روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الأول 1 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الأول 1 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الأول

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الأول

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الأولى

ماسه بنت في سن 19عام……
عقل طفله في جسد انثي تخاف من كا شئ ف الوجود تخاف ف الظلام من الكهرباء تخاف ان تجلس ف مكان لوحده تخاف من الدماء تخاف من أفلام الرعب تخاف من اي شئ ممكن تتوقعه في الوجود واكتر شئ تخاف منه هو غيث تخاف منه بلا تترعب منه وهي لم تعرف إذ كانت تحبه اما تكره هي لن تشعر اتجاه بأي شعور غير الخوف والرعب وعندما يسافر الي مكان بخصوص الشغل لا تشتاق اليه ولا تحزن عليا…..حقا كيفا تشتاق ل احد يجعلها تشعر ب الخوف من كل شئ……..
امنيتها انت تخرج من القصر وتري العالم وتتحدث مع الناس مثل أي شخص لانها لم تخرج الي مكان ال وهو معه واذا خرجو يكون المكان ال ذاهبين اليه محجوز كله لها وهي لا تريد هذا………..
في غرفه تشع منها تشع منها الانوثه ينام جسم صغير الحجم في وسط السرير الكبير الواسع بالنسبه ل جسمها………..
ووجهها مثل وجه الأطفال وعليا اثر علامات حمرا من النوم وجسدها الصغير………
فتحت عيونها التي من الألوان الرماد …….
تقوم من علي السرير وارتدت كفوفها ال علي شكل قطه ودخلت المرخاص واخدت شور دفئ……………..
وبعد القليل من الوقت خرجت وارتدت ملابسها ورفعت شعرها علي شكل قحكه بشكل عشوائي
_________________
غيث.رجل بمعني الكلمه وتصرفاته وكل شئ به ويبلغ من العمر 31عام
رجل قاسي لديه اكبر الشركات في العالم.ليس لديه نقطه ضعف في العالم غير حبيبته…اه حبيبته..يحبها جدا بلا يعشقها ويخاف جداا عليها ويشتاق اليه وهو معها
في غرفه اخري……..
ينام كبيره الحجم في سرير يناسبه تماما..في غرفه تشع منها عنصر ال رجولي…….
لانها تليق بها يستيقظ غيث …
بقلمي دينا محمود

 

 

 

 

استقيقظ غيث وذهب الي المرخاص لكي ياخذ حمامه البارد………..
بعد القليل من الوقت خرج من المرخص وذهب وقف أمام المرأه لينظر علي الوشم ال علي صدره….كان الوشم عباره عن حرف m
لقت وشمه هذة الوشم عندم عرف انه يحبها بلا يعشقها ويجب أن يفرض سيطرته عليها………
غيث قام بلبس بدلته ورش من برفيوم فاجر ..وعندما انتها قد تاكده من وجود صورتها معه لانه مهووس به…….
نزل سيف ل غرف الطعام ووجده جالسه مكان متوقع..
هي تجلس ف الكرسي ال بجانب كرسيه لانه يفرض عليها ان تجلس جانبه…..
غيث راح قبل رأس امها وقال
غيث:صباح الخير
بسمه:صباح الخير ياحبيبي
بسمه بتكون ولده غيث وسليم وخالت ماسه تحبها وتخاف عليها وتعلم ان غيث يحبها لكن تحزن عندم تجد ماسه وحيده لكن تعلم غيرت ابنها وتبلغ من العمر 55عام
ماسه اخذت نفس عميق وقالت
ماسه:صباح الخير
نظره لها غيث ببرود لكن تحت هذا النظره حب وعشق كبير لها
ماسه نظرت في طبقها وغيث لم يرفع نظره من عليها.
لم يمر الكثير من الوقت..ماسه قالت
ماسه:انا هطلع ؤضتي
غيث بجمود:اقعدي
جلسة ماسه بخوف كبير منه وهي لا تعلم لماذا يريدها ان تجلس بعد ما انهت طعامها
وبالنسبه ل غيث يريد أن تظل قاعده لكي يشبع منها…
بعد القليل من الوقت..غيث انها طعامه وخرج
ماسه عندم رأت قدرت تاخد نفسها….
ماسه قامت وصعدت ل غرفتها وقامت بإخراج ألبوم الصور التي يجمعها مع ولديها الذي اشتاقت إليهم وتمنت ان يكونو معها الان ويحمياها من غيث.
ماسه قامت بوضع الألبوم مكانه وبعدها خرجت وذهبت الي المطبخ ووجدت طبق كبير من الفراوله وافتكرت كلام الدكتور وغيث انها غلط عليها ان تاكل الفراوله
ماسه في نفسها: واحد مش هضرني……
ماسه اخدت واحده..ثم واحده…كادت ان تنهي الطبق ….
ماسه نظرت الي الطبق ال شبه خالي وقالت في نفسها
ماسه:اكيد مفيش حد هيلاحظ حاجه…….ذهبت ماسه وغسلت يديها وذهبت ل غرفتها…..
_______________

 

 

بقلمي دينا محمود
في شركه غيث
غيث كان يجلس في مكتبه بهيبته حتي دخلت السكرتيره الخاصه به وقالت
السكرتيره: غيث بيا استاذ معتز عايز يقابل حضرتك
غيث بابتسامه خبيثه:خليا يدخل
خرجت السكرتيره وفعلت مثل م غيث قال وأدخلت معتز……
دخل معتز وجلس أمام غيث ورفع قدم فوق قدم
معتز:قولي اي سبب فشل الصفقه بتاعتي
غيث ببرود:اي ده بجد صفقتك فشلت
معتز بغضب:متتذكاش عليا يا غيث..انت عارف انا صفقتي فشلت واكيد في حد عمل كده
غيث:طب افرض ان ليا يد ف الموضوع هتعمل اي
معتز:هتندم لو لعبت معايا ب الطريقه دي
غيث بسخريه:وانا مبتهدتش ي استاذ معتز
معتز بغضب: استنا ياغيث لو م اترجعتش عن ال بتعمله ده هخليك تندم ..هديك مهله ل بليل ولو م رجعتش عن ال ف دماغك هندمك اوي سلام
معتز خرج بغضب وهو ينوي ان يجعله يندم حقا
بالنسبه ل غيث الذي لم يسمع لما يقول لانه يظن انها كلام في الهواء ولكن لم يعمل الذي قادم…………..
بعد مرور سعات..خرج غيث من الشركه وذهب الي ال قصر لكي يرا حبيبته وصغيرته
____________________
في قصر غيث وبالتحديد غرفت ماسه
ماسه استيقظت وجدت جسمها كله ساخن جدا ف قامت وبصت ف المرأه وجدت ان وجها شديد الاحمرار لتضع يديها غلي وجهها لتجده ساخن أيضا…..
ماسه دخلت المرخاص وملات المسبح ب الماء البارد وجلست بداخلها..ووجدت ان يديها تحكها في اماكن مختلفه ووجدت بعدها ان جسدها كله يحكها وبأن بها الكثير من الحبوب في جسدها كله ماعدا وجهها….
ماسه خافت جدا وخرجت من المسبح وخرجت وهي تبكي وذهبت الي خالتها لتدخل وهي خائفه وتبكي….
بسمه جريت عليها وقالت
بسمه بقلق:مالك يابنتي
ماسه ببكاء وخوف:ماما انا جسمي بيحكني اوي
ماسه رفعت البس من علي يديها لكي تراها ل خالتها وعندما بسمه شافتها شهقت بصدمه وماسه ذات بكاها لان بسمه اقلقتها ليرتفع صوت بكائها بسبب خوفها علي نفسها من غيث
_____________
بقلمي دينا محمود
عند غيث
غيث كان يدخل من القصر وسمع صوت يحزنه صوت بكاء ماسه
غيث ذهب سريعاً باتجاه الغرفه ال فيها الصوت
غيث دفع باب غرفه بسمه ووجد ماسه في حضن ولدته وتبكي بقوه ووجهها احمر ف ذهب إليها وقال
غيث بقلق: ماسه مالك بتعيطي لي
بسمه بقلق: باين يابني انها جالها التهابات جلديه
قطع كلامها غيث وهو يحمل ماسه وذهب الي السياره وبسمه ذهبت سريعا خلفه لكي تلحقهم وذهبو جميعا…..
___________
في المستشفي
غيث كان يجلس بجانب ماسه وهو حضنها وهي بالتأكيد لا تستطيع ان تتكلم خوفا منه
ليدخل الدكتور ويقول
الدكتور:باين ان الانسه كانت بتشكي من التهابات او حساسيه اتجاه اكل معين وهي اكلت منه كتير عشان كده حصلها الالتهابات دي
غيث:ماشي يعني ليها علاج ولا لاء
الدكتور:اكيد ليها علاج يا استاذ غيث ووصفت للأنسه الدهانات وموعيدها
غيث:ماشي
خرج الطبيب وقال غيث ل ماسه
غيث:اكلت حاجه يا ماسه انتي عندك حساسيه منها
ماسه بخوف كبير: ل..لاء
غيث بجمود:متكذبيش
ماسه بخوف من نبره صوته:غيث ان..انا اسفه…عشان اكلت..من..من الفراوله
غيث بحنان:ماشي ياحبيبتي…اكلتي قد اي وقوليلي بصراحه..ومتخافيش
ماسه ببرئه:مش عارفه كلت قد اي بس الطبق كان فيا كثير اكلته كله
غيث ابتسم علي برئت طفلته وحبيبته وخرج وساب ولدته معاها لكي يدفع مصريف المستشفي
______________

 

 

بقلمي دينا محمود
في مكان مجهول
مجهول1:يابيه لقيني غيث خارجه وهو شايل بنت وكان باين علي ملامحه نظرات الخوف والزعل وراحو المستشفي
مجهول2 بصدمه: غيث باين علي ملامحه الخوف
مجهول1:ايوه يابيه
مجهول2:عايز صوره للبنت دي
مجهول1:انا لقط صوره وهم خرجين هبعتها لحضرتك
مجهول2:سلام
ليغق الخط وينتظر ان يرسل رساله……..اعلانه هاتفه بوصول رساله
ليفتحها وانصدم من جمال وطفوله تلك الفتاه التي ف الصوره وكان يظهر علي غيث انا يحبها من قلقه وخوفه ال ظاهر ب الصوره…..
اغلقه الصوره واتصل بشخص وقال
مجهول2:في بنت مع غيث عايز تكون عندي خلا نص ساعه واوعا تلمسها وخلي بالك احسن غيث يشوفك وخضرها وانت جايبه عشان متشوفش حد مننا………
قال كده وأغلق الخط بدون ان يسمع اي رد من الطرف الاخار
______________________
عند غيث
غيث بعد م انها حساب المشفي وتكاليفها جاء لكي يذهب ل غرفه ماسه لكن اوقفته ممرضه عا**هره وتقول
الممرضه بدلع:غيث باشا حضرتك محتاج حاجه
غيث:امشي من وشي
لتتجرأ الممرضه ووضعت يديها علي صدره وتقول
الممرضه بدلع:اي رايك تقضي معايه ليله واوعدك انك مش هتندم
غيث بعدها عنه بقوه لكي انصدمت ب الحائط وخنقها من رقبتها وقال
غيث بغضب وعصبيه:مش قولتلك تمشي من وشي يا عا***……..
المستشفي اتجمعت علي صوت غيث وحولو ان يخلصونها منه
___________
عند ماسه وبسمه
كانت يجلسان في هدوء لتسمع بسمه صوت شجار وتسمع صوت ابنها وخرجت بسرعه بدون تفكير……..
وماسه علمت لماذا خالتها خرجت بهذا الشكل
ف دخل راجل وهي ماسه جالسه علي السرير لتسأله ماسه ببرأه
ماسه ببرأه:حضرتك بدور علي حاجه
الرجل بخبث:بدور عليكي انتي………….

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *