روايات

رواية بداية الإنتقام الفصل الثالث 3 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام الفصل الثالث 3 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام البارت الثالث

رواية بداية الإنتقام الجزء الثالث

رواية بداية الإنتقام الحلقة الثالثة

الدكتور(بحزن)_أنا أسف ياجماعة المدام جتلها جل*طة فى الشريان التاجي وصعب إنها تنجى منها لو ماعملتش عمل*ية فى أقرب وقت
والدتى ورد_ إزاى يادكتور ويعنى ايه الكلام اللى إنت بتقوله دا
ورد _ إهدى بس ياماما ممكن توضح أكتر يادكتور
الدكتور_ أنا أسف ياجماعة بس المدام بتعانى من زمان من مشا*كل فى القلب وكانت بتيجى تتابع عندى وحذرتها كذا مرة من الإنفعال لانه غلط عليها وكمان ….
يامن_ وكمان ايه …….فى ايه يادكتور ماما مالها
ورد(بعصبية)_ إنت إزاى تدخل هنا من غير إستاذان
يامن(بحدة)_مش ذنبى إنك سيبتى الباب مفتوح وأنا مش همج*ى يعنى علشان ما أستأذنش أنا خبطت على الباب كتير بس مفيش حد كان سامعنى
ورد(بعصبية)_إنت ……..
والدت ورد(سمية)_ بقولكم ايه إنتم الإتنين تخر*صوا خالص إنتم فاهمين
ورد_ بس ياماما ….
سمية_ مابسش ….كمل يا دكتور كلامك أنا بعتذر عن مقاطعت حضرتك
الدكتور_ ولا يهمك يا مدام …بس احسن حاجة دلوقتى ننقل مدام ثريا على المستشفى حالا بدل ماحالتها تزيد سوء
يامن_ تمام يادكتور إعمل اللازم
الدكتور_ خلاص انا هكلام الإسعاف تيجى تأخدها
__________________بقلم زهرة الجناين (شيماء محمد)

 

 

فيروز_ ألا قولى إنت ليه بت*كره يامن اوى كدة
_علشان كان بيترسم عليا اوى بك*ره وهفضل أك*ره كان دائما بيأخد مكان فى كل حاجة ،حتى فى الكلية كان بيطلع دائما الاول والدكاترة كانوا بيحبوه
فيروز_ بس مش لدرجة إنك تك*ره اوى كدا
_ وكمان لانه كسب قلب البنت إللى انا كنت بحبها وهفضل أحبها
فيروز(بغيرة)_ إزاى يعنى وأنا ايه بقا إن شاء الله
_ورد غير كل البنات اللى أنا شوفتهم بما فيهم إنتى يافيروز بنت كدا جميلة فى نفسها مؤدبة ومحترمة وعمرها ما فكرت فى أى حاجة وح*شة
فيروز(بعصبية)_ إزاى يعنى دى بنت بي*ئة ولا ليه لاشكل ولا حتى عندها جمال زى دى بنى أدمة زبا*لة وقذ*رة
_بقولك ايه يار*وح أمك إياك تجيبى سيرتها على لسانك تانى دى أنض*ف منك إنتى فاهمة (بعصبية)
فيروز(بخوف)_حاضر حاضر بس سيب شعرى
_ورد هتفضل حب عمرى وعمرى ماهفضلك عليها إنتى فاهمة
فيروز (بعصبية)_ فاهمة …فاهمة طب إنت دلوقتى عايز منى ايه
_عايزك تجيبى يامن عندك بأى طريقة عايز صورتين حلوين ليكم وإنتم مع بعض
فيروز _ إزاى تطلب منى كدا …انت ناسى أنا بنت مين (لا والبت ماشاء الله محترمة اوى 😑🙂)

 

 

_لا مش ناسى ياقطة بس إنتى ليكى فيديو عندى جميل اوى تحبى تشوفيه
فيروز_ إنت كد*اب …
_مش مصدقانى ماشى ……ايه رايك فى دا
فيروز(بعصبية)_ إنت بنى أدم زبا*لة انا بابى ممكن يوديك فى داهي*ة
_لا ياقطة مش هيعرف يعمل حاجة (إبتسم بسخرية)
فيروز(بعصبية)_ بس إنت ليه بتعمل كدا
_ملكيش تعرفى، إنتى فاهمة
فيروز_ طيب تمام هعمل اللى إنت عايزه خلاص بس الفيديو اللى عندك يتمسح
_إعملى اللى بقولك عليه وأنا همسحه على طول لو حاولت تلعبى عليا مش هتعرف إيه اللى هيحصلك (بتحذير )
فيروز_ ماشى حاضر
_سلام ياقطة
فيروز(بعصبية وغيرة)_ ماشى إن ماخليتك تحزن على حبيبة القلب مبقاش أنا فيروز
________________________
فهد_ الو ايوا يا يامن إنت فين يابنى إنت إتاخرت على المعاد كدا ليه ..إنت فين أصلا
يامن_ أنا فى المستشفى يا فهد
فهد _ ليه خير فى إيه ورد جرلها حاجة
يامن(بعصبية )_وإنت مالك بورد …انا ماجبتش سيرتها فى حاجة
فهد _انا مش قصدى أنا بس بتكلم لأنها كانت خارجة من شقتكم لما كنت عندك….. بتعيط جامد فقولت يمكن حصلها حاجة
يامن_ لا مش ورد ….ماما يا فهد

 

 

فهد _ مالها خير
يامن _ دخلت العمليات
فهد _ طب أنا جيلك دلوقتى
________________________فى المستشفى
فهد _ خير يا يامن هى لسا ماخرجتش
يامن(بحزن) _لا لسا
فهد_ إطمن ياصحبى هتبقى بخير ما تقلقش
يامن _ إن شاء الله
ورد_ ماما أنا نازلة أجيب حاجة من ……..
فيروز_ بيبى يامن ……انا جيت
ورد(بعيظ)_ بيبى …..انا جيت ….نننننننننننننننن
فيروز(بق*رف)_ مين البنى أدمة اللى بتتكلم دى
يامن_ إحترمى نفسك يا فيروز دى بنت خالتى
ورد_ انا هقوم أمشى يا ماما بدل ما أدخل حد تانى العمليات
سمية _ ماشى يابنتى بس ما تتأخريش
ورد _ حاضر ياماما مش هتأخر انا هجيب حاجة على طول وهطلع

 

 

…. وفجأة ورد وهى نازلة من على السلالم رجليها إتكعبلت …….وفى حد مسكها
ورد_ اااااااااااااااااه ….
_ فتحى عينك متخفيش أنا جانبك
ورد(بصدمة)_ إنت ………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالى : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدايةالإنتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *