روايات

رواية اجبرني اعشقه الفصل الخامس 5 بقلم نوتيلا

رواية اجبرني اعشقه الفصل الخامس 5 بقلم نوتيلا

رواية اجبرني اعشقه البارت الخامس

رواية اجبرني اعشقه الجزء الخامس

رواية اجبرني اعشقه الحلقة الخامسة

مراد:: كان لسه هيتكلم ولكن هنا بيقاطعهم صوت رص”اصه رن فالمكان والجميع بقا يصرخ وحصل ضجه فالمكان وهنا بتقول وعد بصراخ وصدمه يونسسسسس
جميع العيلة يركضون ناحية يونس بخوف الذي يقف وعيونه علي مكان معين ولا ينطق اي شي عيونه باتجاه مالك اخيية وهو يهرب من الفيلا
وعد بتقرب عليه برعب حقيقي وهي تقول يونس رد عليا انت كويس الرصا”صه جت فيك صح يونس رد عليا
جميع العيلة يتحدثون بخوف وهم يسالوة ولكن يونس لا رد
وعد بتمسك يونس من ذراعه وبتقلعه جاكيت بدلته وهنا يظهر الدم علي قميص يونس بتنظر له وعد بخوف والدموع تلمع يعيونها بخوف عليه هنا يونس بيفوق لنفسه وبيقول انا كويس الطل”قه خر”بشتني بس مجتش فيا
ليتنهد الجميع بارتياح وبيقول عاصم بغضب شوفولي مين اللي عمل كدا اقلبو القصر وتشوفو مين اتجراء دخل قصري وعمل كدا انا مشغل معايا شوية بهااااااا”ايم
الحراس:: بخوف اوامرك يا باشا وبيبداءؤ الحرس عملية البحث
عاصم:: يلا ندخل جوة بدل الوقفه دي وبيعتزر عاصم من الضيوف الذي تصهم غادر من خوفهم وبيدخل عاصم لداخل هو وباقي العيلة ومعهم مراد الذي لي حد الان لم ينتبه احدا لوجودة لسه وبيقعدو الجميع فالصالون معادا مراد الذي يقف
عاصم:: تعاله يا مراد اتفضل يا ابني ملحقتش ارحب بيك انت شوفت اللي حصل من شوية
فاطمه:: بابتسامه مراد وهنا الجميع ينتبه له بيبتسم مراد وبيحضن فاطمه وهو بيقول وحشتني اوي يا خالتو
فاطمه:: وحشتني اوي يحبيب خالتو سعاد مجتش معاك

 

 

 

 

 

 

 

مراد:: وهو عيونه علي وعد والذي لاحظها يونس ويش”تعل بداخله فهو يتمني لو يقوم يقل”ع عيون مراد من مكانها فهو يكر”ة مراد بشده ويعلم انه يحب وعد وكان يتمناها كثيرا
مراد:: للاسف مقدرتش تيجي معايا بابا تعب شوية هتيجي بعد يومين هي وشذي وبيسلم مراد علي باقي العيلة وبيقرب باتجاه وعد الذي تتهرب من نظراتة وبتقول بابتسامه حمد الله علي سلامتك يا مراد وحشتنا اوي پجد
مراد:: وهو بيسلم عليها وينظر فعيونها التي تتهرب منه وبيقول بصوت هامس وحشتني اوي يا وعدي لتسمعه وعد وتسحب ايدها من ايد مراد بيفوق مراد لنفسه وبيقول مراد ليية يا وعد مش قادر اقولك مبروك وهنا يونس غضبه يعميه ويعطي مراد لك”مه في وجهه لتسقطه ارضا
الجميع بصدمه:: اي اللي بتعملو ده يا يونس
مراد:: بينظر لي يونس ببرود وبيقوم من علي الارض وهو يعدل ثيابة وبيقول هتفضل طول عمرك همج”ي ومتسرع لحد ما تخسر كل حاجه يا يونس
يونس:: بغضب بيقرب عليه وكان لسه هيضر”بة تاني ولكن هنا بتقف ما بينهم وعد وهي بتقول كفاية بقا انت اي يا اخي واخد الدنيا عافيه ولا اي
وعد:: بعند وغضب مش هبعد يا يونس عاوز تض”ربه تاني

 

 

 

 

 

 

يونس:: وهو يجز علي اسنانه والشر”ار يتطاير من عينيه وبيقول بغضب قولت ابعدي يا وعد احسلك
وعد:: بعند اكبر مش هبعد يا يونس مش هبعد
مراد:: ابعدي يا وعدي خليه يعمل اللي عاوزة
وهنا يونس بيتجنن اكتر وبيزق وعد الذي تقع علي الارض وراسها بتتخبط في طرابيزة الصالون ويونس لا يراها غضبة يعمية وبيمسك مراد وبيفضل يضر”ب في بكل غضب وو”حشيه ومراد لم يعطي اي ردة فعل كان يحاول ان يحمي وجهه من لكم”ات يونس
فاطمه:: بتجري علي وعد هي وميرا ومرام بخوف الذي راسها تنزف الد”ماء وتحس بتشويش
عاصم:: بيقول بغضب وصوت عالي رن في ارجاء المكان يونسسسسسسسسسسسسسسس
هنا يونس بيسيب مراد وبيقوم من مكانه وبيشوف وعد الذي تقومه من علي الارض مرام وميرا وبيشوف الد”ماء التي تسيل من جبينها بيقرب يونس عليها بخوف وبيقول وعد انا مقصدش اني اوقعك
وعد:: وهي ترفع عيونها وتنظر له بسخرية وبتقول مش فارقة الجر”ح ده ولا حاجه يا يونس من جر”ح قلبي
مراد:: بيقوم من علي الارض بتالم من ضر”ب يونس ليه وبتسنده فاطمه هي وهند الذي عيونها تفتر”س مراد فهي تتمنا لو ان يكون زوجها فمراد وسيم عيونه عسلي وشعرة بني وطويل جدا وجسمه رياضي فاي امراة تتمناه ولكن هو لا يتمني غير وعد ولا يرا غيرها هي

 

 

 

 

 

 

 

فاطمه:: بخوف انت كويس يا مراد وبتبص ليونس بغضب
مراد:: بابتسامه متقلقيش يحبيبتي انا كويس
عاصم:: بيقول بغضب اظاهر اني معرفتش اربيك يا يونس وفشلت فتربيتي فيك هي حصلت تمد ايدك عليه ونا واقف مش عامل اي اعتبر لوجودي وبتزق مراتك
يونس:: بغضب وصوت عالي كل ده بسبب مراتي اصلا مراتي اللي عجبها ان واحد تاني بيحبها وفرحانه ان رجاله كتير بيحبوها مراتي اللي انا واخدها عشان اداري فضحتها مراتي اللي بسببها خسرت رجو”لتي واخويا مراتي اللي طلعت واحده رخي”صه وكانت جايبة عش*قها القصر ولكن هنا بيقاطع كلام يونس القلم الذي نزل علي وجهه يونس ورن فالمكان من شده قوته وللي خلي وجهه يونس يلتف للجهه الاخري هنا يونس بيحاول يستوعب اللي حصل وبيغمض يونس عيونه لثواني وبيفتحهم ولكن كانو فتح جه”نم داخل عيونه مش شده غضبة عيونه كانت حمراء يطريقة تخوف ووجهه احمر بشده وعروقة البارزة فمظهره هذا لا يبشر بالخير ابدا وهنا يونس بينظر امامه ليرا وعد التي تقف ودموعها تنزل بغزارة وبتقول بكر”ة يظهر بعيونها لاول مرة انت مستحيل تكون بني ادم او يونس اللي اتربينا سوا انا بككككككر”هكككككككككك يا يونس بككككككر”هككككككك
كل العيلة تنظر لهم بحزن وهدي تبكي علي غباء ابنها وميرا ومرام علي وجع وعد فهو كسر”ها امام الجميع ومراد ينظر لها بحزن ويحس بالالمها الجميع يشفق علي وعد وعلي حالتها

 

 

 

 

 

 

يونس:: دموعها وكلمتها بتوجعه وكانها قسمت قلبه
وعد:: كنت غلطانه لما فكرت اني كنت هبداء صفحه جديده معاك يا يونس واحكيلك كل حاجه كانت هتبقا غلطه عمري كويس اني مغلطتش الغلطه دي لان كان ممكن تفضحني زي ما فضحتني دلوقتي يا ابن عمي بيقولو البيوت اسرار بس انت فضحتني يا يونس فضحت مراتك او بلاش مراتك بنت عمك اللي من لحم”ك ود”مك بس الظاهر الد”م بقا ماية
يونس:: ينظر لها وصامت وهو يسمعها
وهنا تنظر له وعد:: وبتقول طلقني يا يونس طلقني
يونس:: انتي طالق يا وعد
هنا كانت لحظه صمت بين وعد ويونس ونظراتها الصادمه وصدمه الجميع هنا كانو وقف الزمن بنسبة لي وعد الذي الكلمه تتردد داخل اذنها انتي طالق يا وعد انتي طالق يا وعد وهنا وعد بتحس بدوامه سوادة تسحبها وغيامه لتستسلم لها وعد بصدر رحب لتهرب من هذا الواقع الاليم وحياتها وبتقع وعد وهي تغيب عن هذا العالم المو”ذي
الجميع بصراخ:: وعدددددددددددددددد
هنا انتها البارت
لا ما كان وقت بعاد ليلتها قررت احط نقطه لقصتي معاه لتتكتبلي بداية جديده سنين عنيت وكملت طريقي قصتي قصه امراة عانت يمكن اليوم بتشوفني لتعرف انو لا مش هي دي النهاية اكسري صمتك ولكن لا تكسري صورتك بالمراية

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اجبرني اعشقه)

تعليق واحد

اترك رد