روايات

رواية نور الزين الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الأول

رواية نور الزين الجزء الأول

رواية نور الزين الحلقة الأولى

زين : طمني يادكتور التحليل فيها ايه
الدكتور : للاسف زي ماتوقعت فشل كلوي حاد لزم تدخل فورا
زين بعصبيه :مفيش متبرع اتصرف من تحت الارض وحل المشكله
الدكتور بخوف : اللي حضرتك تؤمر بيه
اتجاه زين ل خارج المستشفي
زين : عم محمد هات المفاتيح وروح انت
عم محمد بس حضرتك تعبان قولي اوصلك فين واناتحت امرك
زين بعصبيه: قولت روح مش عاوز حد معايا
اخد زين العربيه واخذ يتجول في شوارع القاهره
رن التليفون وجاه يمسكوا وقع من ايده مال ل ياخذه وماهي الا ثواني وكان خبط بنت وولد بيعدوا الطريق
وقف زين ب صدمه وخرج من العربيه شاف قدامه شاب في ٢٥ من عمره والي جانبه فتاه جميله لا تتعدي ٢١
اتلمو الناس ومسكوا ب زين ف طلب منهم يسبوه علشان يساعدهم قبل ماحد يحصله حاجه وطلب منهم يساعدوه يحطهم في العربيه ركب زين ورجع ع المستشفي بتاعته

 

 

في مستشفي الريان
ارتباك وتوتر ع وجوه العاملين في المستشفي غضب زين الريان هيحرقهم كلهم
زين : انا مش عاوز اي غلط علشان مطربقش المستشفي ع دماغكم
الدكتور بخوف :تحت امر حضرتك
ترك الدكتور زين ودخل الطوارئ علشان يشوف حالتهم
بعد شويه من الوقت
خرج الدكتور ل زين
الدكتور: زين باشا الشاب اصلا عنده مشكله في القلب وده هيأثر عليه وممكن ميقمش منها
اما البنت ف هي اتنقت غرفه عاديه وهتفوق بعد شويه
زين: اعمل اللي تقدر عليه علشان الشاب يتعالج
الدكتور :للاسف يازين باشا الحاله محتاجه قلب مفتوح
لكن الحاله صعبه ونسبه نجاح العمليه ٢٠ %
اتت الممرضه : دكتور المريض فاق ومفيش ع لسانه غيرنور فين عاوز نور وتقريبا دي اخته
اسرع الطبيب للحاله وكشف عليه وقال للدكتور نور اختي فين هي كويسه
الدكتور :لوسمحت اهداء علشان الكلام الكتير غلط عليك واخت حضرتك كويسه
استرخت ملامحوا وقال ب سكون اختي مليش غيرها
تقدم زين ل يقف امامه ب هيبته المعهوده
زين انا اسف انا خبطكم بالغلط اطلب اللي انتو عاوزينه وانا انفذه ممكن اعرف اسمك وعنوان اهلك علشان يطمنوا عليكم
انا حسن واللي كانت معايا اختي نور وملناش حد طمنوني عليها وحاول النهوض لكن سقط من تعبه
زين :حضرتك ارتاح وانا هجبهالك لحد عندك
الدكتور: استاذ حسن حضرتك عندك مشكله في القلب وكان لزم تعمل قلب مفتوح من فتره قلبك دلوقت مجهد وللاسف ميستحملش العمليه
حسن ب ابتسامه : عارف وعارف كمان ان ايامي معدوده
ظروفي مسمحتش اعمل العمليه اقرب ناس ل ابويا (اعمامي) اخدو مني ارضي وطردوني انا واختي وجاينه من الشرقيه ل هنا علشان اشتغل انامهندس بس ملقتش فرصه

 

 

حسن : ممكن اشوف اختي
الدكتور: ثواني واجبهالك عن اذنك
زين :انا ممكن ادفع اي تعويض علشان الحادثه
حسن بضعف احنا مبنقبلش العوض
لمعت فكره في دماغ زين
زين: حسن انا ممكن اعملك اي حاجه اسعدك بيها
حسن : شكررا ل حضرتك احنا مبناخدش تعويض
زين :طيب ممكن اتكلم معاك شويه
حسن :اتفضل
زين: انا عندي فشل كلوي حاد ومحتاج نقل كليه
حسن ب استغرب وحضرتك عاوزها مني
زين ع استحياء: انا اسف
حسن هو انا خلاص هموت
زين :اسف
حسن بتفكير : طيب انا ممكن اكتب تنازل ل حضرتك ان بعد ما اموت اتبرع ليك بيها بس ب شرط
زين: بزهول اطلب اللي انت عاوزه عاوز كام مليون وانا اجبهملك حالا
حسن :انا قولتلك مش باخد عوض دي اعتبرها خدمه منك ليا قدام خدمتي ليك
زين:اؤمر يااستاذ حسن
حسن : تتجوز نور ومتسبهاش بعد ما اموت
زين: وانا موافق بس هي
حسن : انا هقنعها متقلقش
زين : اتفقنا
زين : هبلغ الدكتور يعمل التحليل اللزمه
في دخول نورجريت ع حسن حضنته
نور : حسن حبيبي قوم اانت كويس قوم يلا بلاش دلع
حسن : ياريت كان ينفع يانور خلاص الاوان جاه
زين: في فكروا ايه ده دي ملاك نور وهي منوره

 

 

نور ب دموع :متقولش كده انت هتسبني لوحد يعني امال مين اللي هيديني ل عرسي
نظرت نور للي وقف قدامها وقالت ل حسن مين ده
حسن : ده استاذ زين الي خبطنا
نور بنظره كره انت السبب في اللي اخويا فيه
كاد ان يرد
حسن: لا نور متقوليش كده ده محترم جدا وبعدين ده طلب ايدك مني
نور ب صدمه : ايد مين
حسن : انتي ياحبيتي
نور: مش ممكن أستحاله اوافق ب ضحكه سخريه وهو بقا شافني في احلامه علشان يبقا عاوز يتجوزني
حسن :عيب يانور عاوزهم يقولوا معرفتش اربي
نور اسفه بس معرفوش علشان اتجوزوا
حسن : طيب لوقولت انا موافق وهبقا مطمن عليكي معاه
نور: لا ياحسن انت اماني وانا مطمنه وانت معايا
حسن :خلاص يانور العمر خلص وافقي علشان اموت وانامطمن عليكي
نور: تطمن عليا طب ازاي وموت ايه ده اللي ياخدك مني وبعدين انت متعرفوش
حسن ب نهجان :عرفته يانور ولو موافقتيش لا انتي اختي ولا اعرفك وامشي وسبيني
نور بدموع: ايه اللي بتقولوا كده حرام عليك ياحسن يلا قوم نمشي ونرجع بتنا
حسن: حبيبة اخووها هتسمع الكلام علشان نروح سوا
نور اللي تشوفه مقدرش ازعلك مني ربنا يخليك ليا
حسن ب نظره امل :استاذ زين لوسمحت تطلب المأذون
نورب صدمه طيب لما نرجع البيت
حسن: عاوز اطمن عليكي
زين: ثواني وهيكون هنا
نور:بحسره حاضر

 

 

حسن: روحي ارتاحي شويه عاوز اتكلم مع زين باشا
رمقته ب نظره وخرجت للغرفه المجاوره ل اخوها
حسن: انا مش عارف اشكرك ازاي يا استاذ زين بس لو التحليل مش مطابقه بعفيك من زواجك من نور
زين : انا اللي عاوز اشكرك ع اللي هتعملوا معايا حتي لو النتيجه غير متطابقه ف انا اديتك كلمه ولزم اكون قدها
زين اناعاوز اتجوز نور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *