روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت الحادي عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء الحادي عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة الحادية عشر

في الشركه …….دلفت للمكتب وخبطتت علي الباب
خالد:ادخل
ندي:الورق الي حضرتك طلبته ……
خالد:تمام ياندي اتفضلي انتي
ندي:ممكن اسال حضرتك في حاجه
ساب الورق الي في أيده وبصلها:اسالي
ندي:هنعمل اي في التصاميم دي ……هيا اصلا مش كامله
خالد:ايوه في المصممه هتيجي تكمل الشغل دا ….
ندي:طب ومحمد باشا …….
خالد:بصي ياندي ….متسالنيش في حاجه انا معرفهاش ونت سألني قولتللك الي اعرفه …….
ندي بايماء:تمام…..وخرجت من المكتب …….لتردف ببرود:انا حاسه انك تعرف حاجه ….ازاي يعني مصممه تاني تكمل الشغل هيا اصلا تعرف ترسم زي محمد باشا
لارا دلفت للشركه مسرعه واصتدمت بندي
لارا:معلش ياندي اسفه مش قصدي
ندي:لا ولا يهمك
لارا:خالد في مكتبه
ندي:ايوه
دلفت للمكتب لتتابع بغيظ:انت لييي مش مفهمني حاجه …انا عايز اعرف محمد فين متقوليش معرفش حاجه ……..وكمان مقعدني في بيتكم لي لاء وكمان سمعت انك هتجيب مصممه هناااا يلاااا فهمنيي
خالد بزعيق:اخوكيييي فاقد الذاكره فهمتي
لارا بصدمه الدموع امتلقت في عيونها:ايي فاقد الذاكره
____________________________________

 

 

 

في فيلا نور العشري
دلف سيف لغرفه نور ……..معرفش انك بتغير هجيللك في وقت تاني …..قبل ما يخرج من الاوضه….بص لنور
اي دا يا نور ……..انت
نور:بس اسكت ……مش عايز حد يعرف فهمت ولا لا……..
سيف بزعيق:يعني اي …اي اثر الجرح دا ….انت قولت بس انك ايدك اتجرحت بس
نور:بذات ماما متعرفش سمعت …..وعايزك تاخد بالك من الشغل كويس لاني هسافر تركيا …..وكمان تقول لمديره التنفيذ دي تجي في الشركه
سيف بعدم فهم:لي بقاا
نور:هقوللك بعدين
سيف:التصاميم زي ما هياا مكملتش هنعمل اي
نور:متتصرف ياسيف كل حاجه يعني انا الي لازم اتصرف وشوف مصممه ازياء
سيف بضيق:تمام
__________________________________
في تركيااا
بسمله بهمس:محمد
الشخص بذهول:ne diyorsun anlamadım
(ماذا تقولين انا لا افهم)
بسمله بعدت عنه بسرعه ودلفت ناحيه البيت
الشخص دلف ناحيه البيت
بسمله التفتت:اي دا انت جاي وراياا لييي لتتابع بهمس:هو انا غبيه دا شكله بيتكلم بتركي …..مهو مش هيفم ونا مبعرفش اتكلم بالتركي اعمل اي
شادي بضحك:بالعكس أنا مش جاي وراكي
بسمله ببرود:اومال يعني ….وعملي فيهاا بتتكلم بالتركيه
شادي:دا……..

 

 

 

نودي جرت عليها وحضنته:وحشنااااااي
بعدت شويه عنه:انت في اجازه صح
شادي:امم في اجازه
نودي:احم…طب اعرفك بقااا دي بسمله …..بسمله دا شادي اخوياا
بسمله:اخوكيي
نودي:اه اخوياا شبهي صح هههههه
شادي بعدم فهم:اهلا ….اومال ماما فين
نودي:جوه ….تعالي ومسكت أيده تعالي يابسمله
نودي:انا ونتي هنعد في التراس ……..
في المطبخ عند روزين
ماما هيا مين ديي
روزين:هفهمك لما احنا كنا في اليخت بتاعتنا لقناه في البحر فجبناها
شادي:بجد …….بشكل شكلها طيبه اووي
روزين:ايوه فعلا ……..طيبه
شادي:طب وحكيتها اي دي
روزين:معرفش ياحبيبي هتعرف منهااا
____________________________________
في القصر عند صفا
جالسين علي السفره
مروان بحده:هو انتي مبتكليش ليه انتي مسمعتيش الدكتوره قالت اي
صفا ببرود:اه تمام …..
مروان:هو اي الي اه تمام دي
صفا:اومال اقول اي لحضرتك
مروان:متقوليش كملي اكللك ……….بعد شويه صفا طلعت الاوضه كانت حاطه التلفون في جبها وطلعته
الواااا
الدكتوره:اي مبترديش ليي رنيت عليكي كتير
صفا:معرفتش ارد معلش
الدكتور:طب ياصفا احكيلي بقاا اتجوزك ازاي غصب عنك
صفا حكتلهاا كل الي حصل ……
الدكتور:طب اسمعي بقاا هقولك ايي
بعد شويه من المكالمه ……صفا:تمام
__________________________________

 

 

علي الناحيه الأخري في الشركه
دلفت ندي لمكتب خالد
خالد باشا في وحده بره اسمها سيلا وعايزه حضرتك
خالد:دخليها بسرعه ياندي
خرجت ندي:اتفضلي
دلفت للمكتب:
(هيلووو)
خالد:اهلا وسهلا بيكي …..
سيلا:الشركه جميله جداا وتصاميها روعه عايز اشوف بقاا التصميم ياخالد …..زي ماقولتي
خالد ادلها الملف كان محطوط علي المكتب:اتفضلي
سيلا بصت في الملف:حاجه جميله جداا طبعاا مش هعرف ارسم زي محمد اه انا مصممه بس بجد تصاميمه جميله
طبعا تصاميمي يعني مش هتبقي حلوه زيه
خالد:هيا بصراحه التصاميم حلوه ……….
سيلا:المكتب فين عشان ابدا
خالد:تعالي معايا
دلفوا لمكتب محمد سيلا:طب تمام …….انشاء الله هتكون تصاميم جميله
خالد قبل ميخرج بصلها:سيلا مش عايز حد يعرف …لأن انتي عرفه محمد
سيلا:تمام الخطه مش هتتكشف
خالد:اممم مهو باين يا اختيي
سيلا:هههههه خلاص عيب عليك
______________________________⁦

 

 

لورا:يعني انت هتفضل حبسني كدا ……هو انا عملتيللك ايي………
كان جالس علي الاريكه:انا مش عايز ازعاج بنتي بطليي
لورا:انت بارد ومعندكش دم ………
حسام اتجه للاوضه وفتح الباب ……..مين الي بارد
لورا بتبعد عنه …..ا…..انا…..ه…هو انا قلتللك كداا اكيد سمعت غلط انا مقلتش كداا
حسام:بصي يابت انتي انتي تحكيلي الي انتي عملتي في الصعيد ……ياما كدا انا هسلمك ليهم حتي لو انتي مش هياااا انتي زي الشطره كدا تحكي اي الي حصل هو اصلا بيدورا عليكي ……..
لورا:ح…..حاضر
قعد علي الاريكه ……وشورلها تقعد …..
لورا بصت له وسكتت …لاء
حسام:اي بتقولي اي
لورا ببرود:بقوللك مش قاعده جمبك انا هحكي ونا واقفه كداااا
حسام:تمام احكي ……
لورا حكتله الي حصل …….
لورا:انا حكتللك اهو ممكن تسبني بقاا
حسام بمكر:ههههه انتي طفله اي اسيبك دي منا قولتللك انتي هتكوني مراتي
لورا بكل هدوء:يعني انتي بتتكلم بجد ….
حسام بحده:حسام ابلكجي مبهزرش

 

 

 

لورا بضحك:اي اسمك اي ….حسام ابلكجي ههههه هو انت تبقا قريب عمر ابلكجي في مسلسل حب للايجار هههههه
فضل يبصلهاا كتير ضحكتها وطريقت كلامهااا اد اي هيا جميله ………
لتتابع بغيظ:انا مش موافقه علي كدااا …….انت مفكر يعني أنك هتتجوزي غصب عنيي
حسام:طب ولي لاء
لورا:لأن مينفعش الجواز يتم غير لما العروسه تمضي
حسام:علي فكره ……..متخلنيش اتغير معاكي خليني هادي معاكي كداا احسن ليكي سمعتي
لورا بتحدي:نعم طب متوريني كدا انت فاكر نفسك مين
حسام:يعني اوريكي ……
لورا بتحدي وهيا تضيق عيونها:ايوه
حسام:يبقا انتي الي بداتي ……اولا كدا يالورا انا ممكن اتجوزك كدااا غصب عنك مش باخد رايك انا يعني ثانياا انتي عايزه تتعبي ماما ولا ايي ……انا هتجوزك غصب عنك ….ولو امك عرفت ……هتتعب صح
لورا بصدمه:ماما ……انت ملكش دعوه بامي انت سمعت ….
حسام:يبقي خلاص تكلميها وتقوليلها أن احنا هنتجوز
لورا:انت اكيد مجنون ..انت عارف انك بتقول ايي
حسام مسكها من أيدها وضغط عليهم جامد …….
لورا بتالم:حرام عليك سيب ايدي بتوجعني …….اه
حسام سابها ومسك تلفونه:يلا كلمها وقوللها ……
مامتها ردت:الوا………….
___________________________

 

 

 

علي الناحيه الأخري في الشركه
سيلا كلمت ندي وقالتلها تبعت خالد …….
ندي:اي الاحترام داا……..انا متعوده محمد باشا يرن ويزعق …….ومتعصب كمان
دلفت للمكتب الخالد وقلتله أن سيلا عيزاك ………
خالد دلف المكتب:ها كنتي عايزه حاجه ……
سيلا:تعالي شوف التصميم دا كدا
خالد شاف التصميم:واااااو روعه يابنتي
سيلا:يبكاش انت ههههه
خالد:لا بجد التصميم جميل جداا.
سيلا هيا بتتكلم بكلام محمد زي ما بتتكلم مع خالد:تمام اتفضل انت يا استاذ خالد علي شغللك ……
خالد هو يدلف:حاضر يامحمد باشا
________________________
في بيت بسمله
جوان:طب ممكن حضرتك تكلي طيب انتي بتاخدي داو مينفعش متكليش…..
الجده بتعب:انا شباعنه يابتي الحمد لله
جوان:الحمد لله
دلفت خارج الغرفه
ادهم:كلت ……
جوان:بتقول شبعانه الحمد لله
____________________________

 

 

 

 

في بيت جميل راقي جدااا في تركياا
دلفت اوزان لغرفه اختهااا
اوزان:.
(هل انتي بخير حبيبتي)
اجوان:.
(نعم بخير الحمد لله)
اوزان:.
(وماذا تفكري)
اجوان:.
(لقد وصل تركيااا)
اوزان:.
(هل انتي تفكرين بيه يا اجوان)
اجوان:.
(نعم احبه ولا احب احد غيره)
اوزان:.
(حبيبتي انتي معجبه به وهذا ليس حب أنه كان طبيبك الذي كان يعالج…يف احببتي)
اجوان:.
(أحببته أحببته يا اختي أنني احبه كثيرا)
اوزان:.
(بما انكي تحبيه ……..فاخبري بذالك)
اجوان:.
(نعم ساخبره بحبي له إنني أعشقه وهو لا يدري احبه كثيرا …..ستأتي معي المستشفي لانه هناك )
_____________________________

 

 

 

جالسين في التراس ……..
تنظر ناحيه البحر ……وعيونها ممتلئه بالبكاء الصامت
صوره حبيبهاا في خيالها . …..قلقانه عليه ….تعبها بعدوا عنهااا ولا هيااا عرفه مالوا………
نودي:الجميل بيفكر في اييي …….
بسمله:لاء مفيش
نودي:طب عايزه اطلب منك طلب…..ياريت متكسفنيش
بسمله:اتفضلي
نودي:وحده صاحبتي في المستشفي ممكن تجي معايا عشان اشوفها بليز
بسمله:تمام ……….
__________________________
دلفت اجوان واوزان الي المشفي
اوزان:.
(انا ساكون هنا سوف اطمئن علي صديقتي)
اجوان:
(اجل حببتي)
وقفت ممرضه وسالتها.
(اين الدكتور محمد ابلكجي)
الممرضه:.أنه في غرفه******
دلفت الغرفه لتتابع بمرح.
(اهلا بك ايها الطبيب)
محمد:.
(هل انتي بخير)
اجوان:.
(انا بخير تأكدت انك هنا في المشفي)
_______________________________

 

 

 

دلفت نودي وبسمله للمشفي……..
دلفت الي غرفه صديقتها ألين
نودي:.
(حببتي هل انتي بخير ….بصلت اوزان هل انتي هنا اوزان)
ألين:
(نعم انها هنا بصت لبسمله)
نودي:
(أنها صديقتي بسمله)
ألين واوزان:.
(اهلا بيكي)
بسمله اوئمت بضحكه عشان هيا مش فاهمه بيقولي …..بعد قليل بسمله دلفت برا الغرفه
نودي دلفت برا الغرفه:بسمله انتي كويسه
بسمله:اه كويسه الحمد لله
نودي بمرح:بس انتي مقلتليش يعني مين محمد دااا
اوزان دلفت من الغرفه ولسه بتفتح الباب قفلته تاني
بسمله:دا جوزي كنا مع بعض بس مش عارفه اي الي حصل
بسمله بدأت تحميلها كل حاجه عنهم …..

 

 

 

 

نودي:قصه حبكوا جميله اووي …..طب هو اسمه محمد اي انتي قولتي أنه مصمم
بسمله:محمد ابلكجي لشركه******
وضعت اوزان يديها علي فمها بصدمه لتتابع بهمس:.
(دكتور محمد ابلكجي)
طبعا اوزان كانت تدرس كورس لغه عربيه…..انها تفهمها جيدا
نودي:امم انا اعرفه ……..اشهر مصمم
طب انا هشوف ألين وهجيللك تاني لأن ماما بترن ….تمام
دلفت للغرقه……
التفتت حوليهاا بتعب……….لتنظر ………
……لتجده يقف مع بنت يتحدث معها ويمزح معها
هو دا بجد ولا بتهيئلي
قامت من مكانها بسرعه وجرت عليه وحضنته
وعيونهم اتقابلم في نظره ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد

error: Content is protected !!