روايات

رواية حماتي دمرت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم دودا حوده

رواية حماتي دمرت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم دودا حوده

رواية حماتي دمرت حياتي البارت الخامس

رواية حماتي دمرت حياتي الجزء الخامس

حماتي دمرت حياتي
حماتي دمرت حياتي

رواية حماتي دمرت حياتي الحلقة الخامسة

وفي الوقت ده حماتي قالت
حماتي
لا لا يابت انتي عايزني اروح في داهيه ولا اي انا مقدرش اعمل كده وكمان علشان ابني انتي
ناسيه انها مرات ابني
بسنت
وانتي يرضيكي يا ماما ان رؤوف يخلف من دي انا حاطه في دماغي ان رؤوف يتجوز واحده غيرها تكون من مستواه مش زي دي خالص وبعدين بصراحه كده انا قررت يعني اني احمد مش هوافق طبعا ان عيالي وعيالها يتربوا في بيت واحد
حماتي
معقول يا حبيبتي انتي قررتي تخلفي والله العظيم ده انتي تفرحي قلبي انت عارفه ان يحيى الكبير وانا نفسي اشوفله عيل
بسنت
طب هي قلت ايه هتسقطيها معايا وبعدين
احنا مش هنعمل فيها حاجه هتاخد برشام
غلط ولازم تبيني حبك ليها اليومين دول
وانك خايفه عليها علشان خاطر رؤوف
حماتي
عندك حق مينفعش رؤوف يخلف من البت دي وكمان لازم اعمل أن خايفه عليها وفي الوقت
ده ليلي كانت وافقه عالباب
ليلي
نهارك مدوحس لا بسنت الكلب انتي اي يابت
كنتي انتي وابليس كنتوا قاعدين في ديسك
واحد ولا اي وفي الوقت ده دخلت عندي الاوضه
ايه
اي مالك شكلك عامل ليه كده هو فيه حاجه
حصلت ولا اي
ليلي
بقولك اي انتي متخديش اي حاجه الا مني انا
و رؤوف فاهمه ولا لا
ايه
انا مش فاهمه منك حاجه انتي بتقولي اي
ليلي
اسمعي انا سمعت حماتك وبسنت شعر المعزه
دي عايزين يسقطوكي وانا بصراحه فكرت
كذه مره قبل ما اجي اقولك ل تروحي تقولي
ل رؤوف ويحصل ليا مشكله بس مهونتيش
عليا
ايه
اي ده هي اللي زي بسنت دي جايبه كميه
الشر دي منين بس أنا هعمل اي دلوقتي
لو فكرت تديني العلاج هعمل اي
بسنت
اسمعي اللي هقولك عليه لما تديكي العلاج
اعملي نفسك انك بتخدي وبعدين ارمي
علشان خاطر ميعرفوش انك عارفه
وفي الوقت ده دخلت حماتي
حماتي
مالك يا ليلي وافقه كده ليه وعامله تقولي ليها
اي مبقتش ارتاح ليكم وفي الوقت ده ليلي قالت
ليلي
هو انا خدامه عندك ولا اي اكل اي يا حبيتي
اللي عايزيدني اعمله ليكي انا وحده لسه
ولاده ومش قادره اعمل حاجه يا حبيبتي
حماتي
عملنها قلبك يا ليلي يلا علي شقتك يا حبيبتي
ومش عايزه اشوفك هنا تاني الفتره دي فاهمه
ولا لا وخرجت ليلي وحماتي قالت
دلوقتي انتي بقيتي مرات ابني حبيبي بقولك اي
انا بحب الواد لأنهم عزوه وعارفه انك ناويه
تجيبي ليا الولد اه
ايه
دي حاجه بتاعت ربنا يا حبيبتي انا عايزه
أنام لان والله تعبانه وشوفت نظره حنان
في عين حماتي اول مره اشوفها وقولت في
بالي معقول قادره تمثل اكتر من كده من
جواها عايزه تموتني وهي عامله بتحبني
ربنا يسترها عليا بقي
وفي بيت ام بسنت
ام بسنت
بنتي جايه بزعببها استر يارب مالك يا بنتي
عامله كده ليه
بسنت
بقولك اي انا عايزه احمل اه انا تعبت ونفسي
اكون ام وكافيه أن رسما أن مش عايزه
اكون ام علشان شكلي
الام
يابنتي ارضي بقضاء الله دي حاجه بتاعت ربنا
وهو مش عايز تكوني أن نعمل اي
بسنت
اشمعنا انا دي بنت الزبال حامل
الام
علشان طول عمرك بتقولي كده ربنا مش
هيديكي يابنتي حبي الناس وفي الوقت ده
دخلت البت اسماء جارتنا عامله تعيط
بسنت
مالك يا بومه فيكي اوعي يا بنت تقولي جوزك ضربك ثاني قولت ليكي كذا مره خدي مواقف معاه
اسماء
مصيبتي اكبر من كده انا حامل ومش عارفه اتصرف ازاي لو عرف هيطلقني فيها
الام
يخربيتك يابت انتي ارنبه حرام عليكي
جوزك ما معهوش فلوس في كل ده انت كل شويه تحملي يا بنت اكيد اللي في بطنك ده لازم ينزل
اسماء
المشكله اني قلت للدكتوره ورفضت انها تساقطني وانا مش عارفه اعمل ايه وفي الوقت
ده بسنت قالت
بسنت
قومي ياامي اعملي لها كوبايه ليمون تشربها
البنت شكلها مخنوقه قوي
الام
حاضر يا حبيبتي وبعدها دخلت امها المطبخ وفي الوقت ده قالت ايه بسنت
بسنت
بتعملي ايه لو حد اداكي 50,000 جنيه علشان تصرفي على عيالك
اسماء
هو انتي جايه تهزري معايا بسنت انا بقول لك مخنوقه وانت بتهزري انا رايحه شقتي مش ناقصه
بسنت
اقعدي يا بنت هنا هو انا فاضيه اهزر معاكي والله بتكلم جد ولو مش مصدقه اجيب لك الفلوس لحد عندك بكره
اسماء
والله العظيم ما تعرفي انا ممكن اعمل معاكي ايه لو انت عملت كده ده انا عيش خدامه تحت رجلك
بسنت
وانا مش عايزاكي تعيشي خدامه انا عايزه اللي في بطنك
اسماء
مش فاهمه كلامك يعني اعمل اي وعايزه ازاي
يعني وفي الوقت ده بسنت عيطت
بسنت
تصدقي جوزي واطي بعد ما استحملت منه كل اللي انا شايفاه عايز يطلقني علشان انا مش بخلف
اسماء
هي الدنيا دي دائما كده ماشيه بالعكس واحد عايز يطلقني علشان حامل واحد عايز يطلقك علشان مش بتخلفي
بسنت
انا عمري ما هنسى لك موقف ده او اي فلوس انت هتعوزيها انا تحت امرك فيها وكمان هخليكي تشوفي البيبي كل شويه مش همنعك مني
اسماء
طيب انا هقول جوزي ايه ما انت عارفه ان هو قدامه شهرين لسه عقبال ما يسافر مش معقوله الا لما يشوفني تعبانه مش هيجيب لي دكتور ويكشف عليا
بسنت
هو انتي يا بنت اول مره تحملي اكيد مش هتكوني تعبانه قوي يعني وبعدين لو في اي حاجه انا اكون في شقه ماما هنا علشان اخذ بالي منك
اسماء
طب وانا لو وافقت انتي ناويه تقولي لمامتك على الحوار ده ولا هتعملي ايه
بسنت
ما لكيش دعوه بماما انا هاتصرف معها بس روحي انتي شقتك دلوقتي
اسماء
بس برضه مامتك لازم تعرف علشان ما تروحش تقول لجوزي على اي حاجه وانا هاخليه يحاول يمشي بسرعه من هنا بحجه ان انا عايزين فلوس ولازم يسافر
بسنت
حلو الكلام ده خلاص ماشي امشي بقى وبعدين هنمشي بسنت وخرجت امها
الام
وزعتيني ليه يا بنت بطني عارفه ان اكيد وراكي مصيبه ابعدي عن البنت اسماء غلبانه وطيبه
ومش قدك
بسنت
انتي عطول ظلماني كده ده انا ناويه اريح
قلبها والله واخلصها من اللي هي فيه
الام
يالهوي يا بنت بطني ناويه علي خراب اي
خلي البت تحل مشكلتها بعدين عننا دي
لو حصل ليها حاجه احنا هنشيل ذنبها
بسنت
بس يا ماما انا عارفه بتصرف فيه ازاي ملكيش
دعوه وبعدين ريحي نفسك انا ناويه
اخذ البيبي منها مش هخلصها منه
الام
هتاخذيه تعملي به ايه هو احنا ناقصين مصائب ليه يا بنتي حرام عليكي هو انت ليه بتعملي فينا كده
بسنت
امي انا ماشيه مش عايزه خنقه خليني في اللي انا بفكر فيه
الام
عارفه أن اي سواد هيحصل ليا هيكون بسببك
يا بنت بطني وفي شقه بسنت
يحيي
ينفع كده انا زعلان منك اوي كنتي
فين كل ده والله انتي عيله وحشه
بسنت
بقولك اي انا عايزه اشوف دكتوره علشان
موضوع الخلفه
يحيي
بجد انتي مش بتحسي ب ألمي والله
انا مخنوق اوي ومش عارف اتصرف ازاي وانتي
عامله تتكلمي كده
بسنت
فيه اي هو حصل حاجه في البيت قولي قولي
يحيي
لا الماسك اللي بطين الازرق خلصت وطلبت
اوردر وقالي مش هيجي قبل شهرين اعمل اي
انا دلوقتي
بسنت
انا عايزه أسألك سؤال هو فيه حد مصلتك
عليا انت ليه بتعمل فيا كده ليه حرام عليك
يحيي
ليه يا حبيبتي هو انتي ليه دايما مش عايزني
اكون شكلي حلو حرام عليكي والله حرام عليكي
بسنت
بطل عياط حرام عليك انا عايز تكون
راجل شويه مينفعش كده يا حبيبي
يحيي
هو انتي مش شيفاني راجل ولا اي انا بزعل
بسنت
انا نفسي اعرف ان ليه انت كده اشمعنا
يعني مهو اخواتك اهو كلهم طريقتهم
كويسه
يحيي
ماما السبب فضلت ٣سنين مش بتخلف ولما خلفت وجيت وكنت ولد كانت بتقول للناس .أن
انا بنت وكان لبسي بنات وكمان عامله
ليا توكه وكانت بتخليني اتكلم زي البنات
بسنت
اه الله يسامحها بقي المهم لازم نروح
نشوف موضوع الحمل وفعلا راحت للدكتوره
بس مكنتش بتاخد حد معاها
وفي شقه حماتي
ايه
اه ظهري وجعني اوي ومش قادره والله
رؤوف
طيب يا حبيبتي تعالي اوديكي مستشفي
احسن ونشوف فيه اي
ايه
لا لا انا هكون كويسه باذن الله بس هنام
شويه وفي الوقت ده لقيت حماتي داخله تقولي
حماتي
الف سلامه يا حبيبتي خدي العلاج اهو
بس كلي لقمه الاول يا حبيبتي
رؤوف
شوفتي بقي ماما خايفه عليكي اهو
ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي وفي الوقت
ده دخلت ليلي وقالت
ليلي
عامله اي يا ايه انا قولت انزل اطمن عليكي
يا حبيبتي اي ده حماتي هنا ازيك يا قلبي اخبارك
ايه
حماتي
اهلا ياختي بخير الحمد لله اي فين جوزك
ليلي
نزل علي شغله ربنا معاه ويقوي يا ماما
ألمهم ايه مالك شكلك عامل كده ليه وشك اصفر قوي
رؤوف
هتاكل لقمه و تبقى تاخذ العلاج وشويه كده وهننزل لدكتور لو لسه تعبانه
حماتي
باذن الله مش هنحتاج ل دكتور كلي بس
وخدي العلاج وبعدها طلعت حماتي عند
بسنت
حماتي
حلو اوي اللي عملتي فيا ده انا اللي بقيت
شايله الشقه كلها وهي مافيش اي حاجه
بتأثر فيها والحمل لسه زي ما هو
بسنت
متاكده انك بتديها منه صعب انها
تكون بتاخد منه يا ماما وميحصلش ليها حاجه
حماتي
معرفش يا بنتي طول اليوم نايمه في السرير ومش عارفه اتصرف ازاي انا تعبت اوي
وفي الوقت ده بسنت عملت فيها دايخه واغم عليها
حماتي
الحق يا يحيي تعالي شوف مراتك وقعت
من طولها معرفش مالها
يحيي
يا خرابي يا خرابي اتصرف ازاي يا ماما
دلوقتي هو اي اللي حصل ليها
الام
هو انت لسه هتتكلم ما تشيل يا بني
حطها علي السرير
يحيي
انا بخاف من منظر الدم طيب بوصي
كده اتعورت ولا لا قبل ما شيل
حماتي
ما تخلص يا بني هنسيب مراتك واقعه
في الأرض كده
يحيي
ماشي وفعلا شلها وراحت علي السرير وبعدين
فاقت
بسنت
انا فين هو اي اللي حصل ليا بالظبط
حماتي
معرفش يا بنتي انتي كنتي وافقه معايا
وبعدين أغم عليكي
بسنت
مش عارفه دايخه اوي عندك يحيي
رقم الدكتوره بتاعتي لو سمحت اتصل بيها
يحيي
والدكتوره هتعمل اي بس يا حبيبتي
دي دكتوره امراض النساء وانتي دايخه
بسنت
هو انت ناسي ان متابعه معاها بقالها فتره
ممكن يكون حصل يعني
حماتي
ما تسمع الكلام يا يحيي انت لسه هتفضل
تتكلم انتي عارفه يعني اي انتي بالذات
تكوني حامل ده انا ادبح حاجه لله
يحيي
حاضر حاضر وفعلا اتصلت الدكتوره وكانت
بسنت مظبته معاها انها تقول إنها حامل
الدكتوره
مبروك حامل يا بسنت
حماتي
لولولوبي الله اكبر والله كنت حاسه
بكده ربنا يكلملك علي خير اسمعي بقي انا
مش عايزكي تعملي اي حاجه خالص
بسنت
احمدك يارب كنت حاسه والله إن انا حامل
فرحه عمري مالك يا يحيي واقف ساكت
ليه كده
يحيي
انا فرحان اوي والله وياريت يجي ليا ولد علشان
يطلع شديد زي ابو
حماتي
اتوكس يابني والنبي وفي شقه حماتي
ليلي
ليلتنا سودا ونهارنا مش معدي
ايه
اي فيه اي حصل اي ايه حد عرف أننا عارفين
بموضوع البرشام
ليلي
اسود اسود العقربه حامل ازاي معرفش
حاسه انها كدبه
بس لو حقيقي يبقي يومنا مش معدي
ايه
انا مش فاهمه حاجه اوعي تقولي ان العقربه
دي تبقي بسنت يبقي ليلتي سودا فعلا .
لان اكيد حماتي هترجع تخليني اخدم
ليلي
مهو ده اللي انا خايفه منه ومش عارفه اتصرف
ازاي والله بس أنا هعرف أن كان اللي حصل
ده حقيقي ولا لعبه من بسنت وفي شقه بسنت
اسماء اتصلت
بسنت
الو والله كنت لسه هكلمك انا خلاص جايه
اقعد معاه ماما علشان اكون قريبه منك وكمان
هجيب ليكي الفلوس معايا
اسماء
لا مهو انا متصله علشان اقولك أن خالص مش
هديكي اللي في بطني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية حماتي دمرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *