روايات

رواية ما في قلبي الفصل الأول 1 بقلم يارا عبد السلام

رواية ما في قلبي الفصل الأول 1 بقلم يارا عبد السلام

رواية ما في قلبي البارت الأول

رواية ما في قلبي الجزء الأول

ما في قلبي
ما في قلبي

رواية ما في قلبي الحلقة الأولى

_يبنتي أهدى استني ..
_بسرعه يبنتي هنتاخر على الامتحان الساعه عشره الا خمسه..
_حاضر والله انا نفسي انقطع..
_ما انتى السبب اللي مأخرانا لازم يعني تاخرينا والا متكونيش نور..
_اه يعني لو انا اللي مأخرتكيش مين هياخرك عندك حد في حياتك غيرى يا ست جميله..
_المهم يا نور انا لو شوفتك بتغششى حد ولا بتبصي جنبك حتى انتى حره ..
_حاضر والله انتى هتتحولى ولا اي
_طيب يلا قدمى..
جريوا البنتين على القاعه اللي فيها الامتحان..
$تأخير خمس دقائق يا انسه انتى وهى
جميله:ابقى اخصمهم من وقتنا معلش
$اتفضلي يلا كل واحده على مكانها..
نور قعدت وجميله كمان…
كل واحده حلت الامتحان ..
نور وهي بتحل الامتحان..
لقت حد بيخبط علي ضهرها من ورا..

 

 

بصت ..
لقته ولد ..
عرفت من نظراته أنه مش عارف يحل حاجه وبيستنجد بيها..
طبعا نور قلبها طيب😂😂
شافته عاوز اي وادته اللي عاوزه ..
وجميله طول الوقت بتبصلها بغيط..
الامتحان خلص والكل خرج من القاعه..
جميله قربت على نور بعصبيه..
_يعني انتى سيبتي الناس كلها وجايه تغششي دا
_دا اللي هوا مين
_انتى معانا في الجامعه بتعملى اي دا احمد أفندى دنجوان الجامعه اللي معلق نص البنات ..للاسف من كتر المشاغبات اللي بيعملها نقلوه هنا علشان ميعرفش يعمل حاجه لكن انتى يا
زفته بدماغك دي ممكن تودي سمعتك في داهيه..
_اي لي أنا عملت اي لكل دا
_مهوا بالنسبه ليا معملتيش لكن بالنسبه ليه انتى وقعتي في غرامه علشان كدا غششتيه وكمان انتى متعرفيش البنات كانت بتبصلك ازاي
_طيب خلاص والله انا مش هغششه تاني بس هوا صعب عليا
_ميصعبش عليكي غالي انا معرفش انتى هنا ولا داريه بنفسك ..
_يعني اعمل اي
_متعمليش يلا علشان نتزفت نروح نشوف اللي ورانا وربنا يستر وابقى اشوفك بتغششيه تاني…
نور روحت البيت وحست انها خلاص سمعتها اتدمرت..

 

 

نور من النوع اللي بيخاف من الناس وبيخاف من التعامل معاهم هبله في نفسها كدا بتخاف علي سمعتها من اقل حاجه بتخاف من النظره..حاسه انها ارتكبت ذنب كبير..
قعدت تعيط كتير ..
التليفون رن وكانت جميله
_الو..
_اها منا كنت عارفه انك هتقعدى تعيطي زي الهبله..
_احسن حاجه أن يكون عندك صاحب فاهمك كدا..
_اها يختى مانتى قدري اعمل اي
_في احلى من كدا
_المهم قومي امسحي دموعك وكلى علشان عارفه انك مكلتيش ونامي شويه ومتحطيش في دماغك ولما تصحي رني عليا علشان نشوف اللي ورانا
_حاضر..
_يلا سلام
_جوجو
_نعم
_بحبك يا اجمل صاحبه في الدنيا
_وانا يموت فيكي…
الايام عدت وايام الامتحانات ونور برضو كانت زي الهبله وكل مره بيصعب عليها ..
وكانت كل مره جميله تزعقلها وكانت بتقول مش هعمل كدا تاني وكانت بتعمل برضو وتغششه كانت حاسه ان في حاجه بتجذبها ليه هى مش عارفه اللي بتعمله دا صح ولا غلط اول مره في حياتها تتحط في الموقف دا كانت حاسه ناحيته بالاعجاب بس مقالتش لجميله لأنها عارفه انها هتزعق وهتوبخها…

 

 

اخر يوم امتحانات..
احمد خرج وكانت واقفه مع جميله..
_شكرا جدا انا مش عارف من غيرك كنت عملت اي بجد شكرا يا نور..
نور كانت ساكته وقلبها بيدق ..
جميله بصتله بعصبيه..
_انت اي اللي موقفك هنا ومين سمحلك اصلا انت مش خلاص خدت اللي عاوزوا منها برا القاعه مترمش ناحيتها حتى احسن والله هعملك مشاكل..
وخدت ايد نور اللي كانت واقفه مبتتكلمش ومشيت..
احمد بص في أثرهم باستغراب..
*دي مجنونه شكلها ..
واحد صاحبه جه عليه
_مبروك يا حماده عرفت انك كنت مظبط بت في اللجنه من الدحيحه وظبطتك
_عاوز اي يا وائل
_ظبطتها ازاي ها دي ملهاش كلام مع حد خالص وقعتها ازاي
_وقعت اي يبني انا صعبت عليها بس دي محترمه جدا وملهاش في الكلام دا
_امال غششتك لي
_علشان صعبت عليها وفكك منى بقى …
ومشي وسابو..
بدأت كل الجامعه تتكلم على نور وأحمد ..

 

 

اللي طلع عليهم انهم ارتبطوا..
وأنهم بيتكلموا مع بعض ..
وأنهم وأنهم كمان بيتقابلوا الكلام بقى كتير حوالين نور لدرجه ان كان في بنات بتقابلها وتسألها وقعتيه ازاي ..
وهى ما عليها غير أنها تعيط وبس وندمت انها في يوم غششت ولد لأن الناس بيطلعوا كلام ويألفوا سيناريوهات على مزاجهم ..
جميله كانت كل مره تقولها انتى السبب ..
نور اتعزلت تماما عن العالم لدرجه انها مبقتش تروح الجامعه ولا بتكلم حد بتعيط وبس حياتها وقفت في المحور دا ولا بتاكل ولا بتشرب ولا بتفتح سوشيال حتى…
جميله كانت ماشيه في الجامعه وأحمد شافها
_لو سمحتى..
_نعم عاوز اي تاني مش كفايه اللي عملته
_والله انا اسف انا مكنش نيتي حاجه من ناحيتها انا عندى استعداد اقف قدامهم كلهم واقول انى مش يكلمها ولا اي حاجه من دي
_انت عارف حالتها عامله ازاي دلوقتي انتوا عزلتوها عن العالم بكلامكوا واسلوبكوا انتوا لي مش بتسيبوا الناس في حالها دا كلو علشان غششتك وانت ولا كنت تعرفها اصلا دا كلو علشان قلبها طيب ومش بتعرف تقول لحد لا لى بتعملوا كدا…
صوتها على ومعظم اللي حواليهم اتجمعوا..
وجميله اتعصبت زياده..
_دا اللي فالحين فيه تقفوا تتفرجوا بس ولما بتصدقوا أن حد محترم اتقال عليه كلمه بجد انتو خساره ان الواحد يبررلكوا..
وسابتهم ومشيت..

واحمد جري وراها..
_طيب أهدى استني ..
_عاوز اي
_عاوزك…
_اي.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ما في قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *