رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع 4 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع 4 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 البارت الرابع
رواية أحببت مجنونة 2 الجزء الرابع
رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة الرابعة
سيف… شهد فيها هي واحمد
نور… روح نام في اوضة اميرة
سيف… فرح فيها هي وعبد الرحمن
نور.. اتخمد في اي حتي بقا عايزه انام
سيف.. ايه دا دي اوضي انام فين انا
نور بهمس…ياعني اوضتة الملك فاروق يا خي كتك البلاه
سيف ضحك… سمعتك يا جزمه
نور.. ماتسمع يعنيه متسمعش ليه واسكت بقا بجدعايزه ارتاح
سيف… نوم الظلم عباده وبص مالقاش غير الكنبه راح عليها وفرد جسمو ينام
بعد وقت كان سيف خلاص بينام
نور بنوم… سيف سيف
سيف… ايه
نور… عاوزه اعمل حمام
سيف بتنهيد… يانور ما انتي لسه عمله هي مصوره مش بتقفل
نور.. انجز سيف قام وسندها ودخلها الحمام وطلعت
نور… جعانه
سيف بصله وتنح… نعم انا عايز انام
نور… جعانه بقولك
سيف جز علي اسنانه.. حاضر ونزل طلع لقها بتعيط
سيف بصلها بنفز صبر.. ايه بتعيطي ليه المره دي
نور بصتله فضلت تضحك… انت مش طيقني ليه كده
سيف بصلها ضحك… اصل من اول ما حملتي وانتي بتعيطي وتضحكي وتعملي حمام وجعانه انا حاسس اني بقيت امك وبياكلها
نوربتاكل و بتضحك… انا نفسي مش عارفه مالي صحيح انت فعلا هتعمل عقد جديد مع حمزه
سيف…. باذن الله بكره هتاخر هجبلك ورق تشوفيها عشان المشروع
نور..حاضر. قوم كده افرد رجلي قبل متنمل بسرعه
سيف قام وفردرجليها… هو انتي المتابعه بعد بكره مع الدكتوره
نور… مش عارفه انت اللي عارف ليه
سيف… حاسس جسمك ورم
نور.. ما قالتك طبيعي يابني بقولك حط المخد ورا ضهري عدل البتاع دخل في عضمي مش قادره
سيف عدلها المخده… تمام كده وبياكلها
نور… اها وتنهدت عاوزه اعيط
سيف بضحك… ليه
نور.. حسه اني حمل تقيل عليك وبكره انت هتروح الشغل وهتتاخر مش بعرف اتحرك
سيف باس راسها… حمل ايه يا هبله انتي بنتي ومراتي وحببتي وكل حاجه هحاول اجي بدري
نور بصتلو… يارب يطلع زايك
سيف… لا زايك انتي وتكون بنت وتاخد كل حاجه منك
نور… بعد الشر ايه دا لا ربنا يجعلها بخير مافهاش حاجه
سيف… بس ابت دا انا هدلعها دلع لو طلعت زايك
نور بغيره… نعم وانا
سيف ضحك.. دي بنتنا يا عبيطه
نوربغيره… يارب يطلع ولد
سيف فضل يضحك ولعب في شعرها… مجنونة
نور… هتحبها اكتر مني صح
سيف… محدش هيقدر ياخد مكانك
نور بتنام وهي بتكلمو… افردني
سيف ضحك… نفسي اعرف انتي حبوب النوم دي نوعها ايه ونايمها وحاول ياخدها في حضنه ونامو
تاني يوم صحي علي صوت عياطها
سيف بلهفه… ايه في ايه
نور… هعملها علي روحي
سيف بصله ولطم وقام ودخلها الحمام… هو انا مالي هي اللي كانت عايزه ياربي نفسي اصحا طبيعي وانام طبيعي
نور وهي في الحمام.. ابقا اشوفك بتمسك ابني بعد الكلام دا يا مهزقه
سيف ضحك… ياريت عشان حاسس هدخلكم انتم الاتنين الحمام واكلكم وغير وشيل واحط
نور طلعت…. انت هتظيت مش للدرجه وبعدين انت تطول اساس اهاااا تعال بسرعه
سيف قام وبيضحك…لما انتي تعبانه بتتكلمي ليه ومسحوبه من لسانك
نور بتعب..انا حسه اني تقيل اووي
سيف… يا ختاااي يابنتي انا بهزر وانتي عارفه
نور…مش قصدي انا حسه اني فعلا تقيل مش قادره اتحرك ولا اعمل حاجه ولا عارفه اعمل اي حاجه انت دلوقتي هتنزل انا مين هيساعدني
سيف…مش انتي اللي كنتي عايزه طفل اربي بقا
نور بصتله… هو ليه محسسني انه ابني انا بس مش ابننا عموما اناغلطانه مش عايزه منك مساعده
سيف بصلها حسه انه زعلها بجد.. انتي عبيطه انا بكنشك يا نور
نور…روح يا سيف شوف شغلك
سيف قرب منه… ياروحي انا مش عارفه انتي.بقيتي من اقل كلمه تزعلي تاني حاجه انا بحبك وانتي عارفه بحبك وبضايق لو طلبتي حاجه من حد تاني صح ولا لا
نور… انت مكنتش عايزو مش فكرت مجرد خوف انت فعلا مش عايز لحد دلوقتي
سيف قرب حط ايدو علي خدها بحنيه… انا بحاول ابطل اخاف عليكي وكل ما بيقرب معاد الولده بخاف اكتر انتي مش حسه باللي جوايا مش عارف افرح ولا اخاف ولا ازعل ولا اعيش الايام دي انا مرعوب انا عمري ما كان ليا نقطة ضعف انتي نقطة ضعفي لحد دلوقتي بيضايقو من طريقتي لما بتعصب انتي بتهودي بتسمعيني ولو حصلي اي حاجه بتحاولي انك تبقي جمبي بقيتي امي واختي وصحبتي وكل حاجه انا سبتث شغلي خوفت لاتتأذي بسببي دلوقتي انا اللي بضيعك من ايدي
نور… يا سيف دا مش هيحصل صدقني بطل الخوف دا والله انت مش مؤمن بالله لو ليا نصيب هيحصلي حاجه هيحصلي لان بيبقا مكتوب ليا ماما بسمه كان مكتوبلها يحصلها كده زاي اي شي بيحصلنا صدقني متخافش ولوفعلا حصلي كده مش هيبقا سبب الطفل دا دا شئ مكتوبلي
سيف…بعد الشر لا باذن الله ربنا مش هيكسرني صح
نور ضحكت… اكني كنت بكلم نفسي عموما الدكتوره قالت اني زاي القرد ومش هيحصلي حاجه انت اللي عمال تفول عليا بس انت عارف ايه اللي مفرحني ومزعلني في نفس الوقت
سيف… ايه
نور بطفوله .. انك مش هتحب اكتر مني
سيف ضحك…بحبك
نور حضنته…اهااااا
سيف ضحك… معلش
نور بوجع…رجعني مش قدره
سيف بضحك… قومي كده طيب معايا براحه وعدلها انا هقوم عشان الشغل ودخل وغير وخلاص نزل.راح ليها وباس راسها عايزه حاجه ياروحي
نور… نزلني تحت الاول قبل ما اتنزل وعايزه اي حاجات حلو وانت جي عشان بقوم ببقا عايزه اي حاجه مسكره وهات البتاع اللي انت كنت جيبهولي دا الكبير
سيف ضحك…حاضر وجي بيسندها الاول تدخلي الحمام وبعدها تنزلي
نور ضحكت بطفوله… كنت عايزه بس خوفت تضايق
سيف ضحك وباس ايديها… لا ياروحي يلا ودخل ونزلها بعدها ومشي وبعدها رجع تاني بس بعد وقت
نور بستغراب… في ايه انت كويس
كلهم بصو
تهاني.. انت بخير يا ابني
شمس..انت كويس يا ابني
سيف ضحك…. في ايه عادي كنت بجيب حاجات لي نور عشان هتأخر وراح لي نور وبهمس جبتالك الحاجات دي وبزيده عشان عارف سلمي وشهد هياخدو وباليل هجبلك تاني
نور ضحكت وبصتله.. انت هتتأخر بجد
سيف لعب في شعرها…لا بس عشان محدش يتريق وكده غمزلها
نور ضحكت.. ماشي بس متتأخرش بالله عليك
سيف بضحك…حاضر ادخلك الحمام الاول ولا امشي
نور بصتله… ههزقك امشي
كلهم ضحكو
ــــــــــــــــــــ
شهد… انا حسه اني هولد
احمد بضحك…. يا امي اهدي بقا.لسه بدري
شهد… انت ليه مستهون بوجعي
احمد..هاتي حد بيولد في شهر ال 8
شهد… بتحصل
احمد… نادر جدا لما تحصل وبعدين انتي لو فعلا هتولدي مش هتبقي قاعده كده
شهد… هو انا بقيت وحشه شكلي باظ
احمد بضحك… هو الانسان بيبوظ الايام دي
شهد بصتله…لا مش قصدي وبطل تضحك علي كلامي لا اكون مش مكلمك تاني
احمد بيحاول مايضحك… خلاص اهدي لا ياروحي انتي زاي القمر زاي ما انتي
شهد…تخنت اووي صح
احمد… لا زاي القمر والله
شهد… هو صحيح الواحده بعد الخلفه جوزها بيزهق منها
احمد… مين قال كده
شهد… شوفت فيلم امبارح زعق وقال انتي بعد الخلفه مبقتيش انتي وكسر البيت.
احمد…دا مترباش مالناش دعوة بي احنا متربين
شهد ضحكت ومسكت بطنه بوجع….اهاا انت بتهزر
احمد بضحك… اصل ايه اللي هيتغير انتي زاي ما انتي ولو انشغلتي عني عشان النونه مش اكتر لكن اكسر ليه وهنيل ليه كده وبعدين انا حبيتك كا شهد مش شكلك ومش معنا كده انك اتغيرتي انتي زاي ما انتي قمر وهتفضلي زاي القمر وروحي فيكي
شهد بصتله بفرح ومكسوف.. وانا كمان بموت فيك
احمد باس راسها …هروح الشغل بقا والنهارده هنروح اشطا
شهد.. حاضر خالي بالك علي نفسك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ماجدي… بتعيطي ليه
ولد ماجدي… اكيد زعلتها
هنا… لا ابدا
امها.. سبوها دي عيله فقر
ولدت ماجدي… لا دي عسل مالك يا روحي مين زعلك
هنا بعياط… محدش عمل حاجه
امها…مش بقولكم فقر
ماجدي… لا دي سكر حصل ايه طيب مزعلك
هنا بهمس… البنطلون مسك بطني وجعني اووي
ماجدي ضحك غصب عنه… طيب تعالي
ولد ماجدي…. في ايه
ماجدي… ما فيش يا بابا همشيها شويه
هنا بهمس… براحه شكلي عايزه اعمل حمام
ماجدي بضحك… استني وشالها
هنا اتكسفت… عيب نزلني
كلهم ديرو وشهم وضحكو
ماجدي… عيب ايه انتي مراتي المهم اوعي تعمليها عليا
هنا مسكت بطنه وضحكت… هشتمك
ماجدي… احنا من وقت ما اتجوزنا وانتي مافيش الا علي لسانك هشتمك ومش بتشتمي
هنا ضحكت بكسوف.. بس بقا
ماجدي… من عونيه يلا ولا اساعدك
هنا ضحكت…اتلم بقا
ماجدي ضحك… حاضر
هنا دخلت وطلعت تاني ومسكه سوستة البنطلون في ايديها… ماجدي
ماجدي بيبص وفضل يضحك..
هنا ضحكت علي ضحكو…بطل بقا مش عارفه افك البنطلون ومش شايفه حاجه من بطني
ماجدي بضحك… تعالي وعملو ليها يلا بسرعه بطنك عماله تعمل اصوات غريبه عيب كده
هنا ضحكت وضربته في كتفه… انت رخم ودا ابنك ولا بنتك علي فكر اوع ودخلت
ــــــــــــــــــــــــــ
وهما قاعدين علي الفطار
سندس…. اشرف انت كنت عايز مني ايه
اشرف بصله… انا لا ياروحي مطلبتش حاجه
سندس… قول فكر طيب ايه اللي كنت عايزو وانا معملتهوش
اشرف ضحك… ايه بجد اها البشامل بس انتي قولتي قرفانه منها سبحانه الله مع انك بتعشقيها
سندس ضحكت…لا لا مش اكل حاجه تانيه كده كنت بتقولي عليها
اشرف ضيق عنيه وبصلها… ايه انا مش عارف
سندس.. حاجه طلبتها مني وقولتلي عشان مش محتاجها وانك بتضايق لما بتلاقيني يعني واقفه مع مريض وكده
اشرف تنح…احلفي
سندس ضحكت…والله انا بصراحه فكرت فيها ان انت مافيش حاجه الا لما بتعملها ودايما جمبي وبتحاول علي قد ماتقدر تفرحني وانت بصراحه عوضني عن حاجات يامه عمري ما اتخيل اني ربنا يجبرني بشخص زايك احن واطيب حد عليا بعد امي وضحكت بس والله امي ما بدلعني كده فا يعني مش هكون عملت حاجه يعني لو قاعد من شغل عارفه اني معملتش حاجه بالنسبال اللي انت بتعملو عشاني
اشرف بصصلها بحب وفرحه انها مبسوطه معا… بجد انتي مش ندمانه انك اختارتيني
سندس بصتله…اندم قصدك كنت هندم لو كنت فضلت رفضه الفكره
اشرف…ياروحي وباس ايديها بحبك واللهي العظيم بحبك
سندس اتكسف…وانا كمان
اشرف ضحك.. لسه بتتكسفي مني
سندس ضحكت.. مش اووي
اشرف…اومال دا انتي وشك بقا طماطم
سندس ضحكت… بطل بقا
اشرف ضحك… بس بجد مش زعلانه انك هتقاعدي من شغل لو مش حبه خلاص مش عايز في يوم تحسي اني اتحكمت فيكي او ندمانه انك سمعتي كلامي
سندس… لا بالعكس انت عمرك ما اتحكمت فيا انت بجد بتعملي بما يرضي الله ودايما بتاخد راي وبتتكلم برحمه معايا عمري ما حسيت بتجبرني دا حتي حياتك الشخصيه دايما بتاخد رائي بجد انت جميل اوي
اشرف…مااسمهاش شخصيه اسمها موده ورحمه ودا حقك دي حياتنا احنا الاتنين زاي زايك لان احنا الاتنين واحد ودا المفروض انا معملتش حاجه غريبه يعني وغمز وعلي فكر انتي اللي قمر
سندس ضحكت بكسوف وضمت حواجبه… ايه دا بطل ويلا روح شغلك
اشرف ضحك ولعب في شعرها.. حاضر وانتي هتعملي ايه
سندس… انا كلمت بابامكرم وقالي اللي انتي عايزه ولو حب ترجعي في اي وقت بس
اشرف ضم حواجبه… بابا مكرم من امتا بابا دي
سندس بفرح طفوليه… امبارح لما كنا عندهم وكلمتو قالي اني اقوله بابا وانه بيعتبرني زاي سيف الدين واميرة بجد ناس دي طيبين اووي يا اشرف
اشرف ضحك… زايك ياروحي بس فعلا عمري ما شوفت في الدفه اللي عندهم ورحهم الحلو ربنا يحفظهم
سندس.. ويحفظك ليا يارب
ـــــــــــــــــــــــــ
مازن… انتي كويسه ولا ارجعك
سلمي.. لا تمام انا خايفه الامتحانات بس قربت
مازن… اعملك تأجيل امتحانات
سلمي… لا لا انا خلاص فضلي السنه دي واخلص
مازن… يا حببتي مش هتفرق لو اجلتي سنه
سلمي… وليه ما انا خلصت ودي امتحانات اخر السنه بس خايفه متوتر مش اكتر
مازن… معلش هانت ان شاء الله وانتي الترم الاول كنتي متفوقه
سلمي… يارب انا بتمنا اغمض عيني وافتح القي اني خلصت صحيح حفلة التخرج هعمل ايه
مازن ضحك…هتكوني بتولدي اساس
سلمي ضحكت… يجيو يعملو.الحفله في المستشفي نحس كان نفسي احضرها
مازن ضحك ومسك ايديها وباسها… انا هعملك احلي واجمل حفله بس تقومي بالف سلامه ياروحي
سلمي بصتله بحب… ربنا ميحرمنيش منك يارب
تسريع الاحداث
عده اليوم من غير جديد ونور كانت مستنيا سيف بس اتأخر خافت وفضلت قاعد رفضت تطلع اوضتها لا الما يجي اما كله طلع غصب عنها نامت وهي قاعده سيف دخل لقها قاعده كده ونايمه ووضح انها كانت مستنيا يجي ضحك وباس راسها وجي يشلها حست بي بصتله ومسكت في ونامت علي كتفه اخدها وطلعو وحطها علي سرير
نور بنوم… اتأخرت كده ليه
سيف..كان في مشاكل عندي
نوربلهفه وقامت بتعب… انت كويس
سيف بصلها.. اهدي انا بخير غلطات في الحسابات بس فا فضلت قاعد افاهم مين اللي ورا دا بس
نور… طيب حصل ايه
سيف… طلع مدير الحسابات نفسو هو اللي لعب فيها
نور… وعملت ايه
سيف… حققت معا ومشيتو مردتش اأذيه لان للاسف قريبنا من بعيد
نور بحزن… معلش طيب انت اكيد ماكلتش وبتقوم
سيف. لا لا خليكي انتي بس اكلتي
نور بتقوم… اهاا الحمد الله
سيف…بقولك خاليكي
نور… لا ومتعندش معايا عشان بجد مش قادره
سيف ضحك…يبقا تقاعدي وانا هنزل
نور…عشان خاطري بقا متحسسنيش اني مشلوله
سيف… طيب استني ننزل مع بعض
نور… لا واللهي هعيط بس ونزلت عملت اكل وطلعت لقتو قاعد مستنيها
سيف… يلا اقاعدي بقا وقاعدها ايه بقا عملتي ايه النهارده
نور حكتله عن يومها كالعاده وهو عودها علي كده…بس صحيح بكره ميعاد الدكتور ه
سيف.. عارف وأكد عليها وانا في شغل وقالت هتحدد ميعاد انك هتولدي امتا
نور… خير يارب سيف هو انا هقدر ابقا ام شاطره
سيف… اكيد طبعا انتي هتبقي احسن ام عارفه انا علطول اسمع فقد الشئ لا يعطي انتي بتدي دايما مع انك فقد حاجات يامه بسبب ناس مكانتش ينفع تستمر في حياتك.
نور حضنته وفضلت تعيط… كوبيس بتجيلي خايفه ابقا ام فشله وانا اللي أذي ابني انا بخاف من ناس هخاف اخلي يتعامل او تتعامل مع ناس
سيف…انا جمبك وفي ضهرك متخفيش وبعدين بطلي تفكري دا عقلك البطل هو اللي مسيطر عليكي وهقولك تاني انا جمبك متخافيش ومش هنخلي عيلنا يحصلهم نفس اللي حصلنا
نور يصتله… عيلنا هو انت ناوي نجيب طفل تاني
سيف…. اممم باذن الله بس لو محصلش اي ضرار ليكي غير كده لا
نور بصتله وضيقة عنيها… اممم ودا من امتا
سيف ضحك…انتي بتعيطي ولا بتحققي
نور… مش عارفه مش مرتاحلك
سيف…سبحان لله ارفض تزعلي اوفق تشكي
نور… اوع تكون بطلت تحبني
سيف… لو العمر رجع بيها هختارك انتي ويمكن كنت عوضك عن تصرفاتي اللي كانت بتأذيكي انتي عارفه انا ربنا بيحبني انه بعتلي اغلي حاجه واحسن واجمل شخص في الدنيا وهو انتي يانور عيني
نور هرشت في شعرها بعفويه… برضو مش مرتاح ليك بس ماشي يلا ننام عشان الدكتور بقا
سيف… علي فكره مفروض تقوليلي بحبك وحشتني وانا هختارك برضو اي حاجه
نور…. تصدق وتؤمن بالله انا اساس قاعده ومستنيا تخلص عشان تعدلني غير كده كنت نمت
سيف…عبو شكلك.ياشيخه
نور…عبو شكلك انت انجز ضهر امي وجعني
سيف وهو بيعدلها…نفسي مره احس انك رقيقه زاي البنات
نور بصلته… كفايه انت هيبقا انا وانت
سيف بصله… قصدك ايه
نور… بالظبط ويلا نام عشان اعرف انام
سيف جز علي اسنانة…. وربنا لولا انك مافكيش زقه كنت مديت ايدي نامي انتي
نور…..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)