روايات

رواية ملاك العز الفصل السابع 7 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز الفصل السابع 7 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز البارت السابع

رواية ملاك العز الجزء السابع

رواية ملاك العز الحلقة السابعة

دخل عز الغرفة كانت الإضافه مغلقه عدا ضوء صغير وملاك نائمة في وسط السرير …
اقترب عز منه وقف بقرب الفراش انحني وهو ينظر الي وجه ملاك بتمعون…
جلس بجنبه ومد يده يبعد شعرها عن وجهها وهو مزال
يتمعن في النظر اليه …فق من شروده بعد عدد دقائق ابتعد عنه وذهب لكي يستحم ويغير ملابسه .
بعد ان انتها عز ذهب ونام بقرب ملاك وضمه الي حض:نه يستنشق رائحته بهيام الي ان غفه
°•°بقلم اية درغام °•°
في صباح اليوم الثاني استيقظة ملاك وهي تشعر بشئ قوي ممسك به ويقيد حركاته
فتحت ملاك عنيه لتجد نفسه في احض ان عز ..سرحت
ملاك في وجه عز وهي تحول تذكر من هو ..واين هي
تحول استعاب ما يحدث ..في نفس اللحظه آفاق عز ليجد ملاك تنظر له بهدوء
عز:في اي…بتبصيلي كده لي …
لم يتلقه اي رد من ملاك ..ابعده عن احض: انه وجلس نصف جلسه ولوح بيده امام وجهه
عز:اي في ايه …انتِ فقتي الذكرة ولا اي
واخيرا فاقت ملاك من غيبوبته المؤقته
ملاك:انت نايم هنا ليه
عز:والله دي قوضي وده سريري..
ملاك: وانا مراتك يعني زي زيك
عز:طيب خلاص كده ملكيش حق تسئلي انا نايم هنا ليه
ملاك
سبتو وقمت عشان اغيرت هدومي بس افتكرت ان معنديش هدوم غير عبايت نسرين وانا مستحيل البسه بعد الي حصل ده تاني …
حسيت بحد وقف ورايه لفيت لقيت عز
عز وقفه كده لي
ملاك:بفكر البس اي اصل زي مانت شيف الهدوم كتير ومحتاره منهم
عز:خليكي هنا ومتنزليش غير لما اجي
ملاك:ليه
عز:اسمعي الكلام وخلاص
خلص كلامه وسبني وراح اخد هدوم ليه ودخل الحمام
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧بقلم اية درغام
قعده بتفرج علي الكرتون ومندمجه ..دخل عز ومعاه شنط كتير اجه جنبي وحطهم وقال
عز:انا جبت ليكي حاجات لحد ماتنزلي تجيبي الحاجة الي نقصه
ملاك بفرحه:بجد
عز:اه
ملاك:شكرررررا اوييي..
عز:العفو …انا هنزل وانتي البسي وانزلي
نزل وسبني رحت عند الشنط لقيتو جايب هدوم بيت وهدوم خروج فرحت أوي بالحاجة خصوصا ان دي اول مرة حد يجبلي فيه حاجة
اخد منهم فستان طويل لونه اسود بجد كان حلو اوي
لبستو وسرحت شعري ونزلت تحت
كانت نسرين وخالتو رحاب ورانيا قعدين بيتكلموا مع بعض …نزلت ورحت ليهم
ملاك: صباح الخير
…صباح النور
نسرين: عامله اي يملوكة ..تعلي قعدي
ملاك:كويسة
رحاب:هو حصل حاجة امبارح…قصدي يعني عز عملك حاجة ..اصل انا شفتو مسك ايدك جامد وشكلو عص:بي
ملاك: لا ابدا محصلش حاجة
دخلت نادين عليهم وقالتلي بستهزاء
نادين:ممم..وشحتي بق الفستان ده منين يملاك
بصيت ليه عرفت ان هي مش نويه علي خير وحسيت ان .دي نادرة التانية
بس نسرين لحقتني وعرفت ازاي ترد عليه
نسرين: عز جبو ليه لما لق ان هيا نست تجيل هدوم وهي جاية …رح هو نزل الصبح بسرعة جب ليه كن حاجة كده بسيطه
وفعلا هي كانت هت:ولع …ومشت معرفش راحت فين
نسرين:اسمعي كويس يملاك نادين هي صح اختي بس
لازم تخدي بالك منه كويس
اوعي يملاك تصدقيه ابدأ نادين مش سهلا يملاك انا بقولك الكلام ده اهو قدام عمتو رحاب وماما
:حاضر..هو انا ينفع اطلع برة قعد في الجنينه
رانيا: اكيد يحببتي البيت بيتك
طلعت برا بجد المنظر روعة بجد تحس برحه نفسيه من جمال المنظر
خلوني اوصفهلكم هي كبيره اوي متحوطه باشجار من جميع الاتجاهات..في فالنص نفوره حلوة اوي
وحوليه ورد لونه ابيض
في الجنب الشمال قعدة عرب الي هيا بتكون علي الارض شكله تحفه
والجنب اليمين طربيزه خشب وكراسي خشب تصميمه تحفه بجد ..و راقيق كده
رحت نحيت قعدة العرب وقعت هناك وانا اتأمل شكل الورود الي حوليه….
جت ماسه قعدة جنبي وقالت
ماسة:عامله اي
ملاك:تمام
ماسة:اتمنا انك تكوني مرتاحه معانا
:انا فعلا مرتاحه و حبتكم اوي
ماسة:وانا بجد ارتحت ليكي اوي وحبيتك …حسيت انك طيبه ومش ليكي في الخ:باثه وكده
قعدة معاية ماسة بجد انسانه طيبة اويي ..اتكلمنه في حاجات كتير وبقينا صحاب …الساعة بقت 4 واحنه
لسه مكملين في موضعنه لحدما نسرين جت
نسرين :انا شيفه انكم بقيتو صحاب اوي
ملاك:فعلآ…انا حبته اوي
ماسة:وانا كمان
نسرين: طيب يلا قومة عشان الغدا جاهز
ملاك+ماسة:اوك
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤بقلم اية درغام
ملاك
دخلت انا و ماسة كانت العيلة كلها قعده …قعد انا و ماسة جنب بعض بعد ما سلمت علي جدو كان قعد
قدامي عز ونادين…بدانه في الاكل .
كنت ملاحظة نظرت نادين ليه وحسه ان وراه حاجة مش مريحة…
نفس نظرات نادره وجميلة .
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
بعد ماخلصنا الغدا قمت اسعدهم …صح همه عندهم ناس بتشتغل هنا وبيسعد وهم بس هما عندهم لزم يقومو ويشتغلو
وقفت معهم و..
ملاك:في حاجة أسعدكم فيه .
انا خلصت كلامي ونطط داليا مامت ماسة وقالت
داليا:ايو يلا يختي خدي الشاي ده وصبي ليهم يلا
.:حاضر
بجد انامش عارفة انا عملت ليه اي عشان تتعمل معاية كده …طبعا انا نسيت اقول ليكم عملت اي اول ما انا جيت هنا
(عوده الي الماضي)
بعد ماعز نزل عشان يروح الشركة دخلت داليا ونادين
داليا: انتي بق ملاك
.:اه..فجأه لقته قربت مني بغ:ل وحق:د مسكت شعري جمد وقالت ليه
دانيا: اسمع كويس يبت انتي لو فكرة انك هتخدي عز من نادين فده في أحلامك عز واملاكه دي كلها لي نادين وبس فاهمه ولآ
..:فاهمه..فاهمه ..زقتني جامد ومشت هي ونادين
(عوده الي الحاضر )
نفرين: ملاك ده الفنجان بتاع عز احفظيه عشان هو مش بيشرب غير فيه
..:اشمعنا
نسرين:هو ليه حاجات معينة ممنوع حد يستخدمه ولو حد استخدامه يقرف يستخدمه بعدو ..بيقول ازاي هي
تدخل بق حد وانا ارجع استعمله
..:طيب مهي بتتغسل
نسرين: ده طبعو.
..:ده كده يبق مريض نفسي وعندو مشكله
ميرنا : ازاي تقولي كده علي عز …
بصيت ليه انا ونسرين ونسرين رجعت بصتلي
ميرنا:بق عز الطول والهيبة تقولي عليه مج:نون
ملاك:انا مقولتش علي مجن:ون بلاش كذ:ب
ميرنا :بتكذ بيني …طيب ولله لقول لعز
عز:تقوليلي ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك العز)

اترك رد