رواية صغيرتي علمتني الحب الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي
رواية صغيرتي علمتني الحب الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي
رواية صغيرتي علمتني الحب البارت السابع
رواية صغيرتي علمتني الحب الجزء السابع
رواية صغيرتي علمتني الحب الحلقة السابعة
صرخ بهم بنفعال…. دي اليسااااا مرااااتي اغمض عينيه بغضب لم يرد اخبارهم بزواجه منها لاسباب كثيره واهمها خوفه عليها من ان يأخذوها نقطه ضعف له… نظر باتجاه اليسا بتوعد وشد ايدها بعنف وطلع على فوق لجناحهم..
بصتله بخوف وهي شيفاه بيقفل الباب بالمفتاح…. ااا د ديب اسمعني لو لو سمحت… بعدئذنك ماتقفلش الباب بالمفتاح لفلها بشر…… ايه الي حصل تحت دا.. انطقي
اليسا بعييط….. ص صدقني واللهِ واللهِ انا انا مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل وان وانه ممكن يتجرئ ويقرب مني كدا
صرخ فيها بنفعال…. وانتي وافقتي ليه من الاول مش انامحذرك ومنبه عليكي ملكيش دعوه بحد صح ولاا لااااء
ارتدت للخلف بخوف…. انا انا اسفه
همس بغضب مكتوم…. اسفه!!!!!
انهاردت باكيه….. انا مكنتش اعرف واللهِ ان ممكن يحصل مشكله بسببي
غمض عنيه بعصبيه…. مشكله مشكله وااااحده انتي عاارفه انتي خسرتيني كام بغبااءك
بكت بصوت مسموع وهي تهمس بخوف…. اسفه اسفه
لعن قلبه وشعوره الذي يحُثه على التقدم اليها واخذها باحضانه لتهدئتها… لا لا تتفلق كدا احسن.. كده هتتاكد انها بتاثر عليا… القى بكلماته بعرض الحائط واتجه اليها واخذها فِ حُضنه….. هششش يروح ديب وقلبه خلاص اهدي فداكي كل حاجه بس بلاش دموعك دي
همست ببراءه وبلاوعي وهي تغمض عينيها براحه بسبب شعورها بالامان بسبب حنان كلماته…… يعني مش زعلان مني
همس وجذبها ليجلسها على قدميه وهو يتمسد على خصلاتها بحنيه….. عمري ما ازعل منك
غمضت عنها واستسلمت ليده الخبيره الحنونه التي تمسد على خصلاتها وتمر على منحنياتها بحنيه..
ديب فِ نفسه….. اي الجنان الي بعمله دا انا اتجننت باين دا بدل ما اعاقبها واخدها في حُضني وبهديها القى نظره بطرف عينه عليها بدون وعي لف وجهه ونظر اليها وبق ينظر لها كالمسحور مفتون بها .. حملها وتوجه للسرير ودسرها بحنيه لفت نظره ملابسها الغير المريحه للنوم…. طب اعملها اي دي… طب واناا مالي اوووف بق ماتولع انا شاغل بالي بيها لي ترتاح ولا لاء اووف اغلق انوار الغرفه بعد ان احضر لها تيشرت خاصته والبسو لها.. تنهد براحه واخذها فِ حُضنه ونام في سبات عميق لاول مره
فِ الصباح استيقظ على صراخها
اليسا بصراخ…… عااااااا انت عملت فيااااا اي ياااااحيووااااان
ديب بعصبيه….. ايه اليوم الي باين من صباحه دااا طلامااا اصتبحت بيكي يبق
اقتربت منه بشده حيث لم يعد هناك فاصل بينهم….. يبقَ اي هااا كمل
نظر لها بتوهان…… يبق زي العسل
خجلت من نظراته وجاءت لتبتعد امسكها بسرعه ولف يده على خصرها بتملك شديد وحب….. اي الصباح الحلو دا
نظرت له ف صدمه….هاا انت انت عيان
بحركه سريعه اعتلاها ودفن وجهه في ثنايا عنقها….. عيان بيكي كل ما بقرر ابعد عنك واعاقبك مبقدرش وبعاقب نفسي
فتحت عينيها بصدمه…..هااا بتكلمني انا ياديب
ديب بعشق….. قلب ديب وقبلها من وجنتها بحب….وعقله وقبلها من وجنتها الاخرى….ودنيته وطبع قُبله طويلة حانيه على جبينها….وحب عُمره
بلعت ريقها بعدم تصديق وردت على كلامته ببراءه…. انت انت حالتك صعبه خالث
ضحك برجوليه…… هههه من يوم ماشووفتك
زمت شفتيها بطفوله…. تُقصد اي يعني يا استاذ
نظر لها نظره مُختلفه بلعت هي ريقها منها وهمست بضعف من لمساته الخبيره الحانيه…. د ديب ااا شيل شيل ايدك ع عيب كد
همس بصوت مبحوح من كميه المشاعر التي احتاجته…… بحبك
رفرفت برموشها عدت مرات… ا انت انت قولت اي
همس بعشق وهو ينظر لشفتيها بجوع….. ب ح ب ك
ابتسمت بفرحه لم تنجح باخفاءها… بجد
هز براسه عدت مرات يده تعبث بمقدمه ثوبها بعبث….. بقولك
تشبتت بثوبها بخجل….. د ديب
ضحك بمرح وهو يقربها له اكتر…. حياته ودنيته وقلبه وروحه وعقله وكل حاجه
اليسا بخوف من لمساته الجر*يئه…… ا ا انا مش عايزه كدا… انا خايفه منك
صدمته بجملتها وابتعد عنها ونظر في عينها بصدق….. خايفه مني انا انا يا اليسا لو العالم كله ضدك انا معاك وعمري ما ائذيكي بالعكس انا اضحي بحياتي عشانك
استشعرت صدق كلماته واجابت بتوتر….. انت نسيت الي حصل زمان بين عيلتنا
قاطعها بحزم….. انا قفلت على الموضوع دا يا اليسا وياريت انتي كمان تقفلي عليا وصدقيني كل الي في دماغك واتقالك غلط والنهارده هثبتلك دا… امسك بيدها بحنان….. انا بحبك بجد
ابتسمت برقه…… و و انا كمان
بصلها بعدم تصديق…. وانت وانتي كمان اي
همست بحب امام وجهه…. بحبك من ساعه ما جيت عندنا وجبتلي حقي من العيال الي ضر*بوني واخدو مني عروستي
صُدم وامسك بيدها يبقبلها بحب…. انتي لسا فاكره!!
اليسا بصدق….. عمري ما نسيت ولا هنسى… بس الي حصل
ديب بفرحه…… الي حصل في الماضي المهم انك معايا وفي حضني… عايزك تنسى كل حاجه ونفتح صفحه جديده مع بعض من جديد
هزت رأسها بسرعه وفرحه وهي تشتعر بصدق كلماته ونظرة عيونه الحانيه…. شعرت بيده تتحرك بحريه زائده فهمست بتوتر…… ممكن طلب
نظر في عينيها بعشق….. طلباتك اوامر
ممكن تديني فرصه اتعرف عليك اكتر ومنستعجل في علاقتنا يعني اقصد
همس بحب…… الي حاباه هيكون بس دا ميمنعش اخد تصبيره… نظرت ليه باستغراب ولسا هتتكلم قاطعها وهو يدفن وجهه في ثنايا عنقها ياخد اكبر قدر ممكن من رائحتها الطفوليه التى يدمنها كانها اكسُجينه….
اليسا بخجل….. دد ديب
لم يرفع وجهه وبقَ دافن وجهه في عنقها ….. ممم
اليسا بكسوف…… عايزه ننزل وفي نفسها….. نفسي اوي اشوف ست تالا هتعمل اي اما تعرف اننا فتحنا صفحه جديده زي اي زوجين بيحبو بعض عااا فرحانه اوي ومتحمسه لردت فعلها
همس باعتراض….. لا
نظرت له بشك وحزن…… ل ليه انت انت مش عايز حد يعرف اننا ا قاطعها بحب…… موافق كله يهون ولا اني اشوف نظره الحزن دي في عنيكي
ابتسمت بسعاده طفوليه وقبلته من وجنته بحب….. شكرا شكرا ﯾ احلى ديب
ديب بعبث….. مصلحجيه….. وبعدين كدا بس لا انا عايز حاحه تانيه ارشيني بحاجه تانيه
اكتست وجنتها بحمره شديده….. ح حاجه زي اي
شدها بتملك ونظر لشفتيها بجوع ولكن دفشته بخفه وضحكت بمرح وجريت على الحمام….. ضحكت عليك هههه
خرجت بمرح وتنهدت بهيام وهي تراه يهندم بدلته السوداء الكلاسيكه التي برزت عضلاته المفتوله بوضوح ورفع شعره الكثيف لفوق ونهى اطالاته بعطره المثير…… اي رايك
ردت ببراءه…… شكلك حلو خالث انت اصلا جميل اوي
ضحك بعلو صوته…… والله انتي للي جميله اوي…. مالبستيش لي
اليسا بسرعه….. سلامه النظر انا لابسه
رفع حاجبه باستنكار وغيره شديده…. نعم ياروحي هتنزلي كدا البطلون ضيق اوي لا ماينفعنيش والبلوزه قصيره
عبست بطفوله….. لا كويسين وبعدين تالا بتلبس
تقدم لها وامسك بوجهها بحنان وتملك…. ماليش دعوه بحد غيرك انتي وبس
همست بسرعه من قربه ونظراته….. حاضر
غيرت هدومها وخرجت ملقتهوش نزلت تحت ملقتش غير تالا وغاده اتوترت من دا….. اا السلام عليكم
تالا مردتش عليها وبصتلها بتوعد.. وغاده ردت بخبث….. وعليكم السلام
اليسا بهدوء…. اا اومال ماما فين
غاده بخبث…… اخدت الدوا ونامت تاني تعالي تعالي اقعدي معانا
ابتسمت بتوجس…. ح حاضر… هو هو حضرتك متعرفيش ديب فين
تالا بتهكم….. هو احنا الي مراته والا انتي بس مش مشكله هرد هو جالي وصبح عليا وقالي انه وراه ميتيج مهم واني اروحله على الشركه عشان في موضوع خاص عايزني فيه تفتكري هيكون اي معقول … يمكن عشان علاقتنا و
اليسا بعصبيه….. علاقه اي مافيش علاقه بينكو وبعدين اي جباحتك دي بتقوليها في وشي كدا…. كح كح كح هاتيلي بخاختي بسرعه ااه كح كح اااه همو*ت
تالا بشماته….. احسن وبعدين ماتموتي ولا تولعي انا مالي خلينا بخلص منك بق
اليسا بتعب…… كح كح وكانت هتقع بس مسكت في ايد تالا وتالا نفضتها بقرف….. ياي ابعدي حتت فلاحه جربوعه زيك تمسك ايدي و
تااااااااااااالااااااااااااا انتي اتجنننتي نهاااار الي جااابوكي مش فااايت ياااحيو*انه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرتي علمتني الحب)