رواية حلم الملاك 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك 2 البارت الثاني والعشرون
رواية حلم الملاك 2 الجزء الثاني والعشرون
رواية حلم الملاك 2 الحلقة الثانية والعشرون
مروان:مالك ساكته ليه من ساعات ماطلعنها
فرح بوجع ودموع محبوسه:طل’قني ودلوقتي حالا
مروان بستغرب:نعم انتي واعيه للابتقولي دها
فرح:اها واعيه واعيه اكتر من الاول كمان انا ما’بلقش اعيش مع واحد عقله وقلبه مع واحده تانيه كر’امتي ماتسمحليش بكده يامروان انا اسفه عشان قبلت من الاول بكده وانا ندمانه وعايزه اصلح غلطتي فالوسمحت طل’قني
مروان:حاضر هط’لقك
فرح:امتا
مروان:بعد شهر زاي ماتقفنا
فرح:لا
مروان:لا اي
فرح:طل’قني دلوقتي
مروان:لا انتي شكلك اجنن’تي بجد هو مفيش علي لسانك غير كلمه الطلا’ق بذمتك ياشيخه دها وقت مناسب عشان اطلق’ك فيها اختي بكرا جيلها عريس وعيزيني اقول لابويا عايز اط’لق ومش شايف حالة زين المد’مره انا لوعليا عايز اطلق’ك في لحظه الاحنا اعقدين فيها دي عن اذنك انا رايح انام بدل ال’غم والقر’ف دها
في مكان اخر نا’يل كليب
ادم اخد كوبايه وشربها كلها
ادم:العصير دها طعمه حلو اووي ممكن كوبايه كمان
ريتاج:حاضر
ريتاج قامت وراحت عند البار بجبلوا كوبايته عصير التاني وبتحط في كوبايته العصير من نفس بودره البيضاء الاحطت منها المره الافات
ريتاج:الو
المتصل:—————
ريتاج ببتسامه:اها نفذت الاقولتيلي عليها وكمان دها طلب كوبايه تانيه
المتصل:———————
ريتاج:ماشي سلام
ريتاج ضحكت وراحت عند ادم
ريتاج:اتفضل
ادم:شكرا
ادم شرب الكوبايه كلها في بوق واحد
ادم بجنون:ممكن كوبايه كمان
ريتاج:لا كفايه كده بقا عليك احنا هنقضيها عصير طول الليل ومش هنكلم ولا اي مع بعض
ادم:مش عارف العصير دها حلو اووي عايز اشرب منه كل شوي بليز كوبايه تاني عشان خاطري
ريتاج:مينفعش كده خطر عليك
ادم بضحكه:خطر خطر عليه ليها انشاء الله
ريتاج بضحكه وبكذب:يعني عشان كل شوي هتدخل الحمام
ادم:عادي خلاص انا اقوم اجيب لنفسي
ريتاج:اممممم
ادم راح جاب لنفسه عصير وجه عندها
ادم وبيشرب العصير
ادم:غريبه العصير دها مع انه نفس الانتي بجبيها بس مش نفس الطعم ليها
ريتاج بتوتر:م م ماتيجي نر’قص
ادم:يلا
وعدي اليوم وجاء وقت الصباح
ميار:انا خايفه اووي ياملاك زين لسه مجاش من امبارح واديكي شايفه بنتصل بيها بيدينها مغلق
ملاك:اهدي متخافيش هتلاقي بس واخد علي خاطره شوي وسهرا’ن عند حد من صحابوا
ادم جاء عليهم
ادم وحطت ايدها علي دماغه:ماما اعمليلي فنجان شاي عشان حاسس اني دماغي هطير مني خلاص
ملاك:حاضر
ميار:مالك ياحبيبي
ادم بوجع شديد في دماغه:معرفش صحيت من نوم دماغي مصدعه بشكل رهيب
ميار:الف سلامه عليك طب اشربلك برشامه صداع تخفف الوجع ليك شوي ونام عشان دماغك ترتاح
ادم:مش عارف انام وخد برضوا برشامه صداع وبرضوا مفيش فايده نفس الوجع هو هو
ميار:انشاء الله هتتحسن ياحبيبي
ادم:يارب
في مكان اخر شركته ريتال ويوسف
سهام ببتسامه:صباح الخير يايوسف
يوسف ببتسامه: يسعد صباحك
سهام:اتفضل الملف الاطلبتوا
يوسف واخد منها
يوسف:شكرا
سهام:العفو
فجاء الباب بيخبط وسهام جاي تمشي راحت وقعت نفسها عند بكعب بتاعها في الارض
سهام بوجع تمثيل:اي اي اي يارجلي
يوسف وقرب منها ومسك رجلها العريا’نه نصها من جيبه القصير الا لبسها ومس’كها يشوفها مالها فجاء الباب اتفتح وكانت ريتال
ريتال:الله الله انا بقالي ساعه بخبط علي الباب وحضرتك اعقد مقض’يها هنا مع البت الملز’قه دي
يوسف قام وضر’بها با’لقلم باقص قو’ته
يوسف:اخر’سي عيب عليكي كده ياريتال لما تشك فيها وتظلمي سهام هي وقعت في الارض وانا كنت بشوفها مالها
ريتال بدموعه:بتضر’بني عشانها يايوسف الف شكر يابن عمي
ومشيت وسيبتوا
وجاء وقت المساء وعدي اعقد مع اسرته زينب
عدي ببتسامه:حضرتك الاتطلبوا تحت امرك فيها
نور ببتسامه:ربنا يعزك يابني بس فين ابوك مجاش معاك ليه
عدي:اصلهم مسافرين ياعمي لندن
نور:تمام انا طبعا مش محتاج اسال عليك من كلام هند عليك انك شخص كويس ومحترم
عدي ببتسامه:يعني نقراء الفاتحه
نور:نقراء الفاتحه
وقراؤ الفاتحه وحددته معاد الخطوبه بعد بكرا
والجميع بارك ليهم وعدي مشي
نور:اومال فين زين يامحمد انا مش شايفه كده النهارده خلاص ولاحتي معها شباب دلوقتي
محمد:من امبارح مشي ومش عارفين راح فين وبنتصل بيها تليفونه بيدي مغلق
نور:وازي متقوليش علي حاجه زاي دي ليه يا محمد يعني لو مش سالتك دلوقتي ماكنتيش اعرف خلص
محمد:مرضتيش اخليك تشغل بالك وخصوصا النهارده عشان بنتك
نور:لا يامحمد انت كده غلطان كان لازم اعرف مهما كان حتي لو في اي احنا اهل يعني فرح حزن مع بعض يامحمد
محمد:خلاص حصل خير يانور
في مكان اخر في غرفته ادم
ادم رايح جاي وحاسس بنفس صداع وبيكسر في اي حاجه بتيجي في وشه
ادم بوجع ومسك دماغه:اها اي صداع الغريب دها الانا حاسس بيها انا معرفش ليه عايز اشرب من العصير بتاع ريتاج عايز اشرب منه باي طريقه الاحسن ان اكلمها واروحلها
ادم ورن عليها
ادم:الو الو ياريتاح
ريتاج:الو ياحبيبي مالك ماله كده صوتك متغير
ادم بوجع:معرفش دماغي مصداعه اووي من الصبح وعايز اشرب من العصير الانتي ادتهولي امبارح
ريتاج:طب وانا اعمل اي
ادم:عايز اقبلك
ريتاج:ماشي قبلني في نايل كليب الاحنا سهرنا فيها امبارح
ادم:ماشي
ادم قفل معها السكه ونزل تحت راكب العربيه ومشي وبعد فتره واصلها
ادم:ازيك ياحبيبتي ابوس ايدكي كوبايته عصير من الانتي بجبهلي
ريتاج ببتسامه:ماشي
ريتاج وقامت وجبت ليها العصير وبتحط من البودره البيضاء
فجاء صوت جاء عليها
ادم:انا عايز افهم اي دها الانتي بتحطي دها
ريتاج بخوف وتوتر:د د دها
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)