روايات

رواية حب الاسر الفصل السادس 6 بقلم موكا

رواية حب الاسر الفصل السادس 6 بقلم موكا

رواية حب الاسر البارت السادس

رواية حب الاسر الجزء السادس

رواية حب الاسر الحلقة السادسة

سما استغربت طريقتو : تمم
أسر :يلا يجماعه كل واحد ياخد حاله قدامك ساعه وتتجمعو كلكو في الكفاتريا ومحدش يدخل ب أدوات وكلو يتعقم الأول
*خلصو اليوم و اتجمعو في كفاتريا المستشفى *
سما :اه ياني تعبت بس انبسط من الأطفال اووي جمال جداا
مي : فعلا شكلهم جميل
اسماء : ربنا يشفيهم يارب
سما جت تفتح النوت بتاعتها وانصدمت لما لقت في حد كاتب انا بحبك من زمان و نفسي اجي اتقدملك بس خايف ل ترفضي
وافتكرت كلام أسر ب سخريه معاها لما خد النوت
سما بعصبيه : ماااااااي
مي : في أي يسما يخرب بيتك خضتيني
سما :اتفضلي ي استاذه
مي : في أي يبنتي
سما :م تقراءي
مي قراءت و انصدمت وافتكرت لما ادت النوت ل محمد
مي بفرحه : هاااااي محمد بحبني ذي م انا بحبو مش مصدقه
سما : انتي هبله يبت الدكتور أسر شاف الكلام دا في النوت هيقول عليا اي دلوقتي
مي : مش هيقول حاجه وهو مالو اصلا ب حياتك الشخصيه
سما : مالو ازاي دا خ….

مي : خ اي
سما : خايفه انو ياخد فكره وحشه وانتي عارفه اني شديت معاه كدا مرا
مي : متخفيش يختي هو اصلا مش طايقك
اسماء سرحانه : بس تصدقو دكتور أسر دا جميل بشكل ي وهو ماشي كدا وشعرو وعيونو اه بيبقا حاجه تانيه
سما ببعض العصبيه : متتلمي ي أسماء اي الهبل إلى بتقوليه دا
اسماء: في أي ي سما مالك متعصبه كدا ليه
سما : مليش
أسر : يلا يجماعه كلو يسلم sheet بتاعو ل المعيد الي كان معاه و الي كان معايا يسلملي sheet بتاعو و يروح
كلو سلم الشيت وروحو كلهم
أسر اول م روح
يارا : أسر يحبيبي م تروحش تغير علشان احنا خرجين
أسر : خرجين فين انا عايز انام
يارا : لا ريحين عند خطيبتك امها عزمانا على العشا
أسر :روحي انتي انا مش رايح في حته مش كفايه وافقت على الخطوبه من البت دي
يارا : احترم نفسك ويلا ومش عيزا نقاش تاني
أسر و امو راحو ركبو العربيه وتوجهو ل بيت سما
سما كانت لما رجعت نامت
صحت على صوت خبط الباب
فراحت تفتح من غير نقاب على اساس انو ابوها وحطت طرحه بس على شعرها وكانت لبسه بيجامه بيتي على شكل ارنوب
كان أسر بس الي على الباب ومامتو كانت بتسلم على حد

سما اول م فتحت اتفاجئت ب أسر وراحت قفلت الباب بسرعه وطلعت تجري
أسر في نفسو : هي مين الي شوفتها دي دي اكيد حوريه مش من البشر اي الجمال دا ممكن تكون سما لا مش ممكن تكون هي يا لو هي اي يا أسر الي بتقولو دا انت بتكره البنات وكمان المنتقبات انت نسيت الي قراءتو في النوت ولا اي
مريم : في أي يبنتي مين الي على الباب وراحت تفتح تاني
مريم : اتفضلو ي جماعه
يارا : يزيد فضلك
ودخو قعدو منتظرين انهم يجو
سما لنفسها : يلهوي يلهوي شافني اه ياني انا الي غبيه كان لازم اطلع من غير نقاب وكمان لي مشوفتش من العين السحريه اه ياني
وراحت لبست النقاب وطلعت قعدت بناء على تعليمات مامتها
وأسر فضل باصصلها ومشلش عينو من عليها
سما خدت بالها واتجهلتو
اليوم عدي و جه اليوم الي بعدو ب أحداث جديده
كان اليوم دا اجازه من الجامعه لقت مي بتتصل بيها الصبح بدري
مي :سمااااااصحي يلا مش هتصدقي
سما :في أي ي آخره صبري
مي :محمد محمد اتقدملي امبارح وبابا وافق مش مصدقه
سما :الف مبروك يبنتي وربنا يصبرو على الهبل بتاعك دا

مي / متشتميش ويلا اصحى كدا وفوقي علشان عيزا كي معايا اختار الفستان بتاع الخطوبه برن على أسماء مش بترد
سما : حاضر يستي بس ممكن افطر ولا مش ممكن دا كمان
مي : لا يختي افطري بس بسرعه
مي قفلت مع سما
سما :صباح الخير ي ست الكل
مريم :صباح الخير يبنتي
سما : اي الاكل الحلو دا ماما بصي هروح اشتري مع مي فستان ل خطوبتها انهارده وهروح اقعد عندها
مريم : مبروك ليها يبنتي وبلمرا هاتيلك فستان.
سما : وبالله انتي. ام. عسل
مريم : ماشي يبكاشه ويلا روحي علشان. ناكل
سما :حاضر
بعد مفطرو سما جربت ترن علي اسماء مش بترد و نزلت
سما و مي علشان يدورو على فستان
سما:يبنتي رجلي وجعتني كفايه وحيات عيالك
َمي : معنديش عيال يختي ويلا قومي باقي محلين بس في المول مشوفناش فيهم وبعدين نقرر على رواقه نروح نشتري من اي محل

سما :. مين انا مروحه يختي مين دول إلى هيرجعو تاني يشوفو اي إلى عجبنا في المول انتي مبتتعبيش
مي :. لا تعبت بس لازم اشتري حاجه حلوا
خلصو لف و جابو فساتين جميله
بعدين راحو ل بيت مي يجهزو الخطوبه
وجه الليل و المعازيم. جت
و سما لقت اسماء جت بس راحت وقفت معاها
سما : اي يبنتي رنيت عليكي. مردتش لي
اسماء: معلش. كنت تعبانه بس شويه
سما : الف سلامه عليكي. يقمر
احمد : مس سما لو عيزاني اشرحلك. الأجزاء الي الدكتور أسر ضيعها عليكي انا ممكن اشرحهالك
سما : لا شكرا ليك. مي وأسماء هيشرحوهم
اسماء: هم. مين هيشرحو اي
سما ضربتها في ايديها علشان تسكت.
احمد :. تمم انا كنت حابب اساعد بس بعد اذنك
سما : يبنتي انا مش عيزا ه يشرحلي انتي متفهميش
اسماء : خلاص. فهمت وصحيح كنت عيزا اقولك حاجه كدا
انا معجبه اوووي ب دكتور. أسر جميل اووي وشكلي هحبو ولا اي
سما : نعم يختي انتي اتهبلتي. ولا اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *