روايات

رواية هوسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمنية أيمن

رواية هوسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمنية أيمن

رواية هوسي البارت الثاني عشر

رواية هوسي الجزء الثاني عشر

رواية هوسي الحلقة الثانية عشر

اتعمل العزا بتاع يزن والكل مش مصدق ان يزن انتهى ومات فريد مش مستوعب ومش قادر يصدق صاحب عمره راح خلاص هيشكى لمين هير*خم على مين كل حاجة اسودت قصاد عينه الحياة فى نظره من بعد يزن ملهاش طعم ولا لون
فوزيه طبعا السعادة ماليه حياتها خلاص هتورث كل حاجة وهتاخد حقها وهتبقا مالكه كل حاجة
فى العزا
فريد واقف بياخد عزا صديق عمره
المحامى: البقاء لله يا فريد
فريد: ونعمه بالله
المحامى: فريد كنت عاوزك فى حاجة مهمه جدا وياريت تكون فوزيه هانم موجوده
فريد: حاضر يا استاذ سعيد
العزا خلص وفريد خده ودخله الفيله وكانت فوزيه جوة
سعيد: البقاء لله يا فوزيه هانم
فوزيه بحزن مصطنع: نعمه بالله يا استاذ سعيد اتفضل
سعيد قعد
سعيد: احنا لازم نفتح الوصيه
فوزيه وفريد: وصيه اي
سعيد: دى وصيه يزن باشا الله يرحمه كان كاتبها قبل ما يموت
فريد: طب اتفضل يا سعيد باشا افتحها

 

 

 

 

 

 

سعيد فتح الوصيه وقرائها قدامهم
فوزيه بصدمه: يعنى اي الكلام دا
سعيد: يعنى يزن باشا كتب ربع املاكه لفريد باشا وبقيت املاكه للجمعيات الخيريه
فوزيه بزعيق : جمعيات اي
سعيد ببرود: جمعيات خيرية يا فوزيه هانم
فوزيه قامت بكل نرفزة
فوزيه بزعيق وصوت عالى: انا هخر*ب بيتك انا هو*ريك انا هخليك متشتغلش انا هشرد*ك وربى لشردك
سعيد: فوزيه هانم انا مقدر حالتك بس ارجوكى اهدى
فوزيه بجنون: اهدى اي ونيله اي كل حاجة راحت من بين ايديا خلاص كل حاجة خسرتها للمرة التانية
وبعدين وجهت كلامها لفريد
فوزيه بصويت: اي لافيت عليه لحد اما كتبلك ربع املاكه يا نصاب اتاريك كنت لازق فيه فى الرايحه والجاية بس انا مش هسيبكوا وهاخد حقى سامعين وطلعت على اوضتها
فريد: انا بعتذر جدا يا استاذ سعيد على الكلام ال قالته
سعيد: متعتذرش يا فريد انا مقدر حالتها ربنا يهديها انا لازم استاذن دلوقتى
فريد: اتفضل
فريد وصل سعيد لحد عربيته وبعدين ركب عربيته وراح عند ال حس معاها بالراحه والسكينه ال كان بيدور عليهم راح عند جميله جميلته ال حلت حياته وخلت ليها طعم مختلف
فريد دخل الشقه لاقها عاملة شعرها ضفرتين وقاعدة بتتفرج على الكرتون وبتضحك بص لمنظهرها وقعد يضحك على منظرها الطفولى

 

 

 

 

 

 

فريد: جميلتى انا جيت
جميله نطت من على الكنبه جريت عليه حض*نته
جميلة بطفوله: وحشتينى اوى
فريد كان محتاج الحضن دا فضل حا*ضنها جامد وكانه بيرمى حمله عليها
جميله سابت حضنه: عمو مالك
فريد بضحك: عمو اي بس يا بت بطلى الكلمه دى
جميله: لا يا عمو عيب دادة قاليتلى عيب نقول لل اكبر مننا باسمائهم
فريد: شطورتى ال بتسمع الكلام هجبلك شكولاته كتير
جميله سقفت بايديها وقعدت تتنطط
جميله بعفوية : بح*بك اوى
فريد انصدم
فريد بحده: انت قولتى اي
جميله ببراءة: قولت بحب*ك

 

 

 

 

 

فريد : عرفتها منين الكلمه دى انطقى
جميله خافت منه
جميله بخوف: من التليفزيون
فريد بزعيق: مش اي حاجة تسمعيها تقوليها فاهمة
جميله بدموع: حاضر
وجريت لاوضتها تعيط
فريد واقف مضايق من نفسه عشان زعلها بس هى الكلمه ال قالتها حركت مشاعره جامد وخلت قلبه بيدق بطريقه غريبه وهو مش حابب الشعور دا لانه عارف ان لا تفقه شئ عن الجواز ولا عن اي حاجة
فى مكان تانى بعيد كل البعد عن الناس والمدينه فى اوضت ضلمه
الشخص: مش هتقومى بقا يا مرام انتى وحشتينى اوى انا مصدقت لاقيتك وخدتك وبقيتى م*لكى بحبك يا اغلى ما فى حياتى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *