روايات

رواية لعبة الحب الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني

رواية لعبة الحب الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني

رواية لعبة الحب البارت الثامن

رواية لعبة الحب الجزء الثامن

لعبة الحب
لعبة الحب

رواية لعبة الحب الحلقة الثامنة

سارة بصتله بصدمة مكنتش حاسه بنفسها معقول عصام قدامها و في ايديها واحدة لا و مبتسم و فرحان و مسكين ايدينا بعض معقول قلبه طاوعو يتجوز و يحب غيرها عصام الى كان يتمني ليها الرضا ترضا حب و اتجوز و مين نفس الست الى خبط فيها صدفة و مخلف كمان اه يا واطي و كمان ولا اكنه شايفه هوى بالنسبة له حست بدوران و وقعت اغمو عليها الجميع اتجه ليها اسيا كانت وافقة جانب عهد ببرود ياسر راح جاب البرفان و حاول يفوقها لحد ما فاقت فتحت عيونها و بتبص على كل حاجة نهار اسود دا حقيقي مش حلم لسه مسك في ايديها لسه قريب منها
سارة بصتله و قالت في نفسها (نستني اوام يا عصام نسيت حبك ليا اه بكرهك بس اسيبك و اذلك اه تحب و تتجوز غير لا و الف لا )
شريف:- انتي كويسة يا سارة
سارة هزت راسها و بصت حواليها حقيقي محدش خايف عليها حتي ياسر أما امير اتجه وقف جانب اسيا الى مش عارفه تبتسم ولا تحزن
شريف بابتسامة:- مفيش حاجه مدام سارة تعبت شوية اتفضلو
الكل راح الصالون أما سارة حقيقي هتنجلط نفس الشكل متغيرش عن زمان كانت بتبصلهم بذهول :- هو بيكبر ولا بيصغر و دى دى عيلة هيهي تلقي عاملة تجميل مستحيل دى تكون ام ازاى ولا باين عليها اه يا واطي نسيت بنتك فعلا كان ليا حق لم بصيت لغيرك اصبري عليا يا عقربة
راحت الصالون كانت بتبصلهم اوى و لاسيا الى بتضحك و بتتكلم بفرح و حماس و امير الى فرحان بيها و مهتم لكلامها و لعصام الى عينيه على مراته و نكشهم في بعض و ايديهم الى مفرقتش بعض من ساعة ما دخلوا
سارة بغيظ :- و انتي بقا شوفتي جوزك ازاى اتجوزتو امتي يعني طبعا مش اول حد في حياتك اكيد تعرفي كتير
عهد:- افندم..
ياسر قعد ببرود نفسو يقوم يخنقها و يخلص منها و من لسانها
عصام بصلها بحادة :- اولا دى حاجة خاصة حياة شخصية يعني سمعتي عنها تاني حاجة يا مدام سارة احنا التلاتة مش بيهمنا الماضي رميناه في الزبالة زى حاجات و ناس كتير هما و الزبالة واحد انا قبل زوجتي العزيزة مكنتش عايش ولا عرفت يعني اي راحة بال غير في وجودها و وجود بنتي بنتي الى استحمل علشانها اي حاجة و بعدين ما تحكي انتي الاول اتعرفتي على جوزك ازاى جوزك الاول صح ياريت تبصي على ماضيكى و بعدين اسالي غيرك عن ماضيه نغير الموضوع اي رايكم في الى ترمي بنتها في الشارع علشان تتجوز الام دى تتسم اي
اسيا بصتلها بابتسامة:- خاي.نة تتسم خاين.ة زيها زي الست الى تروح تقابل حبيبي القلب ربنا يكفينا شرهم
سارة عينيها بقت يمين ويسار اعصابها سابت و عجزة عن الكلام (اسكيوزمي كل واحد عارف نفسه احنا مش هنعرفها اكتر من نفسها 😂)
مامت امير أو مرات ابوه:- بس برضو اتعرفتو على بعض ازاى
امير بزهق بصوت واطي:- مش هنخلص من ارف العيلة دى
عهد بهدوء: عكس التوتر و القلق الى جواها :- اتعرفنا على بعض
اسيا بسرعة و برود:- هقولكم انا معلش اصل مامي من كتر الضغوطات بتنسي بسرعة اول صدفة ماما رجعة من الكلية و مش مركزة تقريبا علشان الامتحانات و بابا كان بيتكلم في الموبايل فجاة خبطو في بعض طبعا حصل خناق و نقاش بس عدت على خير و تاني مرة اتصدفو على البحر
عهد بصتلها بصدمة امير لاول مرة بعد السنين دى يمسك نفسه من الضحك لان بقا حافظ اسيا اكتر من نفسه
عصام:- ياريت تكوني ارتحت مدام سارة
سما قعدة بتلعب بالفون
عهد قفلت الفون و قامت :- ممكن يا سما تفرجني على العصفور الى هناك
سما هزت راسها و قامت وسط استغراب اهل امير
سارة بابتسامة:- ( و كمان تافهة اشرب يا عصام)
سما و عهد بعدو عن الصالون و وقفوا قدام العصافير
عهد بهدوء و تركيز:- سامعكي اتفضلي اتكلمي
سما ساكتة و الخوف في عينيها:- ممكن تحلفي ان مش هتقول لحد على الى هقولو
عهد بهدوء :- بصي يا سما انا بحكم مهلتني مستحيل اطلع اسرار حد و بحكم ضمير نفس الكلام و مع ذلك والله الى هتقوليه هيكون سر بينا اتفاقنا
سما هزت راسها :- ا اتفه واحدة في العيلة ماغي فاضي حبيت واحد كان كويس معايا جدا
عهد:- و بعدين
سما :- معرفش حصل اي في يوم و ليلة بعت صور ليا و بيقول ياما اروح له ياما هينزل الصور على الموقع
عهد:- و مالك خايفه ليه ما ينزل
سما:- صور خاصة بيا يا دكتور و حقيقة يلا مش بيفتري عليا انا ادمرت و مش عارفه اعمل اي
اسيا من وراهم و غضب :- يعني اي حقيقة
عهد:- اسيا
اسيا اتجهت لمسا و مسكتها من ايديها بغضب و خوف:- صور اي الى حقيقة انطقي
عهد بعدت اسيا عن سما:- بس بقا انتي هتخلي الى مش عارف يعرف
سما بدموع:- والله يا اسيا ما اعرف الصور وصلت له ازاى بس هو لو معملتش الى قال عليه هينفذ كلامه عطيني مهلة اسبوع و مش عارفه اعمل اي ارجوكم ساعدوني انا لو اتفض..حت هموت فيها
سما اترمت بحضن عهد و بتبكي اسيا لو مرة تحس ان ماغها عجز عن التفكير :- ا اسمو اي الزفت دا
سما و هى بتبكي:- باسم ابو السعود
اسيا :- باسم اي ابو السعود
سما بدموع:- ايوة
اسيا بتفكير:- لو الى في دماغي صح دا انا ههد عليهم الدنيا عليه
اسيا فتحت الفون و وريتها صورة:- قصدك دا هو دا
سما هزت راسها بدموع
اسيا:- نهار اسود والله مش هرحمة روحي على اوضك و الموضوع دا عليا انا
سما:- هتعملي اي
اسيا بعصبية:- انتي مالك انتي ههبب اي اطلع على فوق
سما طالعت على اوضتها و اسيا بتفكر رجعت على الصالون و عهد وراها بعد وقت قصير مشي عصام و عهد سارة كانت بتبصلهم و الشر في عينيها
سارة بشر:- نفذ حالا سامع
سارة قفلت مع المجهول بابتسامة:- ههه و دلوقتي زى ما انت عايش حياتك و حالة حب مع المدام دلوقتي هح.رق قلبك و قلبها اصبرو عليا يا عصام انت و عهد
في الجنينة عهد قعدة سرحانة في موضوع سما:- ما هو ك.لب اخو ك.لب ابن كل.ب هقول اي طب اروح اطبرق الدنيا ولا اسايسو الى ليه حاجة عن الكل.ب ابن ال.كلب نقوله يا زفت يا بر.ص الا سيدي قال دا الى في رجلي و اديهم بيه ماشي يا مراد مراد هيقف مع اخو انا متاكدة اعمل اي اعمل اي اكلم الزفت يساعدني لا دا حمار و مش هيرضي اهبب اي
امير حط ايديها على كتفها:- بتكلمي نفسك يا حبيبتي
اسيا بصتله و قالت:- امير حل عني لانى والله ما فاضيه لأى نقاش و بعدين انت المفروض تقعد مع ام ابنك و تحددو كتب الكتاب و تشوفو هتسمو الواد اي دا المهم و المفروض انك تعملو
امير اتنهد بغضب مسك دراعها خله تقوم و تبقا قدامه:- كام مرة اقولك انه مش ابني والله العظيم ما ابني يا اسيا المفروض انكي تصدقيني اسيا انا بحبك
اسيا بعدت ايديه عن كتفها:- ابويا نفسه مش مصدقه ه صدقك انت امير بلاش انا لان والله ما مستحملة انا لا عايزة احب ولا اتحب تمام سبني في حالي
اسيا كانت هتمشي امير شدها له و قابلها اسيا زقته و ضربته كف رفعت صابعها بغضب:- دا علشان نسيت نفسك معايا و تجاوزت كل الحدود
امير بغضب و شر:- انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي اي انا هندمك على الى عملتيه والله ل تندمي
اسيا بصتله ببرود و ثبات:- اعلي ما في خيالك اركبيه يا امير انا مبخافش الى عندك اعملو تمام سبني بقا ياما هزعلك و دا بجد انت لسه مشوفتش لزعلي ولا شري ربنا يكفيك شر اسيا لم تحط حد في دماغها و انا لو حطيتك في دماغي هزعلك اوى
اسيا كانت هتمشي لكن امير مسك ايديها:- لم بكون بكلمك تقفي و تسمعيني
المجهول كان مستخبي و موجه الس.لاح على اسيا هى ما سارة قالت له وجه عليها و ضغط على الزناد و ض.رب اسيا وقعت بحضن امير الى كان بيبصلها بصدمة
اسيا بصتله بابتسامة حطت ايديها على خده بحب :- قولت انك بتحبني و انا كمان بحبك يا امير
اسيا غمضت عيونها و …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *