رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آلاء عوض
رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آلاء عوض
رواية عشق اللؤلؤ البارت الثامن والعشرون
رواية عشق اللؤلؤ الجزء الثامن والعشرون
رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الثامنة والعشرون
كريم / ليييه بيحصل معايا كده ليه كل ما اخد خطوه لقدام بيحصل حاجه وارجع ميت خطوه ورا ليه لما حبيت أصلح نفسي واعيش حياتي زيي زي اي حد كان في عوائق كتير، اكتر انسانه حبيتها واتغيرت للأحسن ليه القدر مش راضي يجمعني بيها لييييه
متستسلمش يا كريم
وده كان رد ملك لأنها كان سامعها كلام كريم كله
كريم بسخريه / مستسلمش ازاي يا ملك انت مشوفيش ابوها كان بيكلمنا ازاي
ملك بهدوء / معلش حاول معاه مره واتنين وتلاته لازم تسبت ليه ول الاء انك بتحبها بجد مش من اول مشكله تسببها علطول وتستسلم للأمر الواقع
كريم بحزن/ تعبت يا ملك
ملك / ربنا هيراضيك وهيجبر بخاطرك بس انت اصبر ومتضيعش الاء من ايدك
قالت ملك آخر كلامها وقامت سابت كريم في حيره بس قرر يسمع كلام اخته
عند الاء
صحت الاء من نومها وعنيها وارمه من العياط مرضتش تطلع من اوضتها وقفلت على نفسها الباب وقعدت لوحدها حته مردتش تكلم سلمي
خديجه / انا قلقانه على الاء خالص اي سلمي
سلمي / محولتش مع بابا حسام تاني يا ماما
خديجه بتنهيده / تعبت معاه والله يا بنتي مش عارفه هو مش بيحب كريم ليه مع انه طيب وابن حلال والله
سلمي بحرج / ماما ممكن اطلب منك طلب
خديجه / اتفضلي يا بنتي
سلمي بحرج أكبر/ ينفع أنزل اقابل أسر في الكافيه اللي تحت البيت
خديجه بضحك / ومالك مكسوفه كده ليه أنزلي يا حبيبتي
سلمي بفرحه / شكرا شكرا يا احلى واحن ام في الدنيااا
دخلت سلمي عشان تلبس وتنزل
خديجه / ربنا يريح قلبك يا سلمى ربنا العالم انا بحبك قد اي وحسه كأني امك حقيقي ربنا يعوضك خير يا حبيبتي
لبست سلمي وفضلت باصه للمرايه كتير
سلمي لنفسها / هو انا مبسوطه ليه، ليه مبسوطه اني نازله اقابله مع انه تعامله معايا ديمان كأني زي اخته ليه انا مبسوطه كده ليييييه.. أي ده يا سلمي انت هتتخانقي مع المرايه ولا اي شكلي اتجننت
خلصت سلمي لبس ونزلت الكافيه في انتظار أسر
أسر بابتسامه / اسف جدا على التأخير
سلمي اول ما شافته ضربات قلبها زادت
سلمي بتوتر/ لا عادي ولا يهمك
أسر /اي اخبارك واخبار الاء طمنيني
سلمي بتنهيده / والله الاء مش كويسه خالص انا زعلانه عليها اوي
ايو بحرج / طب اونكل حسام كويس
سلمي / كويس الحمد لله
اسر بخبث/ وراجح اخباره اي
سلمي ببرود / وانا مالي
كان أسر قاصد انه يتكلم عن راجح عشان يعرف إذا كان مشاعرها لسه مايله ل راجح ولا
اسر بفرحه / طب الحمد لله
سلمي/ افندم
أسر /هه لا قصدي عايزين نعمل حاجه في موضوع الاء وكريم
سلمي /والله مش عارفه اي إللي بيحصل معاهم احنا ما صدقنا رجعو لبعض
أسر/ علفكره رد اونكل حسام كان متوقع جدا
سلمي/طب هنعمل اي
أسر / اي رايك نعمل ****
سلمي بتفكير / تعتقد هيجيب نتيجه
أسر / أن شاء الله
فضلو يتكلمو شويه كتار في مواضيع مختلفه وبعدين كل واحد روح على بيته
في الشركه
دخل كريم مكتب حسام
كريم بهدوء / ممكن اقعد مع حضرتك شويه
حسام / اتفضل يا كريم بيه
قعد كريم قصاد مكتبه
كريم / ممكن افهم ليه حضرتك رافض جوازي من الاء
حسام / بص يا كريم انا هكون معاك دوغري عشان مش بحب اللف والدوران
كريم / اكيد طبعا
حسام / بص يابني انا عمري ما هنسي تعاملك معايا عمري ما هنسي كلامك معايا انت كنت بتتعامل معايا بانانيه جداا كنت بتتعامل معايا بمنتهى التكبر والغرور وانا مش هرضي لبنتي أن جوزها يبقا فيه الصفات دي
كريم بهدوء / بس حضرتك شوفت اني اتغيرت واتغيرت كتير كمان ومش هكذب عليك انا كنت اناني شويه بس فوقت لما حسيت اني هأذي الناس بانانيتي دي والاء هي اللي ساعدتني اني اتغير انا بحب الاء يا عمي وحابب اكمل حياتي معاها
حسام/ هو انتو كنتو بتتقابلو برا
كريم محبش انه يهز ثقته في بنته
كريم /لاء طبعا كنا بنتكلم في الشركه
حس حسام بصدق كريم في كلامه وهو فعلا حاسس بتغير من ناحيه كريم بس هو خايف على بنته هو قلقان وقلبه مش مطمن
حسام / تمام اديني وقتي وانا هرد عليك
كريم / تمام
استأذن كريم وطلع على مكتبه وهو مطمن شويه
جيه يتصل على الاء بس تراجع
كريم / لا بلاش اكلمها الوقتي أن شاء الله هكلمها واطمنها انها هتكون حلالي هتكوني ملكي ملك كريم الدمنهوري
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)
بليز