روايات

رواية صغيرتي علمتني الحب الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية صغيرتي علمتني الحب الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية صغيرتي علمتني الحب البارت الثامن

رواية صغيرتي علمتني الحب الجزء الثامن

صغيرتي علمتني الحب
صغيرتي علمتني الحب

رواية صغيرتي علمتني الحب الحلقة الثامنة

تااااااااااااالااااااااااااا انتي اتجنننتي نهاااار الي جااابوكي مش فااايت ياااحيو*انه
تالا بخوف…. د ديب انت فاهم غلط دي دي
ديب بنظرات متوعده لتالا….. حسابك تقل معايا ياتالا ارجع ملائيقيش فاااهمه وجري على اليسا اشتالها بخوف….. خدي نفس طويل واهدي انا معاك ي حبيبي وعمري ما هسيبك
اليسا بدموع والم…. عايزه بخاختي مش قادره اخد نفسي انا حاسه اني همو*ت مش مش قادره اتنفس
ديب بخوف شديد…. بعيد الشر عنك متقوليش كدا
اليسا بدموع….. شكلي همو*ت يا ديب مش قادره الوجع شديد اوي… ديب عايزه اعترفلك… انا بحبك اوي اوي يا ديب وكل الكلام الي قولتهولك من ورا قلبي انا مش عايزه امو*ت يا ديب انا عايزه ابق معاك واجيب منك اطفال كتير ونعيش في سعاده يا ديب في حاجات كتير لسا معملتهاش ديب عايزه جدو ياديب عايزه اشوف قبل ما امو*ت والنبي يا ديب كح كح ااه م مش قا قادره وغمضت عنيها
ديب بصوت باكي….. افتحي عنيكي لا لا انتي مستحيل تسيبيني يا اليسا… اليسا لا ارجوكي افتحي عنيكي.. اليسا انا مش هقدر اعيش من غيرك.. الدكتور زمانه جاي وهتعيشي وهنجيب اولاد كتير شبهك.. طب طب مش عايزه تشوفي جدك خلاص هجيبه يالا يالا يا اليسا قومي وافتحي عنيكي…. اليساااااا
الباب خبط….ودخلت والدته… ديب حبيبي في اي .. اليسا مالها..

 

 

 

ديب بغضب وصوت عالي جدا والدموع في عنيه….. اتصلو على الدكتور استعجلوه بسرعه هتروح مني يا امي
هانم واقفه مصدومه مش مصدقه ان ابنها بيعيط لدرجه دي بيحبها…. ح حاضر يا حبيبي … اهو جه
الدكتور بتوتر….. ااا ديب باشا متأسف جدا انا بس عربيتي..
ديب بصوت عالي غاضب….. اخلص انتي هتحكيلي قصه حياتك تعالا شوفها
_ح حاضر يباشا
للاسف حالتها صعبه ولازم حالا تدخل العمليات
ديب بخوف….. اعمل اي حاجه انشاالله اسفرها بره بس تكون بخير…. بسرعه با امي خليهم يجهزو العربيه
ترولي بسرعه بسرعه هتروح مني ارجوكو بسرعه
ديب بلهفه وهو شايفهم بياخدوها العمليات وراح معاهم… للاسف يا ديب بيه ممنوع
ديب هز راسه بتفهم ثواني وجه صوت قوي….. ديب يارشوان عملت اي فِ حفيدتي هدفعك التمن غالي لو حصلها حاجه ياديب.
ديب قاعد بانكسار لاول مره عنيه مثبته على باب العمليات..
مهران سكت اما شاف شكله وحالته وركز لقا بيكبت دموعه… ديب
ديب رفع وشه وبصله بانكسار لاول مره مهران يشوفه فيه… في اي ياديب… اليسا كويسه صح

 

 

 

ديب سكت ودموعه نزلت….. صدقني انا مش عايز اي حاجه غيرها.. خد اي حاجه وترجعلي تاني هتنازل عن كل الاراضي وعد بس ترجعلي وتبق كويسه… احنا كنا حلوين صح وهي قالتلي انها مسامحاني وبدأنا صفحه جديده… ايه الي حصل الوقتي ليه سابتني.. مش هقدر صدقني يا جدي مش هقدر اعيش من غيرها
مهران بحزن وصوت مهزوز…. هتبقا بخير صدقني وامسح دموعك كدا الراجل مابيعيطش مش قادر اصدق ان الي قدامي دا ديب رشوان الي بيترعبو منه
ديب بحزن…… وهي معايا انا من غيرها ضعيف ضعيف واللهِ
الباب اتفتح وخرجت الدكتوره…
ديب ومهران بصوت واحد ولهفه….. ها طمنينا يا دكتوره
_حاليا هي حالتها مستقره بس للاسف دخلت في غيبوبه
ديب بحزن….. انا انا هسفرها برا لاحدث المستشفيات هنا مفيش امكانتيات
_صدقني ياديب بيه دا مش مننا ادعيلها وانشاء الله خير
عدى شهر بحاله وديب شكله اتغير اوي ونحفان وعلطول حزين ومعاها دايما ومعاه القران بيقرألها وبيدعلها وبيحكها عن يومه
ديب بحزن وصوت باكي…. قومي بق يا اليسا انا مش عارف اعيش من غيرك قومي ووعدك مش هزعلك وهوديكي لجدك واخرجك بس قومي غمض عنيه بيأس ودموعه نزلت… مش قادر يشوفها بالشكل دا فجأه حس بايد ناعمه على شعره..
ديب

 

 

 

 

ديب بعدم تصديق…. ا اليسا اليسا انتِ انتِ بجد انا انا مش بحلم صح وحضنها بعزم قوته يتأكد…. الحمدلله الحمدلله وبق بقبلها بلهفه في جميع انحاء وشها…. مش مصدق انتي مش عارفه انا كنت عامل ازاي واحساسي ايه وانا شايفك كد ولا جدك
اليسا بتعب…. ج جدو جدو م ماله هو كويس صح
_صح يا حبيبه قلب جده..
اليسا بفرحه… ااا انت انتو اتصالحتو اخيرا
ديب بحنان وهو بيقبل ايدها….. ايوا يا حبيبتي وهيعيش معانا كمان
اليسا بسعاده…. ب بجد انا انا فرحانه … انا انا بحبكو اوي اوي
انسحب الجد لكي يعطي لهم مساحتهم الخاصه….
ديب بعشق…. بعشقك يا اليسا
اليسا ابتسمت بكسوف
ديب بخبث….. برضو مش هترضي بس ردك وصلنا يوميها اما اعترفتيلي بحبك بس طلعتي مش ساهله بق عايزه تجيب ولاد كتير هاا
اليسا دفنت وشها في رقبته وهو قعدها جنبها واخدهافي حضنه….. الحمدلله انك بخير ومعايا الف حمد وشكر ليك يارب….. قوليلي يالا بحبك يا ديب
اليسا بكسوف…. ديب بقَ…. بحبك يا ديب
وانا بعشقك ياقلب ديب… اوعدك اني هعمل كل الي يسعدم ويفرحك واكون ليكي ونعم الزوج ياروح ديب
«فكيف تڪُف الرُوح عن الرُوح والرُوح فِ الروح تُقِيم♥’.»

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرتي علمتني الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *