينب ليه وانت عارف ان زين بيحبها
نور:كان لازم اقولها وهي لو مش عيزها كانت رافضتوا بس اظهر بنتك عايزه عدي
ملاك:انا صعبان عليه زين اوي يانور قلبي موجوع عليه بجد
نور:وانا والله انا كان نفسي زينب تاخد زين لان زين راجل بجد ويحفظ عليها تعرفي هو النهارده اثبت ليها انه بيحبها بجد لما فضل يتحايل علينا عشان منوافقش علي عدي
ملاك:شوفت لما نزل تحت رجلينا زينب وقالها قولي عليه مش را’جل امس’حي بكرا’متي الار’ض شوفت بيحبها ازي دها كان نا’قص يبو’س ايدينا عشان منوافقش بجد صعبان عليه انا بدعي من ربنا ان زينب تكون لي زين
نور:يارب ياحبيبتي بس اي اخبار فرح ومروان
ملاك:عاديين ما شوفتهمش اتخنقوا النهارده خلص
نور:كويس

 

 

 

 

 

 

ملاك:بس انت كده ما’ظلمتش مروان يانور لما جوزتوا فرح
وهو بيحب بنت غيرها
نور:انا عارف اني ظل’متوا لما عملت كده بس كان غصب عشان انا اديت كلمه لابوها ان هتاخد واحد من ولادي وكان مش قدامي الا مروان عشان ادم لسه بيدرس ياملاك
وكمان فرح مش و’حشه وبنت الناس وعارفينها ومع الايام هيحبها انا واثق من كده باذن الله وكمان غير كده مش انتي كان نفسك تاخدي فرح لي مروان وكارما لي ادم مش كده
ملاك ببتسامه:ايوه وفرحت اووي لما مروان اجوز فرح عقبال ادم بقا لما يجوز اختها كارما
نور:يارب
في مكان اخر في نايل كليب
ادم ببتسامه:ازيك ياجوجو
ريتاج ببتسامه:ازيك ياروحي تشرب
ادم:لا
ريتاج:ماشي طب ثانيه واحده وجايه

 

 

 

 

 

 

ادم:اوك
ريتاج راحت جبت ليها عصير وحطت في كوبايه بو’دره بيضاء
ريتاج:اتفضل اشرب
ادم:اي دها
ريتاج:عصير
ادم:امممم هاتي دام عصير هشرب
واخد من ريتاج العصير ولسه هيشرب بس صحبوا جاء سلم عليها
شاب:ازيك يامان ماكنتيش اعرف انك بتيجي تسهر هنا
ادم:لا دي اول مره
شاب:امممممم طب انا رايح ار’قص ماتيجي تر’قص معايا
ادم:لا روح انت
شاب:ماشي عن اذنك ياحبيبي
شاب مشي
ريتاج:اتفضل اشرب
ادم:ماشي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *