روايات

رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجنا بالاجبار البارت الثامن عشر

رواية تزوجنا بالاجبار الجزء الثامن عشر

رواية تزوجنا بالاجبار الحلقة الثامنة عشر

دخلوا الشركة كان ماهر هناك اول ما شافهم وقف
ماهر: بقالي اكتير مستنيكم
مراد: ادخلي ي رهف مكتبك وانت تعال مكتبي
ماهر: خلي مدام رهف معانا انا عايز اتكلم معاها
مراد: ليك كلام معاها
ماهر: محتاج اتكلم معاكم انتوا الاتنين
مراد: اما نشوف اخرتها تعالي ي رهف
دخلوا الكتب جوا
مراد: هاا اتفضل
ماهر: عارف ان الطريقة غلط اللي دخلت بيها الشركة بس ده كله عشان انتق*م لموت بابا اللي ابوك كان سبب فيه وانا هعمل كل حاجه عشان بابا يرتاح ف قبره
مراد: بس بابا مش سبب ف مو*ت ابوك زي ما انتي فاهم غلط اللي حصل **************حكالة كل حاجه قالتله مامته ليه
مراد: ده كل اللي حصل يعني بابا ملوش ذنب
ماهر: انا اسف مكنتش اعرف اني الحكاية كدة ماما دايما بتقولي اني باباك السبب
مراد: اهم حاجه عرفت الحقيقة

 

 

ماهر: اهلنا كانوا اصدقاء اي رايك نبقا احنا كمان أصدقاء وننسي كل اللي حصل وانا هرجعلك الاسهم اللي اخدتهاا
مراد: اكيد مفيش مشكله
ماهر راح جمبه وحضنه بس نظراته عكس كلامه
ماهر: اي رايك نحتفل بصداقتنا
مراد: مفيش مشكله
ماهر: هعمل حفلة صغيرة ف بيتي وتعال انت والمدام رهف وهقول ل موظفين الشركة كمان ييجوا
مراد: اكيد
ماهر: عن اذنكم عشان اجهز للحفلة
مراد: اذنك معاك
بعد ما مشي كانت قاعده رهف ومراد
رهف: مراد مش حاسس انه بيبالغ مش لازم تديه الثقة الكاملة خد بالك منه نظراته مش بتقول انه كويس
مراد: متخفيش ي حبيبي اكيد مش هثق فيه لما نشوف هيكون اد كلامه ولا لا
رهف: هنروح الحفلة
مراد: ايوه هنروح عشان نثبتله اننا نسينا اللي حصل
رهف: خلي بالك من نفسك ي حبيبي انا هروح مكتبي اشوف الشغل وانت خلي بالك من شغلك واقابلك ف الغداء
مراد: ماشي
طلعت رهف من عند مراد وبعد فترة جت هناا مكتب مراد
هناا: محتاجة اتكلم معاك شويه

 

مراد: تعالي ي هناا
هنا: انت طول الوقت مشغول وانا كنت حابه نقضي وقت مع بعض نسترجع ذكرياتنا
مراد: بس انا مش ببقا فاضي يعني من الشغل للبيت وبروح انا ورهف عشان متروحش ل نفسهاا
هنا: ايوه عارفه طب اي رايك بعد الحفلة تيجي عندي البيت ونقعد مع بعض
مراد: لا مش هقدر خليها يوم تاني
هنا: تمام عن اذنك
مراد: متزعليش مني
هنا: لا مش زعلانه باي
طلعت من عند مراد وهيا مضايقة فيها اي يعني احلي مني جماله عادي انا احلي منها بس وحياتك مش هسيبك ليها
اجت رسالة من رقم مجهول على تلفونها كان محتواهاا “لو عايزه مراد يكون ليكي اطلعي انا واقف بره الشركة
طلعت عشان تعرف مين وهناا كانت الصدمة
هناا: ماهر انت اللي بعت الرساله

 

ماهر: ايوه انا عارف انك بتحبي مراد وانه هو بيحب رهف
هنا: عرفت ازاي
ماهر: مش مهم المهم دلوقتي عايزه مراد يكون ليكي
هناا: ايوه بس ازاي
ماهر: ازاي وكيف دي عندي انا
هنا: بس انت مصلحتك اي لما مراد يكون ليا وحابب تساعدنيليه
ماهر: بالعكس انا المستفيد الاكبر
هنا: ازاي
ماهر: مراته رهف تستاهل حد يقدرها احسن من مراد واكيد مفيش احسن مني يعني انتي تاخدي مراد وانا رهف
هنا: مش عارفه ليه ميتين كلكم عليها اوي في احلي منها كتير
ماهر: مش هتعرفي تكوني زيها هيا حاجة حلوه ملهاش وصف بتجذب الواحد كده ليها
هناا: ميهمنيش المهم على اتفاقنا بس هنعمل اي
ماهرر: انهارده ف الحفلة هتعملي كده ***********

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجنا بالاجبار)

اترك رد