روايات

رواية حب دمر كياني الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني البارت الرابع

رواية حب دمر كياني الجزء الرابع

حب دمر كياني
حب دمر كياني

رواية حب دمر كياني الحلقة الرابعة

عشق بقت ما بينهم ومش عارفه تعمل اي رفعت طرحه الفستان من علي وشها وبتشوفهم وهما رافعين الاسلا”حه علي بعض وبتبصلهم بصدمه ورعب حقيقي وجت تتحرك ولكن فجاه بتصرخ بعلو صوتها وهي تسمع صوت الط”لقه التي خرج ووقفت مكانها بصدمه وهي بتصرخ وبتقع فاقده الوعي ولا تعي باي شي حوالها
ادهم:: بغضب وصوت جهوري هرب هرب مش هسيبك يا جبران وبيقول بغضب شغلو النور يح”مير وتقلبو الدنيا تعرفولي جبران مخبي هشام فين
عمار:: اهدا يا ادهم لازم نفكر بهدؤء جبران قدر يلعبها صح ودلوقتي هشام تحت ايده لازم نهدا عشان مياذيش هشام وكمان عزت اكيد عارف ممكن يكون مخبي هشام فين لانو واضح انو متفق مع جبران وهو اللي قالو كل حاجه
هنا النور بيرجع وادهم غضب العالم كله ظاهر علي وشه وبيشوف عشق اللي تفترش الارض بفستانها وكانها مثل الجثه فمن يراها لا يصدق انها عروس في ليله زفافها وهنا ادهم بيبصلها بغ”ل وبيجز علي سنانه وعيونه الحمراء وشعرة نازل علي عيونه ووشه اللي احمر من كتر الغضب وعروق ايده اللي ابيضت من كتر غضبه وهنا بيقرب عليها ادهم وبيمسكها من شعرها وهو بيقول بغضب قومي يا بت قومي يا زبا”لة
هاشم:: بتدخل ادهم البنت فاقده الوعي مينفعش اللي بتعملو ده
ادهم:: بصوت جهوري عمييييييي محدش يدخل والا مصيرة هيبقا زايها اي ان كان مين وبيشدها ادهم من شعرها وهي عالارض وهنا بتبداء تفوق عشق بتعب والم راسها من قبضه ادهم علي شعرها وهنا بتصرخ عشق وهي بتقول سبني ونبي خليني امشي ونبي

 

 

ادهم وهو بينزل لمستواها وبيمسكها من فكها بغضب ويضغط عليه بتتالم عشق ودموعها بتنزل وبيقول ادهم تمشي انتي هنا دخلتي الجح”يم بايديكي ومش هرحمك يا بنت عزت اطقي يا بت هشام فين وخط”فتوة فين
عشق بدموع معرفش والله معرفش حرام عليكم بقا انتو بتعملو فيا كدا ليه ابويا باعني ليكو واخوك اغتص”بني ودمر”ني والمفروض استحمل واتجوز اللي مغتص”بني وقبل كتب الكتاب يختفي واتجوزك انت انتو مستحيل تكون بشر انتو شيا”طين ادهم هنا بيبصلها بغ”ل وبينزل بالق”لم علي وجهها لتنزل الد”ماء من جانب فمها عشق بتبصله بصدمه ودموع نازلة بوجع وغزارة وبتحط ايدها مكان القلم ادهم بيبصلها وبيشوف دموعها والوجع اللي فعيونها ونظراتها ليه بيحس بوجع فقلبه وهنا بيلاقي عمار بيشده وبيقومه وهو بيقول بحده ادهم مينفعش اللي بتعملو ده هي دلوقتي مراتك اهدا بلاش العصبيه دي
ادهم بيبص لي عمار بنظرة خرسته وبيقول عاوز عزت يا عمار تقلب الدنيا وتجبهولي هو اختفي مع جبران
عمار بهدؤء حاضر هروح انا ولو وصلت لحاجه هكلمك وبيخرج عمار من البيت وعشق قاعده عالارض ودموعها نازلة بصمت وادهم واقف وهو بيبصلها
هاشم بيبصلهم بياس وبيسبهم وبيطلع اوضته وبتفضل عشق هي وادهم لوحدهم وبيقول ادهم بحده وفري دموعك دي لبعدين لانك هتحتاجيها كتير اوي
عشق لم ترد عليه ولم تنطق بحرف ولا حتي بصتله ومازالت عالارض بفستانها وعيونها بقت حمراء من كتر البكاء
ادهم بينفخ بضيق وبيدخل مكتبه وبيفتح درج المكتب وبيخرج هاتف اخر وبيعمل عده اتصالات
في مكان تاني اول مرة نروحو بيدخل جبران داخل قصرة وبيبتسم بخبث اول ما بيشوفها تجلس في الصالون وهي تحط رجل علي رجل وفايدها كاس من المشروب والايد الاخري تدخن السجار اول ما بتشوفه بتقوم وهي بتمشي بدلع وبتحضنه وهي بتقول بدلع وحشتني اوي يحبيبي

 

 

 

جبران وهو يشدها لحضنه وبيقول بخبث حمد الله علي السلامه يا نوال ولا اقول ناني هانم
نوال بضحكه رقي”عه انت عارف مبحبش نوال ده قول ناني وبعدين قولت اعملك مفاجاه حلوة هتعجبك اوي
جبران برفعه حاجب مفاجاه اي انتي عملتي اي يا نوال
نوال بغ”ل وهي بتنفخ الدخان من فمها وبتقول عملت اللي كان لازم يتعمل من زمان اوي ومقدرتش اعملو عملتو دلوقتي يا جبران
جبران بتوجس قصدك اي نوال انتي روحتي لهشام؟
نوال بضحكه قصدك المرحوم هشام زمانه بيتحاسب دلوقتي مع ابوه
جبران هنا بتتحول نظراته كلها لغضب وبيمسك نوال من شعرها وهو بيقول بغ”ل مين اللي اداكي الحق تعملي كدا اظاهر بقيتي تتخطي حدودك يا نوال وتاخدي قرارت من دماغك من غير ما ترجعيلي عارفة انتي عملتي اي يا نوال وضيعتي عليا اي ادهم مش هيسكت
نوال بخوف من جبران انا افتكرتك هتفرح لما اعمل كده
جبران بغضب منا لو كنت عاوز اق”تله كنت قت”لته هستناكي انتي تعملي كدا بس انا عارف انتي عملتي كدا ليه يا نوال انتي غبيه غبيه ضيعتي عليا نقطه الضعف الوحيده لي ادهم وهنا بيضر”ب جبران نوال بالقلم علي وجهها بغضب
نوال بتبصله بصدمه وخوف وهي بتقول بتضر”بني يا جبران بتضر”بني انا
جبران بغ”ل واقتل”ك يا نوال لو اتصرفتي تاني من دماغك انطقي عملتي اي تاني يا نوال
نوال بخوف وقلق وبتقول بتوتر عملت _____________

 

 

 

عشق بتقوم من مكانها بتعب وهي بتبص حواليها ومش عارفه تعمل اي او تروح فين وبتقرر انها تروح لي ادهم المكتب عشان تسالو علي اوضتها ولكن بتكون خايفه ومترددة وبتقرب عشق من المكتب بخطوات مترددة ولكن بتتفاجئي الباب بيتفتح وبيخرج منه ادهم بيرفع عيونه وبيشوفها قدامه وبيقول بحده اي اللي موقفك هنا
عشق بخوف والله انا لسه جاية كنت جاية اسالك انا الاوضه اللي هنام فيها فين عشان عاوزة اغير وانام
ادهم ببرود من امتا الخدام بيكون ليهم اوضه انتي هتنامي فالمطبخ وكل الخدم هيمشو انتي هتبقي الخدامه هنا
عشق هنا بتبصله بصدمه ونظرة بها كل معاني الكر”ة ولكن بتفاجئو عشق بردها حاضر المطبخ منين
ادهم بيبصلها بنظرة غير مفهومه ومستغرب ردها وسكوتها ده وبيسبها ادهم وبيمشي وبينادي وبيجمع الخدم وهو وبيقول انتو واخدين اجازة مفتوحه بمرتب عاوزكم مش عاوز اشوف حد هنا نهائي
الخدم بيطيعو اوامرة بدون نقاش وبيكونو فرحانين فهم يرتعبون منه
عشق بتبص لي ادهم ولسه هتدخل المطبخ ولكن بتلاقي حراس ادهم بيدخلو وهما يحملون صندوق كبير جدا وملفوف كانه زي هديه بس ضخم اوي اوي وشايلينو اتنين من الحراس
ادهم باستغراب اي ده مين اللي جاب الصنوق ده

 

 

 

الحارس باحترام معرفش يا باشا احنا لقيناه قدام الفيلا برا فجبتو لسعدتك
عشق كانت هتدخل المطبخ ولكن بتقف بفضول لما بتشوف ادهم بيقرب علي الصندوق وبتقول اي الهدية الكبيرة اوي اوي اوي دي انا عمري مشوفت هديه بالحجم ده طب ونا مالي انا هدخل احسن ولكن فضولها بيخليها واقفه عشان تعرف اي الهدية اللي بالحجم ده
ادهم بيقرب علي الصندوق وبيبصله باستغراب وبيقول للحارس افتحه
الحارس بيقف قدام الصندوق وبيبداء يشيل ورق الهدايا من عليه وبعد ما بيشيله بيلاقيه صندوق اسود كبير وليه باب وشكلو غريب عامل زي التا”بوت بيبص الحارس لي ادهم ولصندوق بخوف وهو بيقول افتحو يا باشا
ادهم بيحس بخوف للحظه من شكل الصندق وبيفضل لدقيقه ساكت وبعدها بيقول افتحو
بيفتح الحارس الصندوق اللي كان واقف قصادة ولكن اول ما بيفتحه بيقع عليه ج”ثه هشام وبيبعد الحارس لورا بخوف ورعب وبتقع جث”ه هشام عالارض
ادهم واقف مكانه بصدمه وعشق بتطلع منها صرخه تلقائي بخوف وهي بصه للج”ثه بصدمه
ادهم كان ولا سامع ولا شايف اي حاجه قدامه غير ج”ثه اخوة الي تحت رجله غرقا”ن فد”مه وهنا قلبه بيدق بسرعه ونفسه بيعلق بينزل ادهم ببطء شديد لمستوي هشام وهو في حاله صدمه وبيحط ايده علي علي قلب هشام مكان الطل”قات اللي واخدها وبي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *