رواية عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد البارت الثاني
رواية عشق الرعد الجزء الثاني
رواية عشق الرعد الحلقة الثانية
… لين فضلت تبكي بدون صوت كانت هي ع السرير وهو ف الارض وسمعو صوت زعيق تحت
لين: ف اي ي رعد
رعد: مش عارف اديني نازل ومين ابن الوس”خ اللي يستجرأ يزعق ف بيت رعد الهلالي
لين: طيب انا هلبس بسرعه واجي وراك
رعد نزل تحت
رعد بزعيق : ميين استجرأ يزعق ف بيت الهلاااليي
كرم (جد لين ): اناا عاوز بت بنتي ي رررعد
رعد بغضب جحيمي: ااااسسسميي المقددم رررعد بيه الهلاااليي وبعدين لييين مررراتي فاااهم مراتي
كررم بزعيق: ففيين للين
… لين نزلت ومن اول ما شافتهم راحت اتخبت ورا رعد
رعد بغضب: اطللع بررره بيتي بدل ما اوريك الوش التاااني ي كررررم
كرم راح يأخد لين من ورا ظهر رعد
.. رعد مسكو من ايدو
رعد يغضب جحيمي وصوت كالفحيح الافعي: خددو المخزن
.. لين بعد ما مشي مع البودي جارد
لين بدموع وهستريه: ررعد الحقني ي رعد هياخدوني
.. رعد حضنها وفضل يرتب ع شعرها علشان يحسسها بالاماان
رعد بحنان: اهدي ي حبيبتي اهم مشو متخفيش.. انا معاكي
.. محمود فرح بـ خوف رعد ع لين وحنيتو عليها
محمود: خد مراتك ي حبيبي واركب فوق
رعد ماشي ي بابا
.. رعد اخدها وركبو الجناح بتاعهم
رعد قعد جمبها ع السرير و بحنيه حضنها وفضل يرتب ع شعرها بحنان لحد ما حس انو انفاسها انتظمت وراحت ف النوم نومها ع السرير وحضنها ونام جمبها
_____________________ Night Club في
.. عدي كان قاعد ف اوضه ومعاه واحده شبه عا”ريه وخلع”ت ليه القميص وعدي رماها ع السرير
وتسكت شهرزاد
ع الساعه 4:00 الفجر قام عدي
عدي لبس هدومو ومشي راح شقتو
_____________________
تاني يوم الصبح
عند رعد و لين
رعد صحي لقي نفسو حاضن لين وابتسم وفضل يلعب ف شعرها وبعدين قام من جمبها عشان متصحاش اخد شور وكان واقف قدام المرايا بيلبس القميص بتاعو
.. لين صحيت من النوم
لين: صباح الخير اي يبني السواد ده ع الصبح
رعد: هههه مالك ع اني لابس بدله سودا
لين: ايوه
رعد: انا بحب البس اسود
لين افتكرت اللي حصل وبدموع: شكرا ي رعد
.. رعد راح قعد جمبها وحضنها
رعد: طول ما انا معاكي متخفيش
لين: ابعد
رعد: يووو عليكي هههه يلا خدي شور وانزلي علشان نفطر
.. رعد نزل ولين اخدت شور ونزلت وراه كانت لابسه بنطلون بوي فريند ازرق فاتح و شميز ابيض و عامله شعرها الطويل ديل حصان وقليل جدا من مساحيق التجميل رعد من اول ما شافها ازهل بيها من جمالها الهادئ البسيط
محمود: تعالي افطري ي بنتي
لين: اديني جايه ي عمو
رعد: هوصلك ع كليتك ماشي وهيفضل معاكي بودي جارد يحرسك
لين بنرفزه: انا مش طفله ي رعد وبعدين انا ضابط مخابرات ولا نسيت
رعد: بطلي نرفزتك دي وبعدين دول علشان يحموكي برضاكي غصب عنك هيروحو معاكي
.. لين قامت: وانا رايحه اكادميتي
رعد بتحدي: هتأخديهم معاكي و هوصلك
.. رعد وصلها الاكاديميه وراح قعد شويه مع المدير بتاعها علشان المدير مرضيش يسيبو لما عرف انو هنا وبعدين راح شغلو
___________________
عدي كانت سايق العربيه ورايح المكتب ولقي بنت قدامو كانت هتتخبط بالعربيه بس لحق يوقفها
.. عدي نزل من العربيه
عدي بزعيق: اي انتي عميه مش بتشوفي اللي الاشكال اللي بتتحدف علينا دي ي رب
مريم: ما تحترم نفسك ي اخينااا انت الللي مش عارف تسوق
عدي نزل لاقاها جذابه اوي
عدي: اي القطه بتخربش ياك
مريم: انت حيو”ان وسا”فل ومش متربي
عدي اتعصب: اللي انتي بتقولي عليه كده يوديكي وررا الشمس انتي فاهمه
مريم: لا مش فاهمه ومش فاهمه غير انك حيوا”ن.
عدي بغضب جحيمي وصوت كالفيحيح: هربيكي وافتكري كلامي كويس انااا البناات بتيجي رراكعه ع رجلي وانتي واحده زيك قاالت كده عليا
.. مسكها من ايدها بعنف وهي ضربتو بالقلم
عدي بصوت كفحيح الافعي: قسماااا بالله لاتكوووون نهايتك ع ايدي ي و”سخه وما اكون انا عدي السيوفي لو مبكيتك بدل الدمووع دم
.. عدي ساق عربيتو وراح المكتب
عدي: ف بنت كده عااوز اعرف كل حاجه عنها بسرعه
رامز: اسمها اي
عدي: مش عاارف
رامز: مال ازاي هنعرفها
عدي: لازم اجيبها رااكعه تحت رجللي
.. رعد دخل لما سمع صوت زعيق مالي المكتب
رعد: مالك ف اي اطلعي ي رامز دلوقتي
.. عدي حكي ل رعد كل حاجه
رعد: ههههه والبت دي ضربتك بالقلم
عدي بغضب: انتت بتضحك ي ررعد ده انا هبكيها بدل الدموع دم هخلييهاا خدامه تحت رجلي
رعد: هتجيبها منين
عدي: ما تكون تحت الارض لازم اجيبها
رعد: انهارده لين رنت عليا وقلتلي انها عازمه واحده صحبتها اسمها مريم وانا قلتلها اني هعزمك
عدي: لين شكلها احتلت قلب الرعد
رعد: لا عادي علشان ابوها وكده ابوها كان غالي عليا
عدي: انا جاي علشان انا صاحب بيت وبعدين زهقت من كتر الاولدرات
رعد: تمم يلا بينا
… رعد وعدي راحو والبيت
عدي دخل البيت عادي
لين: مين ده
رعد: ده عدي صاحب عمري
عدي: وصاحب بيت برضو
محمود: وحشتني ي ك”لب بطلت تسأل
عدي: معلش ي حووده
.. عدي بص لقي نفس البنت بص عليها وابتسم بخبث
لين راحت المطبخ وعدي و رعد راحو وراها عدي فتح التلاجه وبدأ ياكل
عدي بخبث: هي صحبتك اسمها اي
لين: مريم مكرم لي
.. رعد عرف انو مريم تكون نفس البت اللي ضربت رعد بالقلم
رعد: عادي بيسأل ميسألش
.. لين طلعت الاكل وقعدو يأكلو وعدي فضل باصص ع مريم بخبث وابتسامه وهي حرفياً بقت خايفه من نظراتو
… خلصو اكل وقعدو مع بعض وبعدين مريم مشيت وعدي وراها
ف شقه عدي
عدي: رامز اسمها مريم مكرم عاوز كل المعلومات عنها
بعد شويه
رامز: اسمها مريم مكرم من عائله متوسطه والدها وامها متوفين عايشه مع عمها اللي حرفيا مش طايقها علشان هي ف كليه طب وعيالو فشله
عدي: سلام
عدي بخبث: جيتي ف ملعبي ي قطه
_____________________
عند لين و رعد
رعد: الاكل حلو تسلم ايدك
لين: تسلم
.. رعد راح نام ع السرير
لين: اي ده انت هتنام هنا
رعد: ايوه ف عندك مانع
لين: لا
.. ونامو هما الاتنين
بالليل
لين فضلت تتقلب لحد ما رعد مسكها وحضنها
لين بنوم: ابعد ي رعد
رعد بنوم: هششششششش نامي
____________________
بعد يومين
ف احد الحارات الشعبيه
.. دخل عدي والكل كان باصص عليه من شياكتو والبنات حرفيا هيتهبلو عليه من جمالو وراح قدام بيت عم مريم
عم مريم (سامح ): مين
عدي: انا المقدم عدي السيوفي
سامح فتح بسرعه: فيه اي يباشا
عدي: اهدي كده ومتخفش ده انا عاوز اتقدم لمريم
سامح: اتفضل يباشا
عدي: انا عاوز اتقدم لمريم
سامح: وانا موافق
سامح دخل لمريم وقالها ع انو عدي علوز يتقدملها وهي رفضت وهو اجبرها من ناحية انو يأخد فلوس كتيره مهر من عدي والناحيه التانيه من انو يتخلص منها
______________________بعد يومين
… عدي عمل كتب كتاب ليه هو ومريم ع الصغير و عزم عم مريم و ولادو ولين ورعد ومحمود واشتري فيلا علشان يعيشو فيها
.. رعد اخد عدي بعيد عن المعازيم
رعد: حرام عليك
عدي: انت من امتي بتعرف الحرام من الحلال
رعد: انا عارف انت عاوز تعمل اي بس بلاش
عدي: لااا
بعد ما خلص الفرح ومشيو الناااس وفضل عدي و مريم بس
عدي بخبث: اركبي الاوضه قدااميي
مريم: لا
عدي بغضب شالها وركب بيها الاوضه
.. بدأ يفتح ف زراير القميص ووووووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)