روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع 9 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع 9 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت التاسع

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء التاسع

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة التاسعة

الشخص:بقوللك فين …….رسومات المجموعه ديييي بدل ما أفرغ المسدس دا في دماغك …….انطقيييي بقوللك حطاطهااا فين
بسمله:معرفش …….معرفش انت بتتكلم عن اي اصلا ……
فضل يدور في كل مكان في المكتب …….ملقاش حاجه خالض
مسكت تلفونه الوا ياباشا مش لاقي حاجه في المكتب …..خالص
رامي:دورت كويس
الشخص:ايوه دورت كويس مش لاقي حاجه …..يمكن يكون في مكتبه في الشركه
رامي بخبث:اهرب وعايزك تجبلي مراته وزي ما اتفقنا
الشخص:تمام يا باشا ……..قفل التلفون وبص لبسمله
انت عارفه لولا أن الباشا عايزك …..وبدأ يقرب منها
بسمله:انت اتجننت ……ا…..ابعد عنيييي ياااا
مسكها من دراعها وحط أيده علي فمها ……بقوللك اي بلاش كدا هتزعلي مني
الشخص تاني من رجاله رامي واقف قدام القصر:بقوللك اي اخلع بسرعه ……محمد ايجي بره بسرعه ..بسرعه …
تعالي من الباب التاني بتاع حديقه القصر
لارا نزلت جري ودخلت المكتب ………..

 

 

 

 

 

محمد وخالد دلفوا للقصر بسرعه ……
لارا:الحقني يامحمد بسمله كانت هنا مش لقيتها ……….
محمد لقه باب المكتب مفتوح اتجه بسرعه للحديقه
دخل المكتب تاني …….وخرج من القصر بسرعه …..
خالد:استني ……يا محمد خرج من القصر هو كمان
خالد:استني انا هاجي معاك ……….
محمد:خليك هنا وخلي بالك من لارا ……
خالد:بس …….
محمد بزعيق:مفيش بس اوعيي
داس بنزين باقصي سرعه ……….
**************
في بيت بسمله
ادهم:اتجوزت ازاي عايز اعرف انا …………
ميار:معرفش ……بعد اذنكوا انا عايزه اجيب الدواء
دلفت بسرعه خارج البيت
ادهم:يعني اي ياجدتي اتجوزت ومن ورانا …….انتي مبتردش لي انتي عارفه حاجه ………
**************
علي الناحيه الاخرى في الشركه نور العشري
تلفونه رن ……….نور:مين دا ……الوا
رامي:نور باشا اخبارك اي …..
نور:مين ……..
رامي بضحكه خبيثه:هههههه معقول نستني ……
نور:افندم عايز اي …….
رامي:عايز اتكلم معاك …….
نور قفل التلفون ………رامي بدأ يضحك اكتر …..
*************

 

 

 

 

 

ميار دلفت الصيدليه وجابت الدوا وخرجت
بعد شويه لتجد من يسحبهااا بشده اتجاه سياره
الشخص:تمام ياباشا ………
رامي:صورها وابعتهااااا بسرعه
الشخص قفل التلفون…
ميار:انتوا مين وعايزين مني ايي……انتي بتصورني ليي ابعد عنيييي
الشخص بعت الصور لرامي
فتح تلفونه وشاف الصور …….وبعتها لنور
سيف دخل المكتب:نور عايزك في موضوع ……
نور وهو بيبص في تلفونه بصدمه
سيف:نور …..انت معايااا
رن علي رامي تاني:انت عايز اي ….
رامي:كنت متاكد انك هترن نتكلم بقاا ولا اي.راجل لراجل كدا
نور:طلما عيزنا نتكلم راجل راجل خطفها لييي
رامي:انا مش عايزك تزعق يانور حبيبي الطلب الي هطلبه انك تسرق مجموعه محمد من الشركه …..ونا اسبللك حبيبت القلب ……. العنوان***** هتعمل غلطه كدا ولا غلطه كدا هتاذي حبيبتك ……مفيش حد بيحب حد وياذيه فكر في الي قولته سلام وقفل التلفون
نور:يابن*********
سيف:في اي يانور …….استني يانور انت رايح فين
دلف من الشركه بسرعه واتجه لسيارته ……بسرعه
طلع تلفونه وتكلم ……اي ياخالد محمد فين
خالد حكاله كل حاجه ……….
نور:الزفت دا عايز المجموعه الاول
خالد:اديله المجموعه
نور بعصيبه:انت اتجننت ياخالد انت بتقول اي انا لا يمكن اعمل كدا في صاحبي ابداا
خالد:انتي فين بس دلوقتي ……تعال القصر بتاع محمد
**************

 

 

 

 

عند صفا في القصر
مروان:اي اي ……ثواني وحدفها علي السرير وقرب منها
بت انتيييي انا عايز اعرف كل حاجه ……سمعتي ولا انتي عارفه انا هعمل اييي انتي مش مراتي صح انطقي
صفا:ازاي يعنييييي ….انا…….م……مراتك
مقدرتش تتكلم علشان ممتها وافتكرت كلام ابوه ليها
مروان:بجد مراتي تمام …….انتي لي عايزه كدا ونا هخليكي تتكلمي بمزاجي انا …..قلع قميصه وأصبح عاري الصدر ……بدأ يقترب منها ويشدها لي ….بما انك مراتي بقااا أنا عايز حقي
صفا:اب………ابعد عنيييي عاااااااا ابعد عني …..هقولك الي انتا عايزه …….ابعد عنييييي
مروان بعد عنها ليتابع:ما كان من الاول اخلصي قولييي
صفا:انا مش مراتك ابوك هو الي عمل كل داااا ……
مروان:تمام شاطره كداا …ونا كنت حاسس بكدا قوليلي كل حاجه ……واوعي تكذبي عليااا
صفا:ح…….حاضر انا كنت في كليتي وطلعت لقيتك واقع علي الارض وبتنزق دم ……قولتت للأمن ونقلناك المستشفي …..فضل معاك لما الدكتور طلع وقالي أن جالك فقدان ذاكره…..مش فاكر حاجه وبارك بعدها اتصل علياا وقالي ساعديني معلش ……بيعند مش عايز ياخد الدوا ……ونت كنت نسيت تلفونك معايا لأن انا كنت خدتوه علشان اتصل علي باباك ونسيته معاياا بابك قالي لما مروان يسالك انتي مين قوليله مراته …..
طبعا انا استغربت بيقول كدا لي …..لقيته بيقولي لو لوموفقتيش انا هخليكي توافقي غصب عن……عنييي
ولقيت ماما متثبت عليها مسدس …..انا وافقت طبعاا عشان كدا ومكنتش طبعاا عارفه اعمل اي
مروان:هو بيعمل كدا لييي
صفا:معرفش …….انا مش عايزه اقعد هناااااا
مروان:لا يا حلوه انتي ناسيه أن احنا متجوزين …….وهو بيقترب منها علي الورق بس ….بس لو قليتي ادبك ممكن اخليه بجد مش ورق بس
**************

 

 

 

 

في مكان في مخزن ………
ميار:تممممم…….تممممممم
الشخص:خلاص اهدي يامزه مش كدا ثواني وشال الرباط الي حطه علي فمها
ميار بانفعال:انتوا مين وعايزييين منييي اييييي
مش عايزين منك حاجه بسس عايزين من نور خطيبك هو شويه وهيجي متقلقيش…….بس لو حبيبت القلب عمل حاجه غلط ….هتتاذي يا قمر انتي…..
ميار التفتت:انت مين وعايز اي من نور
رامي:منا قولتلك ……..
ميار عايزه تضربه لكن ربطين ليديهاا جامد:اقولتليييي اييي
واحد من رحلته:ردي علي الباشا عدل يابت ….لسه هيضربهااا بالقلم ……
رامي:بتعمل اايي يابني اطلع بره …….ليتابع بخبث هو بيص من تحت لفوق:اسمك اييي
ميار:انت ماللك انتتت
رامي:بينك بنت مشاكسه وعنيده …..اهدي كدااا …..متخلنيش لعند معاكي انتي كمان
***********
في المساء عند لورا في قنا ……
بدأ الحفل ………
المأذون كدا مفضلش الا موافقه العروسه .. . .
الاب:دلوق ….تنزل …..
في غرفه شيماء
شيماء:مني انا خايفه اوووي ……
مني:شيماء في اي اهدييي ….انا هدخل لورا دلوقتي وتعملي الي قولتللك عليه ….تمام
شيماء:تمام
مني دلفت من الغرفه ……لورا بتعرفي تحطي ميك اب ….
لورا:طبعاا بعرف
مني:طب انا نسيت حاجه تحت هجيبها…..تمام ….
لورا دلفت للغرفه……. محستش بنفسها ووقعت علي الارض
مني نزلت بسرعه وغمزت لمروه اتجهوا بره البيت
مني:مروه …..اجررري بسرررعه …….بسرعه
دلفوا للسياره مروه:طب هيا هتهرب ازااي
مني:متقلقيش …….هي ايجت اهيي
شيماء:بسرعهههه …….

 

 

 

 

مني داست بنزين بسرعه ………
في البيت …….حسام بهمس وهو جالس جمب مهاب ثواني وجي نسيت حاجه …..
مهاب:تمام
حسام …..دلف بره ….حس أنه مخنوق شويه مش عارف اي السسب…
تلفوني فين شكلي نسيتوا في العربيه
بعد قليل ……..
باب الغرفه خبط ولورا مغمي عليهااا
الام:يلا يابتيييي المأذون وصل تحت ……..شيماء مبترديش ليييي
الام نزلت تنادي علي والد شيماء:الحقني البيت مبتردش خالص اعمل……اي
الاب:ازاي يعني عايزه تفضحنااااا …..
بعد شويه لورا صحت حست بصداع جامد …….اه اه
سمعت خبط الباب …..والاب بيقول شيماء افتحي
لورا وقفت من مكانها وحست أنها هتقع ومش قادره تقف وافتكرت لما شيماء ضربتها علي دماغهااا وهربت ……
الاب:افتحي يا بنتيييي المأذون تحت ….عايزه تفضحينا با قليله الربايه انتييي
لورا اتجهت بسرعه نفس الشباب الي شيماء هربت منه …
الاب:لازم نكسر الباب ده …….
اخو شيماء طلع:في اي ياما …..وشيماء منزلتش لييي
الام:اختك مش راضيه تفتح يا ولديي
ازززاي ……شيماء افتحي بجوللك
الاب:اكسر الباب يولدي
كسر الباب ملقوش جد في الاوضه
الام:شيماء هربت ……….
**************
في مخزن ………….
بسمله مربوطه…..جامد وبتعيط في صمت …..وبتدعيي:يارب يا رب
************

 

 

 

 

عند ميار
نور وصل ……..المحزن …..
ميار:نوووور ……
رامي وقف ميار مثبت المسدس علي دماغها:جبت المجموعه ولا لاء
نور:رفعله المجموعه وقاله معاياا ……..
رمي ضحك بخبث:ادخل جوههه ادخل ……
نور دخل ورامي بيلتفت ناحيه الباب …..ارمي المجموعه علي الارض ……
نور رمي المجموعه زي ما قال ……….
نزل علي الارض ومسك المجموعه ….ورمي ميار علي نورر…………….رامي بخبث وهو بيقفل الباب
رامي:خلصولي عليهم
ميار:مين دول يانور وعايزييين اييي
نور:هقولك بعدين …….اتجه ناحيه الباب ….ويحاول يفتح الباب من كتر ما بيمسك الباب بعنف أيده انجرحت
ميار:…….انت عملت اي ايدك يتنزف دم ……….
*************
في بيت بسمله
الجده:انت ازاااي تقول كدا علي اختك يااهم …..
ادهم:زي ما قلتللك لو ايجت هنا هطردها …..
الجده ضربته بالقلم:اخرس اوعي تقول كدا علي اختك تانييي
ادهم خرج من البيت متعصب ….
جوان:استني يا ادهم ….مينفعش تسوق ونت في الحاله دييييي
ادهم:اوووعيييي بقولللك
جوان اتجهت السياره وركبت معاها………..
الام:ميار اتاخرت كدا ليي
ساره:مش عرفه …….
**************

 

 

 

 

لورا بدأت تجرييي جاااامد …….
اخو شيماء:استني …….استني …انتي بتجريي …..لي
لورا:شيماء مين بس ….اعمل اي ….وبدأت اجري اكتر
لتجد من يسحبها بقوه اتجاهه
بتهربي ليي
لورا:انا ……انا…..بهرب عشان الناس دول ….عايزني اتجوز غصب عني ….اصلا في حاجه غلط ……الحقني …..يااا
حسام:هو مش انتي العروسه …….بتهريبي ليييي
لورا:لاء انا مش العروسه هياااا هربت …….
حسام:ازاي يعنيي
افتكر لما شافها في التراس وقفه ……..
شيماء شيمااااااء انتي فين
لورا:الحقني من الناس دي …..انا معرفش حاجه هنا اصلا
قلبه حن لنا بص في عيونها الي محمره من البكاء
حسام:تعالي معايا دلفت معاه ثواني وقف يلتفت حوليه
اركبييييي بسرعه
اخو شيماء:يابوه …..يابوه ….شفتها ركبها مع واحد وبتهرب ………..
الاب:ونت لسه مستني اييي وراه العربيه دي بسرعه
دلفوا بسرعه ……طلعوا المسدسات …..ؤضربوا نار
لورا:عااااااااا اي دا ……….
حسام:وطي راسك …..وطي راسك ……….
لورا:اي داااا …..حست بدوران واغمي عليهاااا
***************

 

 

 

 

محمد كان بيسوق باقصي سرعه …………..
وحدد مكان الشخص فين بالضبط
Flash back
خالد بيكلم محمد علي التلفون.
بقوللك كنت في الحديقه لقيت تلفون واقع ……وفتحت المكالمات لقيت رامي …..رامي هو السبب ….ونا حددت المكان ….وهقوللك العنوان*******
Back
بعد شويه وصل المحزن …….
دخل بسرعه …….ملقتش حد ……..
محمد باشا ……..اهلا وسهلا نورتنا
التفت وراه ……لقاه شاشه كبيره جدااا علي الحائط
رامي:تحب اوريك حاجه مهمه ليك اووي يعنيي لو هياا مهمه لييك …………وجهه الكاميرا لبسمله مربوطه جاامد
وشكلهاا تعبان …..
رامي لف الكاميرا تاني لييي هقوللك علي العنوان نتكلم شويه ……العنوان******وبلاش تعمل حركه كدااا من حركاتك دي غلط علي المدام وقفل الكاميراا
رامي هو بيبص لبسمله:تعرفي لو معملش الي هقوله عليه …….يبقاا مبيحبكيش ……
بعد شويه ………
رامي:شكله كدا مبيحبكيش اتاخر اوووي يعني بصلها بشهوه:بقوللك اي متسيبك منو انتي خساره في بصراحه …….قرب منهااا وبدأ يفك حجابهااا
الشخص:ياباشا بدل ما هو اتاخر كداا يبقا نحدفهاله من هنا وخلاص
بسمله بصلته بصدمه ….
رامي:لا لا….وبص لبسمله:هو القمر دا نعمل معاه كدااا
طلما الباشا اتاخر يبقي مفيش غيررر لسه يفك طرحتهااا
بقوللك اي انزل انته
الشخص:حاضر ياباشا ……..
رامي:اي يابنتي في اي بتبصي كدا ليييي ….محمد اتاخر وهو كداا ……بياذيكي اكتر ….أصله مش راجل
بسمله:تممممممممم ……

 

 

 

 

 

التفت رامي ليجد من يضربه بقوه بشده جعلته تقع علي الارض…………. هو يضع يده بألم علي وجهه مكان شده الضربه محمد باشا ……
محمد:محمد باشا اي يابني الادب ده ……..بتقول علييا مش راجل اومال انت ايييي ….انا هوريك الرجوله ازاي
مسكه من ياقه قميصه نزل ضرب فيييي جامد ……جسمه كلو بدا ينزف دم ……….انت تخطف مراتي
رامي بتعب:كفايه يامحمد باشاااا انا اسف
مسكه تاني ونزل ضرب فيي …..
محمد:مين فينا بقاا الراجل الوقتي ……..
رامي:أن……انت ……..
محمد:قول انا مره يلا……….
رامي بتعب:انا مره …..ابعد عني بقااا كفايه ضرررب

 

 

 

 

نزل في ضرب ……..تاني …وسابه
اتجه لبسمله بسرعه:بسمله ….انتي كويسه وشال الرباط الي كان محطوط علي فمها ……
انفجرت من البكاء ……..شدها لحضنه:اهدي …..اهدي انا معاكي ياحبيبي …
بسمله ببكاء:انت سبتني ليي يامحمد …….
محمد:انا اسف …..انا اسف بجد ليكي انتي كويسه …
اوأمت بتعب……
بدأ يحضنها اكتر ويهديهاااا ……..بس خلاص اهدي
الشخص اتصدم لما لقاه محمد ورامي مضروب جامد
طبع قنبله ورماه نحيتهم ونزل بسرعه …..
بسمله:يا محمد الحق …….دي اي
التلفت بص لقاه قنبله ……….
وقف مكانه وما مازال يحضنها ……..
بسمله:مح……..محمد …… دي قنبله صح …ه….هنعمل اييي ……..
كانوا علي سطح عماره …مرتفعه جداااا علي جانب البحر
القنبله اتفجرت في المكان كله ……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد