رواية الشيطان المتمكن الفصل الثاني 2 بقلم شهد عبدالسلام
رواية الشيطان المتمكن الفصل الثاني 2 بقلم شهد عبدالسلام
رواية الشيطان المتمكن البارت الثاني
رواية الشيطان المتمكن الجزء الثاني
رواية الشيطان المتمكن الحلقة الثانية
فهد ببرود وماسك الكأس:كنت مستنيكم من بدري
عزيز بعصبيه:انت عايز ايه من بنتي يا فهد
فهد وهو بيقوم و يقرب منهم و بوقا’حه :عجباني جدا اوعي تفكر عشان مسافر معرفش انتو بتعمله ايه
علي بعصبيه:انت مجنون يا فهد دي بنت عمك و تبقي مرات كريم
فهد :طلقها
عزيز: انت تعرفها منين
فهد ببرود و كذب :لا اعرفها منين دي ف من زمان اووي
كان عزيز هيطلع علي السلم
فهد و هو في مكانه:لو تطلعت صدقني مش هتنزل علي رجلك
في اللحظه دي عزيز وقف مكانه بخوف
علي جد فهد ب احكام: اطلع يا فهد هات البت
فهد ببرود:هرجعها بس بمزاجي
عزيز بعصبيه:انت اكيد عملت فيها حاجه
فهد بعصبيه اكبر وهو يقرب من عزيز:انا ماحدش يقدر يعلي صوته عليا ……يكمل.ببرود……. و بنتك دي بقي اموتها ….ارجعهالك دي حاجه ترجع ليا نورت يا عزيز بيه
عزيز بيخرج
علي : عملت فيها ايه
فهد :ولا اي حاجه
…:عايز اشوفها
فهد ببرود:ماشي ثانيه
فهد بيفتح الباب …:جاهزه
ميرال بخوف :لا …
فهد في ثانيه يمسكها من ذراعها وبيقربها ليه:ازاي يعني مش جاهزه……
ميرال ببكاء ووجع:اه….حاضر هنزل
فهد ببرود:لو حسيت في ثانيه أن علي مش واثق فيكي صدقني هيبقي موتك فاهمه..
ميرال :فاهمه
فهد وبيقرب منها اكتر و ببرود:مش عايز اي غلطه يا ميري … ….جنب أذنها…… انتي كده احلا بكتير ….
بتكون غيرت فستانها
وبينزل و هي معاه
ميرال و بتحضن علي:جدوو
علي:انتي كويسه يا حبيبت جدو عملك حاجه
فهد :هعملها ايه هاكلها مثلا
ميرال بخوف وعيونها علي فهد:…ايو انا كويسه
علي بزعل منها:الكلام اللي اتقال ده بجد انتي تعرفي فهد
ميرال بتوتر و عيونها علي فهد وهي علي وشك البكاء:…ه
فهد: مش لازم تسألها تاني انا جاوبتك
علي:كنت تعرف انها بنت عمك
ميرال بسرعه: لا لا مكنتيش اعرف
فهد نظر إليها بخبث شديد: ماكنيتش تعرف
علي:انت عرفتها ازاي
فهد و بيقرب منها و بيحضنها :كانت في امريكا
علي بعصبيه:وكان لازم تستني لما نعمل الفرح و يحصل ده كلو فيها ايه لو كنت جيت من الاول وعرفتنا و كريم بيحبها
فهد في ثانيه اتحول و ساب ميرال :كريم بيحب مين ميرال بتاعتي انا و كريم انا…..
علي بعصبيه:ايه هيموت ….
فهد ببرود:الله و اعلم ….
علي:انا هخدها ..وانت لو عايز ترجع ارجع برحتك
فهد :هنرجع بس كام يوم
علي بحزن:يا خسارة تربيتي فيك
و بيطلع من الڤيلا
ميرال بصوت عالي:انت ده كلو …و تطلع ابن عمي…
ضحك عليها بسخريه:انتي غبيه اووي
ميرال بعصبيه:وانت سافل و قليل الادب
فهد بيقرب منها بخبث :سافل طب من الناحيه دي انتي لسه مشفتيش حاجه
ميرال بخوف:اقدر امشي بقي ..
فهد و ايد علي شعرها :تؤتؤ…
ميرال بخوف بتحاول تبعد: احنا اتفقنا علي كده انا اقولهم و انت تسبني
فهد :لا اتفقنا أن هرحمك مش هسيبك
ميرال بسخريه:و هتفرق
فهد بصوت هادئ جنب أذنها:جدا انتي كنتي ممكن تبقي من الأموات دلوقتي
و بيبعد
..:بس تمام نرجع بس هتبقي عادي معايه
ميرال:ازاي يعني
فهد ببرود:يعني هتبقي حبيبتي يا روحي
ميرال :يا برودك يا اخي انت ايه يا عم هو انا عملتلك حاجه
فهد:ده اللي عندي
ميرال بتوتر:موافق بس ماما تعرف الحقيقة
فهد :لا كده ازعل منك يا كتكوته مافيش اي مخلوق هيعرف
ميرال بعصبية مكبوته :موافقه
في مكان اخر
كادي بعصبيه:حسام ترنيم هترجع امته
حسام:اهدي في ايه احنا بنتكلم عادي
كادي:ماشي هترجع امته اوعي تفكر إن ممكن عشان بنت مش هعرف اسلك معاك يا حسام فين ترنيم
حسام:قولتلك في شغل و بعدين انا بكلمك عشان عايزك في موضوع تاني و انتي تقوليلي ترنيم
كادي و بتقوم تقف:مافيش بيني و بينك اي مواضيع تانيه
و بتمشي
في شركة الازياء والموضه العالميه
للسكرتاريه:عندي معاد مع……
لوليتا بتناكه :اها هي في انتظارك
ماذي بصبر:تمام
و بتمشي عند مكتب مصممة الأزياء
لارين:ادخل
ماذي:هاي انا ماذي
لارين بتقرب منها بابتسامه : هاي ماذي اتفضلي
بتقعد ماذي:حضرتك كلمتني في نظام الشغل و كنت عايزه اعرف التفاصيل
لارين:تمام احنا طبعا شركة معروف
ماذي:طبعا …
لارين:انا شوفت جلسات تصوير كتير ليكي و كل مره كانت بتبقي احلا من اللي قبلها
ماذي:شكرا ليكي بس بردو ايه الموضوع بظبط
لارين:انك تبقي معانه هنا في الشركه انتي عارفه وجودك هنا …..
ماذي بمقاطعه:انا ليا الشرف طبعا بس اسفه جدا انا ….
لارين:عارفه أن كل شغلك بيكون حُر
ماذي:و اكيد عارفه أن ماليش في الشغل ده لان مينفعش ابقي دائما في الشركة
لارين:هنعمل معاكي عقد اعتبري ابتدائي بينا هو علي نفسك نظام شغلك ايه رايك
ماذي: هيبقي مهم جدا عندي اعرف المعاد و التفاصيل قبل التوقيع
لارين:طبعا كل التفاصيل هتبقي معاكي قبل التوقيع بس احنا هنحتاج منك كذا جلسة تصوير
ماذي:مافيش مشكله عادي اهم حاجه الوقت
بتقابل كادي و ماذي في مكان العمل
ماذي:عملتي ايه مع حسام
كادي:معرفتش بردو
ماذي بخوف:يعني بردو معرفتش مكان ترنيم
كادي:لا انا عند تصوير دلوقتي و لازم امشي خلي بالك في كذا حد كلمني النهارده عشان الحجز التفاصيل فوق في المكتب
عند ميرال
بتكون نازله عشان هترجع البيت
ميرال بتوتر:هو كريم هيبقي هناك
فهد بعدم اهتمام:سافر
و بتدخل الڤيلا هي و فهد
ميرال ببكاء:ماما
و هتحضنها
ميرال تصدم من قلم نزل علي وجهها من فيروز
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الشيطان المتمكن)